כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ נח מקלל את כנען/ ציירה: אהובה קליין (c)

    19 תגובות   יום חמישי, 31/10/19, 23:31

    Biblical paintings by Ahuva Klein- Noah curses Canaan

     "וַיֹּאמֶר, אָרוּר כְּנָעַן:  עֶבֶד עֲבָדִים, יִהְיֶה לְאֶחָיו"

     [בראשית  ט, כ"ה]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/  נח  מקלל את כנען/ ציירה: אהובה  קליין  (c)

    נח וקללת זרעו.

    מאת: אהובה קליין ©

     

      נח שתה יין לשוכרה

      באוהלו מעד כמה נורא

      כהרף עין איבד שליטה

      רוח קודשו מיד נלקחה.

     

      כנען הביט בקלונו

      לאביו הגיד בזיונו

      וייקץ נח מיינו

      בזוי ,פגוע מרפיונו.

     

    חש כעלה נידף

    נישא ברוח ועף

    זועף על נכדו הגס

    בליבו תסכול וכעס.

     

    מתיישב על מיטתו

    כאש מצית כעסו

    יקללהו לעולמים

    ארור כנען עבד עבדים!


    הערה: השיר בהשראת: פרשת נח [חומש בראשית]

     

    הרעיון מאחורי היצירה והשיר:

     

    פרשת נח - כיצד הגיע נח באחריתו לקללת זרעו?

    מאת: אהובה קליין .

     

    עוד יצירות לפרשת נח:

     

     

    העלאת תמונות    

    ציורי  תנ"ך/ נח מצא חן בעייני ה' / ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ נח בונה  תיבה/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]
     *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירה(c)

    העלאת תמונות    
    ציורי  תנ"ך/ נח ושלושת בניו- שם, חם ויפת/ ציירה: אהובה קליין (c)  
    העלאת תמונות
    ציורי תנ"ך/ התיבה והמבול/  ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    
    ציורי תנ"ך/ נח והיונה עם  עלה הזית/ ציירה: אהובה קליין(c)
     [שמן על בד]
    ''    
    ציורי  תנ"ך, הקשת בענן/ ציירה: אהובה קליין (c)
    '' 

     

    ציורי תנ"ך/ נח נוטע כרם/ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ נח משתכר/ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]    

    פרשה  זו המתארת את המבול פותחת בתיאור שבחים על נח: "אֵלֶּה, תּוֹלְדֹת נֹחַ--נֹחַ אִישׁ צַדִּיק תָּמִים הָיָה, בְּדֹרֹתָיו:  אֶת- הָאֱלֹהִים, הִתְהַלֶּךְ-נֹחַ". [בראשית ו, ט]

    אך בתום המבול , הכתוב מתאר את הידרדרותו של נח  למעמקים  והכל החל מרגע נטיעתו את הכרם וכך הכתוב מתאר את נח הצדיק בתהליך ירידתו המוסרית:

    "וַיִּהְיוּ בְנֵי-נֹחַ, הַיֹּצְאִים מִן- הַתֵּבָה--שֵׁם, וְחָם וָיָפֶת; וְחָם, הוּא אֲבִי כְנָעַן.  שְׁלֹשָׁה אֵלֶּה, בְּנֵי-נֹחַ; וּמֵאֵלֶּה, נָפְצָה כָל-הָאָרֶץ. וַיָּחֶל נֹחַ, אִישׁ הָאֲדָמָה; וַיִּטַּע, כָּרֶם.  וַיֵּשְׁתְּ מִן-הַיַּיִן, וַיִּשְׁכָּר; וַיִּתְגַּל, בְּתוֹךְ אָהֳלֹה.  וַיַּרְא, חָם אֲבִי כְנַעַן, אֵת, עֶרְוַת אָבִיו; וַיַּגֵּד לִשְׁנֵי-אֶחָיו, בַּחוּץ.  וַיִּקַּח שֵׁם וָיֶפֶת אֶת-הַשִּׂמְלָה, וַיָּשִׂימוּ עַל-שְׁכֶם שְׁנֵיהֶם, וַיֵּלְכוּ אֲחֹרַנִּית, וַיְכַסּוּ אֵת עֶרְוַת אֲבִיהֶם; וּפְנֵיהֶם, אֲחֹרַנִּית, וְעֶרְוַת אֲבִיהֶם, לֹא רָאוּ.  וַיִּיקֶץ נֹחַ, מִיֵּינוֹ; וַיֵּדַע, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לוֹ בְּנוֹ הַקָּטָן.  וַיֹּאמֶר, אָרוּר כְּנָעַן:  עֶבֶד עֲבָדִים, יִהְיֶה לְאֶחָיו. וַיֹּאמֶר, בָּרוּךְ יְהוָה אֱלֹהֵי שֵׁם; וִיהִי כְנַעַן, עֶבֶד לָמוֹ.  יַפְתְּ אֱלֹהִים לְיֶפֶת, וְיִשְׁכֹּן בְּאָהֳלֵי- שֵׁם; וִיהִי כְנַעַן, עֶבֶד לָמוֹ". [בראשית ט, י"ח-כ"ח]

    השאלות הן:

    א] מה משמעות נטיעת הכרם על ידי נח?

    ב] מדוע קילל נח את כנען?

    תשובות.

    משמעות נטיעת הכרם על ידי נח.

    רש"י: מסביר תחילה ,כיצד השיג נח את שתילי הגפן לצורך נטיעת הכרם. טרם בוא המבול-הוא לקח אתו לתיבה ענפי גפנים ששימשו ייחורים ע"מ לנטוע כרם לאחר המבול.

    לעניות דעתי, נח חיפש לעצמו לאחר המבול הנאה ותענוגות וחשב שימצא זאת באמצעות שתיית היין, הרי ידוע כי: "יין ישמח לבב אנוש":[תהלים]

    לכן נטע דווקא כרם בתחילה. 

    ממשיך רש"י בדבריו ומבהיר: הידרדרותו של נח החלה כבר בנטיעת הכרם, שהרי על ידי פעולה זו-עשה עצמו נח-חולין, כלומר: חילל את מעלתו - כי  מן הראוי היה שיעסוק בנטיעה של עצי פרי אחרים שאין בהם חשש להגיע לתקלה של שיכרות.

    רבינו בחיי אומר: נח - עד נטיעת הכרם נחשב לקדוש בהיותו דור עשירי מאברהם. אך ברגע שנטע את הכרם, ירד מקדושתו לדרגת חולין וזה: מלשון-"ויחל"

    האגדה מספרת: כאשר הלך נח לטעת כרם, הגיע השטן ושאלו: מה הוא נוטע? ענה לו נח: "כרם אני נוטע! וישאל השטן את נח לאמור: מה משפט הכרם ומה חפצך בו?

    ויען נח ויאמר: ידוע תדע כי פריו גם הלח וגם היבש טובים מאד  למאכל ואף גם זאת באוותי אוציא - מהפרי יין המשמח לבבות, ואמר השטן: אמצא נא חן בעינך ונתתי לעזר אותך במטעי כרמך, ואמר נח: טוב! עשה כאשר דיברת.

    וימהר השטן ויביא טלה וארי וחזיר וישחטם וישקה  עם דמם את המקום אשר נטע נח את כרמו, והשטן עשה את הדבר הזה בעבור הראות לנוח כי לא טוב שתות יין רב. כי  אם שתות האדם רק כוס אחד"

    הנמשל: אם אדם שתה כוס אחד- יהיה שקט כטלה, אם שתה שתי כוסות- נעשה גיבור כארי.

    אך אם ימשיך לשתות וישתכר יהיה דומה לחזיר המתגולל ברפש וטיט, לאחר שהשטן סיים את  "עזרתו" לנח הלך מהמקום. והנה כאשר בשלו הגפנים, נח שתה עוד ועוד עד שהשתכר והגיע למצב של בוז.

    וכאן באה התורה ללמדנו: שהיין יכול לגרום לצרות רבות, ואכן היין החטיא את הצדיק התמים , אשר זכה להציל את העולם ובסופו  של דבר גרם שזרעו יהיה מקולל.

    נח  מקלל את כנען.

    רש"י שואל: ומהי קללה זו?: יש מרבותינו הסוברים כי כנען-בנו של חם - ראה ראשון את נח בשכרותו ,הלך לספר זאת לאביו במקום שיכסה את נח בקלונו, מסיבה זו קולל כנען.

    ומה הייתה הקללה?:כאשר נח התעורר משיכרונו אמר: "..ארור כנען עבד עבדים יהיה לאחיו"[בראשית ט, כ"ה]

    רבינו בחיי אומר: כי נח היה צריך לקלל את בנו –חם - שהיה אחראי על התנהגותו כלפי אביו ומדוע קילל דווקא את נכדו: "ארור כנען..."?

    התשובה היא: שני טעמים:

    א] לדעת הרד"ק: אי אפשר היה לקלל את חם מפני שהקב"ה בירך אותו בעבר.  שנאמר:" ויברך אלוקים את נח ואת בניו" ואין זה מן הראוי לקלל את מי שה' בירך תחילה!

    ב] אם היה מקלל את חם ,היה מזיק אך ורק לגופו ואינו מזיק לזרעו, ולכן רצה לקלל את כנען שהיה בן  בכור של חם שאם יוליד  כל זרעו יהיה במסגרת הקללה.

    ההוכחה שכנען היה בכורו של חם- על סמך הכתוב: "וַיַּרְא, חָם אֲבִי כְנַעַן"  ודאי בעת הזאת עדיין לא היה להם זרע אחר, אלא את כנען לבדו.

    הרב משה עמיאל  שואל: אם מעשהו של נח היה פסול בכך שהשתכר בתוך האוהל, מדוע הוא לא נענש על כך?

    התשובה: המספר לשון הרע על אחרים יותר גרוע ומגונה מהחוטא עצמו ,לכן  קולל כנען - בנו של חם בעניין לשון הרע שהפיץ כלפי אבי המשפחה שנתפס בקלקלתו.

    ניתן לראות כי נח אשר שתה יין לשוכרה ירד מגדולתו כהרף עין ובמו ידיו הרס את כל אשר בנה במשך חייו בתחילתו.

    רבינו בחיי מסביר את משמעות הקללה שנאמרה לכנען:

    "אָרוּר כְּנָעַן:  עֶבֶד עֲבָדִים, יִהְיֶה לְאֶחָיו"

    על דרך הפשט: נח קילל את כנען- מידה כנגד מידה,  הוא ביזה את סבו כאשר הסתכל בערוותו, ולא די שלא כיסה אותו, אלא הוא סיפר על כך בחוץ ולעג  לנח. וידוע הדבר כי העבד הוא נבזה, ולכן קללו בעבדות למשך כל ימי חייו שיהיה נבזה כנגד שביזה את סבו.

    אך  שם, ויפת אשר כיסו את אביהם בבגד- דרך כבוד- אלוקים העניק להם מידה- כנגד מידה, ישראל קיבלו את התורה- הם  מבני שם, זכו למצוות ציצית, ואילו גוג ומגוג שמשתייכים - לבני יפת עתידים לימות המשיח שיזכו לקבורה שיהיו נקברים ומכוסים וההוכחה לכך שגוג ומגוג הם אכן מבני יפת:  על כך בנבואת הנביא יחזקאל:

    "וְהָיָה בַיּוֹם הַהוּא אֶתֵּן לְגוֹג מְקוֹם שָׁם קֶבֶר בְּיִשְׂרָאֵל  גֵּי הָעֹבְרִים קִדְמַת הַיָּם וְחֹסֶמֶת הִיא אֶת הָעֹבְרִים וְקָבְרוּ שָׁם אֶת גּוֹג וְאֶת כָּל הֲמוֹנֹה וְקָרְאוּ גֵּיא הֲמוֹן גּוֹג".  [יחזקאל ל"ט, י"א]

    מכאן ניתן להוכיח: כאשר שניים עושים מצווה אחת  יחדיו והאחד  מבין השניים מקדים  ומתאמץ יותר מהשני- זוכה לשכר גדול יותר מחברו. כפי שנאמר: "וַיִּקַּח שֵׁם וָיֶפֶת אֶת-הַשִּׂמְלָה":

    לא נאמר: "ויקחו" מכאן : ששֵׁם התאמץ לקיים את המצווה יותר- לכן זכה לשכר מצוות ציצית שהוא שכר גדול יותר משכר קבורה. בדומה  לכך נאמר במסכת סוטה פרק: "אילו נאמרין" יוסף שקידש שם שמים בצנעה  ה' הוסיף לו אות משמו: שנאמר בתהלים: " עֵדוּת, בִּיהוֹסֵף שָׂמוֹ.." [תהלים פ"א, ו'] ואילו יהודה  שקידש שם שמים בגלוי נקרא כולו על שמו של הקב"ה.

    ספורנו גם מוסיף פירוש  על משמעות הקללה לכנען על ידי נח: כיוון שהיה קטן במעלה ובזוי מכולם כפי שנאמר: "וְעֶבֶד אֱוִיל, לַחֲכַם-לֵב". [משלי י"א, כ"ט] לכן בחטאו הוסיף שיהיה: "עֶבֶד עֲבָדִים",

    רש"ר סבור:" אם הדור החדש מתבונן בתאווה דוגמת חם שהתבונן בהשפלתו של נח אביו- אם הדור רואה רק את חולשותיהם האנושיות של הוריו ולועג למסורת  הרוחנית והבנים מנתקים בבוז  את הקשר עם דור האבות - סביר להניח שגם עתידם יהיה ויישאר בגדר חלום -באותו  אופן שהם לעגו על דרכי אבותיהם -באופן זה  יענשו מידה כנגד מידה וצאצאיהם ילגלגו גם עליהם. לכן, "חם" הוא לעולם אבי "כנען"! כיוון שמודגש כמה פעמים שכנען עתיד להיות עבד- מכאן שישנו קשר עמוק בין אופיו של כנען לבין גורלו שעתיד להיות עבד- כנען הוא "ארור" מחמת אופיו הטבעי שהרי העתיד שמור רק לישרים טהורי הלב ולא לפראים הגסים, וכך גם היחסים בין בני אדם ובין האומות ,רק אלה היודעים לשלוט על עצמם יוכלו לשמור על חירותם, כי תאווה ללא גבולות גורמת לעבדות ,והכובש את יצרו לא  ייפול ברשת שוחד ומיני פיתויים.

    לסיכום, לאור האמור לעיל: ניתן להסיק  כי אדם לאורך כל  חייו - עליו  להתמיד להיות עקבי ואל  יסור מדרך הישר- כי המעבר- מֵאִיגָרָא רָמָא לְבֵירָא עֲמִיקְתָּא- יכול להתרחש, חלילה, כהרף עין, דוגמת נח בסוף ימיו והקללה על כנען מוכיחה עד איזה רמה מוסרית, חלילה אדם עשוי להגיע כאשר  הוא חסר יראת שמים  ועל כן  קולל  כנען בן חם לעבד עבדים.


     עוד מיצירותיי על הפרשה:


    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ דור הפלגה ובניית  מגדל  בבל/ ציירה: אהובה קליין (c)

        

    העלאת תמונות    

     

     ציורי תנ"ך
    עונשם של דור הפלגה/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ההפטרה:

    ישעיהו פרק נד

     קטע מתוך דברי הנבואה של ישעיהו הנביא. 

     רָנִּי עֲקָרָה, לֹא יָלָדָה; פִּצְחִי רִנָּה וְצַהֲלִי לֹא-חָלָה, כִּי-רַבִּים בְּנֵי-שׁוֹמֵמָה מִבְּנֵי בְעוּלָה אָמַר יְהוָה.  הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ, וִירִיעוֹת מִשְׁכְּנוֹתַיִךְ יַטּוּ--אַל-תַּחְשֹׂכִי; הַאֲרִיכִי, מֵיתָרַיִךְ, וִיתֵדֹתַיִךְ, חַזֵּקִי.   כִּי-יָמִין וּשְׂמֹאול, תִּפְרֹצִי; וְזַרְעֵךְ גּוֹיִם יִירָשׁ, וְעָרִים נְשַׁמּוֹת יוֹשִׁיבוּ.  אַל-תִּירְאִי כִּי-לֹא תֵבוֹשִׁי, וְאַל-תִּכָּלְמִי כִּי לֹא תַחְפִּירִי:  כִּי בֹשֶׁת עֲלוּמַיִךְ תִּשְׁכָּחִי, וְחֶרְפַּת אַלְמְנוּתַיִךְ לֹא תִזְכְּרִי-עוֹד.   כִּי בֹעֲלַיִךְ עֹשַׂיִךְ, יְהוָה צְבָאוֹת שְׁמוֹ; וְגֹאֲלֵךְ קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל, אֱלֹהֵי כָל-הָאָרֶץ יִקָּרֵא.  כִּי-כְאִשָּׁה עֲזוּבָה וַעֲצוּבַת רוּחַ, קְרָאָךְ יְהוָה; וְאֵשֶׁת נְעוּרִים כִּי תִמָּאֵס, אָמַר אֱלֹהָיִךְ.  ז בְּרֶגַע קָטֹן, עֲזַבְתִּיךְ; וּבְרַחֲמִים גְּדֹלִים, אֲקַבְּצֵךְ...".

    העלאת תמונות    
        


    ציורי תנ"ך/ "רני עקרה"/ ציירה: אהובה קליין (c)


    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר. (c)

     

    לכל עם ישראל- שבת שלום ומבורך.חיוך

     יהי רצון ונזכה להתאחד- כאיש אחד בלב אחד ודברי ישעיהו הנביא יתגשמו בע"ה במהרה 


    "כִּי-יָמִין וּשְׂמֹאול, תִּפְרֹצִי; וְזַרְעֵךְ גּוֹיִם יִירָשׁ, וְעָרִים נְשַׁמּוֹת יוֹשִׁיבוּ".   



    דרג את התוכן:

      תגובות (19)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        6/11/19 22:33:

      צטט: רונית אברהם 2019-11-05 19:22:23

      חשבתי מעט בטרם הגבתי, שכן הסיפור המקראי קשה ולא קל לעכול.

      נהניתי ללמוד על הסיפור עם השטן הטלה, הארי, והחזיר. משל יפה ואקטואלי תמיד. 

      כמו תמיד, אוהבת גם את ציורייך המרהיבים ומאירי העיניים.

      את מעוררת התפעלות בכל פוסט מחדש, תודה!

      רונית היקרה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך הנהדרת.

       שמחה שאהבת את המשל והנמשל.

       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        5/11/19 19:22:

      חשבתי מעט בטרם הגבתי, שכן הסיפור המקראי קשה ולא קל לעכול.

      נהניתי ללמוד על הסיפור עם השטן הטלה, הארי, והחזיר. משל יפה ואקטואלי תמיד. 

      כמו תמיד, אוהבת גם את ציורייך המרהיבים ומאירי העיניים.

      את מעוררת התפעלות בכל פוסט מחדש, תודה!

        5/11/19 07:31:

      צטט: שטוטית 2019-11-03 01:45:02

      תיבת-נח, מגדל-בבל,

      אלה לא רק פרשות בפרשת השבוע

      אלה סיפורים שכולם מכירים.

      נהדר כרגיל אצלך.

       

      שבוע טוב אהובה יקרה

      נשיקה

       

       

      שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה , מקרב לב- למילותייך הנפלאות.

       ברוכה תהיי תמיד.

        כל טוב.


       אהובה.

        5/11/19 07:30:

      צטט: א ח א ב 2019-11-02 22:48:51

      תודה אהובה. שבוע טוב. ציורים מרהיבים ושבע מצוות בני נח

       

       אחאב היקר.


       תודה לתגובתך הנפלאה.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       א5הובה.

        5/11/19 07:29:

      צטט: תכשיט 2019-11-02 18:18:09

      שבוע מבורך אהובה יקרה...

       תכשיט היקרה.
      נשיקה
      שבוע טוב ושמח גם לך.

       בברכה
       אהובה.
        5/11/19 00:17:

      צטט: * חיוש * 2019-11-01 19:14:58

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג גדול להתבונן בציורייך הנפלאים, לקרוא את שירך

      ואת ההסברים ברוח הפרשה.

      מקרה  השתכרותו של נוח השתכח מליבי והנה ממרום גילי

      הוספתי ידע באותה פרשה בזכותך

      אני אישית לומדת עוד מאותו עניין ההשתכרות של נוח שבני האדם

      לא מושלמים ועלולים למעוד.

       ושבכל דור גם אז וגם היום ניתן למצוא בנים שחטאו להוריהם,

      או/ וסדקים במערכות יחסים במשפחה 

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת לך יקירה לכל אהובייך ולכל בית ישראל

      *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב, על תגובתך הנפלאה.

        התיאור  על אחריתו של נח ,אכן בא ללמדנו:

      " ונשמרתם מאד לנפשותיכם"

       כי התורה היא   מלשון- הוראה ובאה להדריך אותנו: כיצד לחיות נכון.

       המשך שבוע טוב - גדוש שמחה והצלחות- לך ולכל יקירייך.

       באהבה רבה וחיבוקים.

       אהובה.

       

       

       

       

      ציורים יפים ופוסט מעניין.
        3/11/19 12:34:

      צטט: sari10 2019-11-01 15:01:47

      יופי של ציורים.
      לא פשוט הסיפור של נח....

      שבת ברוכה לך אהובה ❤

       

       שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב, לתגובתך הנפלאה.

       שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.


        3/11/19 12:33:

      צטט: בדולח. 2019-11-01 12:45:54

      מקריאת הדברים עולה בי מחשבה, שנח טעה כל כך שהגיע למצב שיקלל את בנו. לו נח למרות צדקותו, היה יותר שקול היה חושב פעמיים לגבי שתית היין. לא לחינם אומרים "סוף מעשה במחשבה תחילה", ונח לא חשב דיו ובכשל זה הביא עליו את צרת בנו, עד שהגיע לקללו.

       בדולח היקר.


       תודה לדבריך המחכימים ועליך נאמר:

      "דִּבְרֵי חֲכָמִים בְּנַחַת נִשְׁמָעִים"

       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        3/11/19 01:45:

      תיבת-נח, מגדל-בבל,

      אלה לא רק פרשות בפרשת השבוע

      אלה סיפורים שכולם מכירים.

      נהדר כרגיל אצלך.

       

      שבוע טוב אהובה יקרה

      נשיקה

        2/11/19 23:10:

      צטט: תנועת כמוך 2019-11-01 10:42:47

      שולח כוכב תודה על שהשכלתני

      שבת שלום

       

      דוד היקר.


       תודה רבה 

       לתגובתך היפה.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        2/11/19 23:08:

      צטט: ~ ~ 2019-11-01 10:31:44

      ציורים מופלאים

      שבת מבורכת אהובה

       

      יקירה

      נשיקה

       

      תודה רבה לתגובתך היפה.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        2/11/19 22:48:
      תודה אהובה. שבוע טוב. ציורים מרהיבים ושבע מצוות בני נח
        2/11/19 18:18:
      שבוע מבורך אהובה יקרה...
        1/11/19 19:14:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג גדול להתבונן בציורייך הנפלאים, לקרוא את שירך

      ואת ההסברים ברוח הפרשה.

      מקרה  השתכרותו של נוח השתכח מליבי והנה ממרום גילי

      הוספתי ידע באותה פרשה בזכותך

      אני אישית לומדת עוד מאותו עניין ההשתכרות של נוח שבני האדם

      לא מושלמים ועלולים למעוד.

       ושבכל דור גם אז וגם היום ניתן למצוא בנים שחטאו להוריהם,

      או/ וסדקים במערכות יחסים במשפחה 

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת לך יקירה לכל אהובייך ולכל בית ישראל

        1/11/19 15:01:

      יופי של ציורים.
      לא פשוט הסיפור של נח....

      שבת ברוכה לך אהובה ❤

        1/11/19 12:45:

      מקריאת הדברים עולה בי מחשבה, שנח טעה כל כך שהגיע למצב שיקלל את בנו. לו נח למרות צדקותו, היה יותר שקול היה חושב פעמיים לגבי שתית היין. לא לחינם אומרים "סוף מעשה במחשבה תחילה", ונח לא חשב דיו ובכשל זה הביא עליו את צרת בנו, עד שהגיע לקללו.

        1/11/19 10:42:

      שולח כוכב תודה על שהשכלתני

      שבת שלום

        1/11/19 10:31:

      ציורים מופלאים

      שבת מבורכת אהובה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין