כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא: פנינים למגילת רות

    0 תגובות   יום שישי , 7/6/19, 16:02

    אתם מוזמנים לבקר באתר החדש שלי http://interget.co.il/

    ''

     

    וַתִּדְבַּק בְּנַעֲרוֹת בּוֹעַז לְלַקֵּט עַד כְּלוֹת
    קְצִיר הַשְּׂעוֹרִים וּקְצִיר הַחִטִּים, וַתֵּשֶׁב אֶת חֲמוֹתָהּ. (ב, כב-כג)

     

    המילים "קציר חיטים" כך הן נדרשות:
    "קציר" - לקצר, "חטים" - חטאים:
    השארת תבואה לעניים מתוך קציר החיטים מקצרת את
    החטאים, שאין אדם הנקי מהם.
    ובבוא האדם למשפט ביום הדין, הוא יצא זכאי כשיאוזנו
    מעשיו הטובים עם מעשיו הרעים.
    (הרשי"ל)

     

    ***

    מגילת רות מכונה "מגילת החסד" בשל החסדים הרבים שמסופרים בה.
    גם התורה משופעת במעשי חסד, ועל כך נאמר בספר משלי (לא, כו):
    "ותורת חסד על לשונה".
    לכן קוראים את המגילה בחג השבועות, יום מתן תורה,
    כדי לרמוז לנו ששמירת מצוות התורה בלבד, ללא גמילות חסדים, לא די בה.

     

    ''

    רות ומלקטות השעורים בשדה בועז
    ***
    סיפר אחד הרבנים:
    כמה וכמה פעמים ראיתי אדם עובר ליד בית כנסת בשעת תפילה,
    והמתפללים שבפנים דופקים על החלון וקוראים לו:
    קדושה! קדושה! ייכנס אדוני ויצטרף לתפילה!
    אבל מימי לא ראיתי אדם עובר על בית בשעת סעודה, והאנשים
    שבפנים מקישים על החלון וקוראים לו:
    סעודה! סעודה! ייכנס ויצטרף לארוחה!
    ''
    נעמי מנסה לשכנע את רות ואת עופרה לעזוב אותה ולחזור למואב. ציורו של ויליאם בלייק, המאה ה-19.
    ***
    וַיְהִי בִּימֵי שְׁפוֹט הַשּׁוֹפְטִים וַיְהִי רָעָב בָּאָרֶץ,
    וַיֵּלֶךְ אִישׁ מִבֵּית לֶחֶם יְהוּדָה לָגוּר בִּשְׂדֵי מוֹאָב - הוּא וְאִשְׁתּוֹ וּשְׁנֵי בָנָיו. (א,א)
    בעיירה אחת גר עשיר קמצן, שהיה קשה להוציא ממנו תרומה לעניי העיר הרעבים.
    פעם פגש העשיר את רב העיר ושאל אותו על מצב התרומות לבני הקהילה הנזקקים לסיוע.
    השיב לו הרב: "אם היו לי ארבעה-חמישה חברי קהילה כמוך - לא היתה לי כל דאגה".
    הגביר היה מרוצה מאוד מהמחמאה שחילק לו הרב והודה לו בחום.
    ראה הרב את חיוך שביעות הרצון של האיש, והוסיף: "רציתי לומר שאילו היו לי רק ארבעה-חמישה נדיבים
    כמוך הייתי מרוצה -
    הצרה היא שיש לי כאן בעיר מאתיים וחמישים כמוך...
    ''
    רות מלקטת שעוריים
    ***
    וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה - וַיֶּחֱרַד הָאִישׁ וַיִּלָּפֵת, וְהִנֵּה אִשָּׁה שוֹכֶבֶת מַרְגְּלוֹתָיו.
    וַיֹּאמֶר: מִי אָתּ?
    וַתֹּאמֶר: אָנוֹכִי רוּת אֲמָתֶךָ, וּפָרַשְׂתָּ כְנָפֶךָ עַל אֲמָתְךָ כִּי גוֹאֵל אָתָּה. (ג,ט)
    תשובתה של רות לשאלתו של בועז מזכירה את הדברים
    שאמר בועז לרות בפגישתם הראשונה:
    "ישלם ה' פועלך ותהי משכורתך שלמה מעם ה' אלוהי ישראל
    אשר באת לחסות תחת כנפיו" (ב, יב)
    רות משתמשת באותו דימוי של כנפיים,
    כאומרת שאכן באה לחסות תחת כנפי אלוהי ישראל,
    אבל זאת תעשה תחת הכנף של בועז שגאל אותה.
    המילה "מלאך", כתב הרהמצ"ז, מזכירה בצליל סיומה "אח" -
    אח במובן של קרבה, דאגה, איכפתיות, כלשון הפסוק (תהילים קלג, א):
    "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד".
    ''
    רות ונעמי. ציורו של קלדרון פיליפ הרמוגנס, המאה ה-19
    ***
    וַיִּקַּח בוֹעַז אֶת רוּת וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה. (ד, יג)
    נישואי רות ובועז במגילה, ומתן התורה בחג השבועות
    המשול במדרשים לחתונה בין הקב"ה לבין עם ישראל,
    הביאו לחיבור נוסחים שונים של "שטר תנאים" בין בני זוג,
    שבעדות המזרח נוהגים לקוראם בשבועות בבית הכנסת.
    בנוסח אחד נאמר בין השאר:
    "החתן הקדוש מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא
    ישא למזל טוב את בתולת ישראל...
    ואל יעלימו דבר זה מזו ולא זו מזה
    ותמיד יהיו פניהם איש אל אחיו באהבה ובאחווה וברעות".

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין