כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ עם ישראל דורש לרגל את הארץ/ צייאנ: אהובה קליין (c)

    26 תגובות   יום חמישי, 8/8/19, 23:27

    Biblical paintings by Ahuva Klein-The people of Israel want to spy on the land

     

    " וַתִּקְרְבוּן אֵלַי, כֻּלְּכֶם, וַתֹּאמְרוּ נִשְׁלְחָה אֲנָשִׁים לְפָנֵינוּ, וְיַחְפְּרוּ-לָנוּ אֶת-הָאָרֶץ; וְיָשִׁבוּ אֹתָנוּ, דָּבָר"

     

    [ דברים, א,כ"ב]

    ''


    ציורי תנ"ך/ בני ישראל דורשים ממשה לרגל את הארץ/ ציירה: אהובה קליין.(c)

     

    מהומה במדבר

     שיר מאת: אהובה קליין (c)

    ויהי היום התאסף העם

    כאיש אחד רגזו כולם

    זקן ,נער ונשיאים  נדחפים

    איש ברעהו זועקים ודוחקים.

     

    משה מפתיעים במהומה

    בקשה שפלה  ועגומה

    חיש אמונתם מאבדים

    ניסים בליבם נמחקים.

     

    לרגל את הארץ  דורשים

    לחפור רגביה נכספים

    משה משתומם לבקשתם

    מפנה   לאלוקים שאלתם.

     הערה: השיר בהשראת פרשת  דברים [חומש  דברים]

     הרעיון מאחורי היצירה והשיר:


        

    פרשת דברים- באיזה אופן ביקש העם- לרגל את הארץ?

    מאת: אהובה קליין.

     

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ משה נושא דברים לעם/ ציירה: אהובה קליין(c)[שמן על בד]    

     

      

     

     

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ בני ישראל חוצים את נחל ארנון/ ציירה: אהובה קליין(c)


    פרשה זו פותחת את החומש החמישי – חומש דברים- הנקרא  גם בשם: "משנה תורה"- שם זה מופיע בספר זה בפרשת: שופטים -בנושא מצוות המלך:

    "וְהָיָה כְשִׁבְתּוֹ עַל כִּסֵּא מַמְלַכְתּוֹ וְכָתַב לוֹ אֶת מִשְׁנֵה הַתּוֹרָה הַזֹּאת עַל סֵפֶר מִלִּפְנֵי הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם". [דברים י"ז, י"ח]

     ומופיע  שנית בספר יהושע בהקשר למזבח שבנה יהושע בהר עיבל: "וַיִּכְתָּב-שָׁם, עַל-הָאֲבָנִים--אֵת, מִשְׁנֵה תּוֹרַת מֹשֶׁה, אֲשֶׁר כָּתַב, לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל".  [יהושע, ח,ל"ב]

    גם בתלמוד במסכת מגילה [ל"א, ע"ב]  – מופיע  שם זה בשאלה: – האם מברכים ברכת התורה –על התוכחה?

     "ספר משנה תורה"  מופיע  בבראשית רבא [פרשה ב', ה]

    כמו שכתוב: "ויקרא אלוקים לאור יום, כנגד ספר משנה תורה  שמלא הלכות רבות"

    שם נוסף  ניתן לחומש זה :"אלה הדברים" על שם תחילתו ,אך  במשך הזמן קיצרו את השם: "דברים"- תוכן  זה נאמר על ידי משה עצמו-מפי ה' בצורת נאום אל עם ישראל.

    הרמב"ן סבור: כי החומש החמישי   הוא שימושי לכובשים את הארץ ואינו מכיל חידוש על מה שנמסר על הר סיני- אלא לדור שה' מטיל עליו את המשימה של כיבוש הארץ וההתנחלות ,יש כאן בספר הדרכה רוחנית  למתנחלי ארץ הבחירה.

    בפרשה זו:

    משה מזכיר לעם ישראל את נושא ירושת הארץ ומאשים  את עם ישראל על כך שדרשו לרגל את הארץ טרם הכניסה  לשם.

    כדברי הכתוב: "רְאֵה נָתַן יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְפָנֶיךָ--אֶת-הָאָרֶץ:  עֲלֵה רֵשׁ, כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֶיךָ לָךְ--אַל-תִּירָא, וְאַל-תֵּחָת.  וַתִּקְרְבוּן אֵלַי, כֻּלְּכֶם, וַתֹּאמְרוּ נִשְׁלְחָה אֲנָשִׁים לְפָנֵינוּ, וְיַחְפְּרוּ-לָנוּ אֶת-הָאָרֶץ; וְיָשִׁבוּ אֹתָנוּ, דָּבָר--אֶת-הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר נַעֲלֶה-בָּהּ, וְאֵת הֶעָרִים אֲשֶׁר נָבֹא אֲלֵיהֶן.  וַיִּיטַב בְּעֵינַי, הַדָּבָר; וָאֶקַּח מִכֶּם שְׁנֵים עָשָׂר אֲנָשִׁים, אִישׁ אֶחָד לַשָּׁבֶט". [דברים א, כ"א-כ"ב]

    השאלות הן:

    א] באיזה אופן ירשו עם ישראל- את ארץ ישראל?

    ב] כיצד  ביקש העם לרגל את הארץ?

     תשובות.

    ירושת הארץ.

     

    העלאת תמונות    

     

    ציורי תנ"ך/ משה מצווה לנטוש את המדבר/ ציירה: אהובה קליין (c)    

     דעת מקרא מזכיר: את הבטחת הארץ  מתוקף ההבטחה- לאבותינו: אברהם, יצחק ויעקב כפי שנאמר בפרשה: "רְאֵה נָתַתִּי לִפְנֵיכֶם, אֶת-הָאָרֶץ; בֹּאוּ, וּרְשׁוּ אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבֹתֵיכֶם לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לָתֵת לָהֶם, וּלְזַרְעָם אַחֲרֵיהֶם".  [במדבר  א, ח]

     ארץ ישראל היא ירושה לעם ישראל- אין היא נחלת זרים –אלא נחלת אבות שניתנה  להם בשבועה- ועם ישראל באים לקחתה מדין ירושה.

    לאברהם נאמר:

    "לְזַרְעֲךָ נָתַתִּי אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת מִנְּהַר מִצְרַיִם עַד הַנָּהָר הַגָּדֹל נְהַר פְּרָת". [בראשית ט"ו, י"ח]

    ליצחק נאמר:

    "כִּי-לְךָ וּלְזַרְעֲךָ, אֶתֵּן אֶת-כָּל- הָאֲרָצֹת הָאֵל, וַהֲקִמֹתִי אֶת-הַשְּׁבֻעָה, אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לְאַבְרָהָם אָבִיךָ.  וְהִרְבֵּיתִי אֶת-זַרְעֲךָ, כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם, וְנָתַתִּי לְזַרְעֲךָ, אֵת כָּל-הָאֲרָצֹת הָאֵל"[  שם כ"ו, ג-ד]

    וליעקב:

    "וְהִנֵּה יְהוָה נִצָּב עָלָיו, וַיֹּאמַר, אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אָבִיךָ, וֵאלֹהֵי יִצְחָק; הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתָּה שֹׁכֵב עָלֶיהָ--לְךָ אֶתְּנֶנָּה, וּלְזַרְעֶךָ". [ שם ,כ"ח, י"ג]

    רש"י מסביר :כי  כוונת ה'  שישראל רואים בעיניהם את ארץ ישראל ואין הדבר נובע מתוך שמועה ואילו היו בוטחים בדברי ה' ולא שולחים מרגלים לא היו נזקקים לכלי נשק כדי להילחם נגד האויבים.

    שלושת האבות מוזכרים- כדי להוכיח שכל אחד מהם ראוי בפני עצמו לרשת את הארץ.

    בקשת העם לרגל את הארץ.

     

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ משה שולח מרגלים לתור את הארץ/ ציירה: אהובה קליין (c)    

     

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ המרגלים בנחל אשכול/ ציירה קליין (c)

     

     

     

    ''  ציורי תנ"ך/ המרגלים שבים ומוציאים את דיבת הארץ לרעה/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

       

    העלאת תמונות    

    "ציורי תנ"ך, בכי  המרגלים- שהפך בכי   לדורות./ ציירה: אהובה קליין (c)


    י: עורך השוואה בין  הזמן בו התאספו עם ישראל – אל משה לאחר  מעמד הר סיני - ובין הזמן בו התאספו אליו בבקשתם לרגל את הארץ.

    כשבני ישראל  ניגשו אליו לבקש לרגל את הארץ- הם  עשו זאת  בערבוביה, ילדים דוחפים את הזקנים והזקנים דוחפים את ראשי השבטים.

     ואילו לאחר מעמד הר סיני נאמר:

    "וַתִּקְרְבוּן אֵלַי, כָּל-רָאשֵׁי שִׁבְטֵיכֶם וְזִקְנֵיכֶם.  וַתֹּאמְרוּ, הֵן הֶרְאָנוּ יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֶת-כְּבֹדוֹ..." [דברים ה, כ] שם הילדים היו מכבדים את הזקנים והזקנים מכבדים את ראשי השבטים שילכו לפניהם.

    דעת מקרא מסביר: עניין הזכרת המרגלים על ידי משה- במטרה להוכיחם על חטא המרגלים.

    הוא מביא את דברי הספרי הסובר : כי כל הדרישה לרגל את הארץ הייתה באופן של  מהומה והתקהלות.

    הערבוביה הזו רמוזה בתחילת פרשת "שלח לך" שם נזכרו לפי הסדר רק השבטים הראשונים בלבד: ראובן, שמעון, יהודה, יששכר ואילו הנשיאים שאחריהם אינם מופיעים באופן מסודר.

    נשאלת השאלה, אם בזמן מתן תורה התקרבו עם ישראל אל משה בצורה הוגנת ,מדוע  קירבה זו מוזכרת כעת מול החוטאים העושים מהומה בעת בקשתם לרגל את הארץ?

    בעל חידושי  הרי"ם מסביר: משה הוכיח את עם ישראל גם על  אותה קירבה. בזמן    שמיעת דברי תורה, מן הראוי להידחף ולהידחק-  כדי לשמוע טוב ולקבל יותר.

    אך עם ישראל נהג הפוך, במקום שראוי היה להידחף- כולם נהגו במתינות  ובהוגנות  וכיבדו איש את רעהו, לעומת זאת במעשה המרגלים כולם התקרבו אל  משה בערבוביה ,בדחיפה ובדחיקה, כלומר, להקשיב לדברי תורה- התקרבו במתינות- אך לחטוא – עשו בלהט ההתלהבות!

    מסופר בספר: "שארית יוסף": פעם שר של גויים ראה - כיצד יהודים באים לקנות קורבן פסח- באופן שהיו  נדחפים זה בזה. והצעירים היו דוחפים זקנים, כאשר העיר להם על התנהגותם, ענו לו: "בפני הקב"ה אין מיוחסים- הכל שווים בעשיית מצווה"

    " וַתִּקְרְבוּן אֵלַי, כֻּלְּכֶם"

    ספורנו מתייחס למילה: "כֻּלְּכֶם",- למרות שהיו להם ראשי שבטים- הם באו כולם!

    בעניין זה של המרגלים, ביקש משה להוכיחם, כי עצם העניין שבקשו לרגל את הארץ -מראה כי אמונתם בה' נחלשה וזאת למרות שהוליכם במדבר ועשה להם ניסים גדולים .

    המלבי"ם טוען :בפרשת שלח הכול נכתב בעת ההתרחשות והכל ידעו איך השתלשלו העניינים ,אבל כעת משדור המדבר מתו וקם דור חדש - היו יכולים לחשוב: כי שליחת המרגלים הייתה מצוות ה' ולא נתינת רשות לשליחות. על כן, משה הוצרך לספר כיצד התרחשו  באמת.

    לסיכום, לאור האמור לעיל, ניתן להסיק: משה מוכיח  את עם ישראל על אופן בקשתם לרגל את הארץ- התנהגות בלתי הולמת  שורשה - חוסר אמונה בהבטחת הארץ הטובה לישראל ולעניות דעתי – הבקשה אשר התנהלה מתוך מהומה וחוסר כבוד איש אל אחיו - נבעה  מתוך שנאת חינם  שתוצאותיה נותנת את אותותיה  גם בימים אלה -בהם אנו מבכים את חורבן בתי המקדש- ראשון ושני ומתענים בתשעה באב.

        

    עוד מיצירותיי לפרשה:

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ עגל הזהב/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]

     

    ''


    ציורי תנ"ך/  משה שופט את העם/ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

        

    ''

    ציורי תנ"ך/ עמוד הענן במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c)    

     

    ''

    ציורי תנ"ך/ עמוד האש במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ הר שעיר/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]    

     

    ההפטרה:
     "חזון ישעיהו בן אמוץ"
     קטע מההפטרה:

     

    "חֲזוֹן, יְשַׁעְיָהוּ בֶן-אָמוֹץ, אֲשֶׁר חָזָה, עַל-יְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם--בִּימֵי עֻזִּיָּהוּ יוֹתָם אָחָז יְחִזְקִיָּהוּ, מַלְכֵי יְהוּדָה.   שִׁמְעוּ שָׁמַיִם וְהַאֲזִינִי אֶרֶץ, כִּי יְהוָה דִּבֵּר:  בָּנִים גִּדַּלְתִּי וְרוֹמַמְתִּי, וְהֵם פָּשְׁעוּ בִי.  יָדַע שׁוֹר קֹנֵהוּ, וַחֲמוֹר אֵבוּס בְּעָלָיו; יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַע, עַמִּי לֹא הִתְבּוֹנָן.   הוֹי גּוֹי חֹטֵא, עַם כֶּבֶד עָוֺן--זֶרַע מְרֵעִים, בָּנִים מַשְׁחִיתִים; עָזְבוּ אֶת-יְהוָה, נִאֲצוּ אֶת-קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל--נָזֹרוּ אָחוֹר.  עַל מֶה תֻכּוּ עוֹד, תּוֹסִיפוּ סָרָה; כָּל-רֹאשׁ לָחֳלִי, וְכָל-לֵבָב דַּוָּי.   מִכַּף-רֶגֶל וְעַד-רֹאשׁ אֵין-בּוֹ מְתֹם, פֶּצַע וְחַבּוּרָה וּמַכָּה טְרִיָּה; לֹא-זֹרוּ וְלֹא חֻבָּשׁוּ, וְלֹא רֻכְּכָה בַּשָּׁמֶן".

     שבת שלום  לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד.

    ובשורות טובות.


    *כל הזכויות שמורות  לאהובה קליין על היצירות באתר(c)

    דרג את התוכן:

      תגובות (26)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        19/8/19 17:15:

      צטט: רונית אברהם 2019-08-18 22:22:59

      אהובה יקרה,

      תמיד אני קוראת בעניין רב, ונהנית מיצירותייך שמעניקות מימד מוחשי ומרהיב לדברים.

       

      כמו תמיד אני לוקחת לי צידה לדרך, משהו שתפס את ליבי במיחד והפעם:

      " וַתִּקְרְבוּן אֵלַי, כֻּלְּכֶם"

      ספורנו מתייחס למילה: "כֻּלְּכֶם",- למרות שהיו להם ראשי שבטים- הם באו כולם!

       

      לעניות דעתי, "כֻּלְּכֶם" מלמד שכל העם קרוב לאלוהים, גם החרדים, גם הרפורמים וגם שומו שמיים החילונים. 


      הלוואי שתרבה אהבת חינם, והרצון לאחדות יקרב בין כל חלקי העם. 

       רונית היקרה.נשיקה

       מאד אהבתי את הפירוש שלך- ממש נפלא.

       ידוע  כי  לתורה  שבעים  פנים,

      את חידשת כאן חידוש מיוחד עם עוצמה.

       יישר כוח!

       ברוכה תהיי תמיד יחד עם כל יקירייך.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה

       אהובה.




        18/8/19 22:22:

      אהובה יקרה,

      תמיד אני קוראת בעניין רב, ונהנית מיצירותייך שמעניקות מימד מוחשי ומרהיב לדברים.

       

      כמו תמיד אני לוקחת לי צידה לדרך, משהו שתפס את ליבי במיחד והפעם:

      " וַתִּקְרְבוּן אֵלַי, כֻּלְּכֶם"

      ספורנו מתייחס למילה: "כֻּלְּכֶם",- למרות שהיו להם ראשי שבטים- הם באו כולם!

       

      לעניות דעתי, "כֻּלְּכֶם" מלמד שכל העם קרוב לאלוהים, גם החרדים, גם הרפורמים וגם שומו שמיים החילונים. 


      הלוואי שתרבה אהבת חינם, והרצון לאחדות יקרב בין כל חלקי העם. 





        18/8/19 09:17:

      צטט: א ח א ב 2019-08-17 11:32:14

      שבת שלום ומבורך!!

       אחאב היקר.

       תודה לברכתך .
       שבוע טוב ויצירתי ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        17/8/19 11:32:
      שבת שלום ומבורך!!
        15/8/19 17:32:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2019-08-14 04:00:21

      ציורים נהדרים ופוסט מעניין
       אסנת היקרה.
      נשיקה
       תודה  למילותייך הנפלאות.
       ברוכה תהיי תמיד.
       בברכה
       אהובה.
        15/8/19 17:31:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2019-08-12 23:52:36

      מה יפים - כהרגלך- הציורים, והדברים - כדרבנות..

       

       מכבית היקרה.

      נשיקה

       תודה למילותייך הנהדרות.

       המשך קיץ נעים ויצירתי.

       

       בברכה

       אהובה.

        15/8/19 17:28:

      צטט: שטוטית 2019-08-10 22:55:14

      תמיד מעניין ומעשיר אהובה יקרה

      נשיקה

       

       שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה על תגובתך המשמחת.

       ברוכה תהיי תמיד.

       בברכה

       אהובה.

        15/8/19 17:27:

      צטט: תכשיט 2019-08-10 19:04:57

      תבורכי אהובה יקרה...
      תכשיט היקרה.
      נשיקה
       תודה על ברכתך, תבורכי גם את:
       כפל כפליים- כטל השמים.
       בברכה
       אהובה.
        15/8/19 17:26:

      צטט: עמנב 2019-08-10 14:00:14

      תודה רבה, אהובה על השיתוף בפרשנויות ובציורייך היפים. שבוע טוב, עמוס.
       עמוס היקר.

       תודה עבור תגובתך היפה.
       המשך קיץ נעים ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        15/8/19 17:22:

      צטט: ~ ~ 2019-08-10 09:57:54

      ציורים מופלאים

      שבת שלום אהובה

        יקירה.

      נשיקה

       תודה על מילותייך הטובות.

       ברוכה תהיי תמיד.

       בברכה

       אהובה.

      ציורים נהדרים ופוסט מעניין
      מה יפים - כהרגלך- הציורים, והדברים - כדרבנות..
        12/8/19 08:04:

      צטט: * חיוש * 2019-08-10 09:52:33

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לקרוא את שירך ולהתבונן בציורייך הנפלאים ברוח הפרשה

      חידדת לי את ההבנה שבקשת העם לרגל את הארץ נבעה מחוסר אמונה

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת

      וצום ט' באב קל לכל בית ישראל

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה ,מקרב לב, למילותייך הנפלאות,

      לברכות  הנהדרות, שמחה שאהבת.

       ברוכה תהיי תמיד- אשת חיל יקרה  ומקסימה.

       כל הברכות יחולו גם על יקירייך.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       באהבה ובחיבוקים.

       אהובה.

        12/8/19 08:00:

      צטט: barir 2019-08-10 08:39:59

      אהובה היקרה! נהניתי לקרוא את הפוסט ולראות את יצירותייך. תודה ושבוע מבורך♥
       מרסייה היקרה.
      נשיקה
       תודה עבור תגובתך הנהדרת.
       שמחה שאהבת.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        12/8/19 07:58:

      צטט: דו-קוטבי 2019-08-09 12:41:52

      אהובה יקרה, יצירותייך הן הכתובות והן המצוירות ראויות לכל שבח.פשוט נפלאות! שבת שלום ומבורך!
       דו- קוטבי היקר.

       תודה, מקרב לב, למילותיך הטובות,
       תבורך בהמשך שבוע טוב- ובברכות וישועות- כמרחבי הים.

       בברכה
       אהובה.
        11/8/19 21:42:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2019-08-09 12:25:01

      אהובה היקרה מאוד מאוד,
      נגמרו לי המילים ואני חייב
      ללקט עוד ועוד שבחים
      על יצירותיך המופלאות
      במכחול ובמקדלת
      שמאירות לי את השבת.
      תודה רבה ושבת מוארת ומבורכת
      לך וליקיריך
      בהוקרה,
      ברוך

       ברוך היקר, מאד, מאד.


       תודה, מקרב לב- למילים הטובות והמשמחות.

       הכל מאת: בורא עולם, אני רק שליחה.

       כל הברכות יחולו עליך ועל כל יקירך.

       ויהי רצון שתזכו לנחת ואושר-

       עד מאה ועשרים כעשרים.

       בברכה

       ובכבוד רב.

       אהובה.

        11/8/19 21:37:

      צטט: תנועת כמוך 2019-08-09 09:23:28

      שולח כוכב תודה על הפוסט המדהים

       דוד היקר.

       תודה רבה לתגובתך היפה.

       יהי רצון שנשמע בשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        10/8/19 22:55:

      תמיד מעניין ומעשיר אהובה יקרה

      נשיקה

        10/8/19 19:04:
      תבורכי אהובה יקרה...
        10/8/19 14:00:
      תודה רבה, אהובה על השיתוף בפרשנויות ובציורייך היפים. שבוע טוב, עמוס.
        10/8/19 09:57:

      ציורים מופלאים

      שבת שלום אהובה

        10/8/19 09:52:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לקרוא את שירך ולהתבונן בציורייך הנפלאים ברוח הפרשה

      חידדת לי את ההבנה שבקשת העם לרגל את הארץ נבעה מחוסר אמונה

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת

      וצום ט' באב קל לכל בית ישראל

        10/8/19 08:39:
      אהובה היקרה! נהניתי לקרוא את הפוסט ולראות את יצירותייך. תודה ושבוע מבורך♥
        9/8/19 12:41:
      אהובה יקרה, יצירותייך הן הכתובות והן המצוירות ראויות לכל שבח.פשוט נפלאות! שבת שלום ומבורך!
        9/8/19 12:25:

      אהובה היקרה מאוד מאוד,
      נגמרו לי המילים ואני חייב
      ללקט עוד ועוד שבחים
      על יצירותיך המופלאות
      במכחול ובמקדלת
      שמאירות לי את השבת.
      תודה רבה ושבת מוארת ומבורכת
      לך וליקיריך
      בהוקרה,
      ברוך

        9/8/19 09:23:

      שולח כוכב תודה על הפוסט המדהים

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין