כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא: לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / חוקת 39

    1 תגובות   יום חמישי, 4/7/19, 20:19

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי:

     http://interget.co.il

     

    ''

     

    זֹאת הַתּוֹרָה: אָדָם כִּי יָמוּת בְּאוֹהֶל. (יט,יד)

     

    "אדם" בגימטריה שווה ערך למילה "הבלגה" - 45.
    אצילותו של האדם טמונה ביכולתו להבליג כשפוגעים בו, ולהקריב מכבודו כדי למנוע ריב.
    לכך התכוונו חז"ל באומרם (מסכת חולין פט, א):
    "אין העולם מתקיים אלא בשביל (בגלל) מי שבולם עצמו בשעת מריבה,
    שנאמר 'תולה ארץ על בלימה' " (איוב כו, ז).
    (הרשי"ל)

     

    ''

    מרים רוקדת עם בנות ישראל
    ***
    וַיָּבוֹאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל, כָּל הָעֵדָה, מִדְבַּר צִן בַּחוֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן.
    וַיֵּשֶׁב הָעָם בְּקָדֵשׁ. וַתָּמָת שָׁם מִרְיָם וַתִּקָּבֵר שָׁם.
    וְלֹא הָיָה מַיִם לָעֵדָה. (כ, א-ב)
    המילה "מים" נמצאת בשמה של מרים:
    לִבם של בני ישראל לא היה מר על מרים במותה,
    ולכן עמדו המים במִרים וסירבו להשקותם.
    (האידנ"א)
    ''
    מרים והתוף. פסיפס בכנסיית דורמיציון בירושלים.
    ***
    וַיְדַבֵּר ה' אֶל משֶׁה לֵאמוֹר:
    קַח אֶת הַמַּטֶּה וְהַקְהֵל אֶת הָעֵדָה, אַתָּה וְאַהֲרוֹן אָחִיךָ.
    וְדִבַּרְתֶּם אֶל הַסֶּלַע לְעֵינֵיהֶם - וְנָתַן מֵימָיו
    וְהוֹצֵאתָ לָהֶם מַיִם מִן הַסֶּלַע וְהִשְׁקִיתָ אֶת הָעֵדָה וְאֶת בְּעִירָם. (כ, ז-ח)
    מדוע חטא משה בהכותו את הסלע, הרי ה' ציווה עליו במפורש:
    "קח את המטה"?
    התורה מלמדת כאן מהי התנהגות נאותה בין אדם לחברו:
    אין להוכיח את השני מיד בתקיפות כוחנית, אלא יש לפתוח תחילה תמיד בדברי נועם.
    רק אם הדיבורים הרכים לא יעזרו - אז ניתנת הרשות לנקוט דרכים קשות יותר.
    לכן אמר ה' למשה: "ודיברתם על הסלע". קודם כל - לדבר.
    עם זאת, משה הצטווה להחזיק מטה בידו כדי שאם הסלע לא יפיק מים אחרי הדיבור -
    אזי יורם המטה ויכה. אך משה לא עשה כן, ומיד היכה בסלע. לכן נענש.
    (רבי יהונתן אייבשיץ)
    ''
    משה מכה במטה ומוציא מים מן הסלע. אנדרה לוקטלי, המאה ה-18.
    ***
    וַיַּקְהִילוּ משֶׁה וְאַהֲרוֹן אֶת הַקָּהָל אֶל פְּנֵי הַסָּלַע וַיֹּאמֶר לָהֶם:
    שִׁמְעוּ נָא, הַמוֹרִים! הֲמִן הַסֶּלַע הַזֶּה נוֹצִיא לָכֶם מָיִם? (כ,י)
    משה ואהרון טעו משום שהוציאו את עצמם מכלל הציבור:
    הם שאלו "המן הסלע הזה נוציא לכם מים?"
    ולא אמרו "נוציא לנו מים". זה היה חטאם.
    (רבי שלום מבלז)
    ''
    בני ישראל החולים מתפללים לנחש הנחושת. ציור מתוך תנ"ך מהמאה ה-18.
    ***
    וַיִּבְכּוּ אֶת אַהֲרוֹן שְׁלוֹשִׁים יוֹם כֹּל בֵּית יִשְׂרָאֵל. (כ, כט)
    מדוע נאמר לאחר מותו של משה:
    ”ויבכו בני ישראל את משה" (דברים לד, ח),
    ואילו במות אהרון נאמר שאת אהרון בכו " כ ל בית ישראל"?
    משום שכשנפטר אהרון לא היה מי שציפה לרשת את תפקידו ככהן,
    שהרי הכהונה עוברת רק לכוהנים בני אהרון.
    אדם זר אינו יכול להתמנות לכהן גדול. לכן כל העם בכה בלב שלם על אהרון.
    אבל על משה רבנו לא בכה "כל בית ישראל",
    מפני שהיו רבים שקיוו לרשת את כיסאו...
    ''
    ממשה רבנו ונחש הנחושת בתחריטו של גוסטב דורה, המאה ה-19.
     
    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        6/7/19 10:45:
      יפה מאד.

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין