כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא: לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / נשוא 35

    0 תגובות   יום חמישי, 6/6/19, 20:16

     

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

     

    ''

     

    יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ. (ו, כה)

     

    "ויחונך" זו ברכת החן.
    "חן" בהיפוך אותיות - נֹח:
    כאשר האדם נֹח ונוהג נינוחות עם אחרים, א ז הוא ימצא חן בעיניהם.
    (הרשב"ד)

     

    ***

    וְכָל תְּרוּמָה לְכָל קוֹדְשֵׁי בְנֵי יִשְׂרָאֵל:
    אֲשֶׁר יַקְרִיבוּ לַכֹּהֵן - לוֹ יִהְיֶה,
    וְאִישׁ אֶת קוֹדָשָׁיו - לוֹ יִהְיוּ,
    אִישׁ אֲשֶׁר יִתֵּן לַכֹּהֵן - לוֹ יִהְיֶה. (ה, ט-י)

     

    כוונת הפסוק היא, שמי שנותן תרומה לאחרים - "לו יהיה":
    הנתינה תחזור לו, לנותן, משום שיזכה להצלחה בשל נדבת לבו הטוב.

     

    ברוח זו אמרו במסכת גיטין בגמרא (ז, א):
    "אם רואה אדם שמזונותיו מצומצמין - יעשה מהם צדקה".
    זו אמירה תמוהה, שכן מדוע על אדם שבעצמו נזקק לעזרה לתת צדקה לאחרים?
    אלא שבגלל סיועו לזולת יזכה הנותן לברכת שמיים.

     

    וכך אמרו חז"ל על המצווה "עשר תעשר" (דברים יד, כב):
    הפרש מעשר - ובשל כך תתעשר.

     

    ''

    משה מחזיק בלוחות הברית. פראנסואה מאוטרה, צרפת המאה ה-15
    ***
    "יברכך - בממון. ויחונך - בחן ובחסד" (רש"י).
    לא כל בעל ממון אהוב על החברה,
    לכן הוסיפה התורה ברכה נוספת: שהעשיר גם ישא חן בעיני אחרים.
    מתי זה יקרה? אומר הרהמצ"ז:
    כאשר בעל הממון מבורך "בכן ובחסד" -
    בכך שהוא אומר "כן" בלב שלם למבקשי תרומה ואינו דוחה אותם בתירוצים שונים.
    אז הוא גם ישא חן.
    ***
    וְאִישׁ אֶת קוֹדָשָׁיו - לוֹ יִהְיוּ. (ה, ו)
    שאלו את אחד מבני רוטשילד העשירים בכמה כסף הוא מעריך את רכושו.
    השיב: "ואיש את קודשיו" - רק הכסף שנתתי למטרת קודש, לתרומה, שלי הוא.
    כל היתר - שייך לריבונו של עולם, כדברי הנביא חגי (ב, ח):
    "לי הכסף ולי הזהב, נאום ה' צבאות".
    ***
    וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמוֹר, דַּבֵּר אֶל אַהֲרוֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמוֹר:
    כֹּה תְבָרֲכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אָמוֹר לָהֶם:
    יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ
    יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ
    יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם. (ו, כב-כו)
    זו ברכת הכוהנים הנאמרת בבתי הכנסת בתפילת שחרית.
    רש"י מבאר: "יברכך - שיתברכו נכסיך.
    וישמרך - שלא יבואו עליך שודדים ליטול ממונך".
    הסבר אחר: אחרי ברכת הממון - הברכה הנוספת היא
    שה' ישמור את המקבל כדי שהכסף לא יזיק לו,
    שעושרו לא יהיה "עושר שמור לבעליו לרעתו", כדברי שלמה המלך בקוהלת ה, יב.
    ''
    ברכת כוהנים. מטבע משנת1988
    ***
    דַּבֵּר אֶל אַהֲרוֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמוֹר:
    כֹּה תְבָרֲכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אָמוֹר לָהֶם. (ו, כג)
    לפני שהכוהנים עולים לדוכן לברך את הקהל בבית הכנסת, הם חולצים את נעליהם.
    רמז בכך לכוהנים, שכאשר הם באים לברך את אחיהם -
    עליהם לעשות זאת בתחושה של "של נעלך מעל רגליך"
    כפי שנצטווה משה רבנו (שמות ג, ה):
    למרות שאתם כוהנים ואתם ניצבים גבוה על הדוכן
    והציבור מרכין את ראשו בעת שאתם מברכים אותו -
    היזהרו לא להתנשא עליו.
    ''
    ארץ ישראל מחולקת לפי נחלות 12 השבטים. מפה מהמאה ה-18
     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין