כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא: לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / ואתחנן 45

    0 תגובות   יום חמישי, 15/8/19, 20:11

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

     

    ''

     

    כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ כַּאֲשֶׁר צִיוְּךָ ה' אֱלוֹהֶיךָ
    לְמַעַן יַאֲרִיכֻן יָמֶיךָ וּלְמַעַן יִיטַב לָךְ עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר ה' אֱלוֹהֶיךָ נוֹתֵן לָךְ. (ה, טז)

     

    אב אחד התלונן באוזני החת"ם סופר, כי בנו אינו מקיים כלפיו מצוַות כיבוד אב כראוי.
    זימן החת"ם סופר את הבן הסורר, נזף בו על הזלזול שהוא נוהג באביו,
    והשמיע באוזניו מדברי חז"ל על מצוות כיבוד אב ואם.
    השיב הבן: תמיד הקפדתי במצווה זו כפי שאני מקפיד בכל מצוות התורה,
    אבל אבי אינו מסייע לפרנסתי למרות שהוא אדם עשיר, ומשום כך פחת כבודו בעיני.
    אמר לו החת"ם סופר:
    אבותינו נצטוו על תרי"ג המצוות - וביניהן גם מצוות "כבד את אביך ואת אמך" -
    כשהיו במדבר סיני ולא נזקקו זה לזה לפרנסה,
    שהרי הקב"ה סיפק אז כל צורכיהם במן ובשֹלו ובמים מהבאר.
    מכאן אנו לומדים, שילדים חייבים בכבוד הוריהם גם אם אינם נהנים מהם כלל.

     

    חרז הרהמצ"ז:
    על כיבוד אם ואב יש להקפיד בכל מצב.

     

    ''

    משה רבנו. ציורו של דה גוט יוסטוס, המאה ה-15.

     

    ***

    וְלֹא תִגְנוֹב. (ה, יז)

     

    גנב ידוע הלך לעולמו. בלוויה שאל מישהו את הרב:
    מנהג ישראל הוא, שמשבחים את הנפטר בעת הקבורה,
    אבל איזה דברי שבח תוכל לומר על הנפטר הזה?
    השיב הרב:
    אומר שהמנוח היה מקיים תמיד את הפסוק:
    "בחוכמה פותח שערים" (מסכת ברכות, מתוך תפילת "מעריב ערבים"),
    ולא הלך מימיו ארבע אמות בלי "נטילת ידיים"...

     

    ***

    לֹא תוֹסִיפוּ עַל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם וְלֹא תִגְרְעוּ מִמֶּנּוּ:
    לִשְׁמוֹר אֶת מִצְו‍וֹת ה' אֱלוֹהֵיכֶם אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם. (ד, ב)

     

    רבי צדוק הכהן מלובלין אמר:
    רשעים מבקשים להביא חורבן על העולם ברשעותם.
    אבל יש גם צדיקים העלולים להביא חורבן בצדיקות יתר,
    שלא תמיד יש בה תום לב.
    על כך אמר שלמה המלך במגילת קהלת (ז, טו-טז):
    "יש צדיק אובד בצדקו... אל תהי צדיק הרבה ואל תתחכם יותר".

     

    ''

    שלמה המלך. גוסטב דורה, המאה ה-19
    ***
    וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּה' אֱלוֹהֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם. (ד, ד)
    "אתם" – אותיות אמת.
    מי שרוצה להיות קרוב לבורא – שידבק באמת.
    ***
    ולֹא תִּרְצָח וְלֹא תִּנְאָף וְלֹא תִּגְנוֹב וְלֹא תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁוְא. (ה, טז)
    בעשרת דיברות הכתובים בפרשת יתרו בספר שמות נאמר:
    "לא תרצח, לא תנאף, לא תגנוב, לא תענה ברעך עד שקר".
    מדוע כאן כתובים הדיברות עם האות ו' לפני המילה "לא"?
    משום שפרשת יתרו התרחשה לפני חטא העגל -
    אז העבירות היו בודדות וכל עבירה עמדה לעצמה.
    לאחר חטא העגל התקיים "עבירה גוררת עבירה" (מסכת אבות ד, ב),
    ולכן התחברו העבירות זו לזו.
    ''
    לוחות הברית בבול משנת 2005. עבודה של משה קסטל.
    ***
    וְאָהַבְתָּ אֵת ה' אֱלוֹהֶיךָ. (ו, ה)
    רבי יששכר דב מראדושיץ אמר פעם:
    העולם סבור שבין קוצק לראדושיץ שררה איבה ומחלוקת קשה,
    אבל זו טעות. לא היה ביניהם אבק של שנאה,
    והם נחלקו רק בדרך עבודת הבורא:
    בקוצק היו מקרבים את לבם של ישראל אל הבורא
    ואילו בראדושיץ היה מקרבים את הבורא אל לבם של ישראל.  

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין