כותרות TheMarker >
    ';

    שמות והסיפורים מאחוריהם

    שמות מתארים לא פעם דרמה שארעה לפני שמקבל השם נולד/ה. שמות מיוחדים וחריגים מספרים סיפור. למשל אותה נס-יה שפגשתי במזכירות קיבוץ היתה נס עבור הוריה מאחר וכמעט לא נולדה. את החווייה שלהם חרטו בשמה לנצח. אספתי הרבה סיפורי שמות ואני מעונין לשמוע על עוד וללקט אותם לידיעת המתענינים באותם דרמות קטנות שקדמו לשמותיהם ושל אחרים. איני מתחייב לשמור את כולם ולי הזכות לערוך אותם בתאום עם השולח/ת. מקווה שנהנה כולנו מהבלוג

    0

    "מיחזור חומרי חוויה" בתערוכתה של יפה מאיר- ביפו תל אביב

    0 תגובות   יום שבת, 3/8/19, 12:50

     

    במרכז עמיעד" ביפו תיפתח ביום ו' ה- 9.8.19 לפני הצהריים תערוכה רטרוספקטיבית של אמנית הרדי-מייד יפה מאיר. התערוכה בשם "שקשוקה" הינה המשך לתערוכות קודמות שערכה. סגנונה יחודי והתערוכה שופעת במגוון עבודות שהן סיכום ועמדה גם יחד כלפי תרבות הצרכנות הבזבזנית מחד והשטחיות הרגשית כלפי חוויות החיים שחלקן קשור בחפצים בהם אנו משתמשים. עם כל חפץ נוצרים רגעים היחודיים לו, הסיפוק, הריגוש מתועלתו, צורתו ומקומו בחיינו.

    ''

    לעיתים אנו נקשרים לחפץ מסבות שלנו. לעתים חפץ הוא תחנת דרכים לגבינו. עם התכלותו וגמר תפקודו אנו  מפנים אותו לבא אחריו הטוב ממנו,ושוכחים אותם רגעים שהקודם העניק לנו. רק סופרים ומשוררים משמרים רגעים אלה ביצירותיהם  ונוגעים בליבנו בתיאוריהם, יפה מאיר היא משוררת החומרים הנזנחים, מנציחה ומולידה אותם מחדש ביצירותיה כמוליכי אמירה והיגד בביטויי יופי צבע וצורה. אמנות המיחזור שלה (או שימשוב) עולה על הרדי-מייד המקובל המצרף חומרים במקורם לתפקוד חדש.

    ''

     

    יפה מאיר מעניקה להם טרנספורמציה מלאה ובתפקידם החדש הם הופכים למיצבים חדשניים, מעוררי ריגוש והתפעלות עם עושר צורני וצבעוני.  האמנית  פעילה משנות ה-80 הינה ילידת יפו  עברה מספר מקומות מגורים בחייה. היא חוותה את תקופת הצנע ששררה בשלהי הקמת המדינה ואת הקיצוב במזון ובחומרים. הצמצום הפעיל את דמיונה ותחושתה לערכם של אותם חומרים מתכלים ונזרקים, ליופיים, יכולתם להפוך לאבני בניין לעצוב ושימוש חוזר ומחודש. היא מלקטת באדיקות  כל חומר גלם וחפץ שנקרה על דרכה, לאחר מכן היא מוצאת את נקודות החיבור בין החומרים ויוצרת ביניהם דיאלוג הרמוני ,

    ''

    אגב כך בוראת שפה חדשה בה היא משתמשת לומר את דברה. הטכניקה שלה כללה אסמבלז' וקראפט בין היתר, יש בעבודות שלה התרסה לזלזול שלנו בחומרים זמניים ולשאריותיהם ויש בהן גם הטפה לעמלנות ולהמצאנות כערכים חינוכיים. יפה מאיר עבדה עד לפנסיה כמזכירה  וספרנית ואת אמנותה פיתחה במקביל באופן אוטודידקטי  תוך שהיא מבצעת גם אוצרות של תערוכות שונות כמו של תערוכה זו. מעסוקה במשרד אדריכלים שאבה רעיונות לעצוב ופתוח סביבתי המתכתב עם האקולוגיה הסביבתית ותוצאותיה ותרמה לרעיונאות בנושאים אלו לרשויות שונות.. תכונה בולטת אחת מובילה את מלאכתה היצירתית וזו יכולת מופלאה  למצוא אפשרויות חיבור בין חומרים שונים ומנוגדים ולאפשר לנגודיות שלהם להשלים זה את זה, כפעולת גישור ואיחוי קצוות פנימי ונפשי.

    ''

    ''

     

    התערוכה הינה הזדמנות לכל חובב אמנות לא קלאסית, לחוות יצירתיות במיטבה שוברת כללים וחוצה תחומי יצירה מוכרים, אותה ניתן ליישם כערך אישי חינוכי וחווייתי גם יחד.


    התערוכה תתקיים עד ה- 8.9.19 ותהיה פתוחה בשעות 10.-16 ובימי ו' בשעות 10-15 .

    אוצרת: יפה מאיר.  יח"צ : ארז מיר – דיוניסוס

    ראיין, כתב וערך – יואל אמת yoelemet@bezeqint.net

     

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      יואלאמת
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין