כותרות TheMarker >
    ';

    אריק גינזבורג מוזיקה, אומנות, ארכיטקטורה הגות ספרות ובכלל

    כותב על ומשמיע מוזיקה בעיקר קלאסית,, ג'אז אבל לא רק . הגיגים על אומנות , ארכיטקטורה אבל לא רק.

    0

    דגה הרקדניות והאופל

    0 תגובות   יום שישי , 21/12/18, 10:56

    המשך וסיום (7)

    קצת "לא עושה שכל", האין זאת ?
    ציירים "ריאליסטיים" מראים לנו את המציאות בצורה מדויקת , בדיקנות של צילום, מתעדים את הישנו שם. ככאלה הם מקוטלגים כ"ריאליסטים".
    אולי זאת קוצר היד של המילה "ריאליזם", אבל דגה עשה הכל עמ"נ שציוריו לא יהיו ריאליסטים....למשל האופן שבו הוא הביא את האור ....להביא את האור מהכיוון שבו הוא איננו מגיע במציאות.....פרושו (עבור הצופה ) : 
    לא להיות מסוגלים לזהות את הצורה, הרקדנית או כל דבר אחר, מכיוון שזה לא להראות את ה"דבר" בצורה ה "טבעית" שלו, משמע להיות לא ריאליסטי. 
    גם הרבה מציוריו של דגה אינם ציורים ריאליסטיים במובן הכי פשוט : הם לא מדויקים, סכמתיים.....מכל מדיות הציור, גירים יבשים שהיו המועדפים על דגה, הם כמעט בלתי אפשריים (בהשוואה לשמן, אקרילי, עפרונות וכיוב'), אם אכן מטרתך "לתאר את מה שיש שם".
    אז איך אפשר להסביר זה שבציורי דגה אנחנו רואים עשרת מונים את "מה שישנו שם" מאשר בציורים הכי ריאליסטיים (או אילו אותן סצנות היו מצוירות בידי צייר ריאליסטי מוכשר ככל שיהיה ) ?

    ''

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אריק גינזבורג
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין