כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ עבדי יצחק מבשרים על מציאת באר מים/ ציירה: אהובה קליין (c)

    23 תגובות   יום חמישי, 28/11/19, 22:44

    Biblical paintings by Ahuva Klein-Itzhak's slaves tell him about finding a well

     "וַיְהִי בַּיּוֹם הַהוּא, וַיָּבֹאוּ עַבְדֵי יִצְחָק, וַיַּגִּדוּ לוֹ, עַל-אֹדוֹת הַבְּאֵר אֲשֶׁר חָפָרוּ; וַיֹּאמְרוּ לוֹ, מָצָאנוּ מָיִם". [בראשית כ"ו, ל"ב]

     

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ עבדי  יצחק מבשרים לו על מציאת באר מים/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    יצחק ובארות המים

    שיר מאת: אהובה קליין ©

    יצחק בן אברהם

    איש תמים וחכם

    בעל ערכי מוסר

    עת רעב ישב בגרר.

     

    הבטחות מבורא עולם

    ברכות כמרחבי הים

    לגור בארץ המובטחת

    ליהנות מאדמה פורחת.

     

    בארות סתומות חפר

    הסיר מתוכם עפר

    קרא להן שמות:

    בהן גנוזים אוצרות.

     

    עשק,שטנה ורחובות

    צופנים לישראל גדולות

    בית מקדש ראשון ושני

    במהרה בימינו בית שלישי!

     הערה: השיר בהשראת: פרשת  תולדות [חומש בראשית]

     

    הרעיון מאחורי היצירה והשיר.

     

    פרשת תולדות - יצחק ובארות המים - רמז לאחרית הימים.

    מאת: אהובה קליין .

     

    ''    

     


    "ויגדל האיש וילך הלוך וגדל עד כי- גדל מאד:ויהי לו מקנה- צאן ומקנה בקר ועבודה רב ה ויקנאו אותו פלישתים"

    [בראשית כ"ו, י"ג]    

    ציורי  תנ"ך/ קנאת הפלישתים ביצחק/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ''    

        

     

    ציורי תנ"ך/יצחק עורך משתה לאבימלך ולפיכול שר  צבאו/ ציירה: אהובה קליין (c)[שמן על בד]    

     

    התורה  מתארת כיצד  מגיע יצחק לגרר  - בעקבות הרעב בארץ וחופר שם בארות, כולל  בארות שנסתמו על ידי הפלישתים:  "וַיָּשָׁב יִצְחָק וַיַּחְפֹּר אֶת בְּאֵרֹת הַמַּיִם, אֲשֶׁר חָפְרוּ בִּימֵי אַבְרָהָם אָבִיו, וַיְסַתְּמוּם פְּלִשְׁתִּים, אַחֲרֵי מוֹת אַבְרָהָם; וַיִּקְרָא לָהֶן, שֵׁמוֹת, כַּשֵּׁמֹת, אֲשֶׁר-קָרָא לָהֶן אָבִיו.  וַיַּחְפְּרוּ עַבְדֵי-יִצְחָק, בַּנָּחַל; וַיִּמְצְאוּ-שָׁם--בְּאֵר, מַיִם חַיִּים.  וַיָּרִיבוּ רֹעֵי גְרָר, עִם-רֹעֵי יִצְחָק לֵאמֹר--לָנוּ הַמָּיִם; וַיִּקְרָא שֵׁם-הַבְּאֵר עֵשֶׂק, כִּי הִתְעַשְּׂקוּ עִמּוֹ.  וַיַּחְפְּרוּ בְּאֵר אַחֶרֶת, וַיָּרִיבוּ גַּם-עָלֶיהָ; וַיִּקְרָא שְׁמָהּ, שִׂטְנָה. וַיַּעְתֵּק מִשָּׁם, וַיַּחְפֹּר בְּאֵר אַחֶרֶת, וְלֹא רָבוּ, עָלֶיהָ; וַיִּקְרָא שְׁמָהּ, רְחֹבוֹת, וַיֹּאמֶר כִּי-עַתָּה הִרְחִיב יְהוָה לָנוּ, וּפָרִינוּ בָאָרֶץ.  וַיַּעַל מִשָּׁם, בְּאֵר שָׁבַע. וַיֵּרָא אֵלָיו יְהוָה, בַּלַּיְלָה הַהוּא, וַיֹּאמֶר, אָנֹכִי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אָבִיךָ; אַל-תִּירָא, כִּי-אִתְּךָ אָנֹכִי, וּבֵרַכְתִּיךָ וְהִרְבֵּיתִי אֶת-זַרְעֲךָ, בַּעֲבוּר אַבְרָהָם עַבְדִּי.  וַיִּבֶן שָׁם מִזְבֵּחַ, וַיִּקְרָא בְּשֵׁם יְהוָה, וַיֶּט- שָׁם, אָהֳלוֹ; וַיִּכְרוּ-שָׁם עַבְדֵי-יִצְחָק, בְּאֵר. ,,,,,,,,וַיְהִי בַּיּוֹם הַהוּא, וַיָּבֹאוּ עַבְדֵי יִצְחָק, וַיַּגִּדוּ לוֹ, עַל- אֹדוֹת הַבְּאֵר אֲשֶׁר חָפָרוּ; וַיֹּאמְרוּ לוֹ, מָצָאנוּ מָיִם.  וַיִּקְרָא אֹתָהּ, שִׁבְעָה; עַל-כֵּן שֵׁם-הָעִיר בְּאֵר שֶׁבַע, עַד הַיּוֹם הַזֶּה".   [בראשית  כ"ו, י"ח- ל"ג]

    השאלות הן:

    א] יצחק חפר בארות ,מדוע הפלישתים סתמו אותם?

    ב] מה  משמעות  שמות הבארות שיצחק חפר?

    תשובות.

    חפירת בארות המים.

     רבינו בחיי מביא כמה פירושים:

    א] הבארות  נחפרו עוד בזמן אברהם אבינו בגרר - במטרה להשקות את השדות, כדי לגדל שם יבולים, משראו זאת הפלישתים שהמים משמשים לגדולי היבולים בשדות, מתוך קנאה, הלכו וסתמו את הבארות. אבל יצחק שוב חפר בארות אלה והתגבר עליהם וקרא לבארות באותם שמות שגם אביו קרא להם ובכך זכה לכבד את אביו - אברהם.

    מדגיש רבינו בחיי : כי יצחק לא רצה לשנות  את שמות הבארות ודבר זה נחשב לו לזכות ומכאן יש ללמוד: שאל ישנה אדם מדרך אבותיו, ואולי כשכר על זה - גם שמו של יצחק לא השתנה מעולם , הוא נקרא:  יצחק לאורך כל ימי חייו.

    ב] רבינו בחיי טוען: כי יש הסוברים כי הבארות הללו- הם רמז לגרים שנתגיירו בימי אברהם- כי הם היו  מוכנים בקלות לקבל שוב את האמונה באל אחד-דוגמת הבארות שהם  קלים לקבלת המים  ואילו פתיחת הלב הסתום באמונה הכתוב יכנה זאת  בשם "חפירה" והכוונה שהפלישתים ,מתוך קנאה, סתמו את אמונתם של אנשים אלה -  אשר בעקבות זאת  סרו מן הדרך וזו הכוונה שהם סתמו את הבארות בעפר , שסתמו את ליבם והשיבו אותם לדרכם הקלוקלת. וזאת תחת החכמה והדעת שאברהם  מילא אותם בתקופתו. הם עשו זאת מתוך קנאה, הכתוב מכנה את  המילה "עפר" כהצעה רעה, וכאשר בא יצחק -הצליח להחזיר למוטב את אותם אנשים שהתרחקו מן האמונה, לכן נאמר:

    "וַיָּשָׁב יִצְחָק וַיַּחְפֹּר אֶת- בְּאֵרֹת הַמַּיִם, אֲשֶׁר חָפְרוּ בִּימֵי אַבְרָהָם אָבִיו".

    כלומר לחפירת הבארות הייתה מטרה רוחנית.

    יש האומרים: כי יצחק חפר בארות מים ובאותו זמן היו מתאספים שם אנשים  ובדרך זו  היה מפיץ את האמונה  באל אחד וכך למעשה המשיך עם דרכו של אברהם אביו.

    על פי הפירוש: "בכורי אביב" ישנו הסבר – מדוע הפלישתים  סתמו את הבארות?

    התורה  באה ללמדנו בתיאור זה  כי במעשיהם של  צדיקים, אשר פעלו במו ידם וחפרו את המקום-השרו על הסביבה הזו קדושה עליונה, אין ידיים זרות יכולות לשלוט על המקום  ולהכחידם מן העולם. לכן, היות ואת הבארות חפרו "עבדי אביו" ולא אביו  עצמו- לכן הצליחו הפלישתים להרוס. כך גם אצל יצחק, כל עוד שהיו חופרים "עבדי יצחק" היו הפלישתים רבים על זכותם לבארות  אלה.  אולם  כאשר יצחק חפר את הבאר  השלישית בעצמו- שוב לא רבו עליה.

    הסיבה: בפעולותיו של יצחק אין שליטה לאיש !

    כאשר יצחק עובר לבאר שבע ומקים שם מזבח כמו שנאמר: "וַיִּבֶן שָׁם מִזְבֵּחַ, וַיִּקְרָא בְּשֵׁם יְהוָה, וַיֶּט- שָׁם, אָהֳלוֹ"  באופן זה קידש את המקום על ידי קדושתו העליונה ,הדבר גרם לכך שהפלישתים לא   הזיקו לו למרות שעבדי יצחק  חפרו שם באר ולא הוא בעצמו וזאת מפני מעלת המקום.

    אלשיך אומר: כי אבימלך היה מדרבן שנאה כלפי יצחק - היות ורצה להיפטר ממנו , שלח את עבדיו  לסתום את הבארות. כדי שיצחק יבין בעצמו את הרמז שאינו רצוי שם ויצא את הארץ!

    משמעות שמות הבארות.

    הרמב"ן סבור: שחפירת הבארות -הם  רמז על העתיד.

    מהטעם: רמז לבית המקדש לפי שנאמר: "כִּי עָזְבוּ מְקוֹר מַיִם-חַיִּים אֶת-יְהוָה.: שבאר מים חיים- רמז לבית מקדש .

    לבאר הראשונה  קרא :"עשק"- רמז לבית ראשון שנתעשקו  עמנו ועשו איתנו כמה  מחלוקות וכמה מלחמות  עד שהחריבו את בית המקדש.

     לבאר השנייה קרא: "שטנה" וכאן זה רמז לבית שני :שנאמר: ו"ּבְמַלְכוּת֙ אֲחַשְׁוֵר֔וֹשׁ בִּתְחִלַּ֖ת מַלְכוּת֑וֹ כָּתְב֣וּ שִׂטְנָ֔ה עַל־יֹשְׁבֵ֥י יְהוּדָ֖ה וִירוּשָׁלָֽ‍ִם"׃ [עזרא ד', ו] שם זה היה קשה יותר מהשם הראשון של הבאר. כי  בית שני נחרב וגם עם ישראל גלה מארצו.

    הבאר השלישית- עליה לא רבו, כמו שנאמר: וַיַּחְפֹּר בְּאֵר אַחֶרֶת, וְלֹא רָבוּ, עָלֶיהָ; וַיִּקְרָא שְׁמָהּ, רְחֹבוֹת"-ובאר זאת שלא רבו עליה- היא כנגד: הבית השלישי לעתיד  לבוא, שנאמר:

    "וְרָחֲבָה וְנָסְבָה לְמַעְלָה לְמַעְלָה לַצְּלָעוֹת" [יחזקאל מ"א, ז]

    בית שלישי יבנה בע"ה- ללא ריב והקב"ה ירחיב גם את גבולנו - כפי שנאמר: "כִּי-יַרְחִיב יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת- גְּבֻלְךָ, כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר-לָךְ,.."- והמשמעות היא: שה'  ירחיב את גבולנו והדבר יעשה ללא ריב.

    רבינו בחיי מביא מדרש יפה: נאמר על דוד המלך:

     "וַיִּלְכֹּד דָּוִד, אֵת מְצֻדַת צִיּוֹן--הִיא, עִיר דָּוִד". [שמואל-ב, ה, ז], "מפני מה נקראת על שמו של בשר ודם? אלא לפי שהיה גלוי וידוע לפני מלך  מלכי המלכים הקב"ה- שבשר ודם בונין אותה ובשר ודם מחריבים אותה- לכך נקרא על שמו של בשר ודם, אבל לעתיד לבוא- היא נקראת על שמו יתברך שנאמר:

    "וְהָלְכוּ אֵלַיִךְ שְׁחוֹחַ בְּנֵי מְעַנַּיִךְ, וְהִשְׁתַּחֲווּ עַל-כַּפּוֹת רַגְלַיִךְ כָּל- מְנַאֲצָיִךְ; וְקָרְאוּ לָךְ עִיר יְהוָה, צִיּוֹן קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל". [ישעיהו ס, י"ד]

    ה"כלי יקר" סובר: כי בית המקדש השלישי יבנה על ידי מלך המשיח לפי שנאמר עליו:

    "לם רבה (לְמַרְבֵּה) הַמִּשְׂרָה וּלְשָׁלוֹם אֵין-קֵץ, עַל - כִּסֵּא דָוִד וְעַל-מַמְלַכְתּוֹ, לְהָכִין אֹתָהּ וּלְסַעֲדָהּ.." [ישעיהו ט, ג]

    כי  בימיו יהיה שלום ואמת - לכן נקרא רחובות - כי ירחיב ה' את גבולות עם ישראל.

    על הבאר האחרונה המוזכרת בפרשה זו  מסופר כי עבדי יצחק מבשרים לו:   "מָצָאנוּ מָיִם.  וַיִּקְרָא אֹתָהּ, שִׁבְעָה; עַל-כֵּן שֵׁם-הָעִיר בְּאֵר שֶׁבַע, עַד הַיּוֹם הַזֶּה".

    רש"ר מסביר: אברהם קרא למקום ההוא: באר שבע ויצחק קרא שם לבאר: "שבעה"- וזאת לזכר השבועה שנשבעו שם, או מהטעם ששם נגלה אליו ה' כמקיים את בריתו בעניינים ארציים מוחשיים שהיווה נקודת פסגה בחיי יצחק. על בסיס שני אירועים אלה העיר שהוקמה באזור זה- קיבלה את שמה:

     באר שבע.

    לסיכום, לאור האמור לעיל: בארות המים שנחפרו – מרמזות – על בתי המקדש    ראשון ,שני ושלישי –לעתיד לבוא.

    ולשבחו של יצחק יאמר : כי המשיך את דרכו של אברהם בהפצת האמונה.

    האגדה מספרת על יצחק: כאשר מלאו לו שבעים וחמש שנה אמר בליבו: עד כה ה' היה בעזרי בזכות - אבי אברהם הצדיק, אבל כעת שנפטר, בזכות מי אני אזכה בכל הטוב? אז הופיע לפניו  אלוקים ואמר לו: שהוא יגן עליו וציווה  עליו שימשיך לגור בארץ ישראל ועליו מוטל להמשיך להפיץ את האמונה לסביבתו וילמד אותם לאהוב את העבודה ולשנוא את הבטלה, ואכן יצחק מילא את ציווי ה' וזכה להצלחה גדולה  לכל אשר פנה.

    יהי רצון  שנתמיד ללכת בדרכי אבותינו ונזכה במהרה לגאולה שלמה-ולבניין הבית השלישי.

     כפי שנאמר:

    "וְהָיָה מִדֵּי חֹדֶשׁ בְּחָדְשׁוֹ וּמִדֵּי שַׁבָּת בְּשַׁבַּתּוֹ יָבוֹא כָל בָּשָׂר לְהִשְׁתַּחֲו‍ֹת לְפָנַי אָמַר יְהוָה". [ישעיהו ס"ו, כ"ג]

     עוד מיצירותיי לפרשה זו:

    ''    

     ציורי  תנ"ך/ רבקה הולכת לדרוש את ה'/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    

    ציורי תנ"ך/ רבקה אוחזת ביעקב ועשיו/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    ''    

    ציורי תנ"ך/ יעקב איש תם יושב אוהלים ועשיו איש  ציד/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ יעקב מגיש לעשיו נזיד עדשים/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    

    ציורי תנ"ך/ עשיו יוצא לצוד  ציד בשדה/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    

    ציורי תנ"ך/ רבקה צופה אל עבר עשיו/ ציירה: אהובה קליין (c)

        

    ''    

    ציורי תנ"ך/ רבקה מצווה על יעקב לברוח אל  חרן/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


        

    ההפטרה:
     מלאכי א,
    קטע מתוך ההפטרה:
     
    "מַשָּׂא דְבַר-יְהוָה, אֶל-יִשְׂרָאֵל, בְּיַד, מַלְאָכִי.  אָהַבְתִּי אֶתְכֶם אָמַר יְהוָה, וַאֲמַרְתֶּם בַּמָּה אֲהַבְתָּנוּ; הֲלוֹא-אָח עֵשָׂו לְיַעֲקֹב נְאֻם-יְהוָה, וָאֹהַב אֶת-יַעֲקֹב.   וְאֶת-עֵשָׂו, שָׂנֵאתִי; וָאָשִׂים אֶת-הָרָיו שְׁמָמָה, וְאֶת-נַחֲלָתוֹ לְתַנּוֹת מִדְבָּר.   כִּי-תֹאמַר אֱדוֹם רֻשַּׁשְׁנוּ, וְנָשׁוּב וְנִבְנֶה חֳרָבוֹת--כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, הֵמָּה יִבְנוּ וַאֲנִי אֶהֱרוֹס; וְקָרְאוּ לָהֶם גְּבוּל רִשְׁעָה, וְהָעָם אֲשֶׁר-זָעַם יְהוָה עַד-עוֹלָם.   וְעֵינֵיכֶם, תִּרְאֶינָה; וְאַתֶּם תֹּאמְרוּ יִגְדַּל יְהוָה, מֵעַל לִגְבוּל יִשְׂרָאֵל.  בֵּן יְכַבֵּד אָב, וְעֶבֶד אֲדֹנָיו; וְאִם-אָב אָנִי אַיֵּה כְבוֹדִי וְאִם-אֲדוֹנִים אָנִי אַיֵּה מוֹרָאִי אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, לָכֶם הַכֹּהֲנִים בּוֹזֵי שְׁמִי, וַאֲמַרְתֶּם, בַּמֶּה בָזִינוּ אֶת-שְׁמֶךָ.  מַגִּישִׁים עַל-מִזְבְּחִי לֶחֶם מְגֹאָל, וַאֲמַרְתֶּם בַּמֶּה גֵאַלְנוּךָ; בֶּאֱמָרְכֶם, שֻׁלְחַן יְהוָה נִבְזֶה הוּא.   וְכִי-תַגִּישׁוּן עִוֵּר לִזְבֹּחַ אֵין רָע, וְכִי תַגִּישׁוּ פִּסֵּחַ וְחֹלֶה אֵין רָע; הַקְרִיבֵהוּ נָא לְפֶחָתֶךָ, הֲיִרְצְךָ אוֹ הֲיִשָּׂא פָנֶיךָ--אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת.   וְעַתָּה חַלּוּ-נָא פְנֵי-אֵל, וִיחָנֵּנוּ; מִיֶּדְכֶם, הָיְתָה זֹּאת--הֲיִשָּׂא מִכֶּם פָּנִים, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת.   מִי גַם-בָּכֶם וְיִסְגֹּר דְּלָתַיִם, וְלֹא-תָאִירוּ מִזְבְּחִי חִנָּם; אֵין-לִי חֵפֶץ בָּכֶם, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, וּמִנְחָה, לֹא-אֶרְצֶה מִיֶּדְכֶם.   כִּי מִמִּזְרַח-שֶׁמֶשׁ וְעַד-מְבוֹאוֹ, גָּדוֹל שְׁמִי בַּגּוֹיִם, וּבְכָל-מָקוֹם מֻקְטָר מֻגָּשׁ לִשְׁמִי, וּמִנְחָה טְהוֹרָה:  כִּי-גָדוֹל שְׁמִי בַּגּוֹיִם, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת".   
        

    *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות  באתר (c)

     

    עם ישראל היקר,  חודש טוב- חודש של נסים ונפלאות שבת שלום ובשורות טובות.


    דרג את התוכן:

      תגובות (23)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        5/12/19 11:09:

       תודה גם לכל החברים היקרים שהעניקו כוכב לפוסט זה.

       תבורכו:

       באור של  הצלחות ושמחה.


       בברכה

       אהובה.

        3/12/19 22:20:

      צטט: היא ולא אחרת 2019-12-01 15:57:25

      שמחתי לקרוא והציורים נהדרים ומרוממים רוח. לשבוע טוב ולחודש מואר ומבורך שפע מכל וכל טוב. תודה❤

      יקירה.
      נשיקה
       תודה, מקרב לב- למילותייך הטובות והברכות הנהדרות.
       ברוכה תהיי  תמיד- בכול, מכול, כול.

       בברכה
       אהובה.
        3/12/19 22:18:

      צטט: תכשיט 2019-11-30 17:23:47

      איזה כייף לקרוא אותך כל שבוע והציורים פשןט וואו... שבוע מבורך

       תכשיט היקרה.
      נשיקה
       תודה לתגובתך היפה והמשמחת.
       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        3/12/19 09:58:

      צטט: עמנב 2019-11-30 12:04:11

      גם הפעם, אהובה, נהניתי מן הקריאה ומן הציורים. שבוע טוב, עמוס.
       עמוס היקר.

       תודה לדבריך הנהדרים,
       שמחה שנהנית  מהפוסט.
       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        2/12/19 23:55:

      צטט: * חיוש * 2019-11-30 10:54:11

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לבקר אצלך, לקרוא את שירך ואת ההסברים והפרשנויות ברוח הפרשה

      ציורייך מדהימים ביופיים, ותמיד מזכירים לי את הציורים המרהיבים מתקופת הרנסנס

      שבת טובה ומבורכת וחודש טוב ובשורות טובות גם לך יקירה ולכל אהובייך

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב- לתגובתך היפה והמיוחדת- כדרכך בקודש.

      תבורכי- את וכל יקירייך בחודש טוב- חודש של נסים ונפלאות-

       הצלחות וישועות.

       באהבה וחיבוקים.

       אהובה.

        2/12/19 23:51:

      צטט: barir 2019-11-30 09:10:19

      תודה, אהובה היקרה, על היצירות המופלאות שלך. מאחלת לך שבוע וחודש טובים ומיטיבים.♥

      מרסיה היקרה.
      נשיקה

       תודה, מקרב לב- לתגובתך היפה. המשך שבוע טוב וגם יצירתי.

      בברכה
       אהובה
        2/12/19 09:23:

      צטט: sari10 2019-11-29 13:21:08

      ציורים יפים יפים.
      יום טוב, שבת טובה וחודש טוב ❤❤❤

       

       שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה לאיחולים ולשבחים.

       תבורכי בברכת מאלוקים ,

      תלכי מחיל אל חיל עד מאה ועשרים כעשרים.


       בברכה

       אהובה.

        2/12/19 09:20:

      צטט: ~ ~ 2019-11-29 10:51:52

      חודש טוב

      ושבת שלום אהובה

       

       יקירה.

      נשיקה

       תודה על דברייך הנפלאים.

       ברוכה תהיי תמיד.


       בברכה

       אהובה.

        2/12/19 09:18:

      צטט: תנועת כמוך 2019-11-29 14:52:07

      שולח כוכב תודה על הפוסט המלמד

      שבת שלום


       דוד היקר.

      תודה לתגובתך היפה.

      המשך שבוע טוב ומוצלח.

       

      בברכה

       אהובה.

        1/12/19 15:57:
      שמחתי לקרוא והציורים נהדרים ומרוממים רוח. לשבוע טוב ולחודש מואר ומבורך שפע מכל וכל טוב. תודה❤
        1/12/19 08:06:

      צטט: בדולח. 2019-11-29 08:21:07

      חודש טוב

      תפילה שהאור יזרח עלינו.

       בדולח היקר.


       תודה למילים הטובות.

       לא נותר, אלא להגיד: אמן ואמן על כל ישראל.

        שבוע טוב ושמח.


       בברכה

       אהובה.

        1/12/19 08:04:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2019-11-29 03:50:21

      ציורים יפים ופוסט מושקע ורציני.

      אסנת היקרה.

      נשיקה

       תודה למילותייך המשמחות והנפלאות.

       שבוע טוב

       ברכות וישועות.


       בברכה

       אהובה.

        1/12/19 08:02:

      צטט: שטוטית 2019-11-28 22:49:38

      יפה הציור אהובה יקרה:)

      סגנון מיוחד לך

      שבת שלום

       

      נשיקה

       

      שטוטית היקרה.


      נשיקה

       תודה רבה לתגובתך היפה.

        שבוע טוב- שבוע של שמחה ויצירה.


       בברכה
       אהובה.

        30/11/19 17:23:
      איזה כייף לקרוא אותך כל שבוע והציורים פשןט וואו... שבוע מבורך
        30/11/19 12:04:
      גם הפעם, אהובה, נהניתי מן הקריאה ומן הציורים. שבוע טוב, עמוס.
        30/11/19 10:54:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לבקר אצלך, לקרוא את שירך ואת ההסברים והפרשנויות ברוח הפרשה

      ציורייך מדהימים ביופיים, ותמיד מזכירים לי את הציורים המרהיבים מתקופת הרנסנס

      שבת טובה ומבורכת וחודש טוב ובשורות טובות גם לך יקירה ולכל אהובייך

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

        30/11/19 09:10:
      תודה, אהובה היקרה, על היצירות המופלאות שלך. מאחלת לך שבוע וחודש טובים ומיטיבים.♥
        29/11/19 14:52:

      שולח כוכב תודה על הפוסט המלמד

      שבת שלום

        29/11/19 13:21:

      ציורים יפים יפים.
      יום טוב, שבת טובה וחודש טוב ❤❤❤

        29/11/19 10:51:

      חודש טוב

      ושבת שלום אהובה

        29/11/19 08:21:

      חודש טוב

      תפילה שהאור יזרח עלינו.

      ציורים יפים ופוסט מושקע ורציני.
        28/11/19 22:49:

      יפה הציור אהובה יקרה:)

      סגנון מיוחד לך

      שבת שלום

       

      נשיקה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין