כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא: לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / מטות 42

    0 תגובות   יום חמישי, 25/7/19, 22:25

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

     

    וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל רָאשֵׁי הַמַּטּוֹת לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמוֹר: ...
    אִישׁ כִּי יִדֹוֹר נֶדֶר לַה' אוֹ הִישָּׁבַע שְׁבוּעָה לֶאְסוֹר אִיסָּר עַל נַפְשׁוֹ –
    לֹא יַחֵל דְּבָרו. כְּכָל הַיוֹצֵא מִפִּיו – יַעֲשֶׂה. (ל, ב-ג)

     

    ראשי המטות, שאליהם פנה משה רבנו,
    מהם מצופה יותר מאנשים אחרים שיקיימו את דבריהם ואת הבטחותיהם
    ובדרך זו להיות דוגמה לעם.
    על כך אומר פסוק זה: "ככל היוצא מפיו – יעשה".

     

    וחרז הרהמצ"ז:
    הרוצה להנהיג יעשה בחוכמה, אם לכלל הציבור ישמש דוגמה.

     

    ***

    כְּכָל הַיוֹצֵא מִפִּיו - יַעֲשֶׂה. (ל, ג)

     

    "היוצא מפיו - יעשה" - סופי תיבות "הוא".
    הנודר נדר אינו יכול להטיל את ביצועו על אדם אחר,
    אלא הוא עצמו צריך למלא את ההבטחה שיצאה מפיו.

     

    ''

    בני ישראל צועדים במדבר סיני. ציור מהמאה ה-19.
    ***
    וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל הָעָם לֵאמוֹר:
    הֵחָלְצוּ מֵאִתְּכֶם אֲנָשִׁים לַצָּבָא -
    וְיִהְיוּ עַל מִדְיָן, לָתֵת נִקְמַת ה' בְּמִדְיָן. (לא, ג)
    "החלצו מאתכם" – חלצו את עצמכם מעצמכם, מהאני שלכם, מהאנוכיות,
    ואז תהיו "אנשים לצבא" - אנשים שניתן להילחם איתם ולנצח.
    (על פי רבי מנחם מנדל מקוצק)
    ''
    משה רבנו בערוב ימיו, ערב הכניסה לארץ ישראל, מביט מרחוק אל הארץ שאליה לא יבוא. ציור מהמאה ה-19.
    ***
    שני יהודים באו לדין תורה לפני "רב" מחוגי המשכילים.
    לפני תחילת המשפט רמז הנתבע ל"רב"
    כי יתן לו סכום נכבד אם יטה את הדין לטובתו.
    כאשר סיים התובע את טענותיו פנה ה"רב" אל הנתבע ואמר לו:
    ואתה בוודאי טוען להד"ם.
    הנתבע הבין מיד את הרמז ואמר: אמנם כן, אני טוען להד"ם.
    התובע, שהבין אף הוא את הנעשה, אמר מיד אף הוא:
    רבי, גם אני טוען להד"ם.
    למה כוונתך? נשא אליו ה"רב" עיניים תמוהות.
    השיב התובע:
    הלהד"ם של הנתבע הוא ראשי תיבות: לא היו דברים מעולם,
    ואילו הלהד"ם שלי הוא ראשי תיבות:
    "למדו היטב, דרשו משפט" (ישעיה א, יז).
    ''
    כיבוש העי. תחריט של גוסטב דורה, המאה ה-19
    ***
    וַיַּעֲנוּ בְנֵי גָד וּבְנֵי רְאוּבֵן לֵאמוֹר:
    אֵת אֲשֶׁר דִּיבֶּר ה' אֶל עֲבָדֶיךָ - כֵּן נַעֲשֶׂה.
    אנַחְנוּ נַעֲבֹר חֲלוּצִים לִפְנֵי ה' אֶרֶץ כְּנָעַן
    וְאִתָּנוּ אֲחוּזַּת נַחֲלָתֵנוּ מֵעֵבֶר לַיַּרְדֵּן. (לב, לא-לב)
    למה נכתב "נחנו" ולא "אנחנו" כפי שמופיע במקומות אחרים בתורה?
    משום שבני גד ובני ראובן, שהיו חלוצים,
    מתוך ענווה לא רצו להבליט את עצמם, את האני שלהם –
    ולכן השמיטו את האות האלף במילה "אנחנו"
    לימדה כאן התורה דרך ארץ:
    מי שזוכה להיות חלוץ העובר לפני המחנה –
    שלא יתפתה להתפאר בכך ולהתנשא על אחרים.
    ''
    בני גד בוויכוח על מעמדם על רקע נהר הירדן. תחריט מהמאה ה-18.
    ***
    וִהְיִיתֶם נְקִיִּים מה' וּמִיִּשְׂרָאֵל. (לב, כב)
    במסכת שקלים (ג) נאמר:
    "אדם צריך לצאת ידי הבריות כדרך שצריך לצאת ידי המקום,
    שנאמר: 'והייתם נקיים מה' ומישראל' ".
    מה משמעות המילה "כדרך"?
    לא פעם נוהגים אנשים לצאת ידי חובת הזולת בדרך של כזב וחנופה.
    לכן הזהירו חכמים שכל אדם ישתדל לצאת חובת האחר כדרך שבה עליו
    לצאת חובת הקב"ה, שאותו אי אפשר להונות בהעמדת פנים מתחסדת.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין