כותרות TheMarker >
    ';

    לשם שינוי - אימון, טיפול וליווי באתגרי החיים

    מאמרים מקוריים, מחשבות וסיפורים מעוררי השראה, המציעים מבט חדשני ויצירתי לתחום ההתפתחות האישית עם תובנות מרתקות מעולם המחשבה וההגות היהודית והכללית.

    תגובות (2)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      24/4/19 10:18:
    שאלה מקסימה, הביצה והתרנגול תמיד אקטואליים :) חג שמח
      24/4/19 08:51:

    מעניין אם באמת יצרו את צורת האותיות על פי הפרשנות או להיפך חיוך

    חג שמח

    מועדים לשמחה

    מסתרי הא-ב העברי - האות ע'

    2 תגובות   יום שלישי, 23/4/19, 19:34

    הגייתה של האות ע', רומזת על תוכנה הפנימי. ע = עין כלומר, כוח הראיה. אולם הראיה היא חוש, שיש לו הבט גשמי ורוחני, ושניהם באים לידי ביטוי במקרה זה, שכן משלבת היא האות ע', בין עולמו הפנימי של האדם, לעולמו החיצוני. כיצד?

    רמוז הדבר בצורתה - האות י', הנמשכת כלפי מטה, ומתחברת עם חלקה התחתון של האות ז'. האות י', מסמלת את השלמות המופשטת, הן בצורתה, כנקודה שאין לה מציאות חומרית, והן מספרית, כולל המספר 10 את כל הפרטים והופך אותם לשלמות אחת. תשע נקודות המסודרות שתי וערב במישור, מתאחדות ליחידה אחת, שהיא האות י'. זהו תאור בעולם דו ממדי, מופשט, שאין לו חיבור למציאות. האות ז', מסמלת את חיבור הרקיע עם הארץ, והמספר שבע, שהוא ערכה, מאחד את שש צידי המציאות, ארבע רוחות השמים, מעלה ומטה, עם נקודת האמצע, השלמות של המציאות הקונקרטית. זהו עולם תלת ממדי, שהוא כבר שייך לעולם המוחשי. שילובם של שתי האותיות באות ע', שכפולתם זו בזו נותנת את המספר שבעים, כערכה המספרי ששל האות ע', יוצר את האחדות בין האבסטרקטי לקונקרטי, מנקודת המבט הגבוהה ביותר, וזוהי הראייה האמיתית והאידיאלית של העולם. לפי השקפת העולם היהודית, נותנת התורה את היכולת לגבש השקפת עולם כזו, ואכן, מתכונותיה של התורה, ששבעים פנים לה, כפי שאומרת הגמרא בשבת, כלומר שבעים נקודות התייחסות לכל דבר, שבעים צורות ראייה, בעיינה של תורה, באות ע'. המוסד העליון של משפט התורה בעם ישראל, הוא הסנהדרין, בית הדין בו ישבו שבעים מזקני ישראל, והכריעו כיצד יש לנהוג על פי התורה. שוב מספרם הוא רמז להשקפת העולם היהודית, על פי תורת ה'. אגב, כינויים של החכמים בעם ישראל בתורה הוא: "עיני העדה", כלומר אלו שרואים את העולם כראוי, למען עם ישראל, וראייתם גם היא דרך תכניה של האות ע', אות הראייה.

    דרג את התוכן:

      תגובות אחרונות

      ארכיון

      פרופיל

      dudypalant
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין