כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ תרומת אבנים יקרות למשכן/ ציירה: אהובה קליין (c)

    38 תגובות   יום שישי , 8/2/19, 00:53

    Biblical paintings by Ahuva Klein-  The donation of precious stones to the Mishkan

    "דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ-לִי תְּרוּמָה:  מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ, תִּקְחוּ אֶת-תְּרוּמָתִי.  וְזֹאת, הַתְּרוּמָה, אֲשֶׁר תִּקְחוּ,.....אַבְנֵי-שֹׁהַם, וְאַבְנֵי מִלֻּאִים, לָאֵפֹד, וְלַחֹשֶׁן".

     [שמות כ"ה, ב-ח]

     

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ תרומת האבנים למשכן/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    תרומת האבנים למשכן

     שיר מאת: אהובה קליין ©

     

    נשיא ישראל מכובד

    לבוש בֶּגֶד שְׂרָד

    צועד בשבילי עפר

    לאורך סלעי מדבר.

     

    אוחז קערת אבנים

    יקרות מפז ופנינים

    אבני שוהם ומילואים

    תפארת קדושה לכוהנים.

     

    שמחתו מרקיעה שחקים

    מעליו חוּפָּת עננים

    אותו ברַכּוּת מלווים

    בליבו מתנגנים ניגונים.

     

    במוחו מחשבות נשגבות

    על  ייעודן של  נדבות

    בהן  זוכים הכוהנים

    חושן הָאוּרִים והַתֻּמִּים.

    הערה: השיר בהשראת  פרשת תרומה[ חומש שמות]

     

     הרעיון מאחורי היצירה והשיר:

    פרשת  תרומה - אַבְנֵי-שֹׁהַם וְאַבְנֵי מִלֻּאִים, מהותן ומקומן?

     מאת: אהובה קליין .

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ בני ישראל מביאים תרומה  אל משה/ ציירה: אהובה קליין(c)

    [שמן על בד]   


    פרשה זו פותחת סדרת פרשיות בנושא המשכן  ותחילתה  בצווי  תרומת חומרים עבור המשכן:  "וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר.  דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ-לִי תְּרוּמָה:  מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ, תִּקְחוּ אֶת-תְּרוּמָתִי.  וְזֹאת, הַתְּרוּמָה, אֲשֶׁר תִּקְחוּ, מֵאִתָּם:  זָהָב וָכֶסֶף, וּנְחֹשֶׁת. וּתְכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי, וְשֵׁשׁ וְעִזִּים. וְעֹרֹת אֵילִם מְאָדָּמִים וְעֹרֹת תְּחָשִׁים, וַעֲצֵי שִׁטִּים.  ושֶׁמֶן, לַמָּאֹר; בְּשָׂמִים לְשֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה, וְלִקְטֹרֶת הַסַּמִּים.  אַבְנֵי-שֹׁהַם, וְאַבְנֵי מִלֻּאִים, לָאֵפֹד, וְלַחֹשֶׁן.  וְעָשׂוּ לִי, מִקְדָּשׁ; וְשָׁכַנְתִּי, בְּתוֹכָם.  כְּכֹל, אֲשֶׁר אֲנִי מַרְאֶה אוֹתְךָ, אֵת תַּבְנִית הַמִּשְׁכָּן, וְאֵת תַּבְנִית כָּל-כֵּלָיו; וְכֵן, תַּעֲשׂוּ". [שמות כ"ה, א-ט]

    השאלות הן:

    א]  מה היה מקור האבנים היקרות ולמה נועדו?

    ב]  מדוע התורה הזכירה את הבאת האבנים בפועל רק בסוף?

    תשובות.

    מקור האבנים וייעודן.

    על פי רש"י: בבגדי אהרון היה שימוש בשלוש  אבני  שוהם: שתיים באפוד ואחת בחושן ומדוע נאמר: "וְאַבְנֵי מִלֻּאִים":

    רש"י מסביר: שהאפוד והחושן היו משובצים באבנים ומתברר שרק אצל אבני  החושן נאמר : "מִלֻּאִים"-

    ּ"מִלֵּאתָ בוֹ מִלֻּאַת אֶבֶן, אַרְבָּעָה טוּרִים אָבֶן:  טוּר, אֹדֶם פִּטְדָה וּבָרֶקֶת--הַטּוּר, הָאֶחָד.  וְהַטּוּר, הַשֵּׁנִי--נֹפֶךְ סַפִּיר, וְיָהֲלֹם.  והַטּוּר, הַשְּׁלִישִׁי--לֶשֶׁם שְׁבוֹ, וְאַחְלָמָה.  וְהַטּוּר, הָרְבִיעִי--תַּרְשִׁישׁ וְשֹׁהַם, וְיָשְׁפֵה; מְשֻׁבָּצִים זָהָב יִהְיוּ, בְּמִלּוּאֹתָם". [שם כ"ח, י"ז] חושן המשפט שענד הכהן הגדול - היו משבצות זהב ומקיפות את האבנים הטובות השקועות בתוך משבצות אלה. האבנים היו בדיוק בעומק  המשבצת לא פחות ולא יותר לכן נקראו בשם: "אַבְנֵי מִלֻּאִים":

    אַבְנֵי-שֹׁהַם היו מיועדות לאפוד של הכהן הגדול.

    רבינו בחיי מתייחס למספר האבנים: אבני השוהם היו שתים ואילו אבני המילואים שהיו קבועים בתוך חושן המשפט – מספרם  י"ב אבנים,

    רבינו בחיי מביא את פירושו של  הרמב"ן: כי אבני המילואים נקראו בשם זה לפי שהן היו שלמות.

    בדומה לכך תירגם גם אונקלוס: אבנים שלמות ולא אבנים חצובות ממחצב גדול ולא היה חסר להן דבר, לפי שיש כוח לאבן  רק אם היא שלמה ממש כמו  שנבראה. לכן נאמר על אבני החושן  - "וְאַבְנֵי מִלֻּאִים" ודבר זה לא נאמר על אבני השוהם שנועדו לאפוד והיו שתי אבנים.

    אלא  הכוונה לאבני החושן שהיו חייבות להישאר שלמות ועליהן פיתוחי  חותם והכוונה שלא היו כותבים את שמות  י"ב השבטים בדיו על האבנים ולא השתמשו באזמל אלא בשמיר - מין תולעת שמסמנים את האבנים ומראה  לאבנים את השמיר והיא גורמת לבקוע האבנים מאליהן

    בלשון רבינו בחיי: "כתאנה זו שנבקעת בימות החמה ואינה  חסרה כלום, בקעה זו שנבקעת בימות הגשמים ואינה חסרה  כלום עם כל זה".

    בתלמוד מוזכר שהשמיר הוא 'כחוט השערה' (ומכאן יכולתו לגרום לחיתוך עדין כזה הנדרש לחריטה על אבני האפוד), ומקום משמרתו הוא אצל שר הים,  הכוונה לייצור הגדול ביותר בים- אל הים- ובלשון התנ"ך נקרא: "רהב"

    כמו שנאמר: "בְּכֹחוֹ רָגַע הַיָּם וּבִתְבוּנָתוֹ מָחַץ רָהַב". [איוב כ"ו, י"ב- י"ג]

    רש"ר  [הרב שמשון רפאל הירש ] סבור: הכתוב מונה את האבנים היקרות הנדרשות לבגדי הכהונה, ומכאן ניתן להבין שהתורה רואה את הכוהנים ובגדיהם כחלק בלתי נפרד מן המקדש לכן גם הרמב"ם בספרו  "היד החזקה" כולל את האבנים במכלול הלכות כלי המקדש.

    הופעת האבנים היקרות  לאחרונה.

     שואל הרב חיים  שמואלביץ בספרו "שיחות מוסר":

    מדוע נזכרו האבנים היקרות לאחרונה אחרי הזהב, הכסף והנחושת התכלת והארגמן וכו' -הרי האבנים האלה היו יקרות ביותר?

     מסופר בגמרא [קידושין ל"א, א] על דמא בן נתינה- היה מרוויח עבור שני אבני מילואים לאפוד בסך שש מאות, או שמונה מאות אלף דינרי זהב, לכן לפי גודל חשיבותם, מן הראוי היה למנותם בהתחלה?

    על כך  מביא "אור החיים":  שתי סיבות לדבר: מתברר שישנה חשיבות גדולה מאד ליגיעה של האדם בכל דבר ואילו הנשיאים לא  עמלו  כלל להשגת האבנים היקרות, אלא העננים הביאו את האבנים לפתח ביתם והם השיגו אותן ללא טרחה. לכן הכתוב   מזכיר  אותן, רק לאחר שנידבת כל העם הושלמה והם הביאו חומרים שונים עבור המשכן ושילמו על כך ממון ועלה להם בעמל ויגיעה.

    מעניין כי האבנים האלה הגיעו דווקא רק לפתחיהם של בתי הנשיאים, אבל לא לפתחי בתי כל עם ישראל.

    הטעם לכך: לפי שהנשיאים  היו ראויים להשגת אבנים יקרות אלה בשל  חשיבותם ומעלתם ,אך בכל זאת  הוזכרו האבנים רק לאחרונה- היות והנשיאים לא טרחו בדבר השגתן.

    ניתן להבין את עומק  הדבר  לפי שבתרומת המשכן העיקר הוא: נדבת הלב כמו שכתוב: "מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ" כל אחד התבקש  לתרום  מתוך "נדיבות הלב" ודבר זה תלוי בעמל שאדם השקיע וכל שהוא משתדל יותר לטרוח הדבר מתחבב עליו כמו שנאמר:

    "רוצה אדם בקב שלו מתשעה קבין של חברו"[ב"מ  ל"ח, א] [בבא מציעא]

    מכאן שיגיע כפיו של האדם חביב עליו מאד וכיון שהוא עמל בכך וגם משקיע ממון, לכן  אם  הוא מנדב מפרי עמלו- הדבר מוכיח את  נדיבות ליבו הגדולה.

    הטעם הנוסף שאבני החושן  והאפוד הוזכרו בסוף-הוא: מפני שהנשיאים החליטו להביא את נדבתם לתרומת המשכן -רק לאחר שכל בני ישראל הביאו את נדבתם לתרומת המשכן. ומשום כך הקפיד עליהם ה' והחסיר אות אחת משמם ונכתב בתורה: "והנשאם"

    רש"י מסביר: "אמר רבי נתן וכו' אלא כך אמרו הנשיאים, יתנדבו ציבור מה שמתנדבין ומה שמחסרין אנו משלימין, כיון שהשלימו הציבור את הכול שנאמר והמלאכה היתה דים, אמרו הנשיאים מה עלינו לעשות? הביאו את אבני השהם, ולפי שנתעצלו מתחילה נחסרה אות משמם והנשאם כתוב"

    הכוונה: שהנשיאים עשו חישובים והמתינו רק לאחר שכולם תרמו מתוך בני ישראל את החומרים למשכן - רק אז הביאו הם את האבנים היקרות.

    אם כן מדוע בכל זאת נתבעו הנשיאים על  כך שאיחרו בהבאת תרומתם?

    לומדים זאת אנו  מאמירת: "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך" נאמר בגמרא: [סנהדרין [עד א] אם אדם יתחיל  לחשוב יותר מידי- הוא ימצא תירוצים שלא למסור את נפשו למות, לכן ניתנה מצווה זו בלשון: "ואהבת" מפני שאדם האוהב את ה' בכל נפשו אינו נוהג לעשות חישובים, אלא מוסר נפשו מיד בעת שצריך לכך. וכבר ראינו במלחמות ישראל חיילים שקפצו על חומר נפץ ובלבד שיצילו את חבריהם. וכאן הנשיאים שגו , במקום לתרום מיד תרומה למשכן השתהו עד הסוף ועל פי דברי רש"י: משתמע  שכל החישובים שנקטו הנשיאים- נבעו משורש העצלות. וברור שהם עצמם לא היו מודעים למידה רעה זו.

    לסיכום , לאור האמור לעיל ניתן להסיק:  כי את  התרומות למשכן  היה צורך לקיים מתוך מסירות נפש ,יגיעה, וזריזות, נדיבות הלב, ללא חישובים מיותרים    והדבר אמור  לגבי כל המצוות שבתורה. ויפים הם דברי דוד המלך:

    "יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ". [תהלים קכח ,ב]

     עוד מיצירותיי לפרשה:

     

    ''    

        

     

        

    ציורי תנ"ך/ בני ישראל מביאים שמן כתרומה למשכן/ ציירה: אהובה קליין(c)


    [שמן על בד]

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ הכרובים מעל  הארון במשכן/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]

    ''    

    ציורי תנ"ך/ שולחן לחם הפנים במשכן/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]    

    ''ציורי תנ"ך/ מנורת הזהב במשכן/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/"ועשו לי מקדש"../ ציירה: אהובה קליין(c)

    העלאת תמונות    

        

     

    ציורי תנ"ך/"ועשו לי מקדש../ ציירה: אהובה קליין(c)

     

    העלאת תמונות    


    ציורי תנ"ך/ "וייקחו לי תרומה/ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

     

    השבת מפטירים בספר מלכים א,  פרק ה:

     הנה קטע מההפטרה:

     

     

    "וַיהוָה, נָתַן חָכְמָה לִשְׁלֹמֹה, כַּאֲשֶׁר, דִּבֶּר-לוֹ; וַיְהִי שָׁלֹם, בֵּין חִירָם וּבֵין שְׁלֹמֹה, וַיִּכְרְתוּ בְרִית, שְׁנֵיהֶם.   וַיַּעַל הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה מַס, מִכָּל-יִשְׂרָאֵל; וַיְהִי הַמַּס, שְׁלֹשִׁים אֶלֶף אִישׁ.  וַיִּשְׁלָחֵם לְבָנוֹנָה, עֲשֶׂרֶת אֲלָפִים בַּחֹדֶשׁ חֲלִיפוֹת--חֹדֶשׁ יִהְיוּ בַלְּבָנוֹן, שְׁנַיִם חֳדָשִׁים בְּבֵיתוֹ; וַאֲדֹנִירָם, עַל-הַמַּס.  {ס}  וַיְהִי לִשְׁלֹמֹה שִׁבְעִים אֶלֶף, נֹשֵׂא סַבָּל; וּשְׁמֹנִים אֶלֶף, חֹצֵב בָּהָר.  ל לְבַד מִשָּׂרֵי הַנִּצָּבִים לִשְׁלֹמֹה, אֲשֶׁר עַל-הַמְּלָאכָה, שְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים, וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת--הָרֹדִים בָּעָם, הָעֹשִׂים בַּמְּלָאכָה.  {ס}  לא וַיְצַו הַמֶּלֶךְ וַיַּסִּעוּ אֲבָנִים גְּדֹלוֹת אֲבָנִים יְקָרוֹת, לְיַסֵּד הַבָּיִת--אַבְנֵי גָזִית.   וַיִּפְסְלוּ בֹּנֵי שְׁלֹמֹה, וּבֹנֵי חִירוֹם--וְהַגִּבְלִים; וַיָּכִינוּ הָעֵצִים וְהָאֲבָנִים, לִבְנוֹת הַבָּיִת".    

     


     

    ''    

     


    ציור מתוך ההפטרה לפרשת תרומה/שלמה המלך בונה מקדש/ ציירה: אהובה קליין (c) 
    [שמן על בד]

    העלאת תמונות    


    ציורי תנ"ך/ שלמה המלך כורת ברית עם חירם מלך צור/ציירה: אהובה קליין (c)

    *

     כל  הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר (c)


    לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד- שבת שלום ובשורות טובות.

        


        

     


        


    דרג את התוכן:

      תגובות (38)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        11/3/19 16:35:
      ממש אבנים יקרות אהובה, ממש.
        14/2/19 22:01:

       תודה גם לכל החברים  שהעניקו כוכבים לפוסט.

       תבורכו בברכות- עד בלי  די.


      בברכה

       אהובה.

        14/2/19 21:52:

      מאוד יפה. ישר כוח

       אסנת היקרה.

      חיוך

       תודה מעומק ליבי על מילותייך הנפלאות.

       סוף שבוע נעים ושמח.

       בברכה

       אהובה.

        14/2/19 21:47:

      צטט: תנועת כמוך 2019-02-14 15:38:19

      שולח כוכב לעטר את אומנותך

      כל הכבוד 

       דוד היקר.

       תודה -מעומק הלב - על הכוכב הנחמד והמילים הטובות.

       תבורך:

       בסוף שבוע נעים ומאושר.

       בברכה

       אהובה

        14/2/19 21:45:

      צטט: לואיס קרול 2019-02-14 09:02:52

      הפרויקט  ממש מתקדם בעצמה רבה

       

       שמעון היקר.

       תודה ,מקרב לב-  למילים הטובות  והתמונה המקסימה.

       אהבתי מאד.

       סוף שבוע נעים ושמח.

       בברכה

       אהובה.

      http://cafe.themarker.com/image/1930242/

        14/2/19 15:38:

      שולח כוכב לעטר את אומנותך

      כל הכבוד 

        14/2/19 09:02:

      הפרויקט  ממש מתקדם בעצמה רבה

      http://cafe.themarker.com/image/1930242/

      מאוד יפה. ישר כוח
        12/2/19 09:03:

      צטט: kimchid 2019-02-11 21:52:50

      מיוחד . תודה ושבוע טוב
       דניאל היקר.

       תודה לביקורך בבלוג ומילותיך הנפלאות.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        12/2/19 09:00:

      צטט: עט סופר 2019-02-10 12:33:46

      ציורייך הנפלאים והיקרים כאבני שוהם.... והמדרשים השלמים כאבני החושן במילואותם...אשר הושמו על האיפוד שנשא אהרון על ליבו...מתקשרים יפה עם דברי הכתוב: "ועשו לי משכן ושכנתי בתוכם"....ועל מקרא זה דורש המדרש "בלב כל אחד מבני ישראל אשכון". 

       

      שווה להשוות בין  פסוק הזה לגבי המשכן.... ובין הפסוק האחרון  בהפטרה לגבי בית המקדש בספר מלכים, שם אומר הכתוב:"ושכנתי בתוך בני ישראל ולא אעזב את עמי ישראל"... ולכואורה נשאלת השאלה...למה היה צריך להוסיף את המשפט: "ולא אעזוב את עמי ישראל"? ואם היה צריך לכתוב זאת ..למה לא כתב זאת גם בפרשת תרומה?

       

      התשובה לכך מצויה בהפטרה : שם אומר הכתוב:  "הבית הזה אשר אתה בונה" הוא רק- "אם תלך בחוקותי ...ושכנתי בתוך עמי ישראל". לזאת, כשקלקלו פנימיות המקדש שבתוכם, אז לא הועיל המקדש החיצוני.  אבל כנגד זה באה ההבטחה ...ולא אעזוב את עמי ישראל.  כי מה שחשוב  יותר הוא משכנה של השכינה בלב כל אחד ואחד מעם ישראל.

      ולא נצרך לומר זאת לגבי המשכן, כי מכוח ההבטחה לאברהם אבינו (שהיא אשר עמדה לאבותינו)..התחייב להביאם לארץ ישראל.   כמאמר הכתוב לאברהם "ודור רביעי ישובו הנה".

       

      ונרמז (בעל הטורים) גם במילה "ושכנתי " המרמזת על שני בתי המקדש בית ראשון ובית שני,  ושכנ-ת"י - ת"י שנים במקדש ראשון.

      ובמקדש שני ת"כ שנים..."ושכנתי" -בחילוף אותיות "ושני -ת"כ"  שנים. 

       

      בין כך ובין כך ... ההבטחה "ולא אעזוב את עמי ישראל" ...תמיד קיימת. כי רחמנא ליבא בעי!!!

       

      ישר כח על פועלך: "חכו ממתקים וכולו מחמדים" ... שבוע נפלא.

       

      עט סופר היקר.

       תודה, מקרב לב- על מילותיך הטובות.

       ויישר כוח ענק על ההסברים והפירושים הנפלאים והמחכימים-

       בבחינת:

      "טוֹב לִי תוֹרַת פִּיךָ מֵאַלְפֵי זָהָב וָכָסֶף".

      אכן 

      "מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִּי".

       

      המשך שבוע טוב ומבורך.

       חודש גדוש שמחה והצלחה.


       בברכה

       אהובה.

       

        12/2/19 08:51:

      צטט: היא ולא אחרת 2019-02-10 12:32:14

      רשומה יפה למאוד, שמחתי ונהנתי לקרוא. ציורייך הנהדרים כובשים לב. לשבוע מואר ומבורך כל טוב @--}---
       יקירה.
      נשיקה
       תודה, מקרב לב למילים הטובות ולאיחולים.
       תבורכי גם את בשבוע טוב- נעים ושמח.

       בברכה
       אהובה.
        12/2/19 08:45:

      צטט: אביה אחת 2019-02-09 20:04:00

      מדהים ומקסים שבוע נפלא אהובה
       אביה היקרה.
      נשיקה
       תודה לתגובתך הנפלאה.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        12/2/19 08:43:

      צטט: barir 2019-02-09 16:34:33

      אהובה היקרה! כל הכבוד וכמה אני נהנית כל שבוע מיצירותייך. מאחלת לך שבוע טוב♥
       מרסיה היקרה.
      נשיקה
        תודה למילותייך הטובות.
       אני שמחה שאת נהנית.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        12/2/19 08:41:

      צטט: רונית אברהם 2019-02-09 13:51:56

      אהובה יקרה,

      פוסט מרתק. את ההסבר על האבנים השלמות, שמעתי לראשונה.

      למדתי והשכלתי גם מההסברים באשר לתרומה וההוראה לבקש את נדיבות העם: "כי איש אשר ידבנו לבו". 

      כצידה ללדרך קחתי במיוחד את הפסוק: וְעָשׂוּ לִי, מִקְדָּשׁ; וְשָׁכַנְתִּי, בְּתוֹכָם. 

      אלוהים שוכן בכל אחד מאיתנו, זה תלוי רק בנו. 

      שבוע טוב ומבורך.  

       רונית היקרה.

      נשיקה

       תודה מקרב לב לדברייך הנהדרים והמשמחים.

       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה

        11/2/19 21:52:
      מיוחד . תודה ושבוע טוב
        11/2/19 12:46:

      צטט: דו-קוטבי 2019-02-09 12:50:08

      וואו אהובה,כוכב ענק! זה פשוט אחד הפוסטים הטובים והמעניינים ביותר שקראתי כאן אי פעם מאז שאני בקפה!!!! יישר כוח ושבת נהדרת!
       דו- קוטבי היקר.

       תודה למילים הנפלאות והמשמחות.
        המשך שבוע טוב והרבה שמחה .
       מאחלת לך- מקרב לב-
      שתצליח לממש ,בע"ה  
        -את כל  שאיפותיך.

       בברכה
       אהובה.
        11/2/19 12:41:

      צטט: א ח א ב 2019-02-09 11:41:54

      שבת שלום, בשורות טובות ציורייך והמילים - תרומות :)
       אחאב היקר.

       תודה לתגובתך היפה.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        10/2/19 22:40:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2019-02-08 19:42:04

      תודה על כל העושר שאת מרעיפה
       מכבית היקרה.
      חיוך
       תודה, מקרב לב- למילותייך הנפלאות.
       המשך שבוע טוב ויצירתי
       וחודש אדר שמח- לך וליקירייך.

       בברכה
       אהובה.
        10/2/19 22:38:

      צטט: * חיוש * 2019-02-08 15:50:15

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לבקר אצלך, לצפות בציורייך המרהיבים ביופיים, לקרוא את שירך

      ואת ההסברים והפירושים המוסיפים ידע ברוח הפרשה

      כמה נפלא שבציורך הראשון בא לידי ביטוי המשפט הזה משירך

      "במוחו מחשבות נשגבות  על  ייעודן של  נדבות"

      ברקע הכהן ומלבושו משובץ באותם אבנים 

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת לך יקירה ולכל אהובייך

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה לדברייך הנהדרים והמיוחדים- כדרכך בקודש.

       ברוכה תהיי תמיד- יחד עם יקירייך: בכול, מכול, כול.

       המשך שבוע טוב וחודש אדר שמח.

       באהבה וחיבוקים.


       אהובה.


        10/2/19 22:21:

      צטט: sari10 2019-02-08 12:37:47

      הציור של תרומת האבנים מקסים.
      יש בו קסם מיוחד!!

      שבת ברוכה לך יקירה ❤️

       שרי היקרה.נשיקה

       

      תודה, מקרב לב

       לדברייך המשמחים.

       ברוכה תהיי תמיד.

       המשך שבוע טוב ויצירתי ובשורות טובות.

        בברכה

       אהובה.

        10/2/19 12:33:

      ציורייך הנפלאים והיקרים כאבני שוהם.... והמדרשים השלמים כאבני החושן במילואותם...אשר הושמו על האיפוד שנשא אהרון על ליבו...מתקשרים יפה עם דברי הכתוב: "ועשו לי משכן ושכנתי בתוכם"....ועל מקרא זה דורש המדרש "בלב כל אחד מבני ישראל אשכון". 

       

      שווה להשוות בין  פסוק הזה לגבי המשכן.... ובין הפסוק האחרון  בהפטרה לגבי בית המקדש בספר מלכים, שם אומר הכתוב:"ושכנתי בתוך בני ישראל ולא אעזב את עמי ישראל"... ולכואורה נשאלת השאלה...למה היה צריך להוסיף את המשפט: "ולא אעזוב את עמי ישראל"? ואם היה צריך לכתוב זאת ..למה לא כתב זאת גם בפרשת תרומה?

       

      התשובה לכך מצויה בהפטרה : שם אומר הכתוב:  "הבית הזה אשר אתה בונה" הוא רק- "אם תלך בחוקותי ...ושכנתי בתוך עמי ישראל". לזאת, כשקלקלו פנימיות המקדש שבתוכם, אז לא הועיל המקדש החיצוני.  אבל כנגד זה באה ההבטחה ...ולא אעזוב את עמי ישראל.  כי מה שחשוב  יותר הוא משכנה של השכינה בלב כל אחד ואחד מעם ישראל.

      ולא נצרך לומר זאת לגבי המשכן, כי מכוח ההבטחה לאברהם אבינו (שהיא אשר עמדה לאבותינו)..התחייב להביאם לארץ ישראל.   כמאמר הכתוב לאברהם "ודור רביעי ישובו הנה".

       

      ונרמז (בעל הטורים) גם במילה "ושכנתי " המרמזת על שני בתי המקדש בית ראשון ובית שני,  ושכנ-ת"י - ת"י שנים במקדש ראשון.

      ובמקדש שני ת"כ שנים..."ושכנתי" -בחילוף אותיות "ושני -ת"כ"  שנים. 

       

      בין כך ובין כך ... ההבטחה "ולא אעזוב את עמי ישראל" ...תמיד קיימת. כי רחמנא ליבא בעי!!!

       

      ישר כח על פועלך: "חכו ממתקים וכולו מחמדים" ... שבוע נפלא.

        10/2/19 12:32:
      רשומה יפה למאוד, שמחתי ונהנתי לקרוא. ציורייך הנהדרים כובשים לב. לשבוע מואר ומבורך כל טוב @--}---
        10/2/19 09:03:

      צטט: ~ ~ 2019-02-08 12:19:32

      פירושים מעניינים

      ציורים נפלאים

      שבת שלום ובשורות טובות

       יקירה.

      נשיקה

       תודה לביקורך הקבוע

       מאחלת לך יופי של שבוע.

       תודה למילים הטובות

       תתברכי  בברכות וישועות.


       בברכה

       אהובה.

        10/2/19 08:50:

      צטט: בדולח. 2019-02-08 10:46:40

      פירושים מרחיבי לב, ומוסיפים ידע ומחשבה.

      ובייחוד מצאה חן בעיני, נקודת המישבה של שלמות האבנים.

       בדולח היקר.


       תודה לדבריך הנהדרים והמשמחים.

       שמחה שאהבת.

       שבוע טוב- שזור ברכות וישועות-כפנינים.

      שמחה וששון - ליהודים-

      כיאה לחודש אדר המכופל.


       בברכה

       אהובה.

        10/2/19 08:47:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2019-02-08 09:50:23

      אהובה היקרה מאוד מאוד, 

       

      מי ידמה לך ומי ישווה לך

      באהבתך את מורשת ישראל. 

      מה נאו מילותיך שדימיתי אותן

      כאבני מילואים בחושן ,

      וציוריך המפוארים 

      המשלימים את מילותיך

      כפתור ופרח.

         שבת מבורכת לך וליקיריך,

               ב ה ע ר צ ה ,

                  ב ר ו ך

       ברוך היקר, יקר מאד.


       תודה למילים כה נפלאות וכה מרגשות.

       תבורך אתה  וכל יקירך:

       בשבוע טוב ומבורך-

      גדוש ברכות וישועות כמרחבי הים....

      וכמובן הרבה שמחה-

      כיאה לחודש אדר המכופל.

       בברכה

      ובכבוד רב.


       אהובה.

       

        9/2/19 23:46:

      צטט: שטוטית 2019-02-08 03:04:02

       

       נ פ ל א


      שבת שלום אהובה יקרה

      נשיקהנשיקהנשיקה

       

       שטוטית היקרה.

      נשיקהנשיקהנשיקה

       תודה לתגובתך היפה.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        9/2/19 20:04:
      מדהים ומקסים שבוע נפלא אהובה
        9/2/19 16:34:
      אהובה היקרה! כל הכבוד וכמה אני נהנית כל שבוע מיצירותייך. מאחלת לך שבוע טוב♥
        9/2/19 13:51:

      אהובה יקרה,

      פוסט מרתק. את ההסבר על האבנים השלמות, שמעתי לראשונה.

      למדתי והשכלתי גם מההסברים באשר לתרומה וההוראה לבקש את נדיבות העם: "כי איש אשר ידבנו לבו". 

      כצידה ללדרך קחתי במיוחד את הפסוק: וְעָשׂוּ לִי, מִקְדָּשׁ; וְשָׁכַנְתִּי, בְּתוֹכָם. 

      אלוהים שוכן בכל אחד מאיתנו, זה תלוי רק בנו. 

      שבוע טוב ומבורך.  

        9/2/19 12:50:
      וואו אהובה,כוכב ענק! זה פשוט אחד הפוסטים הטובים והמעניינים ביותר שקראתי כאן אי פעם מאז שאני בקפה!!!! יישר כוח ושבת נהדרת!
        9/2/19 11:41:
      שבת שלום, בשורות טובות ציורייך והמילים - תרומות :)
      תודה על כל העושר שאת מרעיפה
        8/2/19 15:50:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לבקר אצלך, לצפות בציורייך המרהיבים ביופיים, לקרוא את שירך

      ואת ההסברים והפירושים המוסיפים ידע ברוח הפרשה

      כמה נפלא שבציורך הראשון בא לידי ביטוי המשפט הזה משירך

      "במוחו מחשבות נשגבות  על  ייעודן של  נדבות"

      ברקע הכהן ומלבושו משובץ באותם אבנים 

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת לך יקירה ולכל אהובייך


        8/2/19 12:37:

      הציור של תרומת האבנים מקסים.
      יש בו קסם מיוחד!!

      שבת ברוכה לך יקירה ❤️

        8/2/19 12:19:

      פירושים מעניינים

      ציורים נפלאים

      שבת שלום ובשורות טובות

        8/2/19 10:46:

      פירושים מרחיבי לב, ומוסיפים ידע ומחשבה.

      ובייחוד מצאה חן בעיני, נקודת המישבה של שלמות האבנים.

        8/2/19 09:50:

      אהובה היקרה מאוד מאוד, 

       

      מי ידמה לך ומי ישווה לך

      באהבתך את מורשת ישראל. 

      מה נאו מילותיך שדימיתי אותן

      כאבני מילואים בחושן ,

      וציוריך המפוארים 

      המשלימים את מילותיך

      כפתור ופרח.

         שבת מבורכת לך וליקיריך,

               ב ה ע ר צ ה ,

                  ב ר ו ך

       

        8/2/19 03:04:

       

       נ פ ל א


      שבת שלום אהובה יקרה

      נשיקהנשיקהנשיקה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין