כותרות TheMarker >
    ';

    כותב בקפה, רשומון

    יומן. לא בלוג...
    ובו רשומות. לא פוסטים...

    ארכיון

    0

    מילניום (רובי וויליאמס), מעורבב, לא משוקשק!

    2 תגובות   יום שישי , 26/4/19, 09:42

     

    ''

     

     

    טוב, רובי וויליאמס אינו בדיוק כוס התה שלי, לשון המעטה..., אבל, פה ושם היו לברנש כמה הברקות, כך למשל – השיר Millennium.


    גאי צ'יימברס, המפיק של וויליאמס, היה שותף לכתיבת המילים.

    צ'יימברס מספר שהשלד נכתב ע"י וויליאמס בתוך שעות ספורות והרעיון לסמפל מוזיקה מתוך שיר הנושא של סרט ג'יימס בונד (הסרט ה-5 בסידרה) You Only Live Twice ( שנודע בביצה הלבנטינית כ"אתה חי רק פעמיים") היה של וויליאמס.

    וויליאמס תכנן במקור לסמפל רק את חטיבת הגיטרות מתוך השיר אבל אז גילה שהמקצב שנוצר הוא בסגנון היפ-הופ..., לא לטעמו, גם לא לטעמו של צ'יימברס.

    היה זה צ'יימברס שהציע לסמפל את כול חטיבת המיתרים מתוך שיר הנושא לסרט.

    כאשר בוצעה ההקלטה הראשונה גילו השניים שמקצב איטי מדי..., ולכן, הם האיצו את הקלטת הסמפול עד לתוצאה הסופית.

    למעשה,

     צ'יימברס מצא שלהקליט מחדש את קטע הסמפול זול בהרבה מתשלום תמלוגים לג'ון בארי, מי שהלחין במקור את המוזיקה לסרט (ההקלטה מחדש עלתה 10% מתשלום התמלוגים!!!).

    זאת ועוד,

     את ננסי סינטרה (ששרה את השיר במקור) החליפה בגירסת-הכיסוי המסומפלת אחת מזמרות האולפן של הלייבל "טריידנט". ההתאמה, הייתה מושלמת!


    ניקולאס אינגראם, מנצח ומפיק מוזיקאלי, הביא לאולפן תזמורת שכללה חטיבת-מיתר מלאה אך בחזרות הראשונות נמצא שהתזמורת מנגנת בסולם D פלאט מייג'ור. סולם קצת "מוזר" ויוצא-דופן למוזיקת פופ.

    וזאת הייתה הברקה יוצאת מן הכלל, להשאיר את הסולם הזה!

    רק כדי להבין את מורכבות הסמפול ומוזיקת הרקע לשיר אני מצטט את סטיב פאוואר, מפיק נוסף של וויליאמס:

    ניצלנו כמעט את כול 48 ערוצי ההקלטה באולפן. היו לנו בערך 6 ערוצים לקולות ליווי: 3 קולות נשיים ו-3 קולות גברים, אחד מהם היה של וויליאמס, כמובן.

    בנוסף היו 9 ערוצים לחטיבת המיתרים. ערוצים נוספים היו של תופים כשכול כלי הוקלט בערוץ נפרד. כך נוצרו שכבות מרובדות כדי למנוע החלטה רגעית [וסופית...] באשר לאיזה צליל להשמיע ולהקליט מודגש מדי בחיתוך הסופי.

    לא לשכוח שהיו גם ערוצים שתוכנתו בנפרד לסמפולים-כפולים ולסקרצ'ינג.

    בסך הכול ניצלנו בין 36 ל-38 [!!!] ערוצי הקלטה על טייפ רב-ערוצי תוצרת נקמיצ'י.”

    לכול העבודה המורכבת הזאת הייתה מטרה מוגדרת:

    להתרחק ככול הניתן מצליל הגיטרות המובחן שאפיין את האלבום הקודם של וויליאמס שהיה בעצם אלבום הבכורה שלו, Life thru a Lens.


    צ'יימברס, כמו גם פאוואר, חשו ש-Millennium יהפוך להיות להיט וטוב יהיה הדבר אם ייקבע לוויליאמס סטנדרט מוזיקאלי גבוה יותר. הם לא טעו...


    הוידאו-קליפ הרישמי לשיר צולם באולפני Pinewood, אולפן-הבית בו צולמו מרבית צילומי הפנים בסידרת הסרטים על סוכן-העל, ג'יימס בונד.

    וויליאמס, לבוש בחליפת-ערב רישמית (ודי דומה לשון קונורי...) משחק נפלא בסגנון סרקסטי ופארודי את תפקיד בונד, ג'יימס בונד..., כולל הרמת הגבה המפורסמת...

    בקליפ יש מחוות רבות לסרטי בונד ובולטים בהם: Thunderball (במחוזות הלבנט, “כדור הרעם") ו-From Russia with Love (אצלנו, “מרוסיה באהבה").

    בסרט נראה וויליאמס נוהג במכוניתו של בונד, אסטון-מרטין DB5. למרות ש..., סצינה פארודית נפלאה ממתינה לכם בסופו של הקליפ:

    וויליאמס נראה "תקוע" לצד הדרך עם מכונית עממית בריטית פשוטה להחריד (מין רעיון מוזר של התעשייה הבריטית בתקופת משבר הנפט של שנות ה-70: מכונית 3 גלגלים בעלת מסגרת חיצונית עשויה פיברגלאס, כמו הסוסיתא שלנו...).

    בכול אופן, בונד "תקוע" בצד הדרך כאשר על פניו חולפת ביעף מכונית אסטון-מרטין DB5, המכונית שלו...

    סצינה יפה נוספת בקליפ:

    וויליאמס נוהג בסירת-מירוץ כאשר הסצינה מצולמת באולפן, בסגנון שהיה נהוג באותה התקופה (לפני שהגיעו לעולם מצלמות משוכללות שיכלו להנציח את המעמד גם בצילומי-חוץ...).


    אגב, פרט טריוויה נפלא הקשור לסרט:
    את התסריט ל-You Only Live Twice כתב..., סופר הילדים רואלד דאל (אנטי-ישראלי להחריד ואנטישמי להפליא...).


    ובחזרה לשיר של וויליאמס:

    עד כמה לא טעו מפיקיו של וויליאמס?,

     ובכן...,  

    השיר זכה להצלחה גדולה ב-UK ובמערב אירופה. למעשה זה היה הסינגל הראשון של וויליאמס שזכה להצלחה גדולה והוא צעד ברוב המצעדים במקומות גבוהים.

    בארה"ב, לעומת זאת, השיר לא הצליח מי-יודע-מה. הוא אמנם נכנס לבילבורד-הוט-100 אבל צעד שם במיקום זניח. הצלחה קצת יותר טובה הייתה לשיר במצעד המיינסטרים Top 40.


    ואם נחזור להתחלה:

    מטרתו הראשונית של וויליאמס הייתה לכתוב שיר לכבוד המילניום החדש שעמד בפתח.

    אמנם הסינגל שוחרר בנובמבר 1998, אבל וויליאמס גרס שהחגיגות לקראת פרוץ המילניום החדש יתחילו הרבה לפני הזיקוקים והכדור הנופל בטיימס סקוואר, בשנייה הראשונה בתאריך הקובע, ה-1/1/2000.

    הוא לא טעה. השיר הפך להיות מושמע בכול החגיגות ובעיקר במסיבות פרטיות נוצצות. זה גם היה השיר שבחר ערוץ ה-MTV לשדר במעבר בין המילניום ה"ישן" לזה, ה-חדש.


    אתם חושבים שעוד נהיה פה, במילניום הבא?, נו טוב, לא שאני...

    (:

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        29/4/19 20:41:

      צטט: שרון קדם 2019-04-27 13:36:29

      טייפ נקמיצ'י שווה רשומה נפרדת

       

       

      לא סתם שווה, אלא שווה-שווה.

      הרכבת מערכת מתוצרת נקמיצ'י בתקופת הזוהר שלהם

      יכלה להגיע בקלות לסכום מעל 30,000 דולר !!!

      וכשאני אומר "מערכת" אני מתכוון לכול המכלולים:

      טייפ דק, פטיפון, אמפליפייאר, טיונר, ממיר דיגיטלי, 
      מגבר הספק, קדם מגבר וכו'...

      רק הרמקולים שלהם לא היו די מרשימים אבל היו בשוק
      אז רמקולים איכותיים לעילא כמו של b&o ו"אקאי"
      שניתן היה להכליא אותם עם מרכיבי הנקמיצ'י.

      הטייפ האולפני היה מלאכת-מחשבת: היו בו 48 ערוצי

      הקלטה, שזה מעל ומעבר לצרכים של כול אומן.

      אפילו מייק אולדפילד לא היה זקוק לכול 48 הערוצים

      כאשר הוא הקליט את "פעמונים צינוריים"...

        27/4/19 13:36:
      טייפ נקמיצ'י שווה רשומה נפרדת

      פרופיל

      ~בועז22~
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      רשומות שרשמתי