כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ מנוסת בני ישראל ממקום בליעת קורח ואנשיו/ציירה: אהובה קליין (c)

    30 תגובות   יום שישי , 28/6/19, 05:25

    Biblical paintings by Ahuva Klein- The people of Israel flee from rhe place were Korach and his men swallow

     


    "וְכָל-יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיהֶם--נָסוּ לְקֹלָם:  כִּי אָמְרוּ, פֶּן-תִּבְלָעֵנוּ הָאָרֶץ".
     

     [שם ט"ז, ל"ד]

     

    ''

    ציורי  תנ"ך// מנוסת בני ישראל מהמקום בו נבלעו קורח ועדתו/

    ציירה: אהובה קליין.(c)


     האדמה פּוֹעֶרֶת – פיה.

     שיר מאת: אהובה קליין©

    עת הופיעו קורח ואנשיו

    משה בהם לוטש עיניו

    אהרון  מתקשה להאמין

    לנוכח מחזה תעתועים.

     

    מֵאִיגָּרָא רָמָא לְבֵירָא עַמִּיקְתָא

    כהרף עין התעוררה פְּלוּגְתָּא

    אנשים  רמי מעלה -בינה נטשו

    בידי מלך עליון-  חיש נענשו.

     

    האדמה פּוֹעֶרֶת – פיה

    מערבלת  חיש  רגביה

    אוי לאותם  מרעין בישין

    קורח ועדתו   באדמה נבלעים.

     

    כל ישראל נסו לקולם

    הבהלה פשטה בכולם

    קולות בקעו ממעמקים

    הרעידו אוזני   ההמונים.

     

    הערה: השיר בהשראת פרשת קורח[חומש במדבר]

     

    הרעיון מאחורי השיר והיצירה:

    פרשת קורח -  תגובת בני ישראל לעונשם של קורח ועדתו !

    מאת: אהובה קליין .

    פרשה זו פותחת במחלוקת קורח ועדתו :

    "וַיִּקַּח קֹרַח, בֶּן-יִצְהָר בֶּן-קְהָת בֶּן-לֵוִי; וְדָתָן וַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב, וְאוֹן בֶּן- פֶּלֶת--בְּנֵי רְאוּבֵן.  וַיָּקֻמוּ לִפְנֵי מֹשֶׁה, וַאֲנָשִׁים מִבְּנֵי-יִשְׂרָאֵל חֲמִשִּׁים וּמָאתָיִם, נְשִׂיאֵי עֵדָה קְרִאֵי מוֹעֵד, אַנְשֵׁי-שֵׁם.  וַיִּקָּהֲלוּ עַל-מֹשֶׁה וְעַל-אַהֲרֹן, וַיֹּאמְרוּ אֲלֵיהֶם רַב-לָכֶם--כִּי כָל-הָעֵדָה כֻּלָּם קְדֹשִׁים, וּבְתוֹכָם יְהוָה; וּמַדּוּעַ תִּתְנַשְּׂאוּ, עַל-קְהַל יְהוָה.  וַיִּשְׁמַע מֹשֶׁה, וַיִּפֹּל עַל-פָּנָיו". [במדבר  ט"ז, א-ה]

    העונש:

    "וַתִּבָּקַע הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר תַּחְתֵּיהֶם.  לב וַתִּפְתַּח הָאָרֶץ אֶת-פִּיהָ, וַתִּבְלַע אֹתָם וְאֶת-בָּתֵּיהֶם, וְאֵת כָּל-הָאָדָם אֲשֶׁר לְקֹרַח, וְאֵת כָּל-הָרְכוּשׁ.  לג וַיֵּרְדוּ הֵם וְכָל-אֲשֶׁר לָהֶם, חַיִּים--שְׁאֹלָה; וַתְּכַס עֲלֵיהֶם הָאָרֶץ, וַיֹּאבְדוּ מִתּוֹךְ הַקָּהָל". [שם ט"ז, ל"א- ל"ד]

    תגובת עם ישראל:

    "וְכָל-יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיהֶם--נָסוּ לְקֹלָם:  כִּי אָמְרוּ, פֶּן-תִּבְלָעֵנוּ הָאָרֶץ". [שם ט"ז, ל"ד]

    השאלות הן:

    א] כיצד צמחה המחלוקת?

    ב] מהי מחלוקת לשם שמים?

    ג] כיצד הגיבו בני ישראל לעונש הנורא?

    תשובות

    צמיחת המחלוקת

     

    העלאת תמונות    


    ציורי תנ"ך/ קורח  לוקח את עצמו וחבריו  לצד המחלוקת-כנגד משה ואהרון/ציירה: 

    אהובה קליין(c)

     

    העלאת תמונות    

        

     ציורי תנ"ך/ קורח ועדתו לפני משה ואהרון/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]    

    בחוברת: "באר הפרשה"- מאת דברי הרב אברהם אלימלך בידרמן ישנו הסבר מעניין:

    הקב"ה ברא עולם  שכולו  טוב ולא חסר בו דבר, לכל בריה ובריה נתן לקיים שליחות בעולם הזה, ואם האדם מקיים את שליחותו הספציפית בעבודת ה' לפי  מה  שהועידו לו מלמעלה - נחשב הוא לאדם רם מעלה בפני ה', רבי  דוד מלעלוב אמר: שאם קורח היה יודע  שאפשר לעבוד את ה' בשליחות המיוחדת  המיועדת לו, עבודתו הייתה נחשבת לעבודת הכהן הגדול ,אז לא היה פותח כלל במחלוקת. וכל המחלוקת שלו עם משה ואהרון הייתה מחמת שחשב שישנו פער גדול בתפקידים בינו וביניהם.

     

    הרמב"ן מסכים , כי בין המתקוממים נגד משה ואהרון – היו אלה שחשו שקיפחו את זכויותיהם, אך הרמב"ן מתמקד בגורם העיקרי שלדעתו  הצמיח  את עניין המחלוקת  וזה - העונש הקשה על חטא המרגלים.  דור המדבר- נענש בכיליון ואיבד את זכות כניסתו לארץ ישראל והנשיאים נענשו במגפה- מתוך כך פרצה החוצה מרירות שהצטברה  בתוך ליבם - שהיו מאוכזבים מהציפיות ועד כה לא העזו לצאת כנגד משה ,אך כעת כאשר המצב היה כל כך נואש בעיניהם- הם ניצלו את הרגע- לבוא בתרעומות כנגד משה ואהרון וזה ,למרות שכל אחד היה לו את הכעס הספציפי  האישי שלו.

    קורח היה מאוכזב בגלל נשיאותו של אליצפן וקינא בכהונת אהרון,

    דתן ואבירם התרעמו על עצם היציאה ממצרים במטרה להמיתם במדבר. הבכורים - כעסו על עצם הרחקתם מעבודת האלוקים.

    כול הקבוצה  הזו התלכדה- מתוך אכזבה וייאוש כאיש אחד נגד משה ואהרון.

    ספורנו מסביר את חוצפתם של דתן ואבירם באומרם: "אף לא אל ארץ  זבת חלב ודבש הביאתנו"- הם התכוונו כי משה  נתן להם ארץ ישראל של מעלה ולא ארץ ישראל של מטה- כלומר נתן להם רק מצוות בהליכות של שדה וכרם הכול רק מבחינה רוחנית ,הבטחות של דמיון, אך לא הבטחות שמתגשמות באופן מוחשי.

    האדמו"ר מלובאוויטש טוען: כי טעותם של המרגלים הייתה במחשבתם : שאם עולים לארץ ישראל ,הרי שם  כל החוקים משתנים, אין יותר לחם מן השמים אלא- הם  כביכול-  יורדים ממדרגתם השמימית- אל עולם המעש.

    משה שכנע אותם כי הדרך הנכונה היא: לרדת לעולם המעשה ולקדש את העבודה על ידי תורה ומצוות.

    ראיתי רעיון יפה בספר: "באר משה על התורה"- הוא ממשיך את  הרעיון של קדושת עולם המעשה בחיי היום יום של היהודי ולהמחשת הרעיון  מביא את  סמל מנורת הזהב במשכן ומאוחר יותר במקדש , למרות שהייתה עשויה מקשה אחת של זהב - היה צורך להשתמש בה עם הקורנס - כדי ליצור  את צורתה והדבר מרמז על:   היגיעה הרבה של כל עם ישראל כולל אנשי המעלה שהרי הנשמה קרויה :"נר" - כמו שנאמר: "נר ה'  נשמת אדם" [משלי כ', כ"ו] על כן גם אנשים רמי מעלה -בדומה למנורת הזהב  זקוקים לעמל רב כדי לנסוק לשלמות.

    רבי שמואל דוד לוצטו [שד"ל] סבור: שהמחלוקת קשורה להקמת המשכן במדבר, משהוקם המשכן ונודעו משפטי הקורבנות ודרכי העבודה לפי צוויי ה' - מכאן ואילך היה יכול להיות כל אחד כוהן ונביא ללא משה ואהרון ,לכן קורח ועדתו  פונים למשה במילים: "רַב-לָכֶם"! כלומר,  שלטתם עלינו מספיק עד היום!

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ קורח ואנשיו ואהרון הכהן עם מחתות הקטורת בפתח אוהל מועד/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ מטה אהרון פורח מוצג בפני עם ישראל/ציירה: אהובה קליין (c)

    [שמן על בד]    

     

    מחלוקת לשם שמים?

     


    חז"ל אומרים: "איזו מחלוקת שאינה לשם שמים זו מחלוקת קרח ועדתו" ולא כתוב: "קרח ומשה" מהטעם שקורח ועדתו היו מפולגים בינם לבין עצמם- אך מאוחדים בדעותיהם כנגד משה.

    "כָּל מַחֲלוֹקֶת שֶׁהִיא לְשֵׁם שָׁמַיִם, סוֹפָהּ לְהִתְקַיֵיּם. וְשֶׁאֵינָהּ לְשֵׁם שָׁמַיִם, אֵין סוֹפָהּ לְהִתְקַיֵּם. אֵיזוֹ הִיא מַחֲלוֹקֶת שֶׁהִיא לְשֵׁם שָׁמַיִם ? זוֹ מַחֲלוֹקֶת הִלֵּל וְשַׁמַּאי. וְשֶׁאֵינָהּ לְשֵׁם שָׁמַיִם, זוֹ מַחֲלוֹקֶת קֹרַח וְכָל עֲדָתוֹ":  [מסכת אבות ה, י"ז]

    רבינו יונה מסביר: בית שמאי ובית הלל – לא נחלקו למען הגדולה שלהם ,אלא מטרתם הייתה:" להוציא דבר לאמיתו ולהעמיד הדברים על בוריין - נמצאו שניהם מתכוונים לדבר אחד- לעבודתו של מקום"- במילים אחרות, בית שמאי ובית הלל - לא חיפשו כבוד ולא התנשאו- אלא חתרו לאותה מטרה- לעבוד את ה' בדרך ישרה.

     דעת מקרא סבור: כי מחלוקת זו- של קורח הייתה הראשונה שפורצת על רקע רעיוני –רוחני- ולא גשמי. וזאת גם אם ברור לגמרי שהסיבות  היו אחרות.

     לא הושם הדגש על מזון, מים, אלא על קדושה.

     נראה שחטא המרגלים ומחלוקת קורח ועדתו -היו המשברים הקשים- שבאמצעותם חושל עם ישראל שיצא ממצרים והוכשר לקראת ירושת הארץ המובטחת.

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ משה קורא לדתן ואבירם,הם מסרבים לבוא/ ציירה:

    אהובה קליין (c) [שמן על בד]


    תגובת בני ישראל לעונש קורח ועדתו.

    כתוצאה מהעונש הקשה של קורח ועדתו בני ישראל נסו מרוב פחד- כמו שהכתוב מציין: "כָל-יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיהֶם--נָסוּ לְקֹלָם.."

    דעת מקרא סבור: שבני ישראל נבהלו מהקולות בעת שהחוטאים נבלעו באדמה.

    רבינו בחיי מביא את דברי רז"ל, בני ישראל היו שומעים את קולם של היורדים למעמקי האדמה – צועקים: משה אמת ותורתו אמת"! וידוע כי כך משפט הרשעים בגיהינום לצעוק מתוך ייסורים ולהצדיק עליהם את הדין.

    מעשה שהיה: אמר רבה בר חנה: פעם אחת הייתי מהלך בדרך ופגשתי ערבי אחד שאמר לי: בוא ואראה לך היכן נבלעו קורח ואנשיו ? והנה התגלה לפניי-שני בקעים שיוצא מהם עשן, לקח הערבי גיזת צמר הרטיב אותה במים שם אותה בראש החרב והכניס זאת לשם והחרב נחרכה, זה  הוכיח כמה לוהט היה אותו מקום ואמר אותו ערבי:  בוא תקשיב לקולות והנה נשמע: "משה אמת ותורתו אמת" והמשיך אותו ערבי ואמר: כל  שלושים יום הגיהינום מחזיר אותם למקום זה בדומה לבשר שמתבשל בסיר ואומרים: "משה אמת ותורתו אמת" והם בדאים- כלומר בהתנהגות שלהם כשחטאו- הם שיקרו.! [גמרא, מסכת סנהדרין ק, י]

    לסיכום, החטא של קורח ואנשיו היה כה גדול- עד כי הוא גרם להתנתקות מהדבקות באלוקים - ולכן העונש  

     היה כבד ותוצאותיו גרמו לזריעת פחד בקרב עם ישראל אשר נסו לכל עבר.    

     

    עוד יצירות מהפרשה:


    העלאת תמונות    

     

      ציורי תנ"ך/ טקס פדיון הבן הבכור /ציירה: אהובה קליין(c)      

     

     

     השבת ההפטרה היא:


    שמואל-א,י"א.


     קטע מההפטרה:

    "וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל-הָעָם, לְכוּ וְנֵלְכָה הַגִּלְגָּל; וּנְחַדֵּשׁ שָׁם, הַמְּלוּכָה. וַיֵּלְכוּ כָל-הָעָם הַגִּלְגָּל, וַיַּמְלִכוּ שָׁם אֶת-שָׁאוּל לִפְנֵי יְהוָה בַּגִּלְגָּל, וַיִּזְבְּחוּ-שָׁם זְבָחִים שְׁלָמִים, לִפְנֵי יְהוָה; וַיִּשְׂמַח שָׁם שָׁאוּל וְכָל-אַנְשֵׁי יִשְׂרָאֵל, עַד-מְאֹד". .....

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ שמואל מציג את שאול המלך לפני עם ישראל בגילגל/

    מתוך ההפטרה/ציירה: אהובה קליין (c)


    כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר (c)


    השבת- היא שבת מיוחדת לפי שמברכים את חודש תמוז הבא עלינו לטובה. 


    ברכת החודש:

     

    "יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ. שֶׁתְּחַדֵּשׁ עָלֵינוּ אֶת הַחוֹדֶשׁ הַזֶּה לְטוֹבָה וְלִבְרָכָה. וְתִתֶּן לָנוּ חַיִּים אֲרוּכִים. חַיִּים שֶׁל שָׁלוֹם. חַיִּים שֶׁל טוֹבָה. חַיִּים שֶׁל בְּרָכָה. חַיִּים שֶׁל פַּרְנָסָה. חַיִּים שֶׁל חִלּוּץ עֲצָמוֹת. חַיִּים שֶׁיֵשׁ בָּהֶם יִרְאַת שָׁמַיִם וְיִרְאַת חֵטְא. חַיִּים שֶׁאֵין בָּהֶם בּוּשָׁה וּכְלִמָּה. חַיִּים שֶׁל עשֶׁר וְכָבוֹד. חַיִּים שֶׁתְּהֵא בָנוּ אַהֲבַת תּוֹרָה וְיִרְאַת שָׁמַיִם. חַיִּים שֶׁיְּמַּלֵא יְהֹוָה מִשְׁאֲלוֹת לִבֵּנוּ לְטוֹבָה בִּזְכוּת תְּפִלַּת (רַב) רַבִּים. אָמֵן סֶלָה: 
    מִי שֶׁעָשָׂה נִסִּים לַאֲבוֹתֵינוּ וְגָאַל אוֹתָם מֵעַבְדוּת לְחֵרוּת. הוּא יִגְאַל אוֹתָנוּ בְּקָרוֹב וִיקַבֵּץ נִדָּחֵינוּ מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ. חֲבֵרִים כָּל יִשְׂרָאֵל וְנֹאמַר אָמֵן: 

    רֹאשׁ חֹדֶשׁ (פלוני) יִהְיֶה בְּיוֹם פלוני (ולמחרתו ביום פלוני) הַבָּא עָלֵינוּ וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה: 
    יְחַדְּשֵׁהוּ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עָלֵינוּ וְעַל כָּל עַמּוֹ בֵּית יִשְׂרָאֵל בְּכָל מָקוֹם שֶׁהֵם. לְטוֹבָה וְלִבְרָכָה. לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה. לִישׁוּעָה וּלְנֶחָמָה. לְפַרְנָסָה טוֹבָה וּלְכַלְכָּלָה. לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם. לִשְׁמוּעוֹת טוֹבוֹת. וְלִבְשׂוֹרוֹת טוֹבוֹת. (בחורף וְלִגְשָׁמִים בְּעִתָּם) . וְלִרְפוּאָה שְׁלֵמָה. וְלִגְאוּלָה קְרוֹבָה וְנֹאמַר אָמֵן":

     

    יהי רצון ונזכה כולנו להתגבר על המחלוקות ונתאחד - כאיש אחד בלב אחד- הרי  כולנו אחים! אחדות זאת עוצמה!

     חודש טוב ומבורך, שבת שלום-

    שבת של עונג ושמחה.

     בברכה

     אהובה.

    דרג את התוכן:

      תגובות (30)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        3/7/19 07:32:

      צטט: א ח א ב 2019-07-02 17:05:25

      תודה אהובה. המחלוקות חשובות כל עוד נעשות לשם שמיים
       אחאב היקר.

       תודה לתגובתך הנפלאה.
       חודש טוב  ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה
        2/7/19 23:06:

      צטט: תכשיט 2019-06-30 18:28:15

      שבוע מבורך לך אהובה יקרה...
       תכשיט היקרה.
      נשיקה
       תודה לברכתך הנפלאה.
       המשך שבוע נהדר ויצירתי.
       בברכה

      אהובה


        2/7/19 23:02:

      צטט: עמנב 2019-06-30 16:53:18

      תודה רבה, אהובה. זו הפעם הראשונה שאני חושב שהבנתי את פרשת קורח ועדתו. קראתי בעניין ומצא חן בעיניי הסיפור על הערבי וחרבו. שבוע טוב, עמוס.

       עמוס היקר.


       תודה לדבריך המרגשים והמשמחים כאחד.

       שמחה שאהבת את הסיפור על הערבי,

       יש אומרים שערבי זה- בעצם היה אליהו הנביא.

       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה

        2/7/19 22:57:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2019-06-30 16:47:42

      אהובה היקרה מאוד מאוד,
      מה יפו יצירותיך בשלל צבעי הקשת
      ומה נעמו מילותיך החרוזות ביד אוהבת.
      אהבתי מאוד את הציורים היפהפיים
      ואת השירים הממחישים את הציורים
      ומוסיפים להם לווית-חן.
      ויותר מכל אהבתי את דבקותך בספר הספרים
      ונטלת על עצמך את המיצווה הגדולה לשמר
      את נכסי צאן הברזל של עם ישראל לדורותיו.
      כה לחיי ויישר-כוח,
      שבוע טוב ומבורך לך וליקיריך,
      ב ה ו ק ר ה ,
      ב ר ו ך

       ברוך היקר מאד, מאד.

       תודה- מקרב לב-

       על דבריך המשמחים והמיוחדים.

       תבורך- אתה  וכל יקירך :

       בהמשך שבוע טוב -

       גדוש ברכות וישועות- עד בלי די...

       בברכה

       ובכבוד רב.

       אהובה.

        2/7/19 22:50:

      צטט: kimchid 2019-06-30 15:03:43

      תודה. שבוע טוב.

       

       דניאל היקר.

       

       תודה לברכתך הנפלאה.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

        2/7/19 22:48:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2019-06-30 11:42:35

      יפהפה כתמיד ופרשנויות כיד המלך, תודה

       

       מכבית היקרה.


      נשיקה

       תודה לתגובתך היפה.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה

        2/7/19 22:46:

      צטט: barir 2019-06-30 07:34:01

      אהובה היקרה! תודה על היצירות שלך ותודה עך כישורייך המיוחדים לתרגם לשפה ויזואלית טקסטים כל כך מורכבים. שבוע טוב
       מרסיה היקרה.
      נשיקה
       תודה, מקרב לב לדברייך הנפלאים.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.
       בברכה
       אהובה.
        2/7/19 22:32:

      צטט: שטוטית 2019-06-29 21:06:31

      אהובה יקרה :)

       

      עושר ציורייך והטקסטים המעניינים והמחכימים

      מרגשים אותי תמיד מחדש.

       

      תודה ושבוע טוב

      נשיקה

      שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה- מעומק הלב- על דברייך המשמחים.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה

       אהובה.

        2/7/19 17:05:
      תודה אהובה. המחלוקות חשובות כל עוד נעשות לשם שמיים
        2/7/19 07:48:

      צטט: ~ ~ 2019-06-29 19:44:47

      ציורים נפלאים

      חודש טוב ושבוע טוב אהובה

       יקירה.

      נשיקה

       תודה למילותייך הטובות ולברכה.

       כל הברכות יחולו גם עלייך.

       המשך שבוע נפלא וחודש טוב ומוצלח.

       בברכה

       אהובה.

        2/7/19 07:45:

      צטט: דו-קוטבי 2019-06-29 13:00:42

      תודה אהובה היקרה על הפוסט הסופר מושקע, אהבתי מאד גם אותו וגם את ציורייך המרהיבים. חודש טוב ומבורך לך ולכל יקירייך באשר הם אמן ואמן.

       דו קוטבי היקר.

       תודה, מקרב לב- לדבריך המשמחים והמרגשים כאחד.

       ברוך תהיה תמיד ותלך מחיל אל חיל.

       ימלא ה' את כל משאלות ליבך לטובה.

       אמן ואמן.

       המשך שבוע טוב ושמח!


       בברכה

       אהובה.

        2/7/19 07:42:

      צטט: * חיוש * 2019-06-29 12:45:51

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג היה לצפות בציורייך הנפלאים, לקרוא את שירך ואת ההסברים

      שאותי החכימו בעניין הסיפור על קורח ופמליתו

      בזמן קריאת המעשיה שהבאת הירהרתי על המושג הזה "אש הגיהנום"

      ששגור  עד היום

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת נהדרת גם לך יקירה ולכל בית ישראל

      *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב- לתגובתך הנהדרת- כדרכך בקודש.

       יפה שאת קוראת את הטקסט ומתבוננת באופן מעמיק  בכתוב,

      וביצירות,

      יישר כוח!

      המשך שבוע טוב ושמח.

       ברכות  לך ולכל  יקירייך

       

      באהבה

      ובחיבוקים.

      בשורות טובות.

       

      אהובה.

        

          

        1/7/19 23:17:

      צטט: תנועת כמוך 2019-06-28 13:10:29

      שולח כוכב תודה על שיתוף של פוסט מעמיק ומלמד

      סוף שבוע מקסים

      תבורכי על היותך בלוגרית תורמת לחברי הקפה

       דוד היקר.

       תודה לדבריך הנפלאים,

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

        1/7/19 14:56:

      צטט: sari10 2019-06-28 12:58:36

      תמיד היו מחלוקות, מריבות ופוליטיקה....
      אז והיום... בכל עת.

      אוהבת את הציורים שלך!

      שבת מבורכת לך אהובה 

      נשיקה

       

      שרי היקרה,

      נשיקה

      תודה לתגובתך הנפלאה.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה

       אהובה

        30/6/19 18:28:
      שבוע מבורך לך אהובה יקרה...
        30/6/19 16:53:
      תודה רבה, אהובה. זו הפעם הראשונה שאני חושב שהבנתי את פרשת קורח ועדתו. קראתי בעניין ומצא חן בעיניי הסיפור על הערבי וחרבו. שבוע טוב, עמוס.
        30/6/19 16:47:

      אהובה היקרה מאוד מאוד,
      מה יפו יצירותיך בשלל צבעי הקשת
      ומה נעמו מילותיך החרוזות ביד אוהבת.
      אהבתי מאוד את הציורים היפהפיים
      ואת השירים הממחישים את הציורים
      ומוסיפים להם לווית-חן.
      ויותר מכל אהבתי את דבקותך בספר הספרים
      ונטלת על עצמך את המיצווה הגדולה לשמר
      את נכסי צאן הברזל של עם ישראל לדורותיו.
      כה לחיי ויישר-כוח,
      שבוע טוב ומבורך לך וליקיריך,
      ב ה ו ק ר ה ,
      ב ר ו ך

        30/6/19 15:03:
      תודה. שבוע טוב.
      יפהפה כתמיד ופרשנויות כיד המלך, תודה
        30/6/19 07:34:
      אהובה היקרה! תודה על היצירות שלך ותודה עך כישורייך המיוחדים לתרגם לשפה ויזואלית טקסטים כל כך מורכבים. שבוע טוב
        29/6/19 22:53:

      צטט: בדולח. 2019-06-28 12:12:54

      הגאווה והקנאה הן מידות הרוע, לו קורח היה פחות גאוותן ופחות צר עין, לא היה גורם למחלוקת ולמות אנשים.

       בדולח היקר

       

       תודה רבה לדבריך המחכימים והמאירים.

       שבוע טוב וחודש טוב  ומבורך.


       בברכה

       אהובה.

        29/6/19 22:51:

      צטט: חכמה 2019-06-28 10:51:25

      אהובה יקרה, מאד מענין הסיפור של פרשת קורח, החכמתי. תודה.

      יקירה.
      נשיקה
       תודה רבה לדברייך המשמחים.
       שבוע טוב 
       ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        29/6/19 21:06:

      אהובה יקרה :)

       

      עושר ציורייך והטקסטים המעניינים והמחכימים

      מרגשים אותי תמיד מחדש.

       

      תודה ושבוע טוב

      נשיקה

        29/6/19 19:44:

      ציורים נפלאים

      חודש טוב ושבוע טוב אהובה

        29/6/19 13:00:
      תודה אהובה היקרה על הפוסט הסופר מושקע, אהבתי מאד גם אותו וגם את ציורייך המרהיבים. חודש טוב ומבורך לך ולכל יקירייך באשר הם אמן ואמן.
        29/6/19 12:45:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג היה לצפות בציורייך הנפלאים, לקרוא את שירך ואת ההסברים

      שאותי החכימו בעניין הסיפור על קורח ופמליתו

      בזמן קריאת המעשיה שהבאת הירהרתי על המושג הזה "אש הגיהנום"

      ששגור  עד היום

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת נהדרת גם לך יקירה ולכל בית ישראל

        28/6/19 13:10:

      שולח כוכב תודה על שיתוף של פוסט מעמיק ומלמד

      סוף שבוע מקסים

      תבורכי על היותך בלוגרית תורמת לחברי הקפה

        28/6/19 12:58:

      תמיד היו מחלוקות, מריבות ופוליטיקה....
      אז והיום... בכל עת.

      אוהבת את הציורים שלך!

      שבת מבורכת לך אהובה נשיקה

        28/6/19 12:12:

      הגאווה והקנאה הן מידות הרוע, לו קורח היה פחות גאוותן ופחות צר עין, לא היה גורם למחלוקת ולמות אנשים.

        28/6/19 10:51:
      אהובה יקרה, מאד מענין הסיפור של פרשת קורח, החכמתי. תודה.

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין