כותרות TheMarker >
    ';

    אריק גינזבורג מוזיקה, אומנות, ארכיטקטורה הגות ספרות ובכלל

    כותב על ומשמיע מוזיקה בעיקר קלאסית,, ג'אז אבל לא רק . הגיגים על אומנות , ארכיטקטורה אבל לא רק.

    0

    אנדריאה פלאדיו לה קורבוזייה

    0 תגובות   יום שלישי, 8/10/19, 11:43

    ''
    ''
    ''

    4

    מה באמת היה שונה במודרניזם ? משמעות חוסר המובנות.

    הפרכת מרכז הבנין - ביטול הדפוס ההירארכי - קונספט זמן וחלל -  משמעות חוסר המובנות של הבניין.

    1.עיקרון ההיקפיות 

    2.צנטריפוגה

    3.עמודים – גריד

    4.קירות במקום חללים

    5.שכבות של חללים במקום קומפוזיציה

    6.חשיבות יצירת מתח בין חלקי הבניין

    ההשוואה שעושה קולין רואו בין וילה פוסקארי מלקונטנטה לבין וילה גארש איננה לשם ההשוואה. ההשוואה נועדה לחדד 500 שנה שמפרידים בין השתיים; ומשם את התפיסות החדשות של שנות ה - 20 ; הפרופורציות של 2 הוילות זהות : 8 יחידות אורך, 5 יחידות רוחב, 5 גובה. אם אכן נשווה את וילה מלקונטנטה לוילה שטיין בגארש בווילה פוסקארי במלקונטנטה ישנו חלל מרכזי שמוקף בחללים משניים ; ראציונאל התכנון מובן והגיוני. אם נסתכל על הבית בגארש איננו מבינים מאומה . חלל פתוח עמודים שאינם נשמעים לקירות וקירות שאינם נשמעים לקונסטרוקציה – חוסר המובנות - העין שמחפשת ומנסה להבין. במלקונטנטה ההירארכייה עומדת מאחוריה הנהירות;  מבינים את ההגיון עוד בטרם נכנסנו; הכיפה שעולה מעל הבניין. זאת גם זאת במהותן מסות של קופסות פשוטות, אך ההסתכלות היא אחרת מאד .

     

     

     

    ''

    ''

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אריק גינזבורג
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין