כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ משה ואהרון נופלים על פניהם/ ציירה: אהובה קליין (c)

    27 תגובות   יום שישי , 21/6/19, 05:38

     

    Biblical paintings by Ahuva Klein- Moshe and Aharon  fall in their faces

    "וַיִּפֹּל מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, עַל-פְּנֵיהֶם, לִפְנֵי, כָּל-קְהַל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל.

     

    [במדבר י"ד,ה]

     

     

     

    ''

    ציורי תנ"ך/ משה ואהרון נופלים  על פניהם/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    נפילת משה ואהרון

     שיר מאת: אהובה קליין ©

     

    עת שבו המרגלים

    מקץ ארבעים ימים

    פיהם מִילִּים כְּדוֹרְבָּנוֹת

    לוחמים מצחצחים  חרבות.

     

     משה ואהרון נופלים

     פניהם בידיהם כובשים

     אוי לאותה בושה

     הוצאת הארץ דיבה.

     

    מיד נושאים תפילה

    שמא תתבטל הגזרה

    בשמים כבר מאוחר

    ייקוב הַדִּין אֶת הָהַר!

    הערה: השיר בהשראת פרשת שלח [חומש במדבר]

     

     

     הרעיון מאחורי היצירה והשיר.

    פרשת שלח - מדוע כשלו המרגלים במשימתם?

    מאמר מאת: אהובה קליין.

     

    העלאת תמונות    

     

    ציורי תנ"ך/ המרגלים יוצאים לדרך/ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    

     ציורי תנ"ך/ המרגלים בנחל אשכול/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ המרגלים שבים  אל המדבר/ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]    

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ בכיים של  המרגלים ועדת ישראל בליל תשעה באב/ ציירה: אהובה קליין (c)

        

     

    פרשה זו  עוסקת בתיאור שליחת המרגלים לארץ ישראל ותוצאותיה , ראשיתה  בדברי ה' אל משה:

    "וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר.  שְׁלַח-לְךָ אֲנָשִׁים, וְיָתֻרוּ אֶת-אֶרֶץ כְּנַעַן, אֲשֶׁר-אֲנִי נֹתֵן, לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל:  אִישׁ אֶחָד אִישׁ אֶחָד לְמַטֵּה אֲבֹתָיו, תִּשְׁלָחוּ--כֹּל, נָשִׂיא בָהֶם.  וַיִּשְׁלַח אֹתָם מֹשֶׁה מִמִּדְבַּר פָּארָן, עַל-פִּי יְהוָה:  כֻּלָּם אֲנָשִׁים, רָאשֵׁי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל הֵמָּה...." [במדבר י"ג, א-ד]

    בתום ביצוע משימת הריגול- תגובת המרגלים, הוצאת דיבה על ארץ ישראל:

    "וַיָּשֻׁבוּ, מִתּוּר הָאָרֶץ, מִקֵּץ, אַרְבָּעִים יוֹם...... וַיָּשִׁיבוּ אֹתָם דָּבָר וְאֶת-כָּל-הָעֵדָה, וַיַּרְאוּם אֶת-פְּרִי הָאָרֶץ. וַיְסַפְּרוּ-לוֹ, וַיֹּאמְרוּ, בָּאנוּ, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר שְׁלַחְתָּנוּ; וְגַם זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ, הִוא--וְזֶה-פִּרְיָהּ.  אֶפֶס כִּי-עַז הָעָם, הַיֹּשֵׁב בָּאָרֶץ; וְהֶעָרִים, בְּצֻרוֹת גְּדֹלֹת מְאֹד, וְגַם-יְלִדֵי הָעֲנָק, רָאִינוּ שָׁם.  כט עֲמָלֵק יוֹשֵׁב, בְּאֶרֶץ הַנֶּגֶב; וְהַחִתִּי וְהַיְבוּסִי וְהָאֱמֹרִי, יוֹשֵׁב בָּהָר, וְהַכְּנַעֲנִי יוֹשֵׁב עַל-הַיָּם, וְעַל יַד הַיַּרְדֵּן......."

    [שם, י"ג, כ"ה-ל]

    תגובת כָּלֵב

     וַיַּהַס כָּלֵב אֶת-הָעָם, אֶל-מֹשֶׁה; וַיֹּאמֶר, עָלֹה נַעֲלֶה וְיָרַשְׁנוּ אֹתָהּ--כִּי-יָכוֹל נוּכַל, לָהּ."  [שם ,י"ג,ל]

    תגובת משה ואהרון, יהושע וכָּלֵב:

    "וַיִּפֹּל מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, עַל-פְּנֵיהֶם, לִפְנֵי, כָּל-קְהַל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל.  וִיהוֹשֻׁעַ בִּן-נוּן, וְכָלֵב בֶּן-יְפֻנֶּה, מִן-הַתָּרִים, אֶת-הָאָרֶץ--קָרְעוּ, בִּגְדֵיהֶם.  וַיֹּאמְרוּ, אֶל-כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר:  הָאָרֶץ, אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ--טוֹבָה הָאָרֶץ, מְאֹד מְאֹד.  אִם-חָפֵץ בָּנוּ, יְהוָה--וְהֵבִיא אֹתָנוּ אֶל-הָאָרֶץ הַזֹּאת, וּנְתָנָהּ לָנוּ:  אֶרֶץ, אֲשֶׁר-הִוא זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ.  אַךְ בַּיהוָה, אַל-תִּמְרֹדוּ,.."

    השאלות הן:

    א] מדוע  מסע המרגלים נחל כישלון לדורות ?

    ב] נפילתם של משה ואהרון על פניהם- המשמעות?

    תשובות

    מסע המרגלים נחל כישלון לדורות.

    על פי ספר: "פנינים   משלחן הגר"א על התורה": נשאלת השאלה: מדוע נאמר:

    "וְהַיָּמִים--יְמֵי, בִּכּוּרֵי עֲנָבִים". [במדבר י"ג, כ]

    הרי הדבר ברור! המרגלים נשאו עימם אשכולות ענבים, ביקש הכתוב לרמוז שהסיטרא אחרא [יצר הרע] הוא הס"ם התחבר אליהם בלכתם לתור את הארץ- מאין הרמז לכך? התשובה: יש להתבונן על סופי התיבות של:

    " וְהַיָּמִים--יְמֵי, בִּכּוּרֵי עֲנָבִים"- סופי התיבות: וְהַיָּמִים--יְמֵי, בִּכּוּרֵי עֲנָבִים. גימטריא של ס"ם [מפי  רבי יעקב משה- הנכד של הגר"א]

    "נתיבות שלום" סבור: כי משה התכוון שהמרגלים יבדקו את ארץ ישראל על פי מצבה הרוחני שהרי קדושת ארץ ישראל היא הגבוהה ביותר ובתקופה זו  התרכזו שם אויבים, דוגמת עמלק, החיתי ,היבוסי והאמורי אשר ישבו בהר, הכנעני היה יושב על הים ועל הירדן- כל העמים  האלה היוו את  כוח הקליפה הגדולה ביותר והקיפו את ארץ  ישראל – לכן היה צורך לרגל אחר קליפה זו  מבחינת: דע את שונאך  -   בעין רוחנית ,לבחון היכן שוכנים ומרוכזים  ומה היא הדרך הנכונה להתגבר עליהם? והיה צורך לבחון את סוג האנשים השוכנים שם, כי יש ארצות שטבעם לגדל אנשים טובים בעלי תכונות נפש  טובות ,ומנגד ישנם ארצות ששם האנשים הם רעים- בעלי מידות רעות מבחינה רוחנית ולכן היה צורך לשלוח את המרגלים  על מנת לבדוק - איך להתגבר על כוחות הרשע ומטעם זה נשלחו דווקא ראשי השבטים אשר היה ביכולתם לבדוק את המצב הרוחני בארץ- האם ניתן להילחם כנגד כוחות  הסט"א המצויים שם?

    מנגד, דעת ישראל  והמרגלים הייתה שונה לגמרי- הם רצו לבדוק את ארץ ישראל מבחינה  גשמית, היות וסברו  שההנהגה העל טבעית ממנה נהנו בצאתם ממצרים ובלכתם במדבר כעת  נפסקת ,כאשר יכנסו לארץ ישראל שם תהיה הנהגה טבעית בדומה לשאר הארצות ולכן היו סבורים המרגלים – כי עליהם לבדוק: כיצד ניתן לכבוש את ארץ ישראל בדרך טבעית,  משום כך נגזרה עליהם הגזירה שלא זכו להיכנס לארץ ישראל- היות ולא האמינו בהנהגה העל טבעית בארץ ישראל ורק  הדור הבא- אחריהם זכו להיכנס לארץ הקודש- היות  והיה להם- את האמונה בהנהגה  העל טבעית ומתוך כוח האמונה התמימה שלהם בה' - זכו להיכנס  לארץ ישראל.

    על התנהגות המרגלים אנו קוראים בדברי דוד המלך: "וַיִּמְאֲסוּ, בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה;    לֹא-הֶאֱמִינוּ, לִדְבָרוֹ". [תהלים ק"ו, כ"ד] הם לא מאסו בארץ ישראל, אלא לא התייחסו אליה כארץ מרוממת מבחינה רוחנית  וייחודית לעומת שאר הארצות, שהרי עליה נאמר:

     "אֶרֶץ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ דֹּרֵשׁ אֹתָהּ תָּמִיד עֵינֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בָּהּ מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה". 

    וכאן הם טעו ושגו שלא האמינו שארץ ישראל- הנהגתה בידי ה'- שהיא הנהגה רוחנית מיוחדת וזוהי הכפירה  הגדולה בקדושת ארץ ישראל!

    ההוכחה שארץ ישראל- הנהגתה- היא על טבעית:  בני ישראל זוכים  להיכנס לארץ הקודש  בנסי נסים- שהרי נבקע להם הירדן.

    מכאן , שהייתה  סתירה בין מטרת משה וביו מטרת עם ישראל והמרגלים ולכן מסע זה נחל כישלון לדורות!

    בספר "מטה שמעון" ראיתי  דעה מעניינת:". אחת המגרעות בשליחת המרגלים לתור את הארץ הייתה:  הרעיון שכל אחד אחד מהם החשיב עצמו  כאחד שעומד בראש בני ישראל.

    וכאן הוא מביא  מעשה שהתרחש לפני זמן רב. רבי יהושע בן לוי רצה להיפגש עם אליהו הנביא. לכן התפלל אל ה' וביקש זאת בתפילתו , ונענה, והנה אליהו הנביא התגלה לפניו ושאל  אותו: מה רצונו? האיש ענה לו: אני  מעוניין להתלוות אליך ולראות אילו מעשים אתה עושה בעולם? ענה לו אליהו הנביא:

    דבר זה בלתי אפשרי, כי אתה עשוי לראות דברים שלא תוכל להשלים איתם.

    אך רבי יהושע התעקש להתלוות אל אליהו הנביא וללכת אתו  לכל מקום.

    אליהו הנביא לבסוף ויתר ונענה לדרישתו.

    בתחילה, הם נכנסו לביתו של איש עני שקיבל אותם בסבר פנים יפות, במזון ומשקה  וגם דאג להם ללינה, לאותו עני  הייתה פרה  אחת, באמצע הלילה אליהו הנביא קם הנחית מכה חזקה על ראש הפרה והרג אותה.

     רבי יהושע היה המום! כיצד יעשה אליהו הנביא דבר כה אכזרי ,הרי דבר מעין זה לא יבצע אף שודד רשע וגס רוח. שאל רבי  יהושע  את אליהו הנביא לפשר העניין, ענה לו אליהו: אם תמשיך לשאול שאלות  - אפרד ממך!

    אם רצונך ללכת איתי, תחדל עם שאלותיך. בהמשך התארחו אצל איש עשיר והוא רק נתן להם מקום ללון ,אך לא כיבד אותם במזון ושתייה דוגמת העני הראשון.

    באמצע הלילה, אליהו הנביא, יצר מביתו של העני יחד עם רבי יהושע-- ארמון מפואר.

    התפלא מאד רבי יהושע. כיצד יתכן שלאיש העני שקיבל את פניהם כה באהבה וחמימות- אליהו הנביא הרג את  פרתו- שהייתה מקור פרנסתו ואילו  כאן אצל אותו עשיר שלא התייחס בכבוד כה מיוחד אליהם , דווקא לו- בנה ארמון?

    למחרת הגיעו אליהו הנביא ורבי יהושע אל מקום שכל תושביו היו נאים ועשירים, אך לא התייחסו אל אליהו הנביא  ואל רבי יהושע ,לא כיבדו אותם במשקה ומזון, אליהו הנביא התפלל עליהם- שכולם יהיו ראשים ומנהיגים חשובים. משם הלכו לישוב שכל תושביו היו עניים מרודים, ובכל זאת תושבים אלה כיבדו אותם במשקה ומאכל והעניקו להם כבוד רב. ,למחרת התפלל אליהו הנביא לה': שייתן להם רק מנהיג אחד.

    הפעם לא יכול יותר רבי יהושע לוותר מלשאול את אליהו  הנביא על פשר מהלכיו המוזרים, אף כי אליהו הנביא היזהרו שייפרדו דרכיהם זה מזה, רבי יהושע לא וויתר על התשובות  מפי אליהו הנביא:

    אמר לו אליהו: את הפרה הרגתי לעני שקיבל אותנו בסבר פנים יפות-כי באותו לילה נגזרה על אשת אותו עני- דין מוות ואילו מות הפרה במקומה - היה ככפרה  לאשת העני-נפש תחת נפש ולאותו עשיר שלא כיבד אותם בהכנסת אורחים יפה ,בנה לו ארמון, כי אילו אותו עשיר היה חופר  שתיים שלוש אמות היה מגלה אוצר גדול מתחת לקיר ביתו, לכן אליהו הנביא הקדימו ובנה לו ארמון יפה- ביודעו שבעוד זמן קצר יתמוטט הארמון ואז אותו עשיר לא יגלה לעולם את האוצר. ומה הסיבה שאותם תושבי המקום- העשירים אשר לא קיבלו את אליהו הנביא יפה - נתן להם ברכה שכולם יהיו מנהיגים וראשים? ענה לו אליהו הנביא: זו לא  ברכה, אלא קללה- כי כאשר יש מנהיגים- רבים – טיבעו של עולם שיתחילו לריב ויגרמו לחורבן בתוכם. כדוגמת אותה ספינה שיש עליה הרבה קברניטים –גורמת שהספינה   טובעת בים. ואותם עניים שגמלו אתנו טובה- ברכתי אותם שיהיה להם מנהיג אחד, כי עיר כזו שמנהיג אחד מנהיג אותה- סופה להתקיים!

     וזו הייתה מגרעת המרגלים- שכל אחד מהם שאף להיות מנהיג של עם ישראל,

    לכן נכשלו!

    נפילתם של משה ואהרון.

    נפילתם של השניים הייתה למטרת   תפילה- כפי שאמרו חז"ל: "אין אדם חשוב רשאי ליפול על פניו אלא אם כן נענה כיהושע" [תענית י"ד] כלומר: משה ואהרון סבורים היו: כי על ידי תפילתם ,יהיה  בכוחם לבטל את הגזירה. לעומתם יהושע וכלב קרעו את בגדיהם שהוא סימן לאבלות- מהטעם, שידעו שהגזרה מן השמים כבר נחתמה ושום תפילה לא תועיל לבטלה.

    אך תמוה הדבר, הרי משה ואהרון היו גדולים יותר בחשיבותם לעומת יהושע וכָּלֵב ומדוע לא ידעו ברוח הקודש את מה שיהושע וכלב ידעו?

    התשובה: מטעם זה: ציין הכתוב כי יהושע וכלב היו: "מן התרים את הארץ" וכלל ידוע שאדם הבא לארץ ישראל זוכה להתעלות גדולה בחכמה וקדושה ועל כן יהושע וכלב- עלו בידיעתם על משה ואהרון.

    [מתוך אמרי שפר להגאון רש"ק ז"ל]

    לסיכום, לאור האמור לעיל- לומדים אנו: איזו חשיבות מיוחדת ומרוממת יש לה לארץ ישראל-שאין כדוגמתה בכל ארצות תבל ובדבר הזה לא הכירו המרגלים ולכן כשלו במשימתם ובכיים נשמע עד היום- בתשעה באב.

    נפילת משה ואהרון נבעה מכך- שלא היו בארץ ישראל ולא ידעו מה

    שידעו יהושע  וכָּלֵב ששהו בארץ המרוממת והקדושה..

    עוד מיצירותיי על הפרשה:

    ''    

        

    ציורי תנ"ך/ מצוות  ציצית/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]    

    העלאת תמונות    

     

    ציורי תנ"ך/ המקושש/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ההפטרה:

     ספר יהושע:

      
    הנה קטע מההפטרה:
     
    "וַיִּשְׁלַח יְהוֹשֻׁעַ-בִּן-נוּן מִן-הַשִּׁטִּים שְׁנַיִם-אֲנָשִׁים מְרַגְּלִים, חֶרֶשׁ לֵאמֹר, לְכוּ רְאוּ אֶת-הָאָרֶץ, וְאֶת-יְרִיחוֹ...."
    העלאת תמונות    
    ציורי תנ"ך/ יהושע שולח מרגלים/ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד] [מתוך ההפטרה]    

    *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין - על היצירות באתר זה(c)

     

    לכל עם ישראל - כאיש אחד בלב אחד.

    שבת שלום ומבורך ובשורות טובות.


    דרג את התוכן:

      תגובות (27)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        2/7/19 22:26:

      צטט: רונית אברהם 2019-07-01 22:00:42

      אהובה יקרה,

      מרומם את הרוח לבקר אצלך, תמיד לומדים דברים חדשים, ומעניין גם לקרוא את התגובות.

      אהבתי במיוחד את ההסבר מדוע נפלו אהרון ומשה על פניהם - לצורך התפילה. ואת האבחנה ביניהם לבין מי שזכה להיות בארץ ישראל ועל כן זכה באבחנה גבוהה יותר.

      אני מאמינה בכל ליבי שיהודים צריכים להיות בארץ ישראל תמיד וגם בימינו אנו. התרוממות הרוח הזו שתיארת, רק מחזקת את דעתי. תודה לך. 

       

       רונית היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב- לתגובתך הנהדרת והמרגשת.

       ברוכה תהיי תמיד.

       ימלא ה' את כל משאלות ליבך לטובה.

       בברכה

       ובשורות טובות.

       אהובה

       

        1/7/19 22:00:

      אהובה יקרה,

      מרומם את הרוח לבקר אצלך, תמיד לומדים דברים חדשים, ומעניין גם לקרוא את התגובות.

      אהבתי במיוחד את ההסבר מדוע נפלו אהרון ומשה על פניהם - לצורך התפילה. ואת האבחנה ביניהם לבין מי שזכה להיות בארץ ישראל ועל כן זכה באבחנה גבוהה יותר.

      אני מאמינה בכל ליבי שיהודים צריכים להיות בארץ ישראל תמיד וגם בימינו אנו. התרוממות הרוח הזו שתיארת, רק מחזקת את דעתי. תודה לך. 

       

       

        27/6/19 23:58:

       

       תודה רבה גם לכל המככבים היקרים.

       תבורכו בכל הישועות.

       בברכה

       אהובה.

        27/6/19 22:55:

      צטט: עט סופר 2019-06-27 10:15:37

      ציורים נפלאים ומדוייקים להפליא...שבה את ליבי במיוחד הציור של "ותשא כל העדה ויתנו את קולם ויבכו העם בלילה ההוא "..ורואים יפה את החשיכה (תרתי משמע) של הלילה ההוא שהיה ליל ט' באב....החשיכה בה היו עם ישראל באותה עת...המדרשים משובבי נפש ומיוחדים, הנותנים פן נפלא חדש ומיוחד של  חטא המרגלים...ויש בהם המון ללקח ומחשבה,,,למתבונן בהם. (למרות שעדיין אין המקרא יוצא מידי פשוטו)...כמאמר הכתוב: מי חכם ויבן אלה נבון וידעם כי־ישרים דרכי יהוה וצדקים ילכו בם ופשעים יכשלו בם: (הושע פרק יד פסוק י) . המדרש גם מוסיף ואומר: 

      על הפסוק בשמות (לב לד') "בְיוֹם פָּקְדִי וּפָקַדְתִּי" - דורשים חז"ל שאין לך עונש בכל הדורות שאין בו פקידה מחטא העגל (סנהדרין קב, א). זאת אומרת שכל הצרות שבאים על עם ישראל מקורם בכפרת עוון חטא העגל. 

      ישמע חכם ויפק לקח ...!!! ישר כח!!

       עט סופר היקר.


       תודה, מקרב לב- להסברים היפים והמחכימים.

       דברי חכמים בנחת נשמעים.

       כן ירבו כמוך בישראל.

       תבורך בכל הברכות והישועות.


       בברכה

       אהובה.

        27/6/19 10:15:

      ציורים נפלאים ומדוייקים להפליא...שבה את ליבי במיוחד הציור של "ותשא כל העדה ויתנו את קולם ויבכו העם בלילה ההוא "..ורואים יפה את החשיכה (תרתי משמע) של הלילה ההוא שהיה ליל ט' באב....החשיכה בה היו עם ישראל באותה עת...המדרשים משובבי נפש ומיוחדים, הנותנים פן נפלא חדש ומיוחד של  חטא המרגלים...ויש בהם המון ללקח ומחשבה,,,למתבונן בהם. (למרות שעדיין אין המקרא יוצא מידי פשוטו)...כמאמר הכתוב: מי חכם ויבן אלה נבון וידעם כי־ישרים דרכי יהוה וצדקים ילכו בם ופשעים יכשלו בם: (הושע פרק יד פסוק י) . המדרש גם מוסיף ואומר: 

      על הפסוק בשמות (לב לד') "בְיוֹם פָּקְדִי וּפָקַדְתִּי" - דורשים חז"ל שאין לך עונש בכל הדורות שאין בו פקידה מחטא העגל (סנהדרין קב, א). זאת אומרת שכל הצרות שבאים על עם ישראל מקורם בכפרת עוון חטא העגל. 

      ישמע חכם ויפק לקח ...!!! ישר כח!!

        27/6/19 08:55:

      צטט: עמנב 2019-06-27 08:41:33

      תודה, אהובה, על הסברייך ועל ציורייך. ציור המרגלים הנושאים את האשכול במוט בשניים, הזכיר לי כיצד בני הבכור וחברו, בהיותם בכיתה א' או ב', שחזרו את הפסוק. המוט שהשתמשו בו משמש לי עד היום כמקל הליכה בעת הצורך. סופ"ש נעים, עמוס.

       

       עמוס היקר

       

       תודה לדבריך הנפלאים,

      מאד אהבתי  שהבן  שלך  וחברו שחזרו את  נשיאת המוט של  המרגלים עם הפירות -שהשתבחה בהם ארץ ישראל- מגניב

       זה ממש דבר מרומם בעיניי.

       סוף שבוע נעים ובשורות טובות.

       

       בברכה

       אהובה.

        27/6/19 08:50:

      צטט: שטוטית 2019-06-23 20:40:28

      מקסים אהובה יקרה

      ציורים נפלאים

      וכמובן הפירושים והשיר שכתבת

       

      תודה מלב

      נשיקה

      שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה, מעומק הלב- על תגובתך היפה.

       ברוכה תהיי תמיד: בכול, מכול, כול.

       בברכה

       אהובה.

        27/6/19 08:41:
      תודה, אהובה, על הסברייך ועל ציורייך. ציור המרגלים הנושאים את האשכול במוט בשניים, הזכיר לי כיצד בני הבכור וחברו, בהיותם בכיתה א' או ב', שחזרו את הפסוק. המוט שהשתמשו בו משמש לי עד היום כמקל הליכה בעת הצורך. סופ"ש נעים, עמוס.
        25/6/19 08:15:

      צטט: kimchid 2019-06-22 21:03:15

      תודה. שבוע טוב

       דניאל היקר.

       תודה לברכה הנפלאה.
       המשך שבוע טוב ויצירתי ושמח.

      בברכה
       אהובה
        25/6/19 08:11:

      צטט: friend :) 2019-06-22 12:52:39

       

      אהובה יקרה,

      כרגיל הציורים וההסברים מרתקים. אבל זה לא רק המה אלא גם האיך.

      כל שבוע אני מרגישה שנמצאת אצלך בשיעור פרונטלי. לעיניי זה נפלא.

      יישר כוח, שבת טובה ושבוע רגוע ויצירתי שיהיה.

       

      יקירה.

      נשיקה

       תודה רבה- מעומק הלב-

       על מילותייך הטובות והמשמחות. ברוכה תהיי  תמיד:

       בכול, מכול, כול.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

      יום שלישי- פעמיים כי טוב!

       

       בברכה

       אהובה

        24/6/19 23:54:

      צטט: barir 2019-06-22 08:44:57

      אהובה היקרה, תודה על כל היצירות שלך. מאחלת לך שבוע מבורך :)

       מרסיה היקרה.
      נשיקה
       תודה לתגובתך היפה.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.
       בברכה
       אהובה
        24/6/19 23:53:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2019-06-21 22:21:39

      תודה. מרחיב דעת ומרהיב, אהבתי במיוחד את יהושע המשלח את מרגליו.
       מכבית היקרה.
      נשיקה
       תודה לדברייך הנפלאים.
       שמחה שאהבת. המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה
        24/6/19 23:36:

      צטט: בדולח. 2019-06-21 14:10:39

      מציאות עגומה הנמשכת דורות רבים, וויתור על ערכי נצח וקבלת ערכים גשמיים עכשווים.
       בדולח היקר.

       יישר כוח לדבריך המחכימים.
       ברוך תהיה!
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה
        23/6/19 20:40:

      מקסים אהובה יקרה

      ציורים נפלאים

      וכמובן הפירושים והשיר שכתבת

       

      תודה מלב

      נשיקה

        23/6/19 08:46:

      צטט: sari10 2019-06-21 13:35:41

      יופי של ציורים והסברים.
      שבת טובה ומבורכת לך אהובה ❤

       שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה לך- על דברייך הנהדרים. שבוע טוב ויצירתי

       ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        23/6/19 08:43:

      צטט: תנועת כמוך 2019-06-21 12:11:45

      שולח כוכב תודה על הפוסט המושקע והמלמד

       דוד היקר.

       תודה לך- מקרב לב.

       שבוע טוב ומבורך.


       בברכה

       אהובה.

        22/6/19 23:30:

      צטט: ~ ~ 2019-06-21 12:02:24

      יפה מאוד אהובה

      ציורים מקסימים

      שבת שלום ומבורך.

       יקירה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך היפה והמשמחת.

       שבוע טוב-שבוע של אור ושמחה.


       בברכה

       אהובה.

        22/6/19 23:29:

      צטט: * חיוש * 2019-06-21 11:05:31

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לבקר אצלך להתבונן בציורייך הנפלאים,

      לקרוא את שירך המחורז ואת ההסברים ברוח הפרשה

      לא ניסתר מעיניי השוני בצבעים בציורייך לפני שהמרגלים יצאו ואת הצבע האחיד

      הקודר משהו את המרגלים אחרי שחזרו,

      התרגשתי לקרוא את הסיפור עם אליהו הנביא - גם אימי מנוחתה עדן תמיד

      טענה שבכל דבר כשיש הרבה דיעות של אנשים זה כמו הרבה קברניטים על אוניה אחת

      שבסוף גורמים לטביעתה

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה גם לך יקירה ולכל בית ישראל

       *חיוש* היקרה

      נשיקה

      תודה- מקרב לב- לתגובתך הנפלאה והמרגשת-

      אני תמיד מתפעלת ממך מחדש על תשומת ליבך -

      מתוך התבוננות מעמיקה ביצירה ובטקסט.

       ברוכה תהיי תמיד אשת  חיל יקרה

      ברכות וישועות- לך ולכל יקירייך.

       שבוע טוב ומבורך.

       באהבה וחיבוקים.

       אהובה.

        22/6/19 21:03:
      תודה. שבוע טוב
        22/6/19 12:52:

       

      אהובה יקרה,

      כרגיל הציורים וההסברים מרתקים. אבל זה לא רק המה אלא גם האיך.

      כל שבוע אני מרגישה שנמצאת אצלך בשיעור פרונטלי. לעיניי זה נפלא.

      יישר כוח, שבת טובה ושבוע רגוע ויצירתי שיהיה.

        22/6/19 08:44:
      אהובה היקרה, תודה על כל היצירות שלך. מאחלת לך שבוע מבורך :)
      תודה. מרחיב דעת ומרהיב, אהבתי במיוחד את יהושע המשלח את מרגליו.
        21/6/19 14:10:
      מציאות עגומה הנמשכת דורות רבים, וויתור על ערכי נצח וקבלת ערכים גשמיים עכשווים.
        21/6/19 13:35:

      יופי של ציורים והסברים.
      שבת טובה ומבורכת לך אהובה ❤

        21/6/19 12:11:

      שולח כוכב תודה על הפוסט המושקע והמלמד

        21/6/19 12:02:

      יפה מאוד אהובה

      ציורים מקסימים

      שבת שלום ומבורך.

        21/6/19 11:05:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לבקר אצלך להתבונן בציורייך הנפלאים,

      לקרוא את שירך המחורז ואת ההסברים ברוח הפרשה

      לא ניסתר מעיניי השוני בצבעים בציורייך לפני שהמרגלים יצאו ואת הצבע האחיד

      הקודר משהו את המרגלים אחרי שחזרו,

      התרגשתי לקרוא את הסיפור עם אליהו הנביא - גם אימי מנוחתה עדן תמיד

      טענה שבכל דבר כשיש הרבה דיעות של אנשים זה כמו הרבה קברניטים על אוניה אחת

      שבסוף גורמים לטביעתה

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה גם לך יקירה ולכל בית ישראל

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין