כותרות TheMarker >
    ';

    לשם שינוי - אימון, טיפול וליווי באתגרי החיים

    מאמרים מקוריים, מחשבות וסיפורים מעוררי השראה, המציעים מבט חדשני ויצירתי לתחום ההתפתחות האישית עם תובנות מרתקות מעולם המחשבה וההגות היהודית והכללית.

    תגובות (2)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      19/7/19 16:57:
    אני מאמין שאלו ממדים שמשלימים זה את זה. לממד הצורני יש לדעתי משמעותיות עמוקות,הוא קשור לאופן בו אנו תופשים את המציאות, ומעצב את התודעה ואת הממדים האנרגטיים.
      18/7/19 18:26:

    נחמד שמתייחסים לאותיות כאל מקור מסרים תת-הכרתיים.

    להבנתי, החשיבות של האותיות היא בהגייה שלהן - ולא בצורה שלהן.

    כשהוגים אות או מילה - יוצרים רטט - הרטט משפיע.

    לא רק ההגייה אלא גם האינטונציה משפיעה - על הקשר בין המדבר לבין השומע.

    מסתרי הא-ב העברי - האות פ'

    2 תגובות   יום חמישי, 18/7/19, 17:22

    האות  פ'

     

    לאחר האות עין, המסמלת את הקשר בין עולמו הפנימי של האדם, לעולמו החיצוני, באה האות פ', המיישמת את הקשר בין העולם הרוחני לעולם החומרי בצורה מעשית. קשר זה הוא באמצעות כח הדיבור, הטמון בפה - שהוא פרושה של האות פה. שילוב זה באופן מעשי נחשב לפלא, ורמוז ביצירת האדם הראשון, כמו שנאמר: "ויפח באפיו רוח חיים" (בראשית 2:7), ותרגום אונקלוס הקדום, מתרגם - רוח ממללא, כלומר, נשמה מדברת. נפיחת הרוח באדם נותנת לו את יחודו על פני שאר הנבראים - כח הדיבור. מהותו של הדיבור רמוזה בצורתה של האות - אות כ', ובתוכה האות י'. האות י' מסמלת את הרוחניות, כנקודה שאין לה שטח, ואין בה גשמיות, והאות כ' את היצירה החומרית, ככף המשמשת לבניה ולעשיה, וכן דומה צורתה לפה המדבר. כך מסומלת הרוחניות שהיא שורש כח הדיבור, היוצאת לפועל על ידי הדיבור. רוח החיים (חיים בעברית - הדגשת האות ח') שנפח האל באדם, היא הפלא של היצירה. הגייתה של האות מורכבת משתי אותיות: האות פ' , והאות ה', שהגייתה נעשית על ידי נשיפת אויר,  בלי להגבילו. משמעות הדבר היא, ששורשו של הדיבור הוא ברוח, אותה רוח שנפח ה' באדם, והפה יוצר מרוח זו את אותיות הדיבור.

    הפלא של החיים מסומל בערכה המספרי של האות ח' - שמונה, שהיא ביטוי לעל טבעי (עיין במאמר על האות ח'), וסמליות זו מתחזקת באות פ', שערכה הוא שמונים, כפולת שמונה בעשר, מספר השלמות, שכן בדיבור מתגלה פלא היצירה של האדם כשילוב של חומר ורוח בצורה הברורה ביותר. הדיבור, כמדיום המקשר בין המציאות הרוחנית לגשמית, מופיע לראשונה בבריאת העולם, שנברא על ידי מאמרו של האל: "ויאמר אלוקים - יהי אור, ויהי אור" וכן הלאה, ועל זה אומר המדרש:" בעשרה מאמרות נברא העולם. "     שלב נוסף, הוא במאורע החד פעמי של מתן תורה, ומתן עשרת הדברות. שוב משמש הדיבור כלי להעברת התוכן הרוחני, למציאות קונקרטית - התורה.   

    בין התהליך המורכב מעשרה מאמרות, בהם היה הדיבור כללי כלפי עולם, לבין עשרת הדיברות, בהן הופנה הדיבור לישראל, היתה גאולת מצרים, עליה אמרו חכמים, שבה נגאל גם הדיבור של ישראל, שכן העבד אינו חופשי בדיבורו, והחופש הוא תנאי לקבלת תורה מרצון, שמו של חג הפסח, המורכב משתי מילים - פה, סח,מבטא זאת היטב. גאולת הפה המדבר מובילה את ישראל למצב של אדם שלם, הראוי ויכול לקבל תורה.

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      dudypalant
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין