כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ אברהם מבקש משרה שתכין עוגות/ ציירה: אהובה קליין (c)

    30 תגובות   יום חמישי, 14/11/19, 22:48

    Biblical paintings by Ahuva Klein- Abraham

    asks  from Sarah to make cakes for the  guests   "וַיְמַהֵר אַבְרָהָם הָאֹהֱלָה, אֶל-שָׂרָה; וַיֹּאמֶר, מַהֲרִי שְׁלֹשׁ סְאִים קֶמַח סֹלֶת--לוּשִׁי, וַעֲשִׂי עֻגוֹת". [בראשית י"ח, ו]


        

     
    ''

    ציורי  תנ"ך/ אברהם מבקש משרה להכין עוגות ל"אורחים"/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    הכנסת אורחים

    שיר מאת: אהובה קליין ©

    ויהי כחום היום

    אברהם מגשים חלום

    כשבר כלי- גופו

    מתעצם בפתח אוהלו.

     

    ביום השלישי למילתו

    מתפעל מחזיון ראייתו

    שלושה אנשים קרבים

    קלים ככנפי נשרים.

     

    לפתע חש אברהם

    את יד בורא עולם

    נשא רגליו  בחיפזון

    רץ לקראתם בששון.

     

    מים יגיש לידיהם

    להסרת אבק רגליהם

    בצל עץ האשל  יחסו

    מהכנסת אורחים ייהנו.

     הערה: השיר בהשראת: פרשת וירא [חומש בראשית]

        

     

    הרעיון מאחורי  היצירה והשיר:

    פרשת וירא - הכנסת אורחים  והשלכותיה לדורות.

    מאת: אהובה קליין .

     

    היצירות שלי  לפרשה זו:

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ אברהם  צופה אל עבר המלאכים/ ציירה: אהובה קליין(c)

    [שמן על בד]

     

    ''    


    ציורי תנ"ך/ לוט יושב בשער סדום/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ אנשי סדום מקיפים את ביתו של לוט/ ציירה: אהובה קליין(c)

     

     

     

    בפרשה זו  מתארת התורה כיצד קיים אברהם אבינו מצוות הכנסת אורחים: "וַיֵּרָא אֵלָיו יְהוָה, בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא; וְהוּא יֹשֵׁב פֶּתַח-הָאֹהֶל, כְּחֹם הַיּוֹם.  וַיִּשָּׂא עֵינָיו, וַיַּרְא, וְהִנֵּה שְׁלֹשָׁה אֲנָשִׁים, נִצָּבִים עָלָיו; וַיַּרְא, וַיָּרָץ לִקְרָאתָם מִפֶּתַח הָאֹהֶל, וַיִּשְׁתַּחוּ, אָרְצָה.  וַיֹּאמַר:  אֲדֹנָי, אִם-נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ--אַל-נָא תַעֲבֹר, מֵעַל עַבְדֶּךָ.  יֻקַּח- נָא מְעַט-מַיִם, וְרַחֲצוּ רַגְלֵיכֶם; וְהִשָּׁעֲנוּ, תַּחַת הָעֵץ.  וְאֶקְחָה פַת-לֶחֶם וְסַעֲדוּ לִבְּכֶם, אַחַר תַּעֲבֹרוּ--כִּי-עַל-כֵּן עֲבַרְתֶּם, עַל-עַבְדְּכֶם; וַיֹּאמְרוּ, כֵּן תַּעֲשֶׂה כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ.  וַיְמַהֵר אַבְרָהָם הָאֹהֱלָה, אֶל-שָׂרָה; וַיֹּאמֶר, מַהֲרִי שְׁלֹשׁ סְאִים קֶמַח סֹלֶת--לוּשִׁי, וַעֲשִׂי עֻגוֹת.  וְאֶל-הַבָּקָר, רָץ אַבְרָהָם; וַיִּקַּח בֶּן-בָּקָר רַךְ וָטוֹב, וַיִּתֵּן אֶל-הַנַּעַר, וַיְמַהֵר, לַעֲשׂוֹת אֹתוֹ.  וַיִּקַּח חֶמְאָה וְחָלָב, וּבֶן-הַבָּקָר אֲשֶׁר עָשָׂה, וַיִּתֵּן, לִפְנֵיהֶם; וְהוּא-עֹמֵד עֲלֵיהֶם תַּחַת הָעֵץ, וַיֹּאכֵלוּ.  וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו, אַיֵּה שָׂרָה אִשְׁתֶּךָ; וַיֹּאמֶר, הִנֵּה בָאֹהֶל. וַיֹּאמֶר, שׁוֹב אָשׁוּב אֵלֶיךָ כָּעֵת חַיָּה, וְהִנֵּה-בֵן, לְשָׂרָה אִשְׁתֶּךָ; וְשָׂרָה שֹׁמַעַת פֶּתַח הָאֹהֶל, וְהוּא אַחֲרָיו". [ בראשית  י"ח, א-י]

    השאלות הן:

    א] באיזה אופן קיים אברהם את מצוות הכנסת אורחים ?

    ה]  מדוע זכה אברהם להתגלות אלוקית?

    תשובות.

    אברהם מכניס אורחים

    רש"י מתייחס למילים: "כְּחֹם הַיּוֹם" 

    ומבאר: מהמילים  " כְּחֹם הַיּוֹם"  ניתן ללמוד: כי הקב"ה הוציא חמה מנרתיקה- כדי שאברהם לא יטריח עצמו לקבל אורחים - לפי שהיה היום השלישי למילתו ועל- כן הוא לא חש בטוב, רש"י מסתמך על המקור: "ויהי ביום השלישי בהיותם כואבים" [בראשית ל"ד, כ"ה]

    מאחר והקב"ה ראה כי אברהם מצטער-על כך שאין ביכולתו לקיים את המצווה, שלח אליו שלושה מלאכים בדמות אנשים.

    בזוהר הקדוש  ישנו הסבר על  המילים: "יֻקַּח- נָא מְעַט-מַיִם, וְרַחֲצוּ רַגְלֵיכֶם; וְהִשָּׁעֲנוּ, תַּחַת הָעֵץ". 

    בכל מקום שאברהם גר, היה נוטע  אילן ,כשהגיע לכנען – על פי צורת האילן  היה יודע: אם האנשים החוסים בצלו - הם צדיקים עובדי ה', או עובדי עבודה זרה, אם היו אנשים ישרים הולכים בדרך ה', האילן היה פורש את כנפיו [ענפיו] ומחפה על האנשים ,אך מי שהיה עוסק בעבודה זרה- האילן לא העניק  לו צל, אלא הענפים עולים  כלפי  מעלה. כאשר היה מבחין אברהם אבינו  באורחים שהם עובדי עבודה זרה, היה משכנע ומטיף להם שיתחילו להאמין בה' "

    האגדה מספרת:  כאשר ראה ה' את אברהם מגיש למלאכים אוכל [והרי הוא לא ידע תחילה שהם  מלאכים, כי נראו כמו אנשים]   חשב ,היות ואם אברהם יראה שאין מלאכים אלה אוכלים מהסעודה שמגיש להם, ודאי יתאכזב  הוא מאד, לכן   ה' החליט שמלאכים אלה יפתחו את פיהם ויאכלו הפעם כבני אדם – דבר שישמח מאד את אברהם ,לכן הם אכלו ושתו, אברהם ,למרות שלא חש בטוב, שירת אותם בכבוד ובאהבה רבה.

    אמר ה' לאברהם: היות ונתת לאורחים מים ודאגת שיחסו בצל העץ והגשת להם חמאה וחלב, בנאמנות רבה, לכן אני גם אדאג לבניך כשיצאו ממצרים, אחריהם תלך באר מים והענן שיהיה מעליהם - יגן עליהם מפני השמש החמה  אמטיר להם מן מהשמיים ואשלח להם שלווים. כשיגיעו אל ארץ  הקודש -היא תהיה מבורכת בעיינות ותהומות וצאן ובקר לרוב ובתיהם  יהיו מלאים בכל טוב.

    כאשר המלאכים סיימו את סעודתם, אמר אחד מהם -לאברהם : ידוע  תדע כי בשנה  הקרובה תלד שרה אשתך-בן , באומרו דברים אלה- הביט לתוך האוהל בו הייתה שרה והנה הבחין באור גדול בתוך האוהל. ברגע שסיים את דבריו, שבו אברהם  ושרה  לנעורים שלהם ,כאשר ראה אברהם שאכן  האורחים נכונים ללכת הלך וליווה אותם לדרכם.

    ב"ספר הישר"- מתואר, כי  גם אליעזר- עבד אברהם ,לקח חלק בהכנת הסעודה למלאכים.

    ראיתי משל  יפה על הפסוק: "וַיְמַהֵר אַבְרָהָם הָאֹהֱלָה, אֶל-שָׂרָה; וַיֹּאמֶר, מַהֲרִי שְׁלֹשׁ סְאִים קֶמַח סֹלֶת--לוּשִׁי, וַעֲשִׂי עֻגוֹת". 

    אריה אחד פנה  לבנו הארי הקטן ואמר: דע לך, מהיום והלאה  לא  אטרוף לך עוד טרף ,אתה תתחיל לדאוג לעצמך למצוא לך טרף. התחיל הארי הקטן מתחנן אל אביו: אנא,  עזור לי, הרי מעתה אני  נתון  בסכנה כל מי שיגלה אותי יהרוג אותי בקשת וחיצים, ענה לו אביו :הסר דאגה מלבך הרי ידוע שהאריה- הוא מלך החיות והכל יראים מפניו!

    הארי הקטן נרגע מעט והחל מתהלך מעיר  לעיר - עד שראה שער שעליו מצויר דוד המלך הורג את האריה והדוב, ובשער נוסף ראה: ציור  המתאר את שמשון הגיבור  משסע את האריה, מיד נתקף בחרדה ורץ אל אביו האריה והתלונן: מדוע רימית אותי? הרי ראיתי שערים מצוירים המוכיחים - כי ניתן  בקלות להתגבר על האריה ולהורגו! ענה לו אביו: אילו הדברים שראית לא היו נחשבים לפלא הצייר לא היה מצייר אותם, היות ואילו אירועים שהתרחשו פעם אחת- באופן בלתי טבעי ,לכן הצייר צייר אותם שיהיו לזיכרון  לדורות הבאים.

    הנמשל: בתחילה אמר אברהם לשרה שתלוש בצק מקמח ,כולל סוגי קמח טובים, או פחות טובים, אך אחר כך חשש, שמא תיקח שרה, קמח  גרוע, לכן הציע שתיקח סולת ולמה חשש? לפי  שעיני האישה צרה באורחים [מסכת בבא מציעא פ"ז]: ועלולה ללוש בצק מקמח גרוע, על כך מקשים ואומרים: אברהם הציע: קמח ואילו שרה באופן ,יוצא דופן - הציעה סולת- שהוא יותר משובח מהקמח, לכן כיצד ניתן להאשים את שרה שעיניה צרות באורחים? לפיכך  המקרה של שרה – היה מקרה של פלא!   משום כך-חידוש זה נכתב בתורה כי היא נהגה בניגוד לשאר הנשים שעיניהן  צרות באורחים.

    הכתוב מציין כי אברהם עמד מתחת העץ ליד המלאכים: "וְהוּא-עֹמֵד עֲלֵיהֶם תַּחַת הָעֵץ"

    "קדושת לוי" מפרש:  אחד התנאים במצוות הכנסת אורחים: שבעל הבית לא יגלה עליונות כלפי אורחיו וזאת על מנת שירגישו האורחים - אווירה ביתית.

    על  אדם צדיק נאמר: שהוא במצב של  הליכה משום שהוא הולך ומתעלה בדרגת הרוחניות מידי פעם לפעם.

    מנגד, המלאך הוא במצב של עמידה- היות והוא עומד כל הזמן על אותה  מדריגה , כפי שנאמר:

    "וְנָתַתִּי לְךָ מַהְלְכִים, בֵּין הָעֹמְדִים הָאֵלֶּה". [זכריה ג, ז] לכן, כאשר באו המלאכים אל אברהם, הוא לא רצה להיות במדרגה עליונה לעומת האורחים  האלה. ולכן  התאים את עצמו לדרגתם ,משום כך, הכתוב מציין: "וַיִּתֵּן, לִפְנֵיהֶם; וְהוּא-עֹמֵד עֲלֵיהֶם תַּחַת הָעֵץ, וַיֹּאכֵלוּ". 

    רבינו בחיי מסביר כיצד הסתכל אברהם על  האורחים, נאמר : "וַיִּשָּׂא עֵינָיו, וַיַּרְא, וְהִנֵּה  .." אך לפני כן כתוב:

    "וַיֵּרָא אֵלָיו יְהוָה", מכאן שאברהם ראה בחוש העין שלושה אנשים נצבים עליו  ואילו בעין השכל שלו -הכיר שהם מלאכים ,לכן הוא  רץ לקראתם והשתחווה לכבודם.

    ספורנו : מציין את  עניין ריצתו של אברהם לקראת האורחים ,הזריזות הזאת מוכיחה על חשיבות המצווה בעיני המזדרז.

    אברהם זוכה להתגלות אלוקית.,

    הרמב"ן סבור: כי הייתה כאן התגלות אלוקית מוחשית ומה שמתואר בפסוקים, אכן התרחש ומטרת ההתגלות הייתה: להגדיל ולרומם את אברהם ולהעניק לו כבוד על מסירות נפשו, הופעת אלוקים הייתה באופן פתאומי ללא כל הכנה  מוקדמת מצד אברהם. מקרה דומה אירע  בעת הקמת המשכן, ושם נאמר:

    "וַיָּבֹ֨א מֹשֶׁ֤ה וְאַהֲרֹן֙ אֶל־ אֹ֣הֶל מוֹעֵ֔ד וַיֵּ֣צְא֔וּ וַֽיְבָרְכ֖וּ אֶת־ הָעָ֑ם וַיֵּרָ֥א כְבוֹד־ יְהֹוָ֖ה אֶל כׇּל־ הָעָֽם"׃ [ויקרא ט, כ"ג] מטרת השכינה הייתה לכבד את העם בהופעתה ולא לצוות עליהם דבר, אלא להראות להם כי ה' סלח על מעשיהם. בדומה לכך התרחש אצל יעקב:  כפי שהכתוב מציין:

    "וְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרְכּוֹ וַיִּפְגְּעוּ בוֹ מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים". [בראשית  ל"ב, ב] אין הכתוב מציין לשם מה פגשו אותו המלאכים, הם באו רק להודיע ליעקב- כי מעשיו רצויים.

    הרמב"ן  טוען : כי פרשה זו היא - המשכה של פרשת לך- לך- בה מסופר על מצוות המילה, לכן כעת ה' בא לכבודו של אברהם, הדבר  מפורש בדברי חז"ל במדרש: "מזבח אדמה  תעשה לי,  מה זה שבנה מזבח לשמי, הריני בא ונגלה לו ומברכו, אברהם שמל עצמו לשמה על אחת כמה וכמה"!

    מטרת הופעת ה' היא: לרומם ולגדל את אברהם.

    אברבנאל אומר: הופעת השכינה הייתה רק לשם ריצוי  כבוד אברהם  ובהמשך אומר  - בדומה לדברי חז"ל-  כי המטרה הייתה ביקור חולים לאברהם והוא לומד  זאת מתוכן הפסוקים - המתארים:  את אברהם יושב בפתח האוהל מחמת חולשתו והמקום הוא: אלוני ממרא - שנחשב לישוב נידח, וניתן היה לשבת שם מגולה - כדי שקרני השמש ירפאו אותו - כדברי חז"ל שהחום מועיל למכה ואחרי שביקר  אותו אלוקים  כדי לעודדו- זרחה לו שמש - מרפא, עד שהוא צבר כוח לרוץ לקראת האורחים.

    לסיכום, לאור האמור לעיל: ניתן לראות עד כמה  נהגו אברהם ושרה במסירות נפש כלפי שלושת המלאכים ,שתחילה  חשבו אותם לאנשים  והעניקו להם הכנסת אורחים מושלמת -בכבוד רב ובאהבה רבה ובעקבות מעשה חסד זה –זכו להתגלות אלוקית  וצאצאיהם- בני ישראל –זכו  בלכתם במדבר -למזון ומים בשפע - על ידי אלוקים שאינו שוכח הן את הדורות הקודמים- שורשי האומה- אברהם ושרה  והן את בניו ובני בניו - הדורות הבאים.

    "כִּי לֹא יִטֹּשׁ יְהוָה עַמּוֹ וְנַחֲלָתוֹ לֹא יַעֲזֹב". [תהלים צ"ד, י"ד]

        

    עוד מיצירותיי לפרשה זו:

    ''    

    ציורי תנ"ך/ אברהם מתפלל על אנשי סדום ועמורה/ציירה: אהובה קליין(c)

    [שמן על בד]

    ''    

    ציורי תנ"ך/מהפכת סדום ועמורה/ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד].

        


    ''

    ציורי תנ"ך/ לוט ובנותיו במנוסה מסדום/ ציירה: אהובה קליין (c)

        

    ''    

    ציורי  תנ"ך/ לוט משקיף על סדום ועמורה- בתום החורבן/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''  

    ציורי תנ"ך/ שרה מתפעלת מלידת יצחק/ ציירה: אהובה קליין (c) )שמן על בד]    


     ''    

      

    ציורי תנ"ך/ אברהם עורך משתה ליצחק/ציירה: אהובה קליין(c)

     

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ אברהם מבחין באייל הנאחז בסבך בקרניו/ ציירה: אהובה קליין (c)

     


    [שמן על בד]

    ''    

    ציורי תנ"ך/ עקדת יצחק/ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]

     

    ההפטרה: מפטירים ב: [מלכים-ב, א -ל"ז]


    הנה קטע מהפתיחה להתרחשות בהפטרה :

    "וְאִשָּׁה אַחַת מִנְּשֵׁי בְנֵי-הַנְּבִיאִים צָעֲקָה אֶל-אֱלִישָׁע לֵאמֹר, עַבְדְּךָ אִישִׁי מֵת, וְאַתָּה יָדַעְתָּ, כִּי עַבְדְּךָ הָיָה יָרֵא אֶת-יְהוָה; וְהַנֹּשֶׁה--בָּא לָקַחַת אֶת-שְׁנֵי יְלָדַי לוֹ, לַעֲבָדִים.  וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ אֱלִישָׁע, מָה אֶעֱשֶׂה-לָּךְ, הַגִּידִי לִי, מַה-יֶּשׁ-לכי (לָךְ) בַּבָּיִת; וַתֹּאמֶר, אֵין לְשִׁפְחָתְךָ כֹל בַּבַּיִת, כִּי, אִם-אָסוּךְ שָׁמֶן... " 

     לכל עם ישראל- יהי רצין שנזכה להתאחד יחדיו כאיש אחד בלב אחד,  ובא  לציון גואל!

     שבת שלום ומבורך- שבת של שקט ושלווה.

     
     * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על  היצירות (c)

    דרג את התוכן:

      תגובות (30)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        21/11/19 23:44:

      צטט: עט סופר 2019-11-21 12:12:06

      ציורים נפלאים ומרהיבים וכל פעם ניתן להתפעל מחדש מרמת הדיוק המושקעת בהם, והצבעים המרהיבים היפים לעין. וכאשר הם באים יחד עם המדרשים "הנלוים" אליהם הם מוסיפים  נופך נפלא, בחידושים שבהם. ומוסיפים דעת לקורא .

       

      הכנסת אורחים היא אכן  מצווה חשובה מאוד עד כדי כך  ש:"אמר רב יהודה אמר רב: גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני השכינה, דכתיב: "ויאמר א-דני אם נא מצאתי חן בעיניך אל נא תעבור מעל עבדך" (שבת קכז.),

       

      המהר"ל  ששם לב לקושי העולה לכאורה מהשוואת החשיבות שבמצווה זו מול קבלת פני השכינה, מסביר יפה את הקושי הזה.

      מבאר המהר"ל (חדושי אגדות):

      "פרוש, הכנסת אורחים לכבוד האדם האורח, שהוא נברא בצלם אלקים, ודבר זה נחשב ענין אלקי" והוסיף שם לבאר "והוא מתחבר לגמרי אל צלם האלקים הזה, והוא יותר מקבלת שכינה, כי אין חיבור אל השכינה".
      בתוך דבריו של המהר"ל ישנה הדגשה נוספת:
      "ודע לך דוקא להכניס אורחים קאמר, שפנים חדשות באו, וכאשר פנים חדשות הנה זהו כבוד צלם אלקים כאשר באו אליו פנים חדשות והוא מכבד אותו, אבל אינם פנים חדשות לא קאמר".
      שתהיה שבת ברוכה!!
       עט סופר היקר.
      תודה, מקרב לב לדבריך הנפלאים והמשמחים.
      כמובן הכל-  בסייעתא דשמיא .
      יישר כוח על  הפירוש היפה והעמוק של המהר"ל- מאד אהבתי וגם שמחתי ללמוד חידוש זה.
       כמו שנאמר:
      מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְו‍ֹתֶיךָ שִׂיחָה לִֿי[תהלים קיט, צט)"
      ועוד אמר דוד המלך:
      טַעֲמוּ וּרְאוּ כִּי טוֹב יְהוָה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר יֶחֱסֶה בּוֹ.     "
      חודש טוב ומבורך- חודש של נסים ונפלאות.
       בברכה
       וכל טוב.
       אהובה.


        21/11/19 12:12:

      ציורים נפלאים ומרהיבים וכל פעם ניתן להתפעל מחדש מרמת הדיוק המושקעת בהם, והצבעים המרהיבים היפים לעין. וכאשר הם באים יחד עם המדרשים "הנלוים" אליהם הם מוסיפים  נופך נפלא, בחידושים שבהם. ומוסיפים דעת לקורא .

       

      הכנסת אורחים היא אכן  מצווה חשובה מאוד עד כדי כך  ש:"אמר רב יהודה אמר רב: גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני השכינה, דכתיב: "ויאמר א-דני אם נא מצאתי חן בעיניך אל נא תעבור מעל עבדך" (שבת קכז.),

       

      המהר"ל  ששם לב לקושי העולה לכאורה מהשוואת החשיבות שבמצווה זו מול קבלת פני השכינה, מסביר יפה את הקושי הזה.

      מבאר המהר"ל (חדושי אגדות):

      "פרוש, הכנסת אורחים לכבוד האדם האורח, שהוא נברא בצלם אלקים, ודבר זה נחשב ענין אלקי" והוסיף שם לבאר "והוא מתחבר לגמרי אל צלם האלקים הזה, והוא יותר מקבלת שכינה, כי אין חיבור אל השכינה".
      בתוך דבריו של המהר"ל ישנה הדגשה נוספת:
      "ודע לך דוקא להכניס אורחים קאמר, שפנים חדשות באו, וכאשר פנים חדשות הנה זהו כבוד צלם אלקים כאשר באו אליו פנים חדשות והוא מכבד אותו, אבל אינם פנים חדשות לא קאמר".
      שתהיה שבת ברוכה!!


        21/11/19 08:39:

      צטט: תכשיט 2019-11-20 18:32:12

      הגעתי באיחור.)) המשך שבוע טוב..
       תכשיט היקרה.
      נשיקה
       מוטב מאוחר מאשר בכלל צוחק
      שמחה אני תמיד לקרוא את מילותייך ואוהבת את הפוסטים היפים שלך.
       שנשמע בשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        20/11/19 18:32:
      הגעתי באיחור.)) המשך שבוע טוב..
        20/11/19 13:22:

      צטט: באבא יאגה 2019-11-18 01:20:07

      אהובה יקרה, איזו צבעוניות. אף שהיא חוזרת בכל הציורים שלך, אי אפשר שלא להתפעל. תודה רבה
       יקירה.
      נשיקה
       תודה  על דברייך המשמחים והמרגשים כאחד.
       ברוכה תהיי תמיד!

       בברכה
       אהובה.
        19/11/19 10:23:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2019-11-16 22:36:41

      אהובה היקרה מאוד מאוד, 

       

      שמח ששבתי ל"קפה" אחרי העדרות ממושכת 

      שלא באשמתי. 

      שמחתי מאוד להביע את רגשותי הגואים למראה

      ציורייך המופלאים ולמיקרא פניני מילותיך החרוזות.

       

      שבוע טוב ומבורך לך וליקיריך,

          ב ה ע ר צ ה ,

             ברוך

       ברוך היקר, מאד, מאד.


        הפתעה נעימה  הייתה  לי בשובך ל"קפה"

        תודה רבה על מילותיך הנפלאות.

       הכל בסייעתא דשמיא כמובן.

       ברוך תהיה תמיד- יחד עם כל יקירך-

       בכל הברכות והישועות.

       בברכה ובכבוד רב.


       אהובה.

        19/11/19 10:09:

      צטט: kimchid 2019-11-16 21:03:04

      יפה… תודה ושבוע טוב
       יפה… תודה ושבוע טוב

       

       דניאל היקר.

       תודה לתגובתך היפה.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה

        19/11/19 10:08:

      צטט: דו-קוטבי 2019-11-16 16:32:16

      פוסט כה מושקע עם ציורים נפלאים מעשה ידך ראוי ,אהובה יקרה,ל100 כוכבים. שבוע טוב ותמשיכי ליצור ולרתק!
      דו- קוטבי היקר.

       תודה עבור כל השבחים,
       הכל בסיוע אלוקים.
       ברוך תהיה תמיד ויהי רצון שימלא ה' את  כל משאלות ליבך  לטובה.
      אמן ואמן.
       בברכה
       אהובה.
        18/11/19 08:41:

      צטט: תנועת כמוך 2019-11-16 14:26:14

      שולח כוכב תודה לפוסט המושקע

      מכל מלמדי השכלתי

      שבת שלום

       

       דוד היקר.

       תודה לך על תגובתך הנפלאה

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בשורות טובות.

       

      אהובה.

        18/11/19 08:39:

      צטט: * חיוש * 2019-11-16 10:37:46

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה

      ציורייך נפלאים ומצויירים בכישרון רב,

      הציור הזה שלך ובו משה יושב ושלושת המלכים מגיעים, תלבושתם של המלכים בלבן

      וקרני השמש מעצימים את הפסוקים של האירוח בפרשה .

      המשל והנמשל הזה על שרה הקמח והסולת  עורר בי חיוך

      "לפיכך  המקרה של שרה – היה מקרה של פלא!   משום כך-

      חידוש זה נכתב בתורה כי היא נהגה בניגוד לשאר הנשים שעיניהן  צרות באורחים."

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת ושקטה ביטחונית לך יקירה,  לכל אהובייך ולכל בית ישראל

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה, מעומק הלב על  הברכות  ומילותייך  הנהדרות  ברוח הפרשה.

       את תמיד גורמת לי לשמוח  מחדש -מאופן התעמקותך בטקסט הכתוב וביצירות.

       יישר כוח!

       ברוכה תהיי תמיד יחד עם כל יקירייך ויהי רצון שהשכינה והשמחה תשרה

      עליכם-תמיד  בטוב ובנעימים,המשך שבוע שקט ורגוע-

       הצלחות וישועות כמרחבי הים.

       בברכה ובאהבה רבה וחיבוקים

       אהובה.

       

       

        18/11/19 08:29:

      צטט: שיח אחר 2019-11-15 20:53:37

      אפרופו ציורייך היפים אצלי אני חולם את הציור שלי ומצייר את החלום שלי.נפלא אהובה ושבת שלום

      שיח אחר היקר.

       תודה לתגובתך היפה והמיוחדת.
       מאחלת לך: שכל החלומות הטובים יתגשמו במהרה
       ועליך  תשרה  השמחה.

       בברכה
       אהובה.
        18/11/19 08:26:

      צטט: שטוטית 2019-11-15 12:56:43

      יפה יפה הכנסת האורחים של אברהם אבינו.

      יפה השיר

      יפים מאוד הציורים

       

      שבת שלום אהובה יקרה

      נשיקה

      שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה רבה לכל המילים הטובות.

       ברוכה תהיי תמיד: בכול, מכול, כול.

       בברכה ובשורות טובות.


       אהובה.

        18/11/19 01:20:
      אהובה יקרה, איזו צבעוניות. אף שהיא חוזרת בכל הציורים שלך, אי אפשר שלא להתפעל. תודה רבה
        16/11/19 22:36:

      אהובה היקרה מאוד מאוד, 

       

      שמח ששבתי ל"קפה" אחרי העדרות ממושכת 

      שלא באשמתי. 

      שמחתי מאוד להביע את רגשותי הגואים למראה

      ציורייך המופלאים ולמיקרא פניני מילותיך החרוזות.

       

      שבוע טוב ומבורך לך וליקיריך,

          ב ה ע ר צ ה ,

             ברוך

        16/11/19 21:03:
      יפה… תודה ושבוע טוב
        16/11/19 18:40:

      צטט: alxm 2019-11-15 12:51:54

      תוכן בחרוזים וגם אם לא בחרוזים מחכים . והציורים מרהיבים משמחי לב ומאירי עיניים . יישר כוח ! שבת שלום

       

       תודה לך איש יקר.


       על תגובתך המשמחת והנפלאה.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        16/11/19 18:38:

      צטט: sari10 2019-11-15 12:21:34

      הכנסת אורחים באווירה ביתית ~~ מעולה!
      יופי של ציורים!!!

      שבת טובה לך ❤

       

      שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה לדברייך הנפלאים.

       שבוע טוב ויצירתי

       שבוע של שקט ושמחה.


       בברכה

       אהובה.

        16/11/19 18:36:

      צטט: ~ ~ 2019-11-15 09:38:06

      הכנסת אורחים זה מנהג נפלא.

      ציורים מקסימים

      סופ"ש נפלא

      ושבת שלום אהובה

       

       יקירה.

      נשיקה

       תודה לדברייך הנהדרים.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        16/11/19 18:21:

      צטט: בדולח. 2019-11-15 09:35:41

      ולוואי ונשכיל ללמוד מאברהם את מידת הכנסת אורחים.

       בדולח היקר.

      תודה לתגובתך היפה.

       כמה אתה צודק.

      מצוות הכנסת אורחים מאד חשובה  ואברהם  ושרה משמשים דוגמא טובה -לנו ולדורות הבאים.

       שבוע טוב 

      וישועות גדולות.


       בברכה

       אהובה.

        16/11/19 18:18:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2019-11-15 09:17:52

      תודה, נפלאים ותמימים, תרתי משמע, ציוריך- ומעשירות המובאות.
       מכבית  היקרה.
      נשיקה
      תודה למילותייך המשמחות והמרגשות כאחד.
       שבוע טוב ,שקט ורגוע-
       ובשורות טובות.
       בברכה
       אהובה
        16/11/19 16:32:
      פוסט כה מושקע עם ציורים נפלאים מעשה ידך ראוי ,אהובה יקרה,ל100 כוכבים. שבוע טוב ותמשיכי ליצור ולרתק!
        16/11/19 14:26:

      שולח כוכב תודה לפוסט המושקע

      מכל מלמדי השכלתי

      שבת שלום

        16/11/19 10:37:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה

      ציורייך נפלאים ומצויירים בכישרון רב,

      הציור הזה שלך ובו משה יושב ושלושת המלכים מגיעים, תלבושתם של המלכים בלבן

      וקרני השמש מעצימים את הפסוקים של האירוח בפרשה .

      המשל והנמשל הזה על שרה הקמח והסולת  עורר בי חיוך

      "לפיכך  המקרה של שרה – היה מקרה של פלא!   משום כך-

      חידוש זה נכתב בתורה כי היא נהגה בניגוד לשאר הנשים שעיניהן  צרות באורחים."

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת ושקטה ביטחונית לך יקירה,  לכל אהובייך ולכל בית ישראל

        15/11/19 20:53:
      אפרופו ציורייך היפים אצלי אני חולם את הציור שלי ומצייר את החלום שלי.נפלא אהובה ושבת שלום
        15/11/19 12:56:

      יפה יפה הכנסת האורחים של אברהם אבינו.

      יפה השיר

      יפים מאוד הציורים

       

      שבת שלום אהובה יקרה

      נשיקה

        15/11/19 12:51:
      תוכן בחרוזים וגם אם לא בחרוזים מחכים . והציורים מרהיבים משמחי לב ומאירי עיניים . יישר כוח ! שבת שלום
        15/11/19 12:21:

      הכנסת אורחים באווירה ביתית ~~ מעולה!
      יופי של ציורים!!!

      שבת טובה לך ❤

        15/11/19 09:38:

      הכנסת אורחים זה מנהג נפלא.

      ציורים מקסימים

      סופ"ש נפלא

      ושבת שלום אהובה

        15/11/19 09:35:

      ולוואי ונשכיל ללמוד מאברהם את מידת הכנסת אורחים.

      תודה, נפלאים ותמימים, תרתי משמע, ציוריך- ומעשירות המובאות.

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין