כותרות TheMarker >
    ';

    אריק גינזבורג מוזיקה, אומנות, ארכיטקטורה הגות ספרות ובכלל

    כותב על ומשמיע מוזיקה בעיקר קלאסית,, ג'אז אבל לא רק . הגיגים על אומנות , ארכיטקטורה אבל לא רק.

    0

    הקובייה האדומה - ווילה מלקונטנטה ? ווילה גארש ???? מולנר ??? פאלאדיו ??? קורבוזייה ???

    0 תגובות   יום שלישי, 8/10/19, 12:00

    ''
    ''
    '' 

    5''

    מה באמת היה שונה במודרניזם ? משמעות חוסר המובנות.

    הפרכת מרכז הבנין - ביטול הדפוס ההירארכי - קונספט זמן וחלל -  משמעות חוסר המובנות של הבניין 

     

    המודרניזם יצא מתוך הבנה שבניין איננו פסל. הרי קונספט הזמן והחלל הוא אולי המאפיין החשוב ביותר של אדריכלות המאה ה - 20 ;  (זיגפריד גידעון); אנחנו מסתובבים סביב  הבניין, נכנסים פנימה , מביטים  סביב סביב,  למעלה ולמטה , מנסים להבין ; מה אנחנו מנסים לעשות בארכיטקטורה ? מה אנחנו מנסים ליצור ? מה מחפשת האדריכלות המודרנית ? משמעות ? תובנות ? חווייה ? מה זה בכלל ? השתאות ? הכנסיות הגותיות ? או החידה ? ההתקדמות לעבר הקופסא האדומה של מולנר ; ביטול המסה ובמקומה המשטח- המישור

    ''
    ( Plane ); הקובייה האדומה של מולנר היא מצד אחד פריזמה.  ואז פארקאש תוקף והורס את המובנות של הקופסא כפריזמה וההומוגניות של החלל הפנימי של הקובייה, לאחר שבהתקדמות לקראתה תפשנו אותה כקובייה ; מהות שהעין איננה מסוגלת לסכם. בטח ובטח לא במבט אחד סוחף, אלא מהות שיש צורך להסתובב סביבה, לראותה, אפילו מלמעלה ומלמטה.

     

     

     

    ''

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אריק גינזבורג
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין