כותרות TheMarker >
    ';

    הגירוש מגן-עדן

    ידוע שעיקר האמונה היהודית נעוץ בקיום עולם הבא על כל הנגזר ממנו: גן-עדן, גהינום... מי שעושה מצוות, קונה לו לאחר 120 מקום טוב בגן-עדן, ואבוי למי שעושה רע ומה שמצפה לו בעולם הבא... מאידך, רואה האמונה היהודית בעולם הזה כפרוזדור, היינו כמעבר זמני שמשמש את האדם לתקן בו את מידותיו ולקנות בהם את חייו האמיתיים והנצחיים בעולם הבא.

    אם כן, "עולם הזה" הוא מרחב "החיים הזמניים" של האדם, "עולם הבא" הוא מרחב "החיים הנצחיים", כאשר "המוות" (הסתלקות האדם מהעולם הזה) מפריד בין שני העולמות. זו כאמור עיקר האמונה של הדת היהודית ושל עוד דתות; ומי שכופר בעיקרים האלה - כופר בעיקר.

    נכנסנו כבר למאה ה-21, ימי הביניים מאחורינו. הדמוקרטיה היא בשורת העידן המודרני והביאה עימה את חופש הדעה והאמונה: כל אדם באמונתו יחיה... כלומר זה לא ביג דיל לכפור היום בקיום אלוהים או בקיום עולם הבא; אף אחד לא יעלה את הכופר על מוקד, ואפילו קיימת האפשרות להיות נאור וכופר וכשר ויהודי למהדרין; בחר באחת הקומבינציות, כולן תקניות.

    דווקא בגין הפתיחות הזאת, עלה קרנו של מוטיב ההגיון ומילא את מקומה של "האמונה העיוורת": אני מאמין כי אמונותי נגזרת מההגיון. גם הכופר לא נותר חייב והטעים את דבריו בהגיון ובשכל הישר.

    פירצה נפרצה בדת היהודית - קוננו חכמינו את העת החדשה והתקוממו על פיתחון הפה שניתן לכופרים בשם ההגיון וגרורותיו... אולם גם עליהם לא פסחה הפתיחות, ומוטיב ההגיון חדר גם לחדרי חדריהם. הם נזכרו לפתע שעיקרי הדת היהודית מבוססים גם הם על ההגיון ועל השכל הישר, ואם כן מדוע להשאירם חבויים בתוך ארבע אמות האמונה העיוורת! הבה נוציא את מוטיב ההגיון אל אוויר העולם ונראה אותו לכול! שכל העולם יידע על מה מבוססת האמונה היהודית, וכל יהודי יידע מהי דתו ועל איזה בסיס היא עומדת. מהפירצה המבורכת הזו יצאו ביאורים ודרשות עם ניחוח שונה המסבירים איך למה ועל מה... מהפירצה הזאת יצאו הרבה רבנים והצליחו בעזרת הקוד החדש של ההגיון לחדור אל מודעות האנשים ולדבר אליהם בגובה העיניים... זהו מקור המספר העצום של החוזרים בתשובה דווקא בעידן הפתיחות זה.

    מהפירצה הזאת יצא גדול המחזירים בתשובה הרב אמנון יצחק, נפתחו תחנות רדיו דתיות, ועידן האינטרנט נפל בזמן... ההגיון והשכל הישר יצאו לאוויר העולם לאחר שנים של מסתור. האור הצפון בדת היהודית יצא לדרך.

    מהפירצה הזאת ביקשתי גם אני להשקיף על דתי היהודית, על דת אימי ואבי ודת ילדי. פתחתי את תורתי, את תורת אימי ואבי ורבותי, ועמדתי על ההגיון והשכל הישר פנים אל פנים; שם ראיתי עד כמה מאסה התורה במושג האמונה העיוורת, ועד כמה ביקשה להרחיקנו מנגררותיו.

    אבל ראיתי שם דבר אחר הרחוק שנות אור מהאמונה היהודית המקובלת שגדלתי עליה אני ואבי ומורי ורבותי. ראיתי בפרוש שגן-העדן הוא היקום שאנו חיים בתוכו, ולא צריך למות בשביל להכנס אליו; נהפוך, מי שנשאר מחוץ לשערי הגן קורס ומת. כלומר, גם בתעודת הפטירה של משה רבינו נכתב- "הנ"ל נפטר כי יצא משערי גן-עדן בכוחות עצמו ולא הצליח להחזיק מעמד מעל ל-120 שנה בחוץ". גם אבותינו אברהם יצחק ויעקב נפטרו מהעולם מאותה הסיבה, ואת תעודת הפטירה הציגה התורה לעיני כל באופן המפורט והברור ביותר, למען נראה ונלמד ונפנים...

    פתחתי את התורה וראיתי עד כמה התרחקה היהדות מעיקרי הדת היהודית, דורות על דורות... כה התרחקנו מתורת משה בן עמרם. כה כפרנו בעיקרי הדת הזאת, לאורך דורות ודורות... במאמר להלן אני עתיד להביא את נוסח העיקרים כפי שהופיעו בתורת משה, שהוחלפו בטיפשות ובמצח נחושה על ידינו.

    תגובות (0)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    אין רשומות לתצוגה

    הימין הקיצוני

    0 תגובות   יום שני, 7/10/19, 19:53

    סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן שלפני ימים הושבע כח"כ מטעם המחנה הדמוקרטי הזהיר מהימין הקיצוני: "גם הנאצים עלו בבחירות דמוקרטיות"

    Resultado de imagen para ‫יאיר גולן‬‎

    גולן: לא מצטער על מה שאמרתי

                                                                    -          -          -

     

     

    השאלה שתעלה בכל ראש, בראשכם בראשי או בכל ראש שיש בו מוח קודח: מה זה לכל הרוחות 'ימין קיצוני'? אני יודע שהמונח 'קיצוני' נשמע בדרך-כלל שלילי אבל לפעמים הוא חיובי כגון 'הערכה קיצונית'- אני חש כלפי איש זה 'הערכה קיצונית', אהבה קיצונית, יכולת קיצונית, אמונה קיצונית, כנות קיצונית, אחווה קיצונית... כאשר המונח 'קיצוני' שם את כובעו החיובי הוא הופך למקבילו של 'הבלתי מותנה', דוגמה טובה על כך היא האהבה הקיצונית שיש לכל הורה לבניו שתמיד היא בלתי מותנית; בלתי תלויה בשום גורם ובשום פועל.

     

    פעם לאחר ריב גדול שהיה בין הילדים בבית קראתי לשניהם ואמרתי: אתם יכולים לריב כאן בבית כמה שתרצו, תצעקו ותרביצו כמה שתרצו ואיך שתרצו רק תזכרו בחוץ הדבר שונה. מחוץ לבית אתם אחים ואם גידי רב עם שמעון או עם דני תמיד גידי צודק בשבילך ואתה צריך להגן עליו ולעמוד לצידו, רק כשתגיעו הביתה תוכל לאמת אם גידי צדק או לא. רציתי לשדר להם כי האחווה שאמורה לשרוד ביניהם היא בלתי תלויה ובלתי מותנית בשום דבר גם לא בצדק. אפילו החוק אומר מפורשות לעו"ד כי התמיכה שעליו להעניק ללקוח שלו חייבת להיות קיצונית ובלתי תלויה גם לא בצדק; גם רוצח זכאי בחסות החוק לתמיכה קיצונית ובלתי מותנית מהעו"ד שלו.

     

    נחזור למונח 'ימין קיצוני' השגור בפי כל הקשת הפוליטית והשאלה- מדוע שאפילו ח"כים מהקשת הימנית מתחלחלים ממנו. למה בנט ושקד הזדעזעו עד עמקי נשמתם מאפשרות צירוף עוצמה יהודית לביתם? אני יודע כי במהלך ההיסטוריה תנועות ימין רדיקליות באירופה מכרו את נשמתם לשטן ונקשרו לתנועות גזעניות כגון לנאציזם ולפשיזם אולם מה לאידאולוגיה פוליטית ימנית הדוגלת בשינויים רדיקלים בתחומי כלכלה לנאציזם? כלומר מדוע הרצון בשינוי רדיקלי בתחום מה הוא שלילי? ואם אינסטלטור יעשוק קשישה האם מעשה הנבלה יהפוך את כל האינסטלטורים במדינה למנוולים עושקי קשישים? כן זו ממש התהייה, אותה התהייה.

     

    קיים מונח במדעי המדינה שנקרא 'נייטיביזם'. נייטיביזם היא תגובה תוקפנית והגנתית כאחד כנגד גלי הגירה המוניים. המונח עצמו נשמע איום ונורא, הוא מתנגן בראש באופן שלילי והשאלה- האם עצם ההגנה מפני פלישה המונית היא שלילית? לא מזמן קראתי כי להערכת המשטרה ישנם בדרום ת"א 40,000 מסתננים אריתראים שהפכו את חיי שכונות דרום ת"א לבלתי אפשריים והשאלה שוב, האם תגובה תוקפנית להגנת תושבי השכונות הוותיקים היא שלילית?

     

    ההבדל בין השמאל לימין הישראלי הוא בגישה האסטרטגית לפתרון שאלת הסכסוך ערבי-ישראלי. שניהם גם הימין גם השמאל רוצים לחיות בשלום ובשלווה ליד השכן הפלסטיני ולבטח עם ערביי ישראל. לא חושב שיש חילוקי דעות בין ימין לשמאל לגבי תואר המקום בו יחיו הערבים השכנים אם לקרוא לו מדינה ארץ או נפה; העיקר המנחה הוא שיחיו לידינו בשלום בשלווה ושכנות טובה. אינני חושב שיש חילוקי דעות בין ימין לשמאל לגבי זהות העיר המרכזית של השכנים ומיקומה אם ברמאללה באום אל פחם או אם תכונה כעיר בירה לכל דבר ועיקר. השוני בין גישות הימין והשמאל התעורר כאשר השכנים גילו את דעתם הברורה והנחרצת באשר למהות קיומנו לידם ועתיד השכנות איתנו. הם אמרו את אִמרתם נחרצות: אינכם רצויים לידינו, אנו נלחם בכם עד שנגיע לרגע ההכרעה- משמע עד אשר נזרוק את אחרוני הישראלים לים; ראיה על זאת היא דבקותם בזכות השיבה. למיליוני השבים אין מקום ברמאללה ויריחו כי אם ביפו חיפה נצרת ועכו- ערים שיספיקו לקליטתם ורק טבעי שיחזרו לביתם ולארץ אבותם. זה רצונם חלומם ותוכניתם.

     

    בנקודה זו התעורר ההבדל בין השמאל לימין הישראלי ונולדו שתי הגישות הנבדלות לפתרון שאלת הסכסוך. השמאל תהה למה לנו לשלוט במיליוני ערבים עוינים ביהודה שומרון וחבל עזה, הבה ניפרד מהם סופית ונתמודד- אם וכאשר עם איומיהם העתידיים. הימין בתורו הציע הצעה תמוהה למשעי: באין פתרון מוסכם לעתיד – אין הגיון בלחפש אותו כי כל פיתרון יהפוך לזמני בהכרח, ועל כן הבה נקפיא את הבעיה ונלמד לחיות איתה עד אשר יבוא הגואל.

     

    בנקודת המחלוקת זו בא 'הימין הקיצוני' עם ראייה מציאותית לבעיה: אם מסכימים על מהות הבעיה הבה נתמודד עימה ונכריע אותה לטובתנו. הבא להורגך השכם והורגו. הבא לגרשך השכם לגרשו. באין מקום לשום מציאות מוסכמת על הערבים הבה נכפה את המציאות הטובה עבורנו. גם כאן אציע שאלה: ממתי הראייה המציאותית ביותר היא ראייה שלילית? ממתי האהבה הקיצונית לישראל היא תכונה שלילית? ממתי הראייה הקיצונית למהות הבעיה היא ראייה שלילית? ממתי הבנת המציאות היא קיצונית? לפוליטיקה הישראלית פתרונים ואולי גם לבנט ושקד.

     

     


    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      אלברט שבות
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין