כותרות TheMarker >
    ';

    נאמני תורה ועבודה

    תנועת "נאמני תורה ועבודה" היא תנועה ציונית-דתית המבקשת להחזיר את הציונות הדתית לשורשיה.
    מגמתה לחזק את ערכי "תורה ועבודה", ולפעול לשילוב התורה עם המדע, עם חזון הציונות, ועם החיים המודרניים.
    התנועה שואפת לחזק את השתלבותה של החברה הדתית בחברה הכללית בישראל, למען קידום הסובלנות, השוויון, והצדק, ולמען עיצוב אופייה היהודי-הדמוקרטי של החברה הישראלית.
    התנועה פועלת מתוך מחויבות להלכה, ליצירת תרבות דתית פתוחה, המעודדת שיח הלכתי אמיץ שמתמודד עם אתגרי הזמן.

    תגובות (1)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      16/5/19 12:22:
    זה עיסוקם המכוער של קבוצות חרדים מסויימות, לאתר בעיות בהפעלת מפעלים בשבת. לפחות שייתביישו...
    0

    פניציה, קדושת השבת וזכויות

    1 תגובות   יום רביעי, 15/5/19, 14:31

    פניציה, קדושת השבת וזכויות

    יצור זכוכית הינה מלאכה המצריכה הפעלה רציפה של תנורים. סוגייה זו העסיקה פוסקים בעבר, ובתיאום עם מפעל פניציה הושגו הסכמות שאפשרו רכישה של בקבוקי יין מתוצרת המפעל ללא חשש של הנאה מחילול שבת. הפרסומים האחרונים בדבר דרישות חדשות מהמפעל, נעשו ע"י מספר עסקנים חרדים המבקשים לערער על הסכמות אלה, ולכפות על בעל המפעל השמדה של כל כלי הזכוכית המיוצרים בו בשבת.

    כמה הנחות יסוד:
    א. מותר לאדם פרטי לבחור ממי הוא רוכש את מוצריו ועל כן, זכותם של עסקנים בחברה החרדית להעלות מחדש את הנושא ולהימנע מקניית בקבוקים בהתאם לערכיהם.
    ב. אין בעיה הלכתית בשימוש בבקבוקים שיוצרו במפעל פניציה. המפעל ביצע לאורך השנים מספר פעולות, בתיאום עם גורמים הלכתיים, אשר מצמצמות את הבעיה ההלכתית. המערכות הינן אוטומטיות ברובן, מרבית העובדים במשמרת השבת אינם יהודים, ואת בקבוקי היין מייצרים רק בימי חול בעוד שבשבת מייצרים מוצרים אחרים. בקבוקי היין שמיוצרים בפניציה הנם בכל מקרה כשרים למהדרין!
    ג. בעל המפעל נהנה מחילול שבת. לטענתו, אין לו ברירה משום שהתנורים המיוחדים חייבים לעבוד ולפעול עם זכוכית בתוכם, ואילו היה משבית את המערכות הרי שהמפעל ייסגר מיד בגלל חוסר כדאיות כלכלי. ניתן להבין את המציאות המורכבת, אך קשה להכשירה לכתחילה בשעה שסוגיית בעלות על מפעל מחלל שבת הינה מורכבת. כארגון דתי איננו יכולים להצדיק הנאה של בעל המפעל מחילול שבת כפי שאיננו יכולים להצדיק חילול שבת של כל יהודי בישראל.
    ד. אולם ראוי להדגיש שציבור הצרכנים איננו נהנה מחילול השבת, אלא בעל המפעל בלבד. על הפרק עומדת שאלת העסקתם של עשרות או מאות עובדים, ואסור להקל ראש בנושא זה. 
    ה. תמיכה ממשלתית במפעל זה או אחר צריכה להיעשות לפי מדדים כלכליים וחברתיים. אנו מקווים שמקרה זה אינו תקדים לכך שהמדינה צריכה להוציא כסף לפי חומרות של עסקנים המבקשים להחיל את הלכות השבת גם על אנשים פרטיים.

    עסקני הציבור החרדי המבקשים לכפות על בעל המפעל להימנע מהנאה מהייצור בשבת, עושים מעשה שאינו אסור מבחינה חוקית או הלכתית, אולם הוא פסול מבחינה מוסרית. הרצון לדקדק עם אדם אחר בשמירת השבת שלו, עלול לעלות כאן במחיר כבד למאות בני אדם, עובדים ובני משפחותיהם בעיר ירוחם שבנגב, אשר לא חטאו ולא פשעו במאום. 
    אנו קוראים לאנשי ציבור אלה לחזק את השבת באמצעות הוספת קדושה ולא באמצעות כפייה שתביא לפיטורי עובדים ולהשנאת השבת בצידה.

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל