כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ התורה- שירה- עדות לנצח/ ציירה: אהובה קליין (c)

    27 תגובות   יום חמישי, 3/10/19, 23:37

    Biblical paintings by Ahuva Klein- The Torah is   

    poetry and testimory forever

    וְעַתָּה, כִּתְבוּ לָכֶם אֶת-הַשִּׁירָה הַזֹּאת, וְלַמְּדָהּ אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, שִׂימָהּ בְּפִיהֶם:  לְמַעַן תִּהְיֶה-לִּי הַשִּׁירָה הַזֹּאת, לְעֵד--בִּבְנֵי יִשְׂרָאֵל.

     [דברים ל"א,י"ט]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ התורה- שירה- עדות נצחית/ ציירה: אהובה קליין (c)


    משה כותב שירה

     שיר מאת אהובה קליין ©

    משה כותב שירה

    כתיבה  זכה טהורה

    מילים חרוטות לעד

    על קלף עתיק מיוחד.

     

    שזורות עבר ועתיד

    שליחותן לעורר  ולהגיד

    כי התורה שירת חיים

    מפי מלך מלכי המלכים.

     

    עדות לעולמי עולמים

    מענה לכל השואלים

    לגבי צרות ואירועים

    בעת הסתרת פנים.

     

    משה בימיו האחרונים

    חרד לדורות הבאים

    מייחל ומתפלל בליבו

    לבל תשכח התורה מזרעו.


     הערה: השיר  בהשראת פרשת  וילך [חומש דברים]

     

        

    הרעיון  מאחורי השירה והיצירה.

     

    פרשת וילך -  כתיבת השירה לשם מה?

    מאת: אהובה קליין.

     

     

    העלאת תמונות    

     

    ציורי תנ"ך/ משה כותב שירה/ ציירה: אהובה קליין (c)    

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ משה הולך להיפרד מהעם - טרם מותו/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ''    

    ציורי  תנ"ך/ משה ויהושע לפני העם/ ציירה: אהובה קליין (c)


     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ ה' נראה בעמוד הענן/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    "וירא ה' באוהל בעמוד ענן ויעמוד הענן על פתח  האוהל" [דברים ל"א,ט"ו]

        

     


    פרשה זו פותחת במילים:

    "וַיֵּלֶךְ, מֹשֶׁה; וַיְדַבֵּר אֶת-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל.  וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, בֶּן-מֵאָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה אָנֹכִי הַיּוֹם--לֹא-אוּכַל עוֹד, לָצֵאת וְלָבוֹא; וַיהוָה אָמַר אֵלַי, לֹא תַעֲבֹר אֶת-הַיַּרְדֵּן הַזֶּה".[דברים ל"א, א-ג]

    ובהמשך נאמר:

    "וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה, אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת, וַיִּתְּנָהּ אֶל- הַכֹּהֲנִים בְּנֵי לֵוִי, הַנֹּשְׂאִים אֶת-אֲרוֹן בְּרִית יְהוָה; וְאֶל-כָּל-זִקְנֵי, יִשְׂרָאֵל". [דברים ל"א, ט]

    ה' מודיע למשה את התחזית לעתיד עם ישראל ומוסיף ואומר: "עתה  כיתבו לכם את- השירה.." [ל"א, י"ט]      בהמשך נאמר : "ויכתוב משה את השירה הזאת ביום ההוא וילמדה את בני ישראל.." [דברים ל"א, כ"ב]

    בפעם נוספת כתוב: "ויהי ככלות משה לכתוב את דברי התורה הזאת על ספר עד תומם...."  [שם, ל"א, כ"ד]

     השאלות הן:

     א]  לאן הלך משה ומדוע?

     ב]  מה כתב משה?

     תשובות.

     משה ומטרת הליכתו.

    רש"י שואל: האם יתכן שתש כוחו של משה? הרי נאמר בהמשך: שלא כהתה עינו ולא נס לחה? על כך מביא רש"י שני פירושים:

    א] כוונת משה הייתה: לא אוכל- איני רשאי, לפי שניטלה ממני הרשות והועברה ליהושע.

    ב] "לצאת ולבוא"- הכוונה לדברי תורה, מלמד שנסתמו ממנו מסורות ומעיינות חכמה.

    רבי יעקב יוסף מפולנאה מעיר: בדרך כלל טיבם של צדיקים לעלות ממדרגה למדרגה בחוכמתם וכוונת הכתוב היא : כי ביום מותו של משה  ,עלייתו פסקה ואין באפשרותו להמשיך לעלות  עוד. לכן אמר לבני ישראל: "לא אוכל  לעלות הלאה ומכאן שיום מותי  קרב והסתיימה מנהיגותי.

    על פי המדרש ניתן להסביר על הפסוק: "ואין שלטון ביום המוות".  אוהלו של משה היה מחוץ למחנה ומרוחק ממחנה ישראל, וכל אשר רצה לבקש את ה' הולך אל אוהל מועד אשר מחוץ למחנה, בזמן שמשה הוצרך לדבר אל עם ישראל היו מחצצרים בשתי חצוצרות עשויות כסף  כדי לקרוא לעם.

    כפי שנאמר:

    "וְתָקְעוּ, בָּהֵן--וְנוֹעֲדוּ אֵלֶיךָ כָּל-הָעֵדָה, אֶל-פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד". [בספר במדבר י', ג]

    ביום מיתתו של משה נלקח ממנו שלטונו והועבר ליהושע ולכן לא היה למשה רשות לצוות לבני אהרון לתקוע בחצוצרות למקרא העדה אליו - אל מחוץ למחנה.

    היות ומטרת משה הייתה לדבר אל העם דברים אחרונים לברך ולהיפרד מהם, נאלץ ללכת מאוהל מועד שהיה מחוץ למחנה - ולבוא אל מחנה ישראל לדבר אליהם, אך ודאי אם בני ישראל היו יודעים כי משה מעוניין לדבר אליהם, היו הולכים אליו, אבל היות ולא חזו את הדבר, הוכרח משה  לגשת אליהם.  [על פי גדולי המפרשים על החומש]

    משה אומר לעם:

    "ַויאמֶר אֲלֵיהֶם, בֶּן-מֵאָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה אָנֹכִי הַיּוֹם--לֹא-אוּכַל עוֹד, לָצֵאת וְלָבוֹא; וַיהוָה אָמַר אֵלַי, לֹא תַעֲבֹר אֶת-הַיַּרְדֵּן הַזֶּה.." [ ל"א, ב]

    על פי פשוטו: משה מעורר את לבבות עם ישראל לפני הימים הנוראים- שלא יסמכו על תפילת הצדיק שהם חוסים בצלו - שיתפלל עליהם  ושלא יסמכו על איזו מצווה מסוימת שעשו בעבר, אלא  כל אחד  ידע שהדבר תלוי בו ויוכל לשוב בתשובה שלמה ולהרבות בתחנונים אל בורא עולם שהוא מוכן תמיד לפשוט יד ימינו לקראת אלה השבים אליו.

    על כך משל מעניין [במדרש בראשית רבה ע"ח, ו]

    מעשה באריה – מלך החיות שקצף על הבהמות והחיות, כולם פחדו ממנו ולא ידעו כיצד יבואו לפניו ויתחננו שיסיר את כעסו מעליהם.

    השועל שנחשב פיקח בחיות נענה לעשות את המלאכה ,פנה אל החיות והבהמות ואמר: אני אלך לפייס את המלך בעד  כולכם. לפי  שאני יכול  לפייסו באמצעות שלוש מאות משלים שברשותי. הם סמכו עליו ובטחו בו.

     השועל הלך בראש והם בעקבותיו, כשהלך לפניהם פרסה, לפתע היפנה פניו אליהם ואמר: תדעו לכם ששכחתי מאה משלים.

    אמרו לו: לא נורא, נסתפק גם במאתיים משלים. המשיך השועל בצעדיו קדימה ואז שוב סובב את ראשו אליהם ואמר: שכחתי עוד מאה משלים.

     השיבו לו החיות כי יסתפקו גם במאה משלים, היות והגיע כבר קרוב לחצר המלך, פנה אליהם ואמר: שכחתי את  כל המשלים שלי. לכן מעתה כל אחד יפנה באופן  עצמאי ויתחנן על נפשו לפני המלך. אולי ירחם על המבקשים.

    הנמשל: כך משה רבינו שבמהלך כל חייו היה מתחנן ומתפלל על  העם לפני ה' בסוף אמר להם: שלא יבטחו עוד- בו שיתפלל בעדם ,אלא  כל אחד יתפלל בעד עצמו ויתחנן לפני בורא עולם שירחם עליו וזה הדבר שרצה לרמוז להם, שמעתה הוא עצמו לא יוכל "לָצֵאת וְלָבוֹא" אלא עליהם בעצמם לבקש רחמים  מה'.

    כתיבתו של משה.

    רש"ר סבור: שנאמר כבר בספר שמות [ כ"ד ,ו, ל"ד, כ"ו] שמשה כתב חלקים של תורת ה' אבל עכשיו לאחר  שכתב את כל אשר אירע מאז ועד עתה ובהנחה שכתיבת התורה הסתיימה- משה מסר  אותה לכוהנים והוסיף את המצווה הקשורה אליה לקרוא את התורה אחת לשבע שנים לפני העם הנאסף בחג הסוכות ,אך המצווה לכתוב את השירה, להוסיף אותה  לתורה   שבכתב ובכך לסיים את כתיבת התורה ניתנה למשה מאוחר  יותר.

    בהקשר למילים: "ועתה כתבו לכם את השירה.."

    זה היה רצון ה' שתהיה תמיד תשובה לכעסם של עם ישראל, כי בכל צרה  שתבוא עליהם, יתחילו מתרעמים כלפי ה', כאילו נטש אותם, באומרם: הלא על כי אין אלקים בקרבי מצאוני הרעות האלה" לכן צריכה להיות תשובה לעת בו יתלוננו עם ישראל ומטרת השירה לשמש עדות לעם ישראל- כי כל הצרות הבאות עליהם- בעקבות שלא הלכו בדרכי ה'.

     חז"ל מדייקים ומדגישים שמהות כתיבת השירה כוונתה לא רק בשירה שבסוף החומש- אלא כתיבת כל התורה כולה!

    רבינו ניסים ביאר: אין הציווי של הכתיבה מתייחס בלבד לשירה החותמת את התורה, שהרי איזו עדות יש כאן? השירה  מבססת את ההכרה הכללית שעלייתנו, או לחילופין- ירידתנו תלויות במידת קיום המצוות הלכה ולמעשה. אך מה בדיוק כולל תפקיד זה? את זאת ניתן ללמוד רק על ידי ידיעת כל התורה כולה!

     חז"ל לומדים מהציווי :

    "וְעַתָּה כִּתְבוּ לָכֶם אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת וְלַמְּדָהּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל שִׂימָהּ בְּפִיהֶם לְמַעַן תִּהְיֶה לִּי הַשִּׁירָה הַזֹּאת לְעֵד בִּבְנֵי יִשְׂרָאֵל".

    "שאף על פי שהניחו לו אבותיו לאדם ספר תורה, מצווה לכתוב ספר תורה משלו, לפי שנאמר:

    "וְעַתָּה כִּתְבוּ לָכֶם אֶת הַשִּׁירָה.."

    רבינו בחיי מסביר: כי לדעתו, מדובר  ב"שירת האזינו"  המופיעה בפרשה הבאה, והיא נקראת בשם: שירה: היות והיא נאמרת  תמיד בשירה וזימרה והיא גם כתובה- כפי שנוהגים לכתוב שירה ועל כך דרשו  רז"ל בספרי : גדולתה של השירה היא בכך- שיש בה, עבר, הווה ויש בה - העולם הזה והעולם הבא.

    לסיכום, לאור האמור לעיל, משה מבין את  חשיבות כתיבת התורה- שתפקידה  להנחיל את התורה לדורות הבאים והיא גם שירת  החיים:

    יפים דברי דוד המלך:

    "מִזְמוֹר, שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ--    כִּי-נִפְלָאוֹת עָשָׂה; הוֹשִׁיעָה-לּוֹ יְמִינוֹ,    וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ". [תהלים צ"ח, א]

     עוד מיצירותיי לפרשה זו:


      ''    

    ציורי  תנ"ך/ משה מוסר  את התורה ללוויים/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ההפטרה: הושע י"ד]

      
      

    הושע פרק יד

      

    קטע מתוך ההפטרה:

    "תֶּאְשַׁם, שֹׁמְרוֹן, כִּי מָרְתָה, בֵּאלֹהֶיהָ; בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ--עֹלְלֵיהֶם יְרֻטָּשׁוּ, וְהָרִיּוֹתָיו יְבֻקָּעוּ.
     שׁוּבָה, יִשְׂרָאֵל, עַד, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ:  כִּי כָשַׁלְתָּ, בַּעֲוֺנֶךָ.   קְחוּ עִמָּכֶם דְּבָרִים, וְשׁוּבוּ אֶל-יְהוָה; אִמְרוּ אֵלָיו, כָּל-תִּשָּׂא עָוֺן וְקַח-טוֹב, וּנְשַׁלְּמָה פָרִים, שְׂפָתֵינוּ.   אַשּׁוּר לֹא יוֹשִׁיעֵנוּ, עַל-סוּס לֹא נִרְכָּב, וְלֹא-נֹאמַר עוֹד אֱלֹהֵינוּ, לְמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ--אֲשֶׁר-בְּךָ, יְרֻחַם יָתוֹם.   אֶרְפָּא, מְשׁוּבָתָם--אֹהֲבֵם, נְדָבָה:  כִּי שָׁב אַפִּי, מִמֶּנּוּ.   אֶהְיֶה כַטַּל לְיִשְׂרָאֵל, יִפְרַח כַּשּׁוֹשַׁנָּה; וְיַךְ שָׁרָשָׁיו, כַּלְּבָנוֹן.   יֵלְכוּ, יֹנְקוֹתָיו, וִיהִי כַזַּיִת, הוֹדוֹ; וְרֵיחַ לוֹ, כַּלְּבָנוֹן.   יָשֻׁבוּ יֹשְׁבֵי בְצִלּוֹ, יְחַיּוּ דָגָן וְיִפְרְחוּ כַגָּפֶן; זִכְרוֹ, כְּיֵין לְבָנוֹן.   אֶפְרַיִם, מַה-לִּי עוֹד לָעֲצַבִּים; אֲנִי עָנִיתִי וַאֲשׁוּרֶנּוּ, אֲנִי כִּבְרוֹשׁ רַעֲנָן--מִמֶּנִּי, פֶּרְיְךָ נִמְצָא.  מִי חָכָם וְיָבֵן אֵלֶּה, נָבוֹן וְיֵדָעֵם:  כִּי-יְשָׁרִים דַּרְכֵי יְהוָה, וְצַדִּקִים יֵלְכוּ בָם, וּפֹשְׁעִים, יִכָּשְׁלוּ בָם".

        

     

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך / אֶהְיֶה כַטַּל לְיִשְׂרָאֵל, יִפְרַח כַּשּׁוֹשַׁנָּה/ ציירה: אהובה קליין. (c)

     

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ תקיעת שופר בציון/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    עם ישראל היקר, השבת הזאת נקראת בשם: "שבת שובה" על שם ההפטרה:

    שנאמר בה:

    "שׁוּבָה, יִשְׂרָאֵל, עַד, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ:  כִּי כָשַׁלְתָּ, בַּעֲוֺנֶךָ"


    שבת זו היא  בין ראש השנה ליום הכיפורים הבא עלינו לטובה.

     השנה יחול, בע"ה- יום הכיפורים בערב יום שלישי ולמחרת יום רביעי, ישנם הנוהגים לשיר את הפיוט: "ונתנה תוקף" ביום הכיפורים  וזאת בנוסף לאמירתו בראש השנה:

    הנה מילות הפיוט המרגש הזה:

     

    וּנְתַנֶּה תּוֹקֶף

    "קְדֻשַּׁת הַיּוֹם

    כִּי הוּא

    נוֹרָא וְאָיוֹם

    וּבוֹ תִּנָּשֵׂא

    מַלְכוּתֶךָ

    וִיכּוֹן בְּחֶסֶד

    כִּסְאֶךָ

     וְתֵשֶׁב עָלָיו בֶּאֱמֶת.
        אֱמֶת, כִּי אַתָּה הוּא:
        דַיָין וּמוֹכִיחַ
        וְיוֹדֵעַ וְעֵד
        וְכוֹתֵב וְחוֹתֵם
        וְסוֹפֵר וּמוֹנֶה
    וְתִזְכֹּר כָּל הַנִּשְׁכָּחוֹת
    וְתִפְתַּח אֶת סֵפֶר הַזִּכְרוֹנוֹת
    וּמֵאֵלָיו יִקָרֵא וְחוֹתָם יַד כָּל אָדָם בּוֹ

    וּבְשׁוֹפָר גָּדוֹל יִתָּקַע
    וְקוֹל דְּמָמָה דַּקָּה יִשָּׁמַע
    וּמַלְאָכִים יֵחָפֵזוּן,
    וְחִיל וּרְעָדָה יֹאחֵזוּן
     
    וְיֹּאמְרוּ: הִנֵּה יוֹם הַדִּין
    לִפְקֹד עַל צְבָא מָרוֹם בַּדִּין
    כִּי לֹא יִזְכּוּ בְּעֵינֶיךָ בַּדִּין

    וְכָל בָּאֵי עוֹלָם יַעַבְרוּן לְפָנֶיךָ כִּבְנֵי מָרוֹן
    כְּבַקָּרַת רוֹעֶה עֶדְרוֹ
     מַעֲבִיר צֹאנוֹ
      תַּחַת שִׁבְטוֹ
    כֵּן תַּעֲבִיר וְתִסְפֹּר וְתִמְנֶה
    וְתִפְקֹד נֶפֶשׁ כָּל חָי
    וְתַחְתֹּךְ קִצְבָה לְכָל בְּרִיוֹתֶךָ
    וְתִכְתֹּב אֶת גְּזַר דִּינָם

    בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה יִכָּתֵבוּן, וּבְיּוֹם צוֹם כִּפּוּר יֵחָתֵמוּן
    כַּמָּה יַעֲבְרוּן, וְכַמָּה יִבָּרֵאוּן....."

        


    ''

     

    ציורי תנ"ך/ "כְּבַקָּרַת רוֹעֶה עֶדְרוֹ  מַעֲבִיר צֹאנוֹ תַּחַת שִׁבְטוֹ" ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    ''

     

    ציורי  תנ"ך/  יום הכיפורים, תפילה בבית הכנסת/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על  היצירות  באתר(c)

    גמר חתימה טובה לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד!

    דרג את התוכן:

      תגובות (27)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        10/10/19 23:07:

       תודה רבה גם לכל המככבים היקרים.

       ברוכים תהיו תמיד.

       בשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        9/10/19 20:19:

      צטט: דאגניט. 2019-10-08 09:55:34

      אהובה היקרה, הדברים שאת מביאה, והציורים, מרגשים ומחזקים. אני מאחלת לך מכל הלב שנה טובה וגמר חתימה טובה.

      יקירה.
      נשיקה
       תודה, מקרב לב על הברכות הנפלאות.
       המברכת- תתברך כפל כפליים בברכות- כטל השמים.
       בברכה
       אהובה
        9/10/19 20:18:

      צטט: נעמיקה 2019-10-07 18:30:46

      שנה טובה וחתימה טובה אהובה יקרה,
      המשיכי ליצור יצירות כה יפות

      נשיקה

       

       

      נעמיקה היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב, לברכות הנהדרות.

       ברוכה תהיי תמיד ותבורכי: בכול, מכול, כול.

       שנה שמחה  ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        9/10/19 20:15:

      צטט: תכשיט 2019-10-05 17:49:16

      שבוע טוב אהובה יקרה וגמר חתימה טובה...

       תכשיט היקרה.
      נשיקה
       תודה לברכתך הנפלאה.
       ברוכה  תהיי תמיד, שנה  גדושת ברכות ושמחה.
       בברכה
       אהובה.
        8/10/19 09:55:
      אהובה היקרה, הדברים שאת מביאה, והציורים, מרגשים ומחזקים. אני מאחלת לך מכל הלב שנה טובה וגמר חתימה טובה.
        7/10/19 22:37:

      צטט: שטוטית 2019-10-04 17:37:03

      אהובה יקרה :)

       

      נפלא כתמיד הציורים והטקסטים

       

      מאחלת לך ולבני ביתך

      שבת שלום וגמר חתימה טובה

       

      נשיקה


      שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה למילותייך הטובות והברכות.

       תבורכי בכל הישועות

       גמר חתימה טובה

       ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        7/10/19 22:33:

      צטט: היא ולא אחרת 2019-10-04 16:28:31

      אהובה יקרה❤ רשומה רבת יופי להתמוגגות הרוח. נהנתי כתמיד, תודה. לשנה מתוקה מדבש ולחתימה טובה❤

      יקירה.
      נשיקה
       תודה, מקרב לב- לתגובתך הנפלאה והברכות.
        המברכת היקרה- תתברך כפל כפליים בברכות כטל השמים.
      גמר  חתימה טובה.
       בברכה
       אהובה
        7/10/19 22:30:

      צטט: עמנב 2019-10-04 16:08:37

      את תפילת "ונתנה תוקף" אני אוהב מאד בעיקר בביצועו של הזמר מבית השיטה. כל הפרשנויות שהבאת היו חידוש עבורי - תודה על השיתוף. למשה ולי יש "רומן" מתמשך מאז שאימצתי לי את שם המשפחה "נבו". שבת שלום וחתימה טובה, עמוס.
       עמוס היקר.

       תודה לתגובתך היפה, הפיוט "ונתנה תוקף" גם מאד  אהוב עלי וכל פעם שאני מקשיבה לו-  מתרגשת מאד.
       גמר חתימה טובה- לך ולכל יקירך.
       הרבה בריאות ושמחה.

       בברכה
       אהובה.
        7/10/19 22:20:

      צטט: * חיוש * 2019-10-04 15:14:37

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה

      ציורייך יפהפים  ומרשימים כמו תמיד,

      כמו שמשה כתב את התורה שירת חיים,

      כך את מעבירה אלינו בדרכך המיוחדת והמרגשת את פרשות השבוע

      תודה יקירה

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת וגמר חתימה טובה


       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה, מעומק הלב  על דברייך הנהדרים והמרגשים.

       ברוכה תהיי תמיד - יחד עם כל יקירייך.

       תזכי לשנה טובה ומתוקה ויהי  רצון:

      שיפתחו שערי שמים וירעיפו עלייך ברכות וישועות עד בלי די...

       גמר חתימה טובה.

       באהבה וחיבוקים.

       אהובה.


        7/10/19 21:49:

      צטט: דו-קוטבי 2019-10-04 14:38:02

      פוסט נפלא מתמיד שלך ,אהובה יקרה. אהבתי מאד כרגיל. שנה טובה וכתיבה וחתימה טובה!
       דו קוטבי היקר.

       תודה, מקרב לב לתגובתך היפה.
       גמר  חתימה טובה
       ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        7/10/19 21:42:

      צטט: kimchid 2019-10-04 13:05:23

      כתיבה וחתימה טובה

       

       דניאל היקר.

      נשיקה

       תודה לברכתך הנהדרת.

       גמר חתימה טובה

       ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        7/10/19 21:40:

      צטט: ~ ~ 2019-10-04 12:51:03

      שנה טובה וגמר חתימה טובה אהובה.

       יקירה.

      נשיקה

       תודה  לברכות הנפלאות.

       תבורכי גם את בכל הברכות והישועות.

       גמר חתימה טובה.

       בברכה

       אהובה.

        7/10/19 18:30:

      שנה טובה וחתימה טובה אהובה יקרה,
      המשיכי ליצור יצירות כה יפות

      נשיקה

        6/10/19 22:35:

      צטט: תנועת כמוך 2019-10-04 11:29:59

      שולח כוכב תודה על הפוסט המושקע

      שבת שלום

       דוד היקר.


       תודה  לדבריך הנהדרים.

       גמר חתימה טובה ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה

        5/10/19 21:08:

      צטט: שיח אחר 2019-10-04 10:28:54

      שבת שלום אהובה וגמר חתימה טובה לנו ולכל עם ישראל

       

       

      שיח אחר היקר.


       תודה לתגובתך היפה והברכה.

       גמר חתימה טובה ובשורות טובות.

       לך ולכל עם ישראל.

       בברכה

       אהובה.

        5/10/19 21:05:

      צטט: בדולח. 2019-10-04 09:17:44

      כפי שכתבת על המנהיג הדואג לבא אחריו, זה מוכיח את גדולת משה רבינו.

      ולוואי ונזכה לגמר חתימה טובה.

      ואעלה כאן את השיר "ונתנה תוקף", הפיוט המועלה כאן.

      בדולח היקר.

       תודה לדבריך היפים והמחכימים. אמן ואמן על כל האיחולים.

      ותודה מיוחדת עבור הפיוט  הקדוש והמרגש.

       יישר כוח!

       תבורך אתה וכל יקירך בשנה טובה ובגמר חתימה טובה.

       בשורות טובות וישועות גדולות.

       בברכה

       אהובה.

      ''

        5/10/19 17:49:
      שבוע טוב אהובה יקרה וגמר חתימה טובה...
        4/10/19 17:37:

      אהובה יקרה :)

       

      נפלא כתמיד הציורים והטקסטים

       

      מאחלת לך ולבני ביתך

      שבת שלום וגמר חתימה טובה

       

      נשיקה


        4/10/19 16:28:
      אהובה יקרה❤ רשומה רבת יופי להתמוגגות הרוח. נהנתי כתמיד, תודה. לשנה מתוקה מדבש ולחתימה טובה❤
        4/10/19 16:08:
      את תפילת "ונתנה תוקף" אני אוהב מאד בעיקר בביצועו של הזמר מבית השיטה. כל הפרשנויות שהבאת היו חידוש עבורי - תודה על השיתוף. למשה ולי יש "רומן" מתמשך מאז שאימצתי לי את שם המשפחה "נבו". שבת שלום וחתימה טובה, עמוס.
        4/10/19 15:14:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה

      ציורייך יפהפים  ומרשימים כמו תמיד,

      כמו שמשה כתב את התורה שירת חיים,

      כך את מעבירה אלינו בדרכך המיוחדת והמרגשת את פרשות השבוע

      תודה יקירה

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת וגמר חתימה טובה


        4/10/19 14:38:
      פוסט נפלא מתמיד שלך ,אהובה יקרה. אהבתי מאד כרגיל. שנה טובה וכתיבה וחתימה טובה!
        4/10/19 13:05:
      כתיבה וחתימה טובה
        4/10/19 12:51:

      שנה טובה וגמר חתימה טובה אהובה.

        4/10/19 11:29:

      שולח כוכב תודה על הפוסט המושקע

      שבת שלום

        4/10/19 10:28:
      שבת שלום אהובה וגמר חתימה טובה לנו ולכל עם ישראל
        4/10/19 09:17:

      כפי שכתבת על המנהיג הדואג לבא אחריו, זה מוכיח את גדולת משה רבינו.

      ולוואי ונזכה לגמר חתימה טובה.

      ואעלה כאן את השיר "ונתנה תוקף", הפיוט המועלה כאן.

      ''

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין