כותרות TheMarker >
    ';

    David Avramov - Home-Made Tricks

    הערוץ מאפשר לכל אחד להנות ולהיות מתנדב בן רגע המסוגל להשפיע לטובה על כל חולה בעזרת לימוד טריקים
    ערוץ זה מאפשר לכל הצופים בו ללמוד לבצע טריקים שייחודם שימוש באביזרי יום יום ,הקיימים בכל בית.
    תהנו ותגרמו הנאה.
    כל הזכויות שמורות לדוד אברמוב

    פוסטים אחרונים

    תגובות (5)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      31/7/19 09:20:

    צטט: אהובהקליין 2019-07-31 07:58:48

     תודה להסברים היפים- השירה-

      הנגינה והכתיבה- מאירים את חיינו בעולם תרבותי עשיר ומוסיפים שמחה לחיינו.

    וכך אמר   דוד המלך:

    "אָשִׁירָה לַיהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי". 

     שנזכה- גם אנחנו .תמיד-לשיר ולזמר- לכתוב ולהלל.

     המשך שבוע טוב ומוצלח.

    בברכה

     אהובה.

     

    תודה לך אהובה יקרה

    כהרגלך תגובתך תמיד מוסיפה לתוכן הפוסט

    מכל מלמדי השכלתי

    המשך שבוע מקסים

      31/7/19 07:58:

     תודה להסברים היפים- השירה-

      הנגינה והכתיבה- מאירים את חיינו בעולם תרבותי עשיר ומוסיפים שמחה לחיינו.

    וכך אמר  דוד המלך:

    "אָשִׁירָה לַיהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי". 

     שנזכה- גם אנחנו .תמיד-לשיר ולזמר- לכתוב ולהלל.

     המשך שבוע טוב ומוצלח.

    בברכה

     אהובה.

      30/7/19 16:28:

    צטט: מכבית- coach לכתיבה 2019-07-30 15:13:18

    "שיר הוא מה שנכתב כשיר", כה אמר המשורר וחדשן הלשון דויד אבידן. גמני לא אהבתי את גרוד הצמר בצוארון חליפת הקונצרטים של ילדותי אבל היום מצטערת שרק שרתי ושלא מדתי לנגן. ואחכ גם איבדתי את קולי. אושיה כלשהי אמרה, כי "מוזיקה היא מצב הרוח של העולם".

     

    תודה מכבית על תגובתך

    אפילו מצאת זמן תוך כדי הטיפול בנכדיך

    מעריך זאת מאד

    החופש הגדול

    "שיר הוא מה שנכתב כשיר", כה אמר המשורר וחדשן הלשון דויד אבידן. גמני לא אהבתי את גרוד הצמר בצוארון חליפת הקונצרטים של ילדותי אבל היום מצטערת שרק שרתי ושלא מדתי לנגן. ואחכ גם איבדתי את קולי. אושיה כלשהי אמרה, כי "מוזיקה היא מצב הרוח של העולם".
      30/7/19 14:14:

    תודה למככבים

    שירה,מוזיקה, מנגינה, מלודיה ופרוזה

    5 תגובות   יום שלישי, 30/7/19, 08:34

    ''

     

    שִׁירָה היא צורה של אמנות - כתיבת יצירה ספרותית, בה נעשה שימוש בתכונותיה האסתטיות של השפה בנוסף למשמעות המילולית או במקומה.

    שימוש זה עשוי לכלול כתיבה בשורות קצוצות (בניגוד לפרוזה); עיסוק במצלול, במשקל וחריזה; כתיבה בשפה ציורית (פיגורטיבית); וטכניקות ספרותיות נוספות, שאינן נפוצות בפרוזה ובסוגים אחרים של ספרות.

    קישור

     

    שירה עברית נכתבה עוד מימי המקרא וממשיכה להיכתב עד ימינו.

    לאורך הדורות התעצב והשתכלל סגנון השירה, והמשוררים בני התקופות המאוחרות כללו בשירתם התייחסות לשירי התקופות שקדמו להם.

    קישור

     

    שירה - הארץ

    קישור

     

    ציטוטים כלליים בנושא שירה.

    השפעת השירה

    • "המשוררים עוזרים לנו לאהוב." ~ אנאטול פרנס
    • "במה להמתיק ימים אם לא בשירים." ~ נתן זך
    • "שירה יכולה לצייר תמונה." ~ נתן זך
    • "התקשורת האמיתית היא השירה." ~ רובר סאבאטייה
    • "האמנות עושה רק חרוזים. הלב בלבד הוא משורר." ~ אנדרה שנייה
    • "חיים ללא שירה כמוהם כנוף ללא שמים." ~ אנרי פרדריק אמיאל
    • "הגיע הזמן לחזור הביתה, הביתה להגיע, בחזרה לשירה." ~ אסתר אטינגר
    • "המשוררים הם קולם של אלה שאין להם קול." ~ אלפונס דה למרטין
    • "כל אדם הופך למשורר כאשר הוא אוהב." ~ אפלטון
    • "שירה כמו אישה, מתקשרת לפני שהיא מדברת." ~ אבנר שטראוס
    • "המשורר מבין את הטבע טוב יותר מאשר המדען." ~ נובאליס
    • "השירה היא תיקון כשהשירה יוצרת עולם שלם עם סדר, חריזה, ומבנה סדור ומאורגן." ~ רות נצר
    • "בשירה יש יכולת הנשענת על מטפורות וסמלים לתפוס את האדם הנתון לאותן חוויות רגשיות." ~ נתן יונתן
    • "אם אני כותב שאני מבקש להשאיר כאן שמחה, האם אני משאיר כאן שמחה?" ~ ישראל פנקס
    • "אני מחנך את עצמי מתוך השירה, לא על ידי השירה אלא מתוכה והלאה." ~ מאיר ויזלטיר
    • "אם נותר דבר מה הרי זו אוושת הגשם העדינה בשירים, שאינם לא שמחים ולא עצובים." ~ אדם זגייבסקי
    • "המשורר, או הממד הלירי של הנפש, הוא החופש לחלץ מתוך מגבלות קיומנו האקטואלי אותו אופק נפשי המכונן בו זמנית הן את המרחב והן את תנועת החיים בתוכו." ~ דנה אמיר

    מאפייני השירה

    • "שיר הוא אדם עירום." ~ בוב דילן
    • "מְשׁוֹרֶרֶת הִיא נַעֲרָה. נַעֲרָה כָּל יָמֶיהָ." ~ רחל נגב
    • "שירה היא מעין הליכה ועצירה." ~ יצחק לאור
    • "מי שאינו אוהב חרוזים יש לו נשמה יבשה וכבדה." ~ וולטר
    • "ללא חלום שירה אינה אפשרית; וללא שירה החיים בלתי נסבלים." ~ פסטר ואלרי-רדו
    • "שירה היא אמנות המאחדת בתוכה אמת והנאה." ~ סמואל ג'ונסון
    • " 'שירה' פירושה להפוך נביחה אמיתית ל'האו האו'." ~ יהודה עמיחי
    • "השירה נותנת את האפשרות לבנות מקום אינטימי, שקט, מקום של השתאות, פקפוק, הרהור." ~ יונתן ברג
    • "אילו לחרוזיי היו כנפיים, כנפיים כמו לציפורים, הם היו נמלטים שבריריים ונעימים אל גנינו היפים." ~ ויקטור הוגו
    • "כשחרוזיך הם הרפתקה טובה המתפזרת ברוח הבוקר הכמשה, ועומדת לפרוח בריח קורנית ונענע, ספרות הוא כל השאר." ~ פול ורלן
    • "אפלטון טעה ברצותו להחרים את המשוררים. אפילו החרוזים הרעים מעולם לא עשו רעה לאיש." ~ ז'אן אז'אלבר
    • "הפשוט בשירי עם הוא שירה היכולה להתמודד עם כל שירה נעלה אם קרן אור אנושית זוהרת עליה." ~ בנדטו קרוסה
    • "במדע מנסים לומר לאנשים, בדרך שתהיה מובנת לכל אחד, משהו שאיש לא יודע לפני כן. אבל בשירה, זה בדיוק להיפך." ~ פול דיראק
    • "אין בנמצא מדינה על האדמה שבה האהבה לא הפכה את הנאהבים למשוררים." ~ וולטיר
    • "שירה, במהותה, מבקשת ללכוד מהויות. שירה במהותה מנסה לתפוס את הראשית החמקמקה של הרעיון, של הרגש, של מה שבא והולך. שירה מקלפת את המציאות. קריאת שירה מביאה את האדם לעצור לרגע, להתבונן במוכר עד כדי שעמום ואז לראות בו דבר חדש." ~ יאיר אסולין
    • "בכל מה שעיניו רואות, הוא רואה את צד השירה שבדבר. פנים יפים, קול נעים, אילן ירוק, שמי תכלת, צאת השמש. הוא מבין ומקשיב." ~ מיכה יוסף ברדיצ'בסקי

    כתיבת שירה

    • "אדם נולד משורר; אדם נעשה סופר." ~ אלפרד דה מיסה
    • "איש מעשה הוא קודם כל משורר." ~ אנדרה מורוא
    • "כְּשֶׁהָרֶגֶשׁ דּוֹעֵךְ, הַשִּׁיר הַנָּכוֹן מְדַבֵּר." ~ נתן זך
    • "גם המשורר ממצוקה, לא משפע הוא שר." ~ נתן זך
    • "אני כאן וכותב. ואין מקום אחר שהייתי מבקש להיות בו." ~ נתן זך
    • "כל משורר גדול כולל בשירתו את העולם כולו באופן המיוחד רק לו." ~ פייר עמנואל
    • "שיר הוא דבר שאני קובע שהוא שיר." ~ דוד אבידן
    • "איש אינו מקדיש עצמו לשירה; הוא מקריב עצמו למענה." ~ ז'אן קוקטו
    • "מאושר הוא האדם היודע בחרוזיו לעבור מן הרציני אל הנעים ומן המבדח אל הקפדני." ~ ניקולה בואלו
    • "הבה נעשה חרוזים עתיקים מהרהורינו החדשים." ~ אנדרה שנייה
    • "כאשר משורר מתאר את הגיהינום הוא מתאר את חייו." ~ ויקטור הוגו
    • "לא זכִיתִי באור מִן ההפקר, אף לא בא לִי בִירושה מאבִי, כִי מִסלעִי וצורִי נִקרתיו וחצבתִיו מִלבבִי." ~ ביאליק
    • "אינני הולך לכתוב דברים שהתכוונתי. אני הולך לכתוב דברים המגששים באפילה." ~ אבות ישורון
    • "הסגנון כמוהו כקריסטל. טוהרו עושה את התהילה." ~ ויקטור הוגו
    • "אני כותב בשביל לחיות, בשביל להבין את החיים, בשביל לחקור אותם." ~ אמיר אור
    • "אני רוצה ששירתי תיתפס על ידי כל החושים. אם לא במשמעות אז בצליל, אם לא בצליל אז בצורה." ~ אפרת מישורי
    • "חומר גלם חסר צורה שנאנק מהעדר זהות, שמבקש הכרה, תיחום, או איזו שהיא הגדרה." ~ אורנה וייס
    • "אני מבקר טוב של שירתו של זולתי, אך כשאני מנסה לכתוב שירה בעצמי- אני ילדותי." ~ מישל דה מונטיין
    • "שפתיו בנויות כך, שכל הצעקות והאנחות היוצאות דרכן נשמעות כמו מוזיקה מקסימה." ~ סרן קירקגור
    • "משורר הוא זמיר היושב באפלה ושר כדי לשמח את עצמו בבדידותו בצליל נעים." ~ פרסי ביש שלי
    • "אין אדם הבוטח בעצמו יותר מאשר משורר גרוע." ~ מארטיאליס
    • "כשבדידות אינה פחד, נולדת שירה." ~ נתן זך
    • "אדם נולד משורר; אדם נעשה נואם." ~ קיקרו
    • "איש אינו יכול להיות משורר ללא קצת שיגעון." ~ דמוקריטוס
    • "משורר שורד הכל מלבד שגיאת דפוס." ~ אוסקר ויילד
    • "הפרחחים הם מאהבים, אך המשוררים הם מעריצים." ~ שארל בודלר
    • "יצירת הטבע קשה להבנה הרבה יותר מאשר ספרו של משורר." ~ לאונרדו דה וינצ'י
    • "המשורר מקבל מן הטבע את התכונה המציינת אותו כגאון: הדמיון." ~ דני דידרו
    • "גדולים מעשי הפייטנים שמפייטים שירים על האהבה ואילו על אהבת בעל לאשתו לא מצינו שירים הרבה." ~ ש"י עגנון, שירה, הוצאת שוקן, מהדורה שלישית, 1999, עמ' 367

    קישור

     

    פרוזה היא סגנון כתיבה ודיבור הדומה ביסודו לדיבור היומיומי.

    פרוזה משמשת לכתיבת סיפורת, מאמרים, כתבות בעיתון וכדומה.

    לפרוזה אין כללים נוקשים, מלבד כללי הדקדוק והדיבור הבסיסיים.

    בפרוזה נכתב הטקסט כשהוא מסודר בשורות ארוכות ובפסקאות, בניגוד לשירה, המסודרת בשורות קצרות הנחתכות ללא קשר הכרחי לכללי השפה.

    על היותה של השפה המדוברת בגדר פרוזה עמד נפעם מסייה ז'ורדן, בקומדיה "גם הוא באצילים" מאת מולייר, באומרו: "חיי ראשי! זה למעלה מארבעים שנה שאני מדבר פרוזה ואינני יודע זאת כלל".

    פרוזה היא בדרך כלל סיפור ארוך והיא מלאה בתיאורים על הדמויות ועל מאפיינים.

    פרוזה יכולה להכיל אלמנטים של פסאודו-שירה ורמה גבוהה של אסתטיקה, והיא גם יכולה להיות יבשה ולאקונית במכוון.

    לעיתים היא מחקה סגנון דיבור במשלב או ניב לא סטנדרטיים לרבות שימוש בשפה לא תקנית. ובמקרים מיוחדים היא נוטשת אפילו את המגבלות של כללי התחביר כדי לבטא זרם רציף של רעיונות.

    רוב הכתיבה הלא ספרותית, כגון היסטוריה ופילוסופיה, כתובה בפרוזה יבשה יחסית, המתעדפת את הדיוק, אך גם לכך קיימים יוצאי דופן.

    קישור

     

    מֶלוֹדיה (מלעז; בעברית: לחן) היא קו של מנגינה – להבדיל מהרמוניה, שמורכבת ממקבצים של מספר צלילים המנוגנים בו-זמנית.

    בכלי מקלדת, למשל מנגנת בדרך-כלל היד הימנית את המלודיה, והיד השמאלית את המרקם ההרמוני.

    המלודיה היא לרוב מרכזו התמטי (הנושא) של שיר או יצירה.

    מלודיה יכולה להיות בעלת אופי לירי (איטית, לרוב), מהירה, קופצנית וכדומה.

    מלודיה יכולה להביע תחושה או רגש מסוים.

    קישור


    מנגינה הוא סינגל שהקליטה הזמרת הישראלית עדן בן זקן, מתוך אלבום הבכורה שלה, מלכת השושנים.

    השיר יצא לאור ב-11 בינואר 2015, כסינגל הראשון והפותח מתוך האלבום, וכסינגל הבכורה שלה.

    עם יציאתו נכנס השיר אל המקום ה-11 במצעד של רדיו אמצע הדרך, וה-6 במצעד של מדיה פורסט.

    קישור

     

    עדן בן זקן - מנגינה - הקליפ הרשמי!

    ''


     

    מנגינה הוא אלבומה הרביעי של להקת הרוק "מוניקה סקס", שיצא בפברואר 2011, כשהלהקה חזרה לפעולה 8 שנים לאחר הוצאת אלבומה השלישי.

    רוב שירי האלבום מתאפיינים במוזיקה מלודית אלטרנטיבית.

    רובם נכתבו על ידי הסולן יהלי סובול, כשיוצאי דופן הם "רמקולים" ו"אתה ללא" שכתב שחר אבן צור ו"ילד מפתח" שכתב פיטר רוט.

    מבין שירי האלבום זכו להצלחה "השמלה ממדריד", "מנגינה", "לפני השינה" ו"רמקולים" שיצאו כסינגלים לתחנות הרדיו השונות.

    השיר "השמלה ממדריד" אף צעד במשך ארבעה שבועות בראש מצעד הפזמונים השבועי של גלגלצ.

    באלבום השתתפו חברי ההרכב המקורי: הסולן יהלי סובול שכתב, שר, ניגן בגיטרה והלחין את מרבית השירים, הגיטריסט פיטר רוט והמתופף שחר אבן צור. על ההפקה המוזיקלית היה אחראי עופר מאירי, שגם עיבד את השירים יחד עם חברי הלהקה. באלבום התארחו מספר מוזיקאים, כשלומי שבן, שניגן בפסנתר בשיר אחד, וקרני פוסטל, שהשתתפה בשירה בשיר "אתה ללא".

    האלבום זכה להצלחה רבה, הן בהופעות והן בהשמעות הסינגלים מתוכו בתחנות הרדיו השונות.

    האלבום הושק ב-4 בפברואר 2011.

    קישור

     

    מוזיקה עממית (באנגלית: Folk music, או מוזיקה אתנית, על-פי הכוונה המקורית של הביטוי) מוגדרת במספר אופנים: כמוזיקה העוברת מפה לאוזן, כמוזיקה של המעמדות הנמוכים וכמוזיקה שאין לה מחבר ידוע.

    המונח של המוזיקה העממית עומד בניגוד לסוגות הנכללות במוזיקה הקלאסית ובסוגות של מוזיקה מסחרית כגון מוזיקת הפופ. המוזיקה העממית היא חלק מהפולקלור הכולל גם רכיבים תרבותיים נוספים.

    מקורו של המונח "מוזיקה עממית" הוא במאה ה-19, וכיום יש הטוענים כי זהו מונח אנכרוניסטי מערבי-אירופוצנטרי, המתייחס למוזיקה שכביכול מיועדת לאנשים פשוטים ומבוצעת על ידם.

    יש המרחיבים את המוזיקה האתנית גם למסורות המוזיקה של התפילה ומוזיקה השייכת למנהגים ולפולחן הסובבים את הדתוהמסורת.

    מוזיקה עממית התחילה וגם שורדת בחברות שעוד לא הושפעו מתקשורת ההמונים ומהמסחור של התרבות.

    בדרך כלל כל הקהילה נטלה בה חלק וכדי להופיע לא נדרשה מומחיות או ידע מוזיקלי מקצועי.

    את המוזיקה העממית למדו בעל פה ולכן שירי העם והמחולות עברו גילגולים רבים והשתנו מדור לדור.

    המוזיקה העממית כוללת שירי פולחן, שירי חג, שירי אהבה, שירי מלחמה, שירי ערש, נעימות וריקודי עם.

    במאה ה-19 החלו מלחינים להתעניין במוזיקה העממית ושילבו אותה ביצירותיהם. בקהילות השונות הופצו שירי עם שתיארו את החיים וכך נוצרו מסורות וסגנונות עממיות. חקר המוזיקה העממית הביא גם להתפתחות של איסוף שירים ומנגינות עממיות באופן נרחב. המחקרים על המוזיקה העממית גילו שרוב ממציאי המוזיקה העממית הם אנשים כפריים.

    במוזיקה האתנית נהוג להשתמש בקישוטים רבים כגון סלסולים רבים, למשל אם יופיע אותו צליל פעמיים יוכנס סלסול בין הצלילים. במוזיקה האתנית גם מרבים בקוורטות מקבילות כקישוטים.

    המוזיקה העממית של העמים דוברי האנגלית מכונה מוזיקת פולק והיא זכתה במחצית השנייה של המאה ה-20 לעדנה מחודשת בארצות הברית כאשר הפכה לסוגה מוזיקלית פופולרית בקרב הדור הצעיר והשפיעה רבות על מוזיקת הרוק והפופ.

    קישור


    מוזיקה יהודית, המורשת המוזיקלית של העם היהודי לדורותיו, כוללת הן מוזיקה ליטורגית והן מוזיקה אמנותית ופופולרית, וכן מגוון קצבים וצלילים שהושפעו מתרבויות מוזיקליות שונות לאורך תקופה של 3,000 שנה, החל מהתרבות המזרח תיכונית העתיקה, ובהמשך בתרבויות השונות בארצות התפוצה שבהן היה העם היהודי מפוזר במשך כ-2,000 שנה, ועד הקמת מדינת ישראל וימינו אלה. בשלהי המאה ה-19, החל מפעל כינוס ושימור חומרי ורעיוני של המסורות המוזיקליות בשל החשש שבחלוף הדורות והתמורות הן יאבדו.

    קישור

     

    יצירת מוזיקה אמנותית לנגינה ושירה בבית הכנסת היא, בדומה למוזיקה כנסייתית השייכת למה שנהוג לכנות מוזיקה קלאסיתהלחנה של פסוקים מהתפילה לביצוע באירועים ליטורגיים בשבתות ובחגים ובאירועים מחוץ לבית הכנסת כגון: חתונהברית מילה והופעות על רקע דתי יהודי.

    התופעה הייתה נהוגה בקרב קהילות מסוימות באיטליה, ובערים אביניון ואמסטרדם במאות ה-17 וה-18.

    מוזיקה זו היא שפה סדורה הכתובה בתווים, מולחנת, מודפסת ומובאת בפני נגנים וזמרים מקצועיים לאימון והופעה בפני קהל.

    לכן היא נחשבת מוזיקה אמנותית ולא מוזיקה עממית.

    המוזיקה היהודית האמנותית נשמעת בדיוק כמו מוזיקה מערבית וכתובה על פי עקרונות תקופתיים וסגנוניים של התקופה בה היא מולחנת.

    במשך שנות קיומה, ספגה התופעה לא מעט ביקורת ועוררה מחלוקות בקרב הקהילות היהודיות בהן היא בוצעה.

    קישור

     

    מוזיקה קלאסית היא ביטוי רחב וכולל למוזיקת קונצרטים ומוזיקה דתית שאופיה נקבע באירופה החל מימי הביניים ועד העת החדשה.

    המושג, שאינו מוגדר באופן מוחלט, נועד להבדיל סגנונות מסוימים מהמוזיקה הקלה. המוזיקה הקלאסית נחשבת ל"אמנותית" יותר ויש המציבים אותה יחד עם יתר האמנויות לאורך ההיסטוריה המערבית.

    במובנה הצר ביותר, מוזיקה קלאסית היא מוזיקה שנכתבה בתקופה הקלאסית, כלומר במחצית השנייה של המאה ה-18.

    המונח מוזיקה קלאסית במובנו הרחב מתייחס למסורת המוזיקלית המערבית החל מימי הביניים (מלפני תקופה זו מכונה המוזיקה מוזיקה עתיקה) ועד לימינו.

    המוזיקה הקלאסית נבדלת מהמוזיקה העממית, הצבאית והטקסית של ימי הביניים והרנסאנס, ומהמוזיקה הפופולרית, הג'אז, הרוק והפופ של המאה העשרים עד לימינו.

    המוזיקה הקלאסית נבדלת מהמוזיקה הפופולרית ומן המוזיקה העממית בעיקר בשיטת התיווי הייחודית של המוזיקה, שהחלה להתפתח מסביבות המאה ה-16.

    שיטת תיווי מסורתית זו, יחד עם מונחים והוראות ביצוע מוזיקליות נוספות שנוספו עם השנים (כגון דינמיקה, מפעם, משקל, מקצב ועוד), משאירים מעט מאוד מקום לאלתור במהלך ביצוע המוזיקה בקונצרט רשמי, ובכך ניתן להעביר את המוזיקה כפי שכתב אותה המלחין, וכפי שרצה שהיא תישמע, בניגוד לנהוג בסגנונות כמו הג'אז והבלוז.

    המונח "מוזיקה קלאסית" לא היה מקובל בציבור עד לתחילת המאה ה-19.

    בתקופה זו נעשה ניסיון לעשות תהליך של "קנוניזציה" לתקופה שבין הופעתו של המלחין הגרמני יוהאן סבסטיאן באך ועד ללודוויג ואן בטהובן, ולהשריש בציבור הרחב ובתרבות את תקופה זו כתור הזהב של המוזיקה המערבית באירופה.

    האזכור המוקדם ביותר של המונח "מוזיקה קלאסית" מופיע במילון האנגלי של אוקספורד משנת 1836.

    לעיתים משמשים המונחים מוזיקה אומנותית או מוזיקה קונצרטית כביטויים נרדפים לביטוי מוזיקה קלאסית, אך ביטויים אלה לא נפוצים ואינם מקובלים על ידי רוב המוזיקאים.

    קישור

     

    מוזיקה קלאסית ישראלית החלה להתפתח בארץ ישראל בשנות ה-30 של המאה ה-20. ראשוני המלחינים הגיעו מאירופה – חלקם כמוזיקאים ותיקים, שכבר עשו להם שם בארצות מוצאם (כמו פאול בן חייםעדן פַּרְטוֹשיהויכין סְטוּצֶ'בְסקי ואלכסנדר אוריה בוסקוביץ'), ואחרים כצעירים בראשית הקריירה (כמו גארי בֶּרְתִינִייוסף טל ואבל ארליך) או כילדים (כמו מרדכי סתר ויצחק סדאי).

    בין מלחינים אלה היו שעסקו בחקר מסורות עבר ובמוזיקה אתנית-יהודית לענפיה השונים, והיו שהשתדלו לעקוב אחר המהלכים במוזיקה החדשה בארצות אירופה. במוזיקה הישראלית אפשר למצוא כל שילוב אפשרי בין מרכיבים אלה, אם בדרך של סימביוזה ואם בדרך של סינתזה.

    קישור

     

    הספרים שאני כותב - אוטוביוגרפיה, שירה, פרוזה, מקצועיים

    קישור

     

    למעט מוזיקה קלאסית אני אוהב הכל.

    אני זוכר שלהורי היה מנוי לקונצרטים של הפילהרמונית בהיכל התרבות

    יום אחד אמי חלתה ואבי אמר לי שאבוא איתו.

    היה שקט באולם וכולם האזינו לקונצרט ואני נרדמתי.

    כשאבי העיר אותי יצאו מפי המילים  "מה קרה" והם נשמעו ע"י כל המאזינים.

    היה צחוק גדול באולם ואני התביישתי מאד.

    שאלתי את אבי כשיצאנו מהאולם "למה הערת אותי"

    והוא ענה לי "זה לא הגיוני ששילמתי על כרטיס כדי שתישן".

    מאז איני יכול להאזין למוזיקה קלאסית כי זה מחזיר אותי לעבר בו צחקו ממני והתביישתי מאד.

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      תנועת כמוך
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין