כותרות TheMarker >
    ';

    הגירוש מגן-עדן

    ידוע שעיקר האמונה היהודית נעוץ בקיום עולם הבא על כל הנגזר ממנו: גן-עדן, גהינום... מי שעושה מצוות, קונה לו לאחר 120 מקום טוב בגן-עדן, ואבוי למי שעושה רע ומה שמצפה לו בעולם הבא... מאידך, רואה האמונה היהודית בעולם הזה כפרוזדור, היינו כמעבר זמני שמשמש את האדם לתקן בו את מידותיו ולקנות בהם את חייו האמיתיים והנצחיים בעולם הבא.

    אם כן, "עולם הזה" הוא מרחב "החיים הזמניים" של האדם, "עולם הבא" הוא מרחב "החיים הנצחיים", כאשר "המוות" (הסתלקות האדם מהעולם הזה) מפריד בין שני העולמות. זו כאמור עיקר האמונה של הדת היהודית ושל עוד דתות; ומי שכופר בעיקרים האלה - כופר בעיקר.

    נכנסנו כבר למאה ה-21, ימי הביניים מאחורינו. הדמוקרטיה היא בשורת העידן המודרני והביאה עימה את חופש הדעה והאמונה: כל אדם באמונתו יחיה... כלומר זה לא ביג דיל לכפור היום בקיום אלוהים או בקיום עולם הבא; אף אחד לא יעלה את הכופר על מוקד, ואפילו קיימת האפשרות להיות נאור וכופר וכשר ויהודי למהדרין; בחר באחת הקומבינציות, כולן תקניות.

    דווקא בגין הפתיחות הזאת, עלה קרנו של מוטיב ההגיון ומילא את מקומה של "האמונה העיוורת": אני מאמין כי אמונותי נגזרת מההגיון. גם הכופר לא נותר חייב והטעים את דבריו בהגיון ובשכל הישר.

    פירצה נפרצה בדת היהודית - קוננו חכמינו את העת החדשה והתקוממו על פיתחון הפה שניתן לכופרים בשם ההגיון וגרורותיו... אולם גם עליהם לא פסחה הפתיחות, ומוטיב ההגיון חדר גם לחדרי חדריהם. הם נזכרו לפתע שעיקרי הדת היהודית מבוססים גם הם על ההגיון ועל השכל הישר, ואם כן מדוע להשאירם חבויים בתוך ארבע אמות האמונה העיוורת! הבה נוציא את מוטיב ההגיון אל אוויר העולם ונראה אותו לכול! שכל העולם יידע על מה מבוססת האמונה היהודית, וכל יהודי יידע מהי דתו ועל איזה בסיס היא עומדת. מהפירצה המבורכת הזו יצאו ביאורים ודרשות עם ניחוח שונה המסבירים איך למה ועל מה... מהפירצה הזאת יצאו הרבה רבנים והצליחו בעזרת הקוד החדש של ההגיון לחדור אל מודעות האנשים ולדבר אליהם בגובה העיניים... זהו מקור המספר העצום של החוזרים בתשובה דווקא בעידן הפתיחות זה.

    מהפירצה הזאת יצא גדול המחזירים בתשובה הרב אמנון יצחק, נפתחו תחנות רדיו דתיות, ועידן האינטרנט נפל בזמן... ההגיון והשכל הישר יצאו לאוויר העולם לאחר שנים של מסתור. האור הצפון בדת היהודית יצא לדרך.

    מהפירצה הזאת ביקשתי גם אני להשקיף על דתי היהודית, על דת אימי ואבי ודת ילדי. פתחתי את תורתי, את תורת אימי ואבי ורבותי, ועמדתי על ההגיון והשכל הישר פנים אל פנים; שם ראיתי עד כמה מאסה התורה במושג האמונה העיוורת, ועד כמה ביקשה להרחיקנו מנגררותיו.

    אבל ראיתי שם דבר אחר הרחוק שנות אור מהאמונה היהודית המקובלת שגדלתי עליה אני ואבי ומורי ורבותי. ראיתי בפרוש שגן-העדן הוא היקום שאנו חיים בתוכו, ולא צריך למות בשביל להכנס אליו; נהפוך, מי שנשאר מחוץ לשערי הגן קורס ומת. כלומר, גם בתעודת הפטירה של משה רבינו נכתב- "הנ"ל נפטר כי יצא משערי גן-עדן בכוחות עצמו ולא הצליח להחזיק מעמד מעל ל-120 שנה בחוץ". גם אבותינו אברהם יצחק ויעקב נפטרו מהעולם מאותה הסיבה, ואת תעודת הפטירה הציגה התורה לעיני כל באופן המפורט והברור ביותר, למען נראה ונלמד ונפנים...

    פתחתי את התורה וראיתי עד כמה התרחקה היהדות מעיקרי הדת היהודית, דורות על דורות... כה התרחקנו מתורת משה בן עמרם. כה כפרנו בעיקרי הדת הזאת, לאורך דורות ודורות... במאמר להלן אני עתיד להביא את נוסח העיקרים כפי שהופיעו בתורת משה, שהוחלפו בטיפשות ובמצח נחושה על ידינו.

    תגובות (2)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      6/3/19 15:28:

    צטט: bonbonyetta 2019-03-05 12:23:59

    *

     אני דווקא פחות מתפלאה וכואבת את הנושא ממך, כיון שאני בטוחה שזה בא ממקום של תסכול בשל רשויות החוק והאכיפה שאין להן שיניים, שאינן מעמידות לדין מי שצריך ומתי, וגם העונשים אינם מרתיעים.

    אם הציבור היה יודע ובטוח שהאשם יתן את הדין במלוא החומרה, שהנושא ייחקר באמינות עד תום, הוא לא היה ממהר והופך לתליין.

    מה כבר נשאר לציבור מתוסכל ומעוצבן שרואה שחקירות מתמסמסות ונשמכות לנצח, שעונשים קלים עד כדי גיחוך נפסקים , ושפושעים יוצאים נקיי כפיים? 

    לא ככה?

     

    תחשוב על זה אלברט. אם הציבור היה שקט ובטוח ויודע שהדין יאכף, לא היה מצב כזה.

    _________________________________________

     

    מי המתַסכל ומי המתוסכל ידידתי? זה לא קשור לא ברשויות אכיפת החוק ולא בציבור, במאמר שלי נגעתי בגוף אחד לא יותר הוא התקשורת, אתרי ואללה מעריב וויינט, הם אמורים לדווח לציבור או להציג את דעתם לציבור אך לא לגנוב את דעת הציבור. במאמר לעיל הראתי איך גנבו האנשים הבלתי ראויים אלו את דעת הציבור; זו כבר לא תקשורת זה פויה איכסה זה מגעיל.   

     


      5/3/19 12:23:

    *

     

    אני דווקא פחות מתפלאה וכואבת את הנושא ממך, כיון שאני בטוחה שזה בא ממקום של תסכול בשל רשויות החוק והאכיפה שאין להן שיניים, שאינן מעמידות לדין מי שצריך ומתי, וגם העונשים אינם מרתיעים.

    אם הציבור היה יודע ובטוח שהאשם יתן את הדין במלוא החומרה, שהנושא ייחקר באמינות עד תום, הוא לא היה ממהר והופך לתליין.

    מה כבר נשאר לציבור מתוסכל ומעוצבן שרואה שחקירות מתמסמסות ונשמכות לנצח, שעונשים קלים עד כדי גיחוך נפסקים , ושפושעים יוצאים נקיי כפיים? 

    לא ככה?

     

    תחשוב על זה אלברט. אם הציבור היה שקט ובטוח ויודע שהדין יאכף, לא היה מצב כזה.

    הפכנו לחברה של תליינים

    2 תגובות   יום שישי , 1/3/19, 20:06

    היתכן וכולנו כבר נגועים בצרעת הזו במחלה החשוכה הזאת- לעשות רע לשם הרוע – לאו דווקא כי רע הוא כי אם העין חושקת ברע ואוהבת לראות את הרוע; התרגלה כבר לרקע הרע

     

    ''

    צילום מסך, [אתר מעריב- עמוד ראשי, 1/3/2019 - 16.00]

                                                                     -            -            -

     

     

    ביום שישי, יום למחרת הביג באנג הישראלי בסביבות השעה 4 אחה"צ שעון ישראל, פתחתי את האינטרנט והלכתי ישירות לוואלה שם נמצא המייל שלי. הכותרת הראשית צעקה: [ מנהל המכינה החשוד בהריגה: "מזדהה עם רה"מ, אנו חברה של תליינים" ]. ליד כותרת המאמר הראשי של האתר תמונת פספורט של מנהל המכינה, ודבוקה בו תמונת הצעירים שנהרגו באסון נחל צפית.

     

    ''

    צילום מסך [אתר וויינט- עמוד ראשי, 1/3/2019 - 16.00]

     

    הבנתם? אתר וואלה לא מבזבז את המאמר הראשי שלו ביום גדול שכזה על הבל פיו של מנהל שמנסה להתחמק מאחריות; אלא האסוציאציה שעולה מהבל פה המנהל הזה נפלה להם מהשמים ושווה הון תועפות: "מזדהה עם רה"מ, אנו חברה של תליינים". האסוציאציה המיידית הנקלטת בעין אנושית: מנהל המכינה המתנער מאחריותו להרג הבנות הצעירות שבתמונה, מזדהה ולא במקרה עם ראש הממשלה המתנער גם כן מאחריותו לאישומים נגדו. סמיכות רעיונית ישירה קליטה וקולעת.

     

    ''

     צילום מסך [אתר הארץ- עמוד ראשי, 1/3/2019 - 16.00]

     

    הרהרתי עם עצמי: איזו גניבת דעת, איזה אנשים נבזים ששום דבר לא עוצר בעדם בשביל להכפיש אדם בכל דרך ישירה, עקיפה, עניינית, לא עניינית, בדיונית, יצירתית, פיקטיבית... העיקר ששמו ידבק לכל רעיון ארסי ואסוציאציה מרושעת.

     

    ''

    צילום מסך [אתר וואלה- עמוד ראשי, 1/3/2019 - 16.00]

     

    איזה אתר בן זונה הרהרתי עם עצמי. לרגע הבזיק בי רעיון לא מן העולם הזה: היתכן והרשעות הזו היא קולקטיבית? היתכן וכולנו נגועים בה שכל האתרים חושבים בו בזמן איך לדפוק לזיין להשחית להעכיר להזיק ולפגוע רק לשם הקטע? היתכן ואנחנו נהנים מזה? היתכן וכולנו נגועים בצרעת הזו במחלה החשוכה הזאת- לעשות רע לשם הרוע לאו דווקא כי רע כי אם העין חושקת ברע אוהבת לראות את הרע, התרגלה כבר לרקע הרע.

    באופן אוטומטי תיקתקתי באצבעותי את ויינט והכותרת הראשית צעקה באותה עת אותה שעה: [ המנהל שיואשם: "מזדהה עם נתניהו, חברת תליינים" ].

     

    ''

    צילום מסך [אתר מעריב- עמוד ראשי, 1/3/2019 - 16.00]

     

    לא נתתי לעצמי שהות לעיבוד הנתונים ואצבעותי הלכו למעריב, באותה שעה בעת ובעונה אחת: [ הפכנו לחברה של תליינים, מנהל מכינת בן ציון לשעבר תוקף בפוסט בפייסבוק: "הזדהתי עם נתניהו בנאומו" ].

     

    אכן. הפכנו לחברת קניבלים בלתי מתורבתת בעליל. אכן הפכנו לחברה של תליינים.

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      אלברט שבות
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין