כותרות TheMarker >
    ';

    לשם שינוי - אימון, טיפול וליווי באתגרי החיים

    מאמרים מקוריים, מחשבות וסיפורים מעוררי השראה, המציעים מבט חדשני ויצירתי לתחום ההתפתחות האישית עם תובנות מרתקות מעולם המחשבה וההגות היהודית והכללית.

    תגובות (2)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      14/3/19 19:31:
    שאלה מצויינת, לדעתי כמו באמנות, היצירה מתמסרת לצופה ולפירושיו, וערכה נמדד בערך שהוא מקבל ממנה.
      8/3/19 17:48:

    מעניין איך מפרשים את האותיות בשפות אחרות.

    שפה מיוחדת השפה העברית -
    השאלה אם באמת יש לאותיות משמעות קוסמית כלשהי
    או שמשחק האותיות והפרשנות קשורה רק למפרשים ולמאמינים.

    חודש אדר שמח

    ושבת מהנה.

       

    מסתרי הא-ב העברי - האות ל'

    2 תגובות   יום שישי , 8/3/19, 16:06

    מעל לכל האותיות, במרכז הא-ב, מתנשאת בגאון האות "למד". האותיות המרכיבות אותה, יוצרות שתי מילים, שמבטאות את משמעותה העיקרית: "למד" (לעצמך) ו"למד" (לאחרים). הלימוד וההוראה הם מיסודות היהדות, המגדירים את חובת האדם כלפי עצמו, וכלפי הדורות הבאים. זהו הבסיס למסורת, ולקיום היהודי, לא רק כצורך, אלא גם כאידאל.

    יש בצורתה של האות לרמז על מהותה. היא דומה בצורתה, ובהגייתה ל"מלמד הבקר", כלי שבעזרתו היו בעבר הרועים אוספים את הצאן, והרי הלימוד, הוא המכשיר לאסוף את ילדי ישראל, שנמשלו לצאן.

    גובהה של האות, הנראית כאדם המחפש וצופה מעל לכולם, מציין את מגמת החיפוש, והשאיפה להתקדם ולעלות למעלה. אך אין הכונה רק ללימוד טכני, אלא ללימוד המפנים את הערכים ללב, לנשמה, וכך נאמר במדרש: "אל תקרי "למד" אלא - לב מבין דעת (מדרש אותיות רבי עקיבא), כמו שכתוב "והיו הדברים האלה על לבבך" (דברים 6:6). הלימוד צריך לחדור ללב, וכמו שהלב הוא במרכז הגוף, ומקיים אותו, כך הל', שהיא במרכז הא-ב, מסמלת את הלימוד, המקיים את הנשמה.

    האות האחרונה בתורה היא האות ל', במלה ישראל, והאות הראשונה היא ב', במילה בראשית, היוצרות, עם חיבור סופה וראשיתה, את המילה לב, שהזוכה ללמוד ולקיים את התורה, זוכה ללב טהור. השם "ישראל", מתחיל בי', האות הקטנה ביותר, ומסתיים בל', האות הגדולה ביותר, שכן, ישראל החלשים והמעטים יזכו לגדול ולצמוח כמו שניבא הנביא ישעיהו על ישראל: "ירום ונישא וגבה מאוד" (52:13).

    הלימוד האמיתי, משפיע על כל אישיותו של האדם, ונותן איכות חדשה גם לדברים שנלמדו בעבר. לכך מוצא הרב אברהם יצחק הכהן קוק, מגדולי המחשבה היהודית, רמז נוסף בצורתה של האות, שחלקה העליון, המסמל את הלימוד וההתקדמות למעלה, מושך אחריו את כל האות, וגם חלקה התחתון, מתרומם ועולה למעלה.

    הוראתה הדקדוקית של הל', היא הכונה למקום מסויים ל.. - כיון שהלימוד הוא המכוון את האדם בדרך הנכונה.

    ערכה המספרי של הל', הוא 30, כלומר 3*10. כפי שראינו בעבר, המספר 10, מציין את השלמות, והמספר 3, את התהליך הדיאלקטי, של תזה, אנטיתזה וסינטזה, שכן הדרך להגיע לשלמות היא דרך לימוד אמיתי, שיש בו מאבקים, התמודדויות ומתחים, שמתוכם ניתן להגיע להבנה שלמה, ולמימוש האידאל של הל' - הלימוד.

    האותיות הסמוכות לה, כ', ומ', מתחילות את המילים כסא מלכות, ויחד עם הל' המתנשאת, יוצרות את המילה מלך, שכן הלימוד והכרת האלוקים הם המגשימים את משמעות מלכות ה': "וידעת היום והשבות אל לבבך, כי ה' הוא האלוקים".

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      dudypalant
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין