כותרות TheMarker >
    ';

    אריק גינזבורג מוזיקה, אומנות, ארכיטקטורה הגות ספרות ובכלל

    כותב על ומשמיע מוזיקה בעיקר קלאסית,, ג'אז אבל לא רק . הגיגים על אומנות , ארכיטקטורה אבל לא רק.

    0

    ה"מודרניזם" - מה באמת קרה שם ???

    0 תגובות   יום ראשון, 11/8/19, 17:05

    ''
    ''
    ''
    ''
    "עיקרון (משמעותיות) ההיקפיות"                              (The Peripheric principal)     

    מה באמת מעניק לבניין את שיווי המשקל שלו ?

    האם רק סימטריה והירארכייה של חללים ? או שאפשר להשיג שיווי משקל גם מכיוון אחר לחלוטין ? 

     

    מה באמת היה שונה במודרניזם ?

    שיטות של קומפוזיציה

    קומפוזיציה של קירות

    שכבות של חללים 

    הפרכת מרכז הבנייין – ביטול הדפוס ההירארכי

     

    קומפוזיציה של קירות : 2 אדריכלים 2 גישות : לה קורבוזיה ומרסל ברואר

     

     

    ווילה מלקונטנטה פאלאדיו ..................

    וילה שטיייין בגארש לה קורבוזיה .........

    בית רובינזון מרסל ברואר .........

     

     

    עקרונות אירגוניים בתכנון

    קולין רואו ( "המתמטיקה של הוילה האידאלית"/ M.I.T. Press  1982 ) מצטט את זיגפריד גדעון: "יש קיבעון מנטלי שמתנגד להעדפות שמבוססות על אסטטיקה". ואסתטיקה זה איך נראה הבניין : החזיתות. אבל מה לעשות כשההיקף הוא חלק מהעיקרון האירגוני ? וההיקף אלו החזיתות.

    "לתוכנית אין יותר נטייה להתכנס לתוך עצמה"  ( זיגפריד גדעון ב "Space Time and Architecture")

    הקומפוזיציה אינה סכום החדר, החלל, אלא הקיר; ביטול ההירארכיה; נוכחותו של המרכז ככוח. העיקרון נראה לעין הרבה יותר בווילה גארש של קורבוזיה, מאשר למשל בביתן ברצלונה של מיס.

    ב - 1929 כותב גרופיוס על "אסטתטיקה חדשה של אופקיות".

    להפוך את המרכזיות לסטיגמה

    שיווי משקל חדש : במקום זה המבוסס על סימטריות (סביב ציר מרכזי שיוצרים שיווי משקל כשו חלקיי הבניין המודרניזם מדבר על חללים המסודרים בצורה א - סימטרית ויוצרים שיווי משקל. האמן ההולנדי ואן דוסברג מגדיר: "במהלך הזמן הקומפוזיציה הדגישה את המרכז עד שהמרכז הפך ציר מרכזני". (ר' בניין הבאוהאוס של גרופיוס).

    ביטול המרכז והחלקים הפסיביים  -  ריק פאסיבי לא חלל כמרכז עיקרי. הקומפוזיציה מתפתחת הפוך : לא לכיוון המרכז אלא החוצה  לקצוות הקנבס.

    גרופיוס על ארכיטקטורה ("הסימטריה המסורתית מתה") ואן דוסברג על ציור (" שווי המשקל של הבנין נוצר על ידי ההיקף"). שניהם מדברים על אותו הדבר.

    הגריד שמחולל את הקונסטרוקציה ; בניין שמתפתח החוצה ; הרחבת הבניין ללא סוף

    שכבות של חללים . *

     

     *The Mathematics of The Ideal Villa   Colin Rowe                                 

     

    יהיה המשך

     

    ''
    ''

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אריק גינזבורג
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין