כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא:לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / ויצא 7

    0 תגובות   יום חמישי, 5/12/19, 20:11

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים)

    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם ואתם מוזמנות ומוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי:  http://interget.co.il

     

    ''

     

     

    וַיֹּאמֶר: הֵן עוֹד הַיּוֹם גָּדוֹל, לֹא עֵת הֵאָסֵף הַמִּקְנֶה. הַשְׁקוּ הַצֹּאן וּלְכוּ רְעוּ.
    וַיֹּאמְרוּ: לֹא נוּכַל עַד אֲשֶׁר יֵאָסְפוּ כָּל הָעֲדָרִים
    וְגָלְלוּ אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר וְהִשְׁקִינוּ הַצֹּאן.
    עוֹדֶנּוּ מְדַבֵּר עִמָּם וְרָחֵל בָּאָה עִם הַצֹּאן אֲשֶׁר לְאָבִיהָ כִּי רוֹעָה הִיא.
    וַיְהִי כַּאֲשֶׁר רָאָה יַעֲקֹב אֶת רָחֵל, בַּת לָבָן אֲחִי אִמּוֹ, וְאֶת צֹאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ,
    וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב וַיָּגֶל אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר וַיַּשְׁקְ אֶת צֹאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ. (כט, ז-י)

     

    יעקב התמלא שמחה בראותו את רחל כי הוא חש מיד
    קשר חזק אליה וידע שהיא עתידה להיות אשתו,
    ולכן מספרת התורה: "ויאהב יעקב את רחל" (כט, יז).
    שמחה זו העניקה לו עוצמה, ועל כך נאמר "ויגל את האבן מעל פי הבאר":
    "ויגל" - הגיל והשמחה הפיקו מתוכו כוחות שאיפשרו לו להסיר בעצמו את האבן,
    אשר עליה אמרו לו הרועים שכה כבדה היא, עד כי רק כשיגיעו כל חבריהם ניתן יהיה להסירה.
    כי גם באיש תם, כשהוא מאוהב, אהבת אמת נוסכת כוח רב.
    (הרשי"ל)

     

    ''

    המלאכים עולים בסולם בחלום יעקב. מיכאל לוקס לאופולד ווילמאן, המאה ה-17.
    ***
    וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְראשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה,
    וַיַּחֲלוֹם וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלוֹהִים עוֹלִים וְיוֹרְדִים בּוֹ. (כח, יב)
    אדם משול לסולם: רגליו מוצבות על הקרקע,
    ובעל כורחו עליו לעסוק בענינים ארציים, אך "ראשו מגיע השמימה":
    ביכולתו להתעלות מעל לחומר ולהידמות למלאכים ה"עולים ויורדים בו" -
    בו, באדם - לפי בחירתו.
    האם יבדיל בין קודש לחול, בין רקיע הקודש לקרקע החול?
    (האידנ"א)
    ''
    רחל ויעקב. ויליאם דייס, המאה ה-19
    ***
    וַיַּעֲבוֹד יַעֲקֹב בְּרָחֵל שֶׁבַע שָׁנִים
    וַיִּהְיוּ בְעֵינָיו כְּיָמִים אֲחָדִים בְּאַהֲבָתוֹ אוֹתָהּ. (כט, כ)
    "באהבתו א ו ת ה" - יעקב אהב את רחל, ולא את עצמו.
    זה היה סוד הקשר העמוק ביניהם.
    וחרז הרהמצ"ז:
    כשאדם מצפה לדברים נעימים, הזמן חולף מהר ושנים נהיות כימים.
    ''
    רחל ויעקב נפגשים ליד באר המים
    ***
    וַיִּדַּר יַעֲקב נֶדֶר לֵאמוֹר:
    אִם יִהְיֶה אֱלוֹהִים עִמָּדִי וּשְׁמָרַנִי בַּדֶּרֶךְ הַזֶּה אֲשֶׁר אָנוֹכִי הוֹלֵךְ
    וְנָתַן לִי לֶחֶם לֶאֱכוֹל וּבֶגֶד לִלְבוֹשׁ וְשַׁבְתִּי בְשָׁלוֹם אֶל בֵּית אָבִי -
    וְהָיָה ה' לִי לֵאלוֹהִים. (כח, כ)
    יעקב מבקש לחם, בלשון יחיד - לא כמות של מזון לאגירה.
    והוא מבקש בגד ללבוש - ולא מחסן של ביגוד.
    כי יעקב רצה לקבל רק כפי הצורך שלו, ולא יותר.
    לא היתה לו דאגת המחר משום שהיה בעל ביטחון שהכל יבוא על מקומו בשלום.
    ''
    יעקב ולבן חוגגים את ההסכם ביניהם על השידוך עם רחל
    ***
    וַיאמֶר לָבָן: לא יֵעָשֶׂה כֵן בִּמְקוֹמֵנוּ
    לָתֵת הַצְּעִירָה לִפְנֵי הַבְּכִירָה. (כט, כו).
    אלה היו דבריו של לבן ליעקב, שבא אליו בטענות על שרימה אותו
    ונתן לו לאישה את לאה במקום את רחל שעבורה עבד שבע שנים.
    במילה "במקומנו" עקץ לבן את יעקב:
    כאן נוהגים אחרת ממה שנהג יעקב,
    שקיבל במרמה מאביו יצחק את הברכות שהגיעו לאח הבכור - עשו.
    ''
    חלום יעקב. ציור של רפאלו, המאה ה-16
    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין