כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ מכת הברד במצרים/ ציירה: אהובה קליין (c)

    27 תגובות   יום שישי , 4/1/19, 06:28

    Biblical paintings by Ahuva Kien

    The plague of Hailstone in Eygpt

     

    "וַיְהִי בָרָד--וְאֵשׁ, מִתְלַקַּחַת בְּתוֹךְ הַבָּרָד:  כָּבֵד מְאֹד--אֲשֶׁר לֹא-הָיָה כָמֹהוּ בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרַיִם.."    

    [שמות ט, כ"ד]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ מכת הברד במצרים/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על  בד]

     


    מכת הברד.

     שיר מאת: אהובה קליין ©

    הרקיע עטור מסך עננה

    הגיע עת הגיעה השעה

    כהרף עין הופרה הדממה

    עבדי פרעה יצאו במנוסה.

     

    וַיְהִי בָרָד וְאֵשׁ מִתְלַקַּחַת

    קולות רעם מעוררי פחד

    כרעש תופים בכל מצרים

    מכה עזה נדירה משמים.

     

     אש ומים חברו יחדיו

     ימלאו רצון קונם עכשיו

    פלאי פלאים  חזיון תעתועים

    בארץ חרבה נטולת גשמים.


     הערה: השיר בהשראת פרשת וארא [חומש שמות]

     

    ''    

          

    ציורי תנ"ך/ משה ואהרון לפני פרעה/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]

     

     הרעיון מאחורי היצירה והשיר.

    פרשת וארא - מכת הברד -  והקשר בין הלב לחכמה.

    מאת: אהובה קליין.

    אחת ממכות מצרים הייתה: מכת ברד - כפי שהכתוב מתאר: "הִנְנִי מַמְטִיר כָּעֵת מָחָר, בָּרָד כָּבֵד מְאֹד, אֲשֶׁר לֹא-הָיָה כָמֹהוּ בְּמִצְרַיִם, לְמִן-הַיּוֹם הִוָּסְדָה וְעַד-עָתָּה וְעַתָּה, שְׁלַח הָעֵז אֶת-מִקְנְךָ, וְאֵת כָּל-אֲשֶׁר לְךָ, בַּשָּׂדֶה:  כָּל-הָאָדָם וְהַבְּהֵמָה אֲשֶׁר-יִמָּצֵא בַשָּׂדֶה, וְלֹא יֵאָסֵף הַבַּיְתָה--וְיָרַד עֲלֵהֶם הַבָּרָד, וָמֵתוּ.  הַיָּרֵא אֶת-דְּבַר יְהוָה, מֵעַבְדֵי פַּרְעֹה--הֵנִיס אֶת-עֲבָדָיו וְאֶת-מִקְנֵהוּ, אֶל-הַבָּתִּים.  וַאֲשֶׁר לֹא-שָׂם לִבּוֹ, אֶל-דְּבַר יְהוָה--וַיַּעֲזֹב אֶת-עֲבָדָיו וְאֶת-מִקְנֵהוּ, בַּשָּׂדֶה.  {פ}

    וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, נְטֵה אֶת-יָדְךָ עַל-הַשָּׁמַיִם, וִיהִי בָרָד, בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם:  עַל-הָאָדָם וְעַל-הַבְּהֵמָה, וְעַל כָּל-עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה--בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם.  וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת-מַטֵּהוּ, עַל-הַשָּׁמַיִם, וַיהוָה נָתַן קֹלֹת וּבָרָד, וַתִּהֲלַךְ אֵשׁ אָרְצָה; וַיַּמְטֵר יְהוָה בָּרָד, עַל-אֶרֶץ מִצְרָיִם.  וַיְהִי בָרָד--וְאֵשׁ, מִתְלַקַּחַת בְּתוֹךְ הַבָּרָד:  כָּבֵד מְאֹד--אֲשֶׁר לֹא-הָיָה כָמֹהוּ בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרַיִם, מֵאָז הָיְתָה לְגוֹי. וַיַּךְ הַבָּרָד בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרַיִם, אֵת כָּל-אֲשֶׁר בַּשָּׂדֶה, מֵאָדָם, וְעַד-בְּהֵמָה; וְאֵת כָּל-עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה הִכָּה הַבָּרָד, וְאֶת-כָּל-עֵץ הַשָּׂדֶה שִׁבֵּר.  רַק בְּאֶרֶץ גֹּשֶׁן, אֲשֶׁר-שָׁם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל--לֹא הָיָה, בָּרָד" [שמות ט, י"ח- כ"ז]

     

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ משה מתפלל לה'- להסרת הברד/ ציירה: אהובה קליין (c)

        


    השאלות הן:

    א] מה היה המיוחד במכת ברד?

    ב] לאיזו מסקנה הגיע פרעה בתום מכה זו?

    ג] מה הקשר בין לב לחכמה?

     

    תשובות.

    ייחודה של מכת ברד.

    רבינו בחיי מסביר: כי מכת ברד - הייתה מכה מיוחדת, לא הייתה כדוגמתה  בכל העולם ולא במצרים והפלא הגדול היה - כי במצרים אין יורדים גשמים בכלל  ובוודאי לא ברד!

    על המילים:" וַיהוָה נָתַן קֹלֹת וּבָרָד"-אומר רבינו בחיי: ידוע שבזמן הברד האוויר משתנה ואז מתרבות המחלות אצל בני האדם - המחלות באות על  המורכבים מארבעה יסודות ,סיבת החולי נוצרת בעקבות שינוי האוויר וקלקולו והתהפכות ארבעת היסודות, כי כל זמן  שהיסודות האלו- מאוזנים יחדיו באופן שווה  כולם בריאים, אבל ברגע  שארבעת היסודות מתהפכים נוצר החולי.

     ארבעת היסודות הם: רוח, מים, אש, עפר.  כעת כאשר ירד הברד התהפכו היסודות מלמעלה למטה- והאש שבדרך הטבע - היא למעלה והיא זכה מכל היסודות - בזמן המכה האש חזרה לטבע העפר שהוא יסוד הכבד והשפל מכולם וזו הכוונה למה שנאמר על הברד: "וַתִּהֲלַךְ אֵשׁ אָרְצָה"

     נאמר: "הַיָּרֵא אֶת-דְּבַר יְהוָה, מֵעַבְדֵי פַּרְעֹה--הֵנִיס אֶת-עֲבָדָיו וְאֶת-מִקְנֵהוּ, אֶל-הַבָּתִּים.  וַאֲשֶׁר לֹא-שָׂם לִבּוֹ, אֶל-דְּבַר יְהוָה--וַיַּעֲזֹב אֶת-עֲבָדָיו וְאֶת-מִקְנֵהוּ, בַּשָּׂדֶה"

    על כך שואל רבינו בחיי : הרי כבר במכת דֶּבֶר מתו מקנה מצרים? אם כן, מהיכן יש למצרים עוד מקנה?

    רבינו בחיי  מציע שלוש תשובות :

    א] אפשר שהמקנה הובא משאר הארצות והמצרים  קנו אותם, כעת משה ציווה את המצרים להכניס את המקנה – מפני מכת ברד- למקום מסתור.

    ב] או, יתכן  שבמכת הדֶּבֶר - רוב המקנה  מת - "כי רובו ככולו"

    ג] יתכן עוד, שהיה למצרים גם קבוצה של  מקנה המשותף להם ולישראל וקבוצה זו ניצלה ממכת הדֶּבֶר.

    המלבי"ם סבור: שבעוד שבטבע נהוג שבשעת ברקים ורעמים, תחילה רואים את הברק ורק אחר כך שומעים את הרעמים ,למרות ששניהם מופיעים יחדיו, אלא שחוש הראייה  אצל האדם - הוא מהיר יותר מאשר חוש השמיעה ועד שאנו שומעים את הרעמים, כבר זכינו קודם לכן-לראות את הברקים. אך במצרים בזמן ירידת הברק, התהפכו הדברים: הכול נעשה בבת אחת: כאשר  נשמעו קולות הרעמים ,הרגישו בברד הניתך ארצה -יחד עם אש הברק -שהרי משה קבע תחילה את הזמן המדויק לירידת הברד והקולות.

    ואילו הברד והרעם היו חוזרים זמן מה  אחרי הברק, היו המצרים יכולים לטעון- כי משה לא ידע את הזמן המדויק של המכה.

    לכן  היה צורך לשנות את סדרי הטבע וקול הרעם נשמע יחד עם הופעת הברק!

    רש"י מדגיש: כי היה פה נס בתוך נס, לפי שהאש והברד התערבבו זה בזה, שהרי הברד הוא יסוד המים וכדי למלא את רצון אלוקים- האש והמים עשו שלום ביניהם.

    את דבריו אלה- מבסס רש"י  בהשראת דברי שמות רבה:

    משל  למלך שהיו לו שני לגיונות,

    הכוונה, שהאש והמים דומים לשני לגיונות קשים הנלחמים זה בזה. לימים הגיע זמן מלחמתו של מלך, ועשה המלך שלום ביניהם ושניהם עשו את שליחות המלך יחדיו .

    בדרך כלל- אש ומים- כועסים זה כלפי זה ,כיון שהגיע העת להילחם נגד  מצרים השלים הקב"ה בין השניים - האש והמים - והם יחד הכו את המצרים.

    רש"ר מסביר: הרי ה' דיבר על הברד, אך בפועל הגיעו רעמים , ברקים  וברד מכאן ההשערה: שהברד וכל מה שיורד  מלמעלה, מלווים בהתפרקות מטען חשמלי, או כסיבה, או כתוצאה.

    בדומה לדברי דוד המלך בתהלים:

    "מַעֲלֶה נְשִׂאִים מִקְצֵה הָאָרֶץ בְּרָקִים לַמָּטָר עָשָׂה מוֹצֵא רוּחַ מֵאוֹצְרוֹתָיו".[קל"ה,]

    לא היה די בירידת הברד לבד, כי לא העיד השינוי במזג האוויר של הארץ. אלא הקב"ה גרם לברד להיווצר מעל אדמת מצרים בדומה לארצות אחרות. כדורי הברד  ירדו בכמות מרובה במיוחד בארץ שמעולם  לא ראו בה- ענן . דבר זה בישר לכולם על שינוי מוחלט באקלים הארץ ואשר לאש, היא נפלה באופן איטי ומתמשך. הברקים היו באופן רצוף  עד כי לא הרגישו ביניהם כל הפסק. הברד ירד במצרים והנס היה טמון בטבעיות היווצרותו והמטרתו.

     

    מסקנת פרעה.

    את מטרת המכה – אנחנו מגלים לא פחות ולא  יותר- מאשר בדברי פרעה  המודה:  "חָטָאתִי הַפָּעַם:  יְהוָה, הַצַּדִּיק, וַאֲנִי וְעַמִּי, הָרְשָׁעִים".

    רש"ר מסביר: פרעה מודה: "מה שלמדתי עתה, הביא אותי לידי הכרה: שהצדק עם ה' ולא  איתי, עתה ראיתי שה' הוא אדון הארץ ולא אני ולכן אין לי כל זכות לנהוג בזרים כאילו אנחנו אדוני הארץ" כוח מכה זו  גרם לפרעה  סוף, סוף להרגיש את כוחו של אלוקים- אלוקי העברים.

    הצדיק לוקח רק את המצב האובייקטיבי ואילו הרשע הולך בשרירות ליבו- עושה את רצונותיו בהתאם  לרצונו הסובייקטיבי.

    פרעה מגיע לידי מסקנה: לא שקלנו את המצב כפי שהוא באמת, פעלנו בשרירות ליבנו, פרעה מודה שה' הוא הצדיק והוא אשר שולט בכוחות הטבע- דוגמת הרעם, הברד והברק !

    הקשר בין לב לחכמה.

    ראיתי בספרו של הרב  יוסף אליהו: "שיחות לספר שמות - משנת הרב נבנצל"- רעיון מעניין על לב טוב.

    הוא מבסס את דבריו על  מסכת אבות [ ב, ח-ט] 

    שם המשנה דנה בנושא: "אָמַר לָהֶם, צְאוּ וּרְאוּ אֵיזוֹהִי דֶרֶךְ יְשָׁרָה שֶׁיִּדְבַּק בָּהּ הָאָדָם?.....

    רַבִּי אֶלְעָזָר אוֹמֵר, לֵב טוֹב".

    מדוע? אדם בעל לב טוב- רואה תמיד את הטוב ורואה  גם את הנולד- היות והוא קורא נכון את המפה . בתורה שבאמצעותה מגיעים לאמונה בבורא עולם- הרי  באמצעות לב טוב - ניתן לראות את הנולד מתוך חכמה, על כך אומר שלמה המלך:" לָמָּה זֶּה מְחִיר בְּיַד כְּסִיל לִקְנוֹת חָכְמָה וְלֶב אָיִן"? [משלי י"ז, ט"ז] כוונתו: אם אצל הכסיל יעמדו כל הכישורים, אך ליבו לא ירצה לרכוש חכמה ,שום אמצעי  אחר לא יועיל לו!

    על פי התורה- לב רע  מפריע לשכל לבחון דברים באופן אמתי וכך מונע מעצמו לקנות חכמה ישרה.

    ידוע שכאשר מכשירים כבד- לא די להמליחו- אלא הוא טעון צליה, לכן היו שסברו שלפרעה היה כבד במקום לב- ועל כן היה צורך   בעשרת המכות כדי להביאו למסקנה הנכונה.

    מי שמספק לשכל את הנתונים הנכונים- זהו הלב הטוב של האדם.

     מכאן הקשר בין הלב לחכמה.

    לסיכום, המסקנה שהגיע  אליה פרעה בסוף מכת ברד- עדיין לא שכנעה  אותו סופית לשחרר את עם ישראל לחופשי - כי עם לב רע כזה -  נסתמה ממנו החכמה ולא ראה את המציאות, לכן היה צורך בעשרת המכות- כדי לרכך את ליבו.

     יהי רצון שנזכה שיתקיים בנו הפסוק:

    "לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי". [תהלים נ"א, י"ב]

     עוד מיצירותיי לפרשה:

    העלאת תמונות    

          

    ציורי תנ"ך/ בני ישראל עבדים במצרים/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


    ''    


    ציורי תנ"ך/ משה  פוגש -את פרעה על שפת היאור/ ציירה: אהובה קליין (c)

     [שמן על בד]

    ''    

    ציורי תנ"ך/ בני ישראל צועקים לה'  במצרים/ציירה: אהובה קליין(c)

     [שמן על בד]
    העלאת תמונות
    ציורי תנ"ך/ הבטחת הארץ למשה/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    ''

    ציורי תנ"ך/ בני ישראל אינם שומעים למשה מקוצר רוח ועבודה קשה/ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך, עבדי פרעה באים לבקר וצופים אל עבר בני ישראל/ ציורי תנ"ך.(c)


        

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ יוכבד וילדיה: משה, אהרון ומרים/ ציירה: אהובה קליין (c)


        

    ''


        

    ציורי תנ"ך/ ארבע לשונות הגאולה/ ציירה: אהובה קליין(c)    

     

    קריאת ההפטרה השבת:

     

    השבת מפטירים:

    בספר : יחזקאל כ"ח, כ"ה- כ"ט...]

     

    הנה קטע מההפטרה:

     

     

     

    ''


    ציורי תנ"ך/ גאולת עם ישראל/ ציירה: אהובה קליין (c)


    " כֹּה-אָמַר, אֲדֹנָי יְהוִה, בְּקַבְּצִי אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל מִן-הָעַמִּים אֲשֶׁר נָפֹצוּ בָם, וְנִקְדַּשְׁתִּי בָם לְעֵינֵי הַגּוֹיִם; וְיָשְׁבוּ, עַל-אַדְמָתָם, אֲשֶׁר נָתַתִּי, לְעַבְדִּי לְיַעֲקֹב.  וְיָשְׁבוּ עָלֶיהָ, לָבֶטַח, וּבָנוּ בָתִּים וְנָטְעוּ כְרָמִים, וְיָשְׁבוּ לָבֶטַח:  בַּעֲשׂוֹתִי שְׁפָטִים, בְּכֹל הַשָּׁאטִים אֹתָם מִסְּבִיבוֹתָם--וְיָדְעוּ, כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם.     

     

     בַּשָּׁנָה, הָעֲשִׂרִית, בָּעֲשִׂרִי, בִּשְׁנֵים עָשָׂר לַחֹדֶשׁ--הָיָה דְבַר-יְהוָה, אֵלַי לֵאמֹר.   בֶּן-אָדָם--שִׂים פָּנֶיךָ, עַל-פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרָיִם; וְהִנָּבֵא עָלָיו, וְעַל-מִצְרַיִם כֻּלָּהּ.   דַּבֵּר וְאָמַרְתָּ כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנְנִי עָלֶיךָ פַּרְעֹה מֶלֶךְ-מִצְרַיִם, הַתַּנִּים הַגָּדוֹל, הָרֹבֵץ בְּתוֹךְ יְאֹרָיו:  אֲשֶׁר אָמַר לִי יְאֹרִי, וַאֲנִי עֲשִׂיתִנִי.   וְנָתַתִּי חחיים (חַחִים) בִּלְחָיֶיךָ, וְהִדְבַּקְתִּי דְגַת-יְאֹרֶיךָ בְּקַשְׂקְשֹׂתֶיךָ; וְהַעֲלִיתִיךָ, מִתּוֹךְ יְאֹרֶיךָ, וְאֵת כָּל-דְּגַת יְאֹרֶיךָ, בְּקַשְׂקְשֹׂתֶיךָ תִּדְבָּק.   וּנְטַשְׁתִּיךָ הַמִּדְבָּרָה, אוֹתְךָ וְאֵת כָּל-דְּגַת יְאֹרֶיךָ, עַל-פְּנֵי הַשָּׂדֶה תִּפּוֹל, לֹא תֵאָסֵף וְלֹא תִקָּבֵץ--לְחַיַּת הָאָרֶץ וּלְעוֹף הַשָּׁמַיִם, נְתַתִּיךָ לְאָכְלָה.  וְיָדְעוּ כָּל-יֹשְׁבֵי מִצְרַיִם, כִּי אֲנִי יְהוָה, יַעַן הֱיוֹתָם מִשְׁעֶנֶת קָנֶה, לְבֵית יִשְׂרָאֵל. בְּתָפְשָׂם בְּךָ בכפך (בַכַּף) תֵּרוֹץ, וּבָקַעְתָּ לָהֶם כָּל-כָּתֵף; וּבְהִשָּׁעֲנָם עָלֶיךָ תִּשָּׁבֵר, וְהַעֲמַדְתָּ לָהֶם כָּל-מָתְנָיִם".


    השבת הזאת נקראית :"שבת מברכין"

     

    לפי שמברכים את חודש שבט הבא עלינו לטובה.

     

    הנה קטע מהברכה:

    "יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ. שֶׁתְּחַדֵּשׁ עָלֵינוּ אֶ

     

    ת הַחוֹדֶשׁ הַזֶּה לְטוֹבָה וְלִבְרָכָה. וְתִתֶּן לָנוּ חַיִּים אֲרוּכִים. חַיִּים שֶׁל שָׁלוֹם. חַיִּים שֶׁל טוֹבָה. חַיִּים שֶׁל בְּרָכָה. חַיִּים שֶׁל פַּרְנָסָה. חַיִּים שֶׁל חִלּוּץ עֲצָמוֹת. חַיִּים שֶׁיֵשׁ בָּהֶם יִרְאַת שָׁמַיִם וְיִרְאַת חֵטְא. חַיִּים שֶׁאֵין בָּהֶם בּוּשָׁה וּכְלִמָּה. חַיִּים שֶׁל עשֶׁר וְכָבוֹד. חַיִּים שֶׁתְּהֵא בָנוּ אַהֲבַת תּוֹרָה וְיִרְאַת שָׁמַיִם. חַיִּים שֶׁיְּמַּלֵא יְהֹוָה מִשְׁאֲלוֹת לִבֵּנוּ לְטוֹבָה בִּזְכוּת תְּפִלַּת (רַב) רַבִּים. אָמֵן סֶלָה: 


    מִי שֶׁעָשָׂה נִסִּים לַאֲבוֹתֵינוּ וְגָאַל אוֹתָם מֵעַבְדוּת לְחֵרוּת. הוּא יִגְאַל אוֹתָנוּ בְּקָרוֹב וִיקַבֵּץ נִדָּחֵינוּ מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ. חֲבֵרִים כָּל יִשְׂרָאֵל וְנֹאמַר אָמֵן..." 


     יהי רצון שחודש שבט יבוא על כל עם ישראל לטובה- כאיש אחד בלב אחד, ונרבה באהבת חינם ונתרחק מן השנאה[שהיא מידה רעה]


     שבט- ראשי תיבות- שיהיו בשורות טובות.

     שבת שלום ומבורך!

     

     



    דרג את התוכן:

      תגובות (27)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        24/1/19 23:21:

      צטט: לואיס קרול 2019-01-24 02:22:18

      יפה  ומוצלח

      http://cafe.themarker.com/image/1780468/

       

      שמעון היקר.


       תודה לדבריך הנפלאים ויישר כוח גם על התמונה הנפלאה והעליזה.

       סוף שבוע נעים ושמח.


       בברכה

       אהובה.

        24/1/19 02:22:

      יפה  ומוצלח

      http://cafe.themarker.com/image/1780468/

        14/1/19 08:39:

      צטט: kimchid 2019-01-13 21:17:02

      יפה הכתיבה יפים הציורים....ואם ירד ברד, שה לא יהיה במכה:-) שבוע טוב.

      דניאל היקר.
       תודה לתגובתך היפה והמשעשעת.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.
       בברכה
       אהובה.
        13/1/19 21:17:
      יפה הכתיבה יפים הציורים....ואם ירד ברד, שה לא יהיה במכה:-) שבוע טוב.
        10/1/19 23:22:

       תודה רבה גם לכל החברים  היקרים -

        שהעניקו כוכבים עבור הפוסט.

       ברוכים תהיו תמיד.


       בברכה

       אהובה

        10/1/19 00:11:

      צטט: ד. צמרת 2019-01-09 19:18:45

      מעניין שבעולם העתיק הכל סבב סביב המספר שבע ואילו המחבר המקראי בחר במספר עשר בכדי לציין את עשר מכות מצריים ואת עשרת הדיברות.

       

       ד, צמרת היקר.

       תודה לתגובתך המיוחדת ולתשומת ליבך למספרים:

      המספר עשר מככב הרבה במקרא וביהדות  וזאת בנוסף למספר :7- שמסמל את הטבע.

      "בהגות היהודית מסמל המספר 10 את האחדות שבריבוי:

      בבית הכנסת- מניין הוא קבוצה של 10 אנשים.

       בלוחות הברית- עשרת הדברות

       בעשרה מאמרות נברא העולם...

       בברכה

       וכל טוב.

       אהובה.

        10/1/19 00:02:

      צטט: עט סופר 2019-01-09 09:41:47

      ויְהִי בָרָד וְאֵשׁ מִתְלַקַּחַת

      קולות רעם מעוררי פחד

      כרעש תופים בכל מצרים

      מכה עזה נדירה משמים.

       

       אש ומים חברו יחדיו

       ימלאו רצון קונם עכשיו

      פלאי פלאים  חזיון תעתועים

      בארץ חרבה נטולת גשמים.

       

      יפה תיארת בשירך הנפלא את יסודות מכת הברד:  א.ברד כבד. ב.אש מתלקחת בתוך הברד.  ג.הקולות .

       

      "הקולות" מודגשים מספר פעמים בכתוב, ותופסים מקום מרכזי והם בעלי משמעות נכבדה במכת הברד.


      כג וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת-מַטֵּהוּ, עַל-הַשָּׁמַיִם, וַה' נָתַן קֹלֹת וּבָרָד, וַתִּהֲלַךְ אֵשׁ אָרְצָה; וַיַּמְטֵר ה' בָּרָד, עַל-אֶרֶץ מִצְרָיִם.

      קולות. מהם הקולות? 


      וכן ראי מה אומר פרעה בפסוק כ"ח?
       

       

      כח הַעְתִּירוּ, אֶל-ה', וְרַב, מִהְיֹת קֹלֹת אֱלֹהִים וּבָרָד; וַאֲשַׁלְּחָה אֶתְכֶם, וְלֹא תֹסִפוּן לַעֲמֹד. כט וַיֹּאמֶר אֵלָיו, מֹשֶׁה, כְּצֵאתִי אֶת-הָעִיר, אֶפְרֹשׂ אֶת-כַּפַּי אֶל-ה'; הַקֹּלוֹת יֶחְדָּלוּן

      הקולות, הקולות שיפסיקו . כה מודגש הקולות.
       

       

      לג וַיֵּצֵא מֹשֶׁה מֵעִם פַּרְעֹה, אֶת-הָעִיר, וַיִּפְרֹשׂ כַּפָּיו, אֶל-ה'; וַיַּחְדְּלוּ הַקֹּלוֹת וְהַבָּרָד, וּמָטָר לֹא-נִתַּךְ אָרְצָה. לד וַיַּרְא פַּרְעֹה, כִּי-חָדַל הַמָּטָר וְהַבָּרָד וְהַקֹּלֹת--וַיֹּסֶף לַחֲטֹא; וַיַּכְבֵּד לִבּוֹ, הוּא וַעֲבָדָיו. לה וַיֶּחֱזַק לֵב פַּרְעֹה, וְלֹא שִׁלַּח אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר ה', בְּיַד-מֹשֶׁה

       

      מוזכרים כאן  חמישה קולות. 


      יש פה הופעה של גילוי שכינה אדיר כמו מעמד סיני. עוצמה גדולה. הקולות באים לבטא חלק מהעוצמה שלו. 

      התנ"ך מספר לנו על כמה מקומות שהקב"ה מהמם את צבא האויב ושומעים קולות. המבטאים את עוצמת כוחו של הבורא.

      כפי שגם מופיע  במספר מקומות התנ"ך . אצל יהושע במלחמתו נגד חמשת המלכים. שם גם ניתכו אבני ברד גדולות מן השמיים והרגו בחיל האוייב. וגם שם היו קולות .

      וכן במלכים ב פרק ז :
      (ו) וַאדֹנָי הִשְׁמִיעַ אֶת מַחֲנֵה אֲרָם קוֹל רֶכֶב קוֹל סוּס קוֹל חַיִל גָּדוֹל וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו הִנֵּה שָׂכַר עָלֵינוּ מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל אֶת מַלְכֵי הַחִתִּים וְאֶת מַלְכֵי מִצְרַיִם לָבוֹא עָלֵינוּ:


      וכפי שמתאר גם דוד המלך במזמור הידוע: (בתהילים כט')


      מזְמוֹר לְדָוִד, הָבוּ לַה' בְּנֵי אֵלִים, הָבוּ לַה' כָּבוֹד וָעֹז 
      הָבוּ לַה' כְּבוֹד שְׁמוֹ, הִשְׁתַּחֲווּ לַה' בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ 
      קוֹל ה' עַל הַמָּיִם, אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים, ה' עַל מַיִם רַבִּים 
      קוֹל ה' בַּכֹּחַ, קוֹל ה' בֶּהָדָר 
      קוֹל ה' שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר ה' אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן 
      וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל, לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים 
      קוֹל ה' חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ 
      קוֹל ה' יָחִיל מִדְבָּר, יָחִיל ה' מִדְבַּר קָדֵשׁ 
      קוֹל ה' יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת, וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד 
      ה' לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב ה' מֶלֶךְ לְעוֹלָם 
      ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם

       

      חודש של בשורות טובות לכולנו אמן.

       עט  סופר היקר.

       תודה מקרב לתגובה כה יפה- כה מחכימה וכה מאירה.

       יישר כוח!

        ההסברים  בגדר:

      "הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים".    

      "טַעֲמוּ וּרְאוּ כִּי טוֹב יְהוָה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר יֶחֱסֶה בּוֹ." 

      תבורך משמים

       בשפע ברכות כמים.

       

       

       חודש טוב ובשורות טובות.

       

      בברכה

       אהובה.

        9/1/19 23:55:

      צטט: תנועת כמוך 2019-01-09 09:38:06

      כמה חבל שעפ"י חוקי הקפה לא ניתן לככב יותר מפעם לאותו תוכן.

      אצלי באתר של טריקים אני מאפשר לכל אחד לדרג כמה פעמים שהוא רוצה לאותו טריק.

       

      לא נורא.

       הכל  לטובה!

       המשך שבוע טוב ומבורך!

       

      בברכה

       אהובה.

        9/1/19 19:18:
      מעניין שבעולם העתיק הכל סבב סביב המספר שבע ואילו המחבר המקראי בחר במספר עשר בכדי לציין את עשר מכות מצריים ואת עשרת הדיברות.
        9/1/19 09:41:

      ויְהִי בָרָד וְאֵשׁ מִתְלַקַּחַת

      קולות רעם מעוררי פחד

      כרעש תופים בכל מצרים

      מכה עזה נדירה משמים.

       

       אש ומים חברו יחדיו

       ימלאו רצון קונם עכשיו

      פלאי פלאים  חזיון תעתועים

      בארץ חרבה נטולת גשמים.

       

      יפה תיארת בשירך הנפלא את יסודות מכת הברד:  א.ברד כבד. ב.אש מתלקחת בתוך הברד.  ג.הקולות .

       

      "הקולות" מודגשים מספר פעמים בכתוב, ותופסים מקום מרכזי והם בעלי משמעות נכבדה במכת הברד.


      כג וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת-מַטֵּהוּ, עַל-הַשָּׁמַיִם, וַה' נָתַן קֹלֹת וּבָרָד, וַתִּהֲלַךְ אֵשׁ אָרְצָה; וַיַּמְטֵר ה' בָּרָד, עַל-אֶרֶץ מִצְרָיִם.

      קולות. מהם הקולות? 


      וכן ראי מה אומר פרעה בפסוק כ"ח?
       

       

      כח הַעְתִּירוּ, אֶל-ה', וְרַב, מִהְיֹת קֹלֹת אֱלֹהִים וּבָרָד; וַאֲשַׁלְּחָה אֶתְכֶם, וְלֹא תֹסִפוּן לַעֲמֹד. כט וַיֹּאמֶר אֵלָיו, מֹשֶׁה, כְּצֵאתִי אֶת-הָעִיר, אֶפְרֹשׂ אֶת-כַּפַּי אֶל-ה'; הַקֹּלוֹת יֶחְדָּלוּן

      הקולות, הקולות שיפסיקו . כה מודגש הקולות.
       

       

      לג וַיֵּצֵא מֹשֶׁה מֵעִם פַּרְעֹה, אֶת-הָעִיר, וַיִּפְרֹשׂ כַּפָּיו, אֶל-ה'; וַיַּחְדְּלוּ הַקֹּלוֹת וְהַבָּרָד, וּמָטָר לֹא-נִתַּךְ אָרְצָה. לד וַיַּרְא פַּרְעֹה, כִּי-חָדַל הַמָּטָר וְהַבָּרָד וְהַקֹּלֹת--וַיֹּסֶף לַחֲטֹא; וַיַּכְבֵּד לִבּוֹ, הוּא וַעֲבָדָיו. לה וַיֶּחֱזַק לֵב פַּרְעֹה, וְלֹא שִׁלַּח אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר ה', בְּיַד-מֹשֶׁה

       

      מוזכרים כאן  חמישה קולות. 


      יש פה הופעה של גילוי שכינה אדיר כמו מעמד סיני. עוצמה גדולה. הקולות באים לבטא חלק מהעוצמה שלו. 

      התנ"ך מספר לנו על כמה מקומות שהקב"ה מהמם את צבא האויב ושומעים קולות. המבטאים את עוצמת כוחו של הבורא.

      כפי שגם מופיע  במספר מקומות התנ"ך . אצל יהושע במלחמתו נגד חמשת המלכים. שם גם ניתכו אבני ברד גדולות מן השמיים והרגו בחיל האוייב. וגם שם היו קולות .

      וכן במלכים ב פרק ז :
      (ו) וַאדֹנָי הִשְׁמִיעַ אֶת מַחֲנֵה אֲרָם קוֹל רֶכֶב קוֹל סוּס קוֹל חַיִל גָּדוֹל וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו הִנֵּה שָׂכַר עָלֵינוּ מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל אֶת מַלְכֵי הַחִתִּים וְאֶת מַלְכֵי מִצְרַיִם לָבוֹא עָלֵינוּ:


      וכפי שמתאר גם דוד המלך במזמור הידוע: (בתהילים כט')


      מזְמוֹר לְדָוִד, הָבוּ לַה' בְּנֵי אֵלִים, הָבוּ לַה' כָּבוֹד וָעֹז 
      הָבוּ לַה' כְּבוֹד שְׁמוֹ, הִשְׁתַּחֲווּ לַה' בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ 
      קוֹל ה' עַל הַמָּיִם, אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים, ה' עַל מַיִם רַבִּים 
      קוֹל ה' בַּכֹּחַ, קוֹל ה' בֶּהָדָר 
      קוֹל ה' שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר ה' אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן 
      וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל, לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים 
      קוֹל ה' חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ 
      קוֹל ה' יָחִיל מִדְבָּר, יָחִיל ה' מִדְבַּר קָדֵשׁ 
      קוֹל ה' יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת, וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד 
      ה' לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב ה' מֶלֶךְ לְעוֹלָם 
      ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם

       

      חודש של בשורות טובות לכולנו אמן.

        9/1/19 09:38:

      כמה חבל שעפ"י חוקי הקפה לא ניתן לככב יותר מפעם לאותו תוכן.

      אצלי באתר של טריקים אני מאפשר לכל אחד לדרג כמה פעמים שהוא רוצה לאותו טריק.

        7/1/19 08:19:

      צטט: שטוטית 2019-01-06 22:28:32

      זוכרת היטב את הפרק הזה

      ומתאים למזג האויר היום :)

       

      אוהבת שאת מביאה לנו כל שבוע

      ומזכירה לחלק מאיתנו את שלמדו ושיננו.

       

      שבוע טוב אהובה יקרה

       נשיקה

       שטוטית היקרה.


      נשיקה

       תודה מקרב לב- לדברייך הנהדרים והמשמחים.

        המשך שבוע טוב ומוצלח,

         חודש טוב ומבורך.


       בברכה

        אהובה.

       

        6/1/19 22:28:

      זוכרת היטב את הפרק הזה

      ומתאים למזג האויר היום :)

       

      אוהבת שאת מביאה לנו כל שבוע

      ומזכירה לחלק מאיתנו את שלמדו ושיננו.

       

      שבוע טוב אהובה יקרה

       נשיקה

        6/1/19 10:58:

      צטט: פצצת אטום 2019-01-06 10:10:54

      שיהיו בשורות טובות גם לך!
       תודה לך- מקרב לב.
        המברך- יתברך- כפל כפליים-
        בברכות כמטר השמים.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        6/1/19 10:10:
      שיהיו בשורות טובות גם לך!
        6/1/19 08:48:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2019-01-06 06:52:00

      כתיבה יפה מאוד ורצינית . ציורים מצויינים
       אסנת היקרה.
      חיוך
       תודה, -מקרב לב- למילותייך הנפלאות.
       יום טוב ושבוע נפלא ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
      כתיבה יפה מאוד ורצינית . ציורים מצויינים
        5/1/19 21:43:

      מוסיף כוכב נוסף לשביל החלב המאיר את כתיבתך המשובחת

        5/1/19 20:52:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2019-01-05 20:45:53

      שבט מסמן את תחילת החורף, עם הגשמים שישקו את האילנות... תודה, אהובה.
       מכבית היקרה.
      חיוך
       תודה, מקרב לב- לתגובתך היפה.
      תבורכי בשבוע טוב וחודש טוב ומבורך- גדוש הצלחות וישועות.
      בשורות טובות.
       בברכה
       אהובה.
        5/1/19 20:49:

      צטט: ~ ~ 2019-01-04 15:46:58

      ציורים נפלאים

      ויופי של פרשנות לחודש שבט - שיהיו בשורות טובות בכל חודשי השנה.

      שבת שלום אהובה.

       

      יקירה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב-  למילים הטובות והברכות

       ברוכה תהיי תמיד!

       חודש טוב ושנה נהדרת ומוצלחת.


       בברכה

       אהובה.

      שבט מסמן את תחילת החורף, עם הגשמים שישקו את האילנות... תודה, אהובה.
        5/1/19 20:46:

      צטט: תנועת כמוך 2019-01-04 09:02:16

      שולח לך מערכת כוכבים

      תודה על השיתוף

      סוף שבוע מקסים


       דוד היקר.


       תודה למילים הטובות והברכות.

       שבוע טוב וחודש טוב , מבורך ומוצלח- לך ולכל יקירך.


       בברכה

       אהובה.

        5/1/19 20:21:

      צטט: * חיוש * 2019-01-04 08:08:37

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לפתוח את הבוקר אצלך

      לצפות בציורייך המרהיבים, לקרוא את שירך ואת ההסברים

      ברוח הפרשה.

      בציור היטבת להעביר את עוצמת מכת הברד

      והאש הפורצת מהברקים ואפילו את מנוסת עובדי פרעה.

      היה נפלא לו לימודי התנ"ך בבתי הספר היסודיים היו מורכבים

      מהרשומות שאת מעלה עבורנו

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      חודש טוב ושנתבשר רק בבשורות טובות - אמן ואמן 

      שבת טובה ומבורכת

       *חיוש" היקרה.

      נשיקה

      תודה מקרב לב- לתגובתך היפה- כדרכך בקודש,

      את תמיד מיטיבה להתבונן בעומק היצירה-

       ותודה שאת  מעלה כאן הצעה  טובה בנושא לימודי התנ"ך.

      שבוע טוב וחודש טוב, מבורך ומוצלח- לך ולכל יקירייך.

       באהבה ובחיבוקים.

       אהובה.

        5/1/19 16:40:

      אהובה ❤
      חידשת לי על מכת הברד. מעניין.
      ונהניתי להתבונן בציורים הססגוניים שלך!

      שיהיה לך שבוע מבורך ❤

        4/1/19 15:46:

      ציורים נפלאים

      ויופי של פרשנות לחודש שבט - שיהיו בשורות טובות בכל חודשי השנה.

      שבת שלום אהובה.

        4/1/19 09:02:

      שולח לך מערכת כוכבים

      תודה על השיתוף

      סוף שבוע מקסים

        4/1/19 08:08:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לפתוח את הבוקר אצלך

      לצפות בציורייך המרהיבים, לקרוא את שירך ואת ההסברים

      ברוח הפרשה.

      בציור היטבת להעביר את עוצמת מכת הברד

      והאש הפורצת מהברקים ואפילו את מנוסת עובדי פרעה.

      היה נפלא לו לימודי התנ"ך בבתי הספר היסודיים היו מורכבים

      מהרשומות שאת מעלה עבורנו

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      חודש טוב ושנתבשר רק בבשורות טובות - אמן ואמן 

      שבת טובה ומבורכת

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין