כותרות TheMarker >
    ';

    אי-תפקודיוּת אובססיבית

    \"תקווה, אם נתעקש. עם אחרים ועם עצמנו.\"
    הם אמיתיים.

    ארכיון

    תגובות (0)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    אין רשומות לתצוגה

    0

    קצת על גיימינג,משחקי ווידאו ונינטנדו סוויץ

    0 תגובות   יום חמישי, 4/7/19, 13:02

    אני מרגישה עתיקה. אני זוכרת ששיחקתי משחקי ווידאו עוד מהימים שנפח הטקסט הזה בקילובייט היה כבד יותר מהמשחק שהיה רץ על הקומודור בקיבוץ. גדלתי עם עכבר ומקלדת בצבע אפור בז' וממש לא של אפל, ואח"כ עם שלט של מגסון, גיים גיר וכל מה שהצלחתי למצוא כדי לספק את התשוקה שלי למשחקים

     

    לנצח חרוט לי בזיכרון היום שאבא הביא "ערכת מולטימדיה" של קריאייטיב שזה בעצם כונן אופטי וכרטיס קול כי זה היה היום שיכלתי לזנוח משחקים כמו קיין או למינגס ולהתחיל לשחק דברים כמו סינדיקייט או דום.

    היום אני משחקת מידי פעם בנינטנדו סוויץ שלי. זנחתי את שימוש המקלדת למשחקים כבר לפני שנים לטובת השלט, נטשתי על הדינאמיות של המחשב האישי לטובת הנוחות של הקונסולה הייעודית.

     

    כשאני באה לשחק, אני באה לשחק ולא להתעסק בשטויות. כל ילדי הפורטנייט ושחקני הפיסי לוקחים כמובן מאליו את ההתעסקות עם המערכת הפעלה, ההתקנות והתחזוקה השוטפת של החומרה והתוכנה שפשוט לא קיימת בעולם הקונסולות.

    במחשב, ללא תחזוקה ועדכונים יזומים ואף איפוס מלא של המערכת מידי פעם ישנה איטיות נגררת עד למצב של קריסות מלאות. ככל שתשקיעו יותר זמן באופן שוטף יהיה ניתן לדחות את הקץ. אך לא לנצח.

     

    בקונסולות זה אף פעם לא היה כך. היתרונות והחסרונות של חומרה ותוכנה ייעודית תמיד היו ברורים - ובכל זאת נראה שעולם הגיימינג עשה כמה צעדים ברורים לכיוון הזה וזנח את המחשב הביתי מאחור. 

    SONY הוא המותג הראשון שתקע יתד הפך למטבע לשון ולאחר שנים שהוא שגור בפינו יצר ברירת מחדל בתודעה שלנו, שקשה מאוד לשנות אותה לפעמים.

     

    קחו למשל את המכשיר הסלולארי שלכם. מעצבן להגיד טלפון סלולארי נכון? בזמנו, היה הרבה יותר קל להגיד "פלאפון". וכך, הפך המותג של חברה מסויימת למטבע לשון.

    אותו הדבר קרה עם פלייסטיישן של סוני ברמת מסויימת. אמנם היו פה משחקים ואפילו קונסולות כאלה ואחרות, אבל סוני ללא ספק עשו כאן סדר.

    לראשונה הייתה כאן קונסולה מספיק חזקה ומשתלמת כדי להוציא אנשים מהמחשב ולהתחיל לשחק ביחד - מה שהיה מאוד קשה עם מקלדת ועכבר... ואז הגיעה הפריצה לפלייסטיישן 2.

    אם יש משהו שקורץ לשוק הישראלי זה המחיר, ואם עד לאותה תקופה היתרון של המחשב היה האפשרות להשיג משחקים בחינם פתאום ברוב הקונסולות יכלת תמורת סכום סמלי או חד פעמי לקבל עולם שלם של משחקים באפס התעסקות ואפס תקלות.

    אנשים התלהבו, ונוצר כאן שוק חדש בארץ ששלושת הענקים נלחמים עליו מאז: סוני עם הפלייסטיישן, מיקרוסופט עם האקס בוקס וואן, ונינטנדו עם שלל הקונסולות שלהם לאורך הזמן


    לסוני כאמור היה יתרון מובנה: הם היו כאן קודם, הקהל הכיר אותם והם היו מותג בטוח גם מתחומים אחרים וזה עזר לפצות על המחיר "הממותג" שסוני העולמית התרגלה אליו.

    מיקרוסופט נכנסו לארץ ופנו לקהל הישראלי במקום שהכי מדבר אליו: הארנק. אם זה במחיר היחסי של החומרה ואם זה בתמורה המוספת למשחקים.

    הם הראשונים שבנו מודל אונליין בתשלום שמאפשר לך לקבל ערך מוסף עצום ולהיות חלק מקהילה תמורת תשלום סמלי מאוד, אפילו במובנים של ילד.

    את המודל הזה, אגב, סוני נאלצה לבסוף להעתיק עקב דרישת הקהל.

     

    מאז שלושת הענקיות עברו מספר אבולוציות בתחום הגיימינג ובכל זאת הגישה הכללית נשארה כשהייתה: סוני המותג היוקרתי ואקסבוקס המותג העממי. הדבר עדיין ניכר גם במחירי החומרה וגם ברמת השירות עד לרמה של מבנה מערכת ההפעלה ותמיכה בשפות. המותג היוקרתי (כמו אייפון) עסוק במיתוג, מצפה מהלקוח להגיע אליו כי הוא נחשק ומוביל בתחומו. המותג העממי (כמו אנדרואיד) עסוק בלהנגיש את עצמו לקהל כמה שיותר רחב בכמה שיותר מובנים. 

     

    "אז תכלס יעל, מה כדאי לי לקנות?" וואו. אם היה לי שקל על כל פעם ששאלו אותי את זה, סביר להניח שהייתי מבלה הרבה יותר שעות במשחק והרבה פחות בעבודה.

    קונסולת הנינטנדו סוויץ היא המובילה כיום בתחום משחקי הווידאו כי היא מכילה בתוכה יתרונות מכל העולמות, היא גם מתחברת למסך הטלוויזיה בFULL HD וגם יכולה להפוך לקונסולה ניידת כמו שהייתה הSONY PSP בשנת 2006 ועדיין לאפשר ביצועים מטורפים של קונסולות מתחרות וכל זה בכך היד. הסוויץ סופר חברתי וניתן לשחק כמה שחקנים יחד ברוב המשחקים ויש לו מלאא משחקים לנינטדו סוויץ בלעדיים מעולים שלא קיימים בשום מקום אחר לא בפלאפונים ולא בסוני 4 ואקסבוקס וואן.

    בשורה התחתונה, המציאות היא שהקרב נמשך כי אין מנצח ברור. יש עדיפות בגילאים מסויימים לנגישות על גבי ביצועים, ויש עדיפות לג'אנרים מסויימים במכשירים מסויימים. בסופו של יום אין לי ולא תהיה לי תשובה יותר נכונה מאשר: כל אחד ומה שמתאים לו!

     

    מקווה שנהנתם מהקריאה :)

    דרג את התוכן: