כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא: לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / דברים 44

    0 תגובות   יום חמישי, 8/8/19, 20:01

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי:  http://interget.co.il

     

    ''

    וָאוֹמַר אֲלֵיכֶם בָּעֵת הַהִיא לֵאמוֹר:
    לֹא אוּכַל לְבַדִּי שְׂאֵת אֶתְכֶם.
    ה' אֱלוֹהֵיכֶם הִרְבָּה אֶתְכֶם וְהִנְּכֶם הַיּוֹם כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם לָרוֹב. (א, ט-י)

     

    כך אומר משה לבני ישראל:
    יש בכם כאלה הרואים את עצמם ככוכבים,
    כמי שנוצצים ומתנשאים מעל הציבור ומעל מנהיגיו,
    ואנשים כאלה אני מתקשה לשאת.
    פה טמון הכשל: ככוכבי השמים לרוב.
    (האידנ"א)

     

    ''

    משה רבנו. ציורו של אבל פן, המאה ה-20

     

    ***

    לֹא תַכִּירוּ פָנִים בַּמִּשְׁפָּט, כַּקָּטוֹן כַּגָּדוֹל תִּשְׁמָעוּן.
    לֹא תָגוּרוּ מִפְּנֵי אִישׁ - כִּי הַמִּשְׁפָּט לֵאלוֹהִים הוּא.
    וְהַדָּבָר אֲשֶׁר יִקְשֶׁה מִכֶּם תַּקְרִיבוּן אֵלַי וּשְׁמַעְתִּיו. (א, יז)

     

    מדוע נאמר "והדבר אשר יקשה מכם תקריבון עלי ושמעתיו", ולא נאמר "ועניתיו"?
    משום שלעתים שיחה עם אדם אחר על דברים קשים המעיקים על לבו
    עוזרת גם כשלא מקבלים תשובה.
    על כך אמר שלמה המלך:
    "דאגה בלב איש, יַשׁחֶנה" (משלי יב, כה) -
    ישׂיח על כך עם אחרים, כי אוזן קשבת חשובה לא פעם יותר ממענה.

     

    וחרז הרהמצ"ז:
    אם לא נקשיב - כיצד נשיב?

     

    ''

    מרגלים נושאים את אשכול הענבים. ציור מהמאה ה-18.

     

    ***

    אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר דִּיבֶּר מֹשֶׁה אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן,
    בַּמִּדְבָּר, בָּעֲרָבָה מוֹל סוּף בֵּין פָּארָן וּבֵין תוֹפֶל וְלָבָן וַחֲצֵרוֹת וְדִי זָהָב. (א, א)

     

    בפסוק הראשון בחומש האחרון בתורה, דברים, נאמרו המילים:
    "אל כל ישראל".
    כי זאת דרש משה רבנו דבר ראשון מבני עמו:
    תהיו מאוחדים, תראו את "כל ישראל", את המכלול -
    ובכך תשמרו על אחדות העם.

     

    ***

    לֹא תַכִּירוּ פָנִים בַּמִּשְׁפָּט - כַּקָּטוֹן כַּגָּדוֹל תִּשְׁמָעוּן.
    לֹא תָגוּרוּ מִפְּנֵי אִיש - כִּי הַמִּשְׁפָּט לֵאלוֹהִים הוּא. (א, יז)

     

    אסור לשופט לפסוק לפי מראה הפנים של מי שבא לפיו לדין.
    אם אחד מבעלי הדין מסמיק בשעת טיעונו, לדוגמה,
    ייזהר השופט לא להסיק מכך שהאיש אינו דובר אמת
    או רואה את עצמו אשם.

     

    לכן נאמר בפסוק הקודם (טז) "שמוע בין אחיכם - ושפטתם צדק":
    אזהרה לדיינים שישמעו את בעלי הדין,
    ומדבריהם ולא ממראה פניהם יסיקו את המסקנה הנכונה.

     

    ''

    בול על שבט דן "ידין עמו"

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין