כותרות TheMarker >
    ';

    הבלוג של אולפני סטורם

    תובנות טיפים למוזיקאים בכל שלבי הקריירה

    סגנון מוזיקלי, 6 טעויות העומדות בדרככם להצלחה – חלק ב’

    0 תגובות   יום שלישי, 11/6/19, 08:36

    ''

     

    לכם ברור לחלוטין איך השיר שלכם אמור להישמע, אך האם זה ברור גם לעוד מישהו חוץ מכם?

    סגנון מוזיקלי, חזון ומסר הם המהות של היצירה שלכם. בעבודה עם מפיק מוזיקלי או בכל שיתוף פעולה מוזיקלי אחר, הדברים האלה חייבים להיות ברורים לצד השני בדיוק כמו שהם ברורים לכם. הנה סיפור קטן שנועד להמחיש לכם כמה זה חשוב.

    לפני כמה זמן פנתה אלי זמרת שביקשה לעבוד איתי. משהו בקול ובכתיבה שלה קסם לי והזמנתי אותה לאולפן לפגישת היכרות. היא הביאה איתה לפגישה כמה שירים שמתוכם בחרנו שיר להתחיל איתו.

    בשלב זה, לפני שאני נכנס לתהליך העבודה, חשוב לי מאד להבין מה האומן שומע בדמיונו מבחינת סגנון מוזיקלי, הפקה וסאונד – במיוחד כשהשיר נכתב על גיטרה אקוסטית, מה שמאפשר לקחת את ההפקה לאין ספור כיוונים. ביקשתי ממנה להשמיע לי כמה שירים שלדעתה מתאימים לשיר שלה מבחינת סגנון מוזיקלי, עיבוד, סאונד ואווירה.
    לשמחתי, השירים שהיא בחרה תאמו בצורה די טובה את הכיוון שהרגיש לי נכון לקחת אליו את השיר שלה. סוג של פופ רוק מהודק עם תמהיל של כלים אקוסטיים, אלקטרוניקה ותופים מתוכנתים. על הבסיס הזה, בניתי את הסקיצה הראשונית. התחלתי את השיר עם גיטרות אקוסטיות, פסנתר, בס ותופים, כשבהמשך אני משלב קצת תופים אלקטרוניים וסינטיסייזרים כדי להעלות את האנרגיה. כשסיימתי לבנות את הסקיצה, הזמנתי אותה להאזין לה.

    להפתעתי היא לא התחברה לסקיצה בכלל.

    מה שהפריע לה הכי הרבה היו מכונות התופים והסינטיסייזרים. כששאלתי אותה אם הבעיה היא בתפקידים או אולי בבחירת הסאונדים, היא אמרה שהבעיה היא בעצם הימצאותם, והסבירה שמבחינת סגנון מוזיקלי היא נמצאת איפשהו בין פולק לג’אז בכלל, ואין לה קשר לאלקטרוניקה.
    הסתבר שמה שמצא חן בעיניה בשירים שהיא בחרה להשמיע לי היה שהגיטרות האקוסטיות היו מקדימה, ולזמרות בשירים היה קול אלט כמו שלה.

    אני מסיק מהמקרה הזה שתי מסקנות:

    ראשית, הזמרת הזו עשתה בדיוק את מה שהיא הייתה חייבת לעשות. אם בשלב כלשהו בתהליך העבודה אתם מרגישים שמה שקורה אינו תואם את הדרך בה אתם רואים את עצמכם או את היצירה שלכם, אל תהססו לדבר! זהו תנאי הכרחי להצלחת הפרויקט.

    שנית, חשוב מאד להבין כמה זה קריטי לוודא שאתם מצליחים להבהיר את החזון שלכם בצורה ברורה ומדויקת כבר בתחילת הדרך, על מנת לייצר תהליך עבודה פורה ומדויק יותר.

    שיתוף פעולה מוזיקלי הוא אתגר לא פשוט, שיש בו פוטנציאל גדול לאי הבנות. לכן חשוב מאד לוודא שהחזון והמסרים שלכם עוברים בצורה המדויקת ביותר לצד השני, במיוחד כשנכנסים לעבודה עם מישהו חדש.

    הדרך היחידה לסיים את תהליך ההפקה עם מוצר המייצג נאמנה את מי שאתם היא להקפיד על דיאלוג פתוח ואמיתי עם המפיק שלכם ועם עצמכם.
    הבהירו לעצמכם את הציפיות והתקוות שלכם באופן מוחלט, לפני שאתם מביאים אותם למישהו אחר. וודאו שאתם מעבירים את החזון שלכם בצורה ברורה וחד משמעית. זו הדרך היחידה להתחיל את התהליך ברגל ימין.

    במקרה ופיספסתם, אתם מוזמנים לקרוא את החלק הראשון בסידרת המאמרים הזו שנמצא כאן.

    כרגיל אתם מוזמנים להגיב, לאהוב ולשתף…

    אם יש נושא שהייתם רוצים לקבל עליו מידע או שאלה שמעניינת אתכם, אתם מוזמנים לכתוב לי על כך. אשמח לענות כמיטב יכולתי על פניותכם.
    אם תרצו להתייעץ איתי באופן אישי בנושא זה או בכל נושא אחר, אתם מוזמנים לדבר איתי.

    בטלפון – 052-8699642, בפייסבוק, או במייל

    רוצים לקבל את המאמר הבא ישירות למייל שלכם?

    הרשמו לניוזלטר בצד השמאלי העליון של עמוד המאמר באתר.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      תגובות אחרונות

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      itsik_f
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין