כותרות TheMarker >
    ';

    הבלוג של אולפני סטורם

    תובנות טיפים למוזיקאים בכל שלבי הקריירה

    פרויקט שלא נגמר – 6 טעויות העומדות בדרככם להצלחה – חלק ה’

    0 תגובות   יום חמישי, 4/7/19, 08:00

    ''

     

    פרויקט שאף פעם לא נגמר הוא תופעה המוכרת לאומנים יוצרים רבים מכל התחומים.


    לדעת מתי לעצור ולהכריז על פרויקט כגמור, היא מיומנות קריטית לכל אומן יוצר. אז איך רוכשים את המיומנות הזו? איך מגיעים למצב בו ניתן להכריז על פרויקט שהוא גמור ולעמוד בכך?


    הנה שאלה קטנה: איזה מהמשפטים הבאים מתאר אתכם?

    • אתם עובדים על פרויקט מסוים כבר למעלה משנה והוא כמעט מושלם, אבל עדיין אי אפשר לשחרר אותו.
    • פרויקט זה הוא יצירת המופת שלכם. אתם בטוחים בכך לחלוטין. לכן זה הגיוני לגמרי שהוא דורש הרבה יותר זמן מהרגיל.
    • זו הגרסה ה – 25 של המיקס ונראה לכם שנשארו עוד כמה תיקונים ממש קטנים.
    • כל הזמן עולים לכם רעיונות חדשים לתפקיד של יד שמאל בקטע הפסנתר בבית השני.
    • פעמים רבות אתם עושים שינויים קטנים, ואחרי שבוע אתם משנים אותם חזרה.
    • עבר כל כך הרבה זמן מאז שהתחלתם לעבוד על הפרויקט שלכם שאתם מרגישים שאיבדתם את הפרספקטיבה וכבר אין לכם מושג איך זה באמת נשמע.


    אם משהו מזה נשמע לכם מוכר, אל דאגה – אתם לא לבד. לדעת לקבל את ההחלטה שהפרויקט גמור הוא כנראה החלק הקשה ביותר בתהליך ההפקה.
    שלא יהיה לכם ספק – מדובר כאן בהחלטה שאמורה להתקבל בצורה מושכלת ולא במן “תחושת שלמות” שמציפה אתכם פתאום.


    אל תצפו לאיזה רגע קסום בזמן, בו כל הקוביות מסתדרות לפתע בצורה נכונה – פשוט לא סביר שזה יקרה.


    בעבר זה היה הרבה יותר פשוט, מכיוון שהאמצעים שעמדו לרשותנו היו מוגבלים יותר ויקרים הרבה יותר.
    מספר הערוצים שעמדו לרשותנו היה מוגבל, כמו גם מספר הטייקים ויכולות העריכה. המיקס היה חייב להסתיים באותו היום מכיוון שלא הייתה אפשרות לשמור את מצב הכפתורים והפיידרים בזיכרון כדי לחזור אליהם למחרת. לאף אחד לא הייתה אפשרות לעבוד בבית וכל דקה באולפן עלתה הרבה מאד כסף.


    כיום, כשלכולנו יש גישה לציוד הקלטה ומחשבים, מגבלות הקשורות לזמן ותקציב הופכות לפחות ופחות רלוונטיות, לפחות בחלק מתהליך ההפקה הכולל.


    העובדה שכיום לכל אחד יש גישה לכלים המאפשרים תוצאות שלפני 20 שנה היו דורשות ציוד בעשרות אלפי שקלים, בשילוב עם היכולת לשמור כל פרויקט ולחזור אליו בכל רגע נתון בדיוק במצב בו עזבנו אותו, מאפשרת לנו להמשיך ולפתוח פרויקטים מהנוחות של הכורסה שלנו בבית ולשחק איתם עד אינסוף.


    מצד אחד זה יתרון עצום – אבל יש כאן גם חיסרון. עם כל אותן אפשרויות וכלים הזמינים לכולם, אם האינסטינקטים ההפקתיים לא מפותחים אצלכם מספיק, לכל פרויקט יש פוטנציאל להפוך בקלות לסאגה בלתי נגמרת של אינסוף דילמות והתחבטויות.
    קל מאד לגלוש מחיפוש אחר רעיונות וכיוונים מעניינים לתוך לופ של חיפושים בלתי פוסקים אחר אותו “רעיון מושלם” ערטילאי, שלא בטוח שקיים – מה שעלול בקלות להרוס יצירה טובה ומעניינת.


    היצירה הטובה ביותר שלכם תמיד תהיה היצירה הבאה.


    בעיני, המשפט הזה מגלם את האמונה הבסיסית ביותר של כל מי שעוסק באומנות וביצירה. זה מה שאמור להניע אותנו להמשיך וליצור, שזו בעצם משמעות הקיום שלנו כאומנים.
    ככל שתשקיעו יותר זמן במיטוב ושכלול פרויקט שכבר עומד בגדר גמור, אתם גוזלים מעצמכם את האפשרות לגלות מה צופן העתיד ביצירה המוזיקלית הבאה שלכם. איזו סיבה יש לכם למנוע מעצמכם להתקדם הלאה?


    מאמר זה הוא החמישי בסדרת מאמרים העוסקת ב – 6 טעויות העומדות בדרככם להצלחה. לנוחיותכם, הנה הקישורים למאמר הראשון, המאמר השני המאמר השלישי והמאמר הרביעי בסידרה.

    כרגיל אתם מוזמנים להגיב, לאהוב ולשתף…


    אם יש נושא שהייתם רוצים לקבל עליו מידע או שאלה שמעניינת אתכם, אתם מוזמנים לכתוב לי על כך. אשמח לענות כמיטב יכולתי על פניותכם.
    אם תרצו להתייעץ איתי באופן אישי בנושא זה או בכל נושא אחר, אתם מוזמנים לדבר איתי.

    בטלפון – 052-8699642, בפייסבוק, או במייל

    רוצים לקבל את המאמר הבא ישירות למייל שלכם?

    הרשמו לניוזלטר בחלק התחתון של האתר.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      תגובות אחרונות

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      itsik_f
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין