כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא: לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / אמור 31

    0 תגובות   יום חמישי, 9/5/19, 14:22

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי:  http://interget.co.il

     

    ''

    כִּי אִם לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרוֹב אֵלָיו:
    לְאִמּוֹ וּלאָבִיו וְלִבְנוֹ וּלְבִתּוֹ וּלְאָחִיו. (כא, ב)

     

    "שארו" בשׂיכּול אותיות - "אושר".
    רמז לכך, שהמשפחה הגרעינית היא מקור האושר האמיתי לאדם.
    (הרשב"ד)

     

    ''
    ספר המשלים של המגיד מדובנה
    ***
    אֱמוֹר אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרוֹן וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם. (כא,א)
    רש"י כותב על המילים "אמור אל הכהנים בני אהרון":
    "להזהיר הגדולים על הקטנים".
    "להזהיר" מלשון זוהר, כדבר הפסוק (דניאל יב, ג):
    "והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע".
    תפקידם של הגדולים להזהיר ולהאיר בהתנהגותם הישרה
    את דרכם של הקטנים, כדי שמהם יראו וכמוהם יעשו.
    ''
    הבאת ביכורים לכהן במדבר סיני
    **
    כִּי אִם לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרוֹב אֵלָיו. (כא, ב)
    רש"י כותב: "שארו - זו אשתו".
    למה נקראת האישה שארית? על פי הפסוק בבראשית מה, ז:
    "לשום לכם שארית בארץ" -
    בזכות האישה המביאה לעולם ילדים ומגדלת אותם, יש לאדם שם ושארית בארץ.
     

     

    ''

    בעל ואישה

     

    ***

    וְלֹא תְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קוֹדְשִׁי -
    וְנִקְדַּשְׁתִּי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אֲנִי ה' מְקַדִּשְׁכֶם
    הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לִהְיוֹת לָכֶם לֵאלֹוֹהִים. (כב, לב-לג)
    הקב"ה מרגיש בקדושתו כשהוא נמצא בתוך בני ישראל כולם
    ללא הבדל בין עשירים לעניים, גדולי הדור ופשוטי העם.
    אמר על כך אחד מהוגי הדעות:
    תראו כמה גדול ערכו של כל אדם,
    שהרי תשעה צדיקים וגאונים לא משלימים מנין לתפילה,
    אך לעומתם עשרה יהודים מהפשוטים ביותר,
    שאינם יודעים תורה ושאינם מקפידים לקיים את כל המצוות -
    מצטרפים למנין כשר לתפילות בציבור.
    ''
    בית הכנסת הפורטוגלי באמסטרדם. תחריט מהמאה ה-18
    ***
    וּבְקֻצְרְכֶם אֶת קְצִיר אַרְצְכֶם -
    לֹא תְכַלֶּה פְּאַת שָׂדְךָ בְּקֻצְרֶךָ וְלֶקֶט קְצִירְךָ לֹא תְלַקֵּט:
    לֶעָנִי וְלַגֵּר תַּעֲזוֹב אוֹתָם. (כג, כב)
    הרהמצ"ז כותב שהמילה "קציר" מעלה בדעתנו
    את אלה שקצרה ידם לפרנס את עצמם ואת בני משפחתם.
    הוא דורש מילה זו, "קציר", במובן של לקצר,
    ואת המילה "חיטים" מלשון חטאים, ומסביר:
    השארת תבואה לעניים מתוך קציר החיטים מקצרת את החטאים -
    מקטינה את העבירות שאין אדם הנקי מהן.
    ובבוא האדם למשפט ביום הדין, המוזכר בפסוק כז בפרק זה
    ("אך בעשור לחודש השביעי הזה יום הכיפורים הוא"),
    הוא יצא זכאי כשיאוזנו מעשיו הטובים לעומת הרעים.
    ''
    בול משנת 2005 עם ציור של ברכת כהנים.
    ***
    וּבְקֻצְרְכֶם אֶת קְצִיר אַרְצְכֶם
    לֹא תְכַלֶּה פְּאַת שָׂדְךָ בְּקֻצְרֶךָ וְלֶקֶט קְצִירְךָ לֹא תְלַקֵּט:
    לֶעָנִי וְלַגֵּר תַּעֲזוֹב אוֹתָם. (כג, כב)
    התורה מצווה להשאיר לקט, שכחה ופאה אחרי הקציר כדי שלא לבייש את העני:
    שלא יחוש כי נותנים לו נדבה,
    אלא כמי שזוכה במה שהושאר בשדה,
    או כמי שמצא אבידה ומותר לו לקחת אותה.
     
     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון