כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון ייחייא: לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / תולדות 6

    0 תגובות   יום חמישי, 28/11/19, 20:31

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים)

    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם ואתם מוזמנות ומוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

     

    ''

     

    וַיָּזֶד יַעֲקֹב נָזִיד.
    וַיָּבוֹא עֵשָׂו מִן הַשָּׂדֶה וְהוּא עָיֵף. וַיֹּאמֶר עֵשָׂו אֶל יַעֲקֹב:
    הַלְעִיטֵנִי נָא מִן הָאָדוֹם הָאָדוֹם הַזֶּה כִּי עָיֵף אָנוֹכִי. (כה, כט-ל)

     

    למה אמר עשו "הלעיטני" ולא אמר האכילני, כאחד האדם?
    כי זולל וסובא היה כדרכם של רשעים.
    והיפוכו של דבר בצדיקים, כפי שנאמר:
    "צדיק אוכל לשובע נפשו, ובטן רשעים תחסר" (משלי יג, כה).
    (הרשי"ל)

     

    ''

    יצחק מברך את יעקב. רבקה בודקת אם עשו מתקרב. גוסטב דורה, המאה ה-19
    ***
    וַיִּתְרוֹצֲצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ וַתאמֶר:
    אִם כֵּן - לָמָּה זֶּה אָנוֹכִי? וַתֵּלֶךְ לִדְרושׁ את ה'. (כה, כב)
    כך מספרת הפרשה על רבקה אמנו
    שנשאה בבטנה את התאומים יעקב ועשו.
    רש"י כותב על המילה "ויתרוצצו":
    "כשהיתה רבקה עוברת על פתחי תורה - יעקב רץ ומפרכס לצאת,
    וכשהיתה עוברת על פתחי עבודה זרה - עשו מפרכס לצאת".
    אפשר להבין מדוע יעקב הצדיק לא יכול היה לצאת
    כשאמו עברה ליד מקומות שלמדו בהם תורה -
    משום שעשו היה הבכור והוא עיכב אותו מלצאת.
    אבל מדוע עשו הרשע לא יצא כאשר רבקה עברה ליד מקומות של עבודה זרה?
    התשובה היא, שעשו היה מוכן לוותר על העבודה זרה שלו -
    ובלבד שימנע מיעקב ללמוד תורה.
    ''
    עשו מוכר ליעקב את נזיד העדשים. ז'ראר הואט, המאה ה-18
    ***
    וַיָּזֶד יַעֲקב נָזִיד
    וַיָּבוֹא עֵשָׂו מִן הַשָּׂדֶה וְהוּא עָיֵף. (כה, כט)
    עשו חזר לבית מעמלו ומכיבושיו יגע ומותש.
    דומה הוא בכך לאדם בן ימינו, שעם כל התקדמותו וחידושיו
    הוא מלא ספקות ואכזבות, חששות וחוסר שקט.
    (לפי הרב יוסף דב סולובייצ'יק)
    ''
    יצחק מברך את יעקב. רבקה מקשיבה. גריט ווילמץ הורסט, המאה ה-17
    ***
    וַתֹאמֶר לוֹ אִמּוֹ: עָלַי קִלְלָתְךָ בְּנִי
    אַךְ שְׁמַע בְּקוֹלִי וְלֵךְ קַח לִי. (כז, יג)
    כך אומרת רבקה לבנה יעקב אחרי ששידלה אותו להתחזות לעשו
    ולקבל במרמה מאביו יצחק את הברכות שיועדו לעשו.
    רבקה אמרה ליעקב כי היא יודעת אלו צרות מצפות לו בעתיד,
    והיא מרמזת עליהן במילה "עלי": עשו, לבן, יוסף -
    שלושה אנשים שקשורים למצוקות קשות שחווה יעקב.
    בכך אומרת רבקה לבנה, שרק שלוש צרות אלה מזומנות לו בחייו.
    יעקב זכר את הדברים, ולכן אחרי שנים רבות,
    כשילדיו רצו לקחת את בנו בנימין למצרים, הוא הגיב בכאב:
    "עלי היו כולנה" (מב, לו) - כל הצרות שרמזה לי אמי התקיימו כבר,
    אז למה אתם רוצים לקחת ממני את בנימין ולצער אותי,
    הרי הוא לא נרמז בדברי אמי?
    ''
    יצחק מברך את יעקב. רבקה מפקחת. ציורו של ג'יורדנו לוקה, המאה ה-18
    ***
    וְיִתֶּן לְךָ הָאֱלוֹהִים מִטַּל הַשָּׁמַיִם
    וּמִשְׁמַנֵּי הָאָרֶץ וְרוֹב דָּגָן וְתִירושׁ. (כז, כח)
    כך בירך יצחק אבינו את בנו יעקב.
    הברכה המושלמת היא, שהשפע יהיה גם רוחני וגם גשמי -
    גם ברכת השמיים וגם ברכת הארץ.
    ''
    עשו מוכר לאחיו יעקב את הבכורה. מתיאס שטומר, המאה ה-17
     
     
    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין