כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ רחל מבשרת לאביה על בוא יעקב/ ציירה: אהובה קליין (c)

    26 תגובות   יום חמישי, 5/12/19, 22:18

     

    Biblical paintings by Ahuva Klein

    Rachel tells her  father about Jacob's coming

     

    "וַיַּגֵּד יַעֲקֹב לְרָחֵל, כִּי אֲחִי אָבִיהָ הוּא, וְכִי בֶן-רִבְקָה, הוּא; וַתָּרָץ, וַתַּגֵּד לְאָבִיהָ". 

    [בראשית כ"ט,י"ב]

     

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ רחל מבשרת לאביה על בואו של יעקב/ ציירה: אהובה קליין (c)

    יעקב צופה לבאות.

    שיר מאת: אהובה קליין  ©

     

    בהגיע יעקב לחרן

    חש כסלע   איתן

    בתום תפילה לאלוקים

    מצימאון  הציל העדרים.

     

    אבן הסיר מהבאר

    זוכה להכיר את רחל

    דמו זורם בעורקיו

    כמנגינת כינור  הרהוריו.

     

    כעת צופה לבאות

    חפץ את לבן לראות

    לדעת הבשורה  בפיו

    היאות למשאלתו להקשיב?

     

    מביט ברחל  קורא שפתותיה               

    לאביה  לוחשת מילותיה:

    אורח נכבד אחי אביה

    זה עתה נכנס לחייה.

     

    לבן זוקף ראשו

    רוקם תכניות בליבו

    שמא נפל בחלקו

    אוצר אדיר לכיסו.

    הערה: השיר בהשראת פרשת: ויצא [חומש בראשית]

     

    הרעיון מאחורי השיר והיצירה:

     

     

    פרשת ויצא - מדוע זכה יעקב לברכה אצל לבן?חיוך

     מאת: אהובה קליין.

    עוד מיצירותיי לפרשה:

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ יעקב חולם -את חלום  הסולם- מלאכים עולים ויורדים / ציירה: אהובה קליין (c)

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ יעקב זוכה לראות את "שער השמים"/ ציירה: אהובה קליין (c)

        

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ יעקב  יוצק שמן על המזבח בבית אל/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ''    

      

    ציורי תנ"ך/ יעקב מגולל את האבן מעל פי הבאר/ ציירה: אהובה קליין(c)

    [שמן על בד]

     "ויהי כאשר ראה יעקב את רחל בת לבן אחי אמו ואת-צאן  לבן אחי אמו ויגש יעקב ויגל את- האבן מעל פי  הבאר..."[בראשית כ"ט, י]

     

    העלאת תמונות    


    ציורי תנ"ך/ פגישת יעקב ורחל ליד הבאר ובכיו של יעקב/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]
        

    ''    

    ציורי תנ"ך/  יעקב עובד שבע שנים למען השגת רחל/ ציירה: אהובה קליין (c)

     


    בפרשה זו יעקב פוגש לראשונה בחייו את רחל ליד הבאר, לאחר שהצליח להסיר את האבן מעל המים:

    "וַיַּגֵּד יַעֲקֹב לְרָחֵל, כִּי אֲחִי אָבִיהָ הוּא, וְכִי בֶן-רִבְקָה, הוּא; וַתָּרָץ, וַתַּגֵּד לְאָבִיהָ.  וַיְהִי כִשְׁמֹעַ לָבָן אֶת-שֵׁמַע יַעֲקֹב בֶּן- אֲחֹתוֹ, וַיָּרָץ לִקְרָאתוֹ וַיְחַבֶּק-לוֹ וַיְנַשֶּׁק-לוֹ, וַיְבִיאֵהוּ, אֶל-בֵּיתוֹ; וַיְסַפֵּר לְלָבָן, אֵת כָּל-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה.  וַיֹּאמֶר לוֹ לָבָן, אַךְ עַצְמִי וּבְשָׂרִי אָתָּה; וַיֵּשֶׁב עִמּוֹ, חֹדֶשׁ יָמִים.  וַיֹּאמֶר לָבָן, לְיַעֲקֹב, הֲכִי-אָחִי אַתָּה, וַעֲבַדְתַּנִי חִנָּם; הַגִּידָה לִּי, מַה- מַּשְׂכֻּרְתֶּךָ. וּלְלָבָן, שְׁתֵּי בָנוֹת:  שֵׁם הַגְּדֹלָה לֵאָה, וְשֵׁם הַקְּטַנָּה רָחֵל.  וְעֵינֵי לֵאָה, רַכּוֹת; וְרָחֵל, הָייְתָה, יְפַת-תֹּאַר, וִיפַת מַרְאֶה.  וַיֶּאֱהַב יַעֲקֹב, אֶת-רָחֵל; וַיֹּאמֶר, אֶעֱבָדְךָ שֶׁבַע שָׁנִים, בְּרָחֵל בִּתְּךָ, הַקְּטַנָּה.  וַיֹּאמֶר לָבָן, טוֹב תִּתִּי אֹתָהּ לָךְ, מִתִּתִּי אֹתָהּ, לְאִישׁ אַחֵר; שְׁבָה, עִמָּדִי".[בראשית כ"ט, י"ב- ג]

    השאלות הן:

    א] מדוע בחר יעקב ברחל- האחות הקטנה-דווקא ?

    ב] מי היה לבן וכיצד התייחס אל יעקב?

    תשובות.

    יעקב  בוחר ברחל.

    "החיזקוני" סובר: שמועה  יצאה - כי הגדולה מיועדת לאחיו הגדול של יעקב הלוא הוא עשיו ,לכן פחד יעקב לדרוש את האחות הבכורה - לאה , היות וכתוצאה מבחירתו זו ,עשיו  עשוי להתרגז מאד בטענה: שיעקב לא  הסתפק לקנות ממנו את הבכורה ,אלא אף את אשתו לקח!

    הגר"א [הגאון אליהו מווילנא] פירש את הפסוק: "שקר החן והבל היופי"  [משלי ל"א, ל]  תוך כדי שאלה: אם חן ויופי – הבל ושקר הם , מדוע משבח הכתוב את רחל שהייתה יפה? אלא שהתשובה היא: היופי- הוא  הבל ושקר כאשר הוא לבד!

    אבל  באישה יראת ה' –  היא מעלה גדולה!

    לכן  ניתן להבין מדוע חפץ יעקב ברחל?

    ספורנו סבור: כי יעקב התאהב באישיותה - לא בגלל טעם אחר.

    רש"י אומר על המילים: "וְרָחֵל, הָיְיתָה, יְפַת-תֹּאַר, וִיפַת מַרְאֶה".  יפת תואר- הכוונה: צורה הפרצוף - שהיו קווי דמותה מתוקנים ומתוארים בתבנית יפה, רש"י מביא  הוכחה להסבר זה מן הכתוב: "חָרַשׁ עֵצִים, נָטָה קָו, יְתָאֲרֵהוּ בַשֶּׂרֶד, יַעֲשֵׂהוּ בַּמַּקְצֻעוֹת וּבַמְּחוּגָה יְתָאֳרֵהוּ; וַיַּעֲשֵׂהוּ כְּתַבְנִית אִישׁ.." [ישעיהו מ"ד, י"ג] כמו  האומן העוסק בחיתוך עץ לפסל יסמן עליו את מקום החיתוך , הכוונה לקו המתאר את הצורה הכללית של הפנים.

    "וִיפַת מַרְאֶה"- הוא- זיו הקלסתר- כלומר: מאור פנים.

    מכאן, שרחל הייתה יפה בצורת פניה וגם האירה פנים.

    רש"ר [ הרב שמשון רפאל הירש] מסביר: כאשר יעקב ראה לראשונה את רחל הוא התרגש מאד כי דמות אמו - רבקה נתגלתה לו באישיותה של רחל.

    בעל הטורים מבאר : כשראה יעקב לראשונה את הבאר עוד בטרם  רחל הגיעה למקום, נזכר בדברי אמו –רבקה- שאמרה לו: כשם שאני יפת תואר והזדמנתי על הבאר –כן יהיה לך סימן מבנות אחי- אם תראה שהיא כתוארי - היא בת מזלך!

    מוסיף ומדגיש בעל הטורים:

    כאשר  יעקב ראה לראשונה את רחל - באותו זמן  גולל את האבן מעל הבאר- כוון שראה אותה- שרתה עליו שכינה ורוח הקודש .

     בדומה לכתוב בתהלים: "לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי " [תהלים  ט"ז, ט]

    פירוש נוסף: יגל כבודו של יעקב- כאשר יסיר יצר הרע שדומה לאבן [ב"ר, ע, ח]

    "אור החיים" מפרש את המילים:  "וַיַּגֵּד יַעֲקֹב לְרָחֵל, כִּי אֲחִי אָבִיהָ הוּא, וְכִי בֶן-רִבְקָה, הוּא.":

    אמר יעקב לרחל:  כי הוא קרוב אליה משתי בחינות:

    א] קירבת הגוף באומרו: שהוא אחי אביה. [בן רבקה –אחות לבן]

    ב] קירבת הנפש - באומרו שהוא בן רבקה וידועה רבקה בצדקותה –במעשיה הטובים.

    לעניות דעתי, על פי הסבר זה, ניכר שיעקב חפץ ברחל- לכן  הסביר לה שהם קרובים זה לזו.

    לבן הארמי.

    לבן היה אחיה של רבקה--אימם של יעקב ועשיו.

    הכתוב מציין : כי רחל רצה וסיפרה לאביה על בואו של יעקב, שואל רש"י:  הרי נהוג שבמקרה כזה, נוהגת הבת לספר לאימה ולא לאביה?

    אלא, מסתבר שאימה נפטרה ולא היה לה למי  לספר, אלא רק לאביה.

    האגדה מספרת: כאשר רצה רחל אל לבן- אביה - לספר על בואו של יעקב, אמר בליבו: הן הביא אליעזר אתו כסף וזהב ואבנים יקרות ,אף כי יעקב אהוב על יצחק ורבקה ,מיד רץ לבן אל יעקב והנה ראה שאין לו גמלים ואין עבדים, אמר בליבו: אין זאת, כי  ודאי הביא עמו  זהב וכסף וכל אבן יקרה, כדאי שאחבק אותו  ,סביר להניח - כי האוצרות טמונים בכיסיו, לכן חיבק ומישש את בגדי יעקב, אך התאכזב מאד משגילה שאין  שום דבר, לכן חשב, אולי  הביא יעקב עמו מרגליות יקרות והסתיר אותן  מתחת ללשונו, אם כך אנשקה  לו ואראה  מה בפיו? כאשר לבן נישק את יעקב, התעצב על ליבו, כי לא גילה דבר!

    לכן יעקב סיפר ללבן, כי בדרך שדד אותו, אליפז –בנו של  עשיו - באומרו: אבי ציווני להמיתך ולקחת את כל אשר ברשותך, יעקב הציע לאליפז לא לפגוע בו, אלא להסתפק בלקיחת הכסף והזהב שברשותו- כי עני נחשב למת, לכן נשאר חסר כול.

    מששמע זאת לבן, אמר ליעקב: אתה בעיניי היום – כעצם שהסירו מעליה את כל הבשר החלטתי לכבדך מאד ועתה שב אצלי בביתי ימים אחדים! ואכן יעקב לא התבטל אצל לבן, אלא עשה כל עבודה, הן בביתו והן בשדהו.

    רש"י מסביר:  את דברי לבן ליעקב: "אַךְ עַצְמִי וּבְשָׂרִי אָתָּה". "אך"- זו מלשון מיעוט- בכך רוצה לבן לומר ליעקב: אכניסך לביתי רק משום שאתה קרוב משפחה שלי. וזאת במיוחד  לאחר שלבן נוכח לדעת שאין לו שום תועלת בעלת ערך  מיעקב, לכן  החליט שרק משום הקרבה המשפחתית ביניהם יטפל בו -יארח אותו זמן קצר- משך חודש ימים. וכך אכן נהג. ואף הכנסת אורחים זו לא הייתה חינמית, אלא בתמורה לכך שיעקב  שימש כרועה צאן.

    רבינו בחיי מביא את  הסברו של רבנו שלמה  על דברי יעקב ללבן: "אֶעֱבָדְךָ שֶׁבַע שָׁנִים, בְּרָחֵל בִּתְּךָ, הַקְּטַנָּה"

    יעקב הדגיש את המילים: ב "ְּרָחֵל בִּתְּךָ, הַקְּטַנָּה" לפי שלבן היה בעיני יעקב- בחזקת  רמאי וחשש שמא יביא לו אישה מן השוק ששמה רחל, לכן הוצרך להגיד: "בִּתְּךָ" וחשש שמא יביא לו את לאה, לכן אמר: "הַקְּטַנָּה", למרות שיעקב נזהר שלבן  לא ירמהו, אך למרות זאת, לבן רימהו ונתן לו את לאה.

    "אור החיים" סובר: כי רחל הודיעה ליעקב - כי אביה רמאי ולכן יעקב סיפר ללבן את כל  מה שעבר עליו בדרך עם אליפז.

    רבי אברהם אלימלך בידרמן מביא את דברי הרד"ק:  למרות שלבן  שאל  את יעקב מהו השכר עבור עבודתו? ענה לו יעקב: 'לא תיתן לי שום דבר קצוב, אלא יהיה  שכרי דרך מקרה וטובת הא-ל כמו שיזמין לי , כלומר, לבן הארמי 'ביקש לעקור את הכול - להרחיק את יעקב  מאמונתו בקב"ה – כדי שלא יחוש שהוא תלוי בה' ולא יאמין כי פרנסתו היא מן השמים. אך יעקב שהיה ירא שמים ובעל אמונה איתנה בבורא עולם, לא  אבה לשמוע לדברי לבן וענה לו: שאינו מעוניין בשכר קבוע, כי באופן זה ,יסמוך ,חלילה רק על משכורתו הקצובה והקבועה וימעט חלילה ביטחונו בה' ,אלא שכרו יהיה ,אך ורק - על פי מה שיגזור עליו אלוקים. כמו בהמשך  ההתרחשות בפרשה, אנו עדים להתעשרותו של יעקב כיצד ילדו הכבשים עקודים,  מטרתו של יעקב הייתה, לשאת עיניו תמיד למרום ולדעת כי הפרנסה משמים בלבד!

    לסיכום, לאור האמור לעיל, המסקנה היא: יעקב חפץ ברחל – בתו הקטנה  של לבן,  מכמה טעמים, ואחד מהם: כי ראה את יופייה, אך גם את  היותה נערה- בעלת יראת אלוקים ומאור פנים.

     ובאשר לאביה, הבין – כי לבן הוא איש ערמומי ודבריו אינם נובעים מתוך כוח האמת ונמנע מליפול ברשת  שקריו ויפים דברי ירמיהו הנביא:

    "בָּרוּךְ הַגֶּבֶר אֲשֶׁר יִבְטַח בַּיהוָה וְהָיָה יְהוָה מִבְטַחוֹ".

     לכן אין זה פלא שיעקב  זכה לברכת שמים גם בסביבת לבן הרמאי.

       עוד מיצירותיי לפרשה:

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ רחל משתוקקת לבנים/ ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ רחל  שמחה בהולדת יוסף/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    

     

        

    ציורי תנ"ך/ יעקב קורא לנשותיו לשוב לארץ כנען/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ רחל יושבת על התרפים בכר הגמל/ציירה: אהובה קליין (c)

     

    [שמן על בד]

    "ותאמר אל אביה אל יחר בעיני אדוני כי לא אוכל לקום מפניך.."

        

    ההפטרה:
     הושע י"ב-י"ד:
     קטע מתוך ההפטרה:
     "וַיִּבְרַח יַעֲקֹב, שְׂדֵה אֲרָם; וַיַּעֲבֹד יִשְׂרָאֵל בְּאִשָּׁה, וּבְאִשָּׁה שָׁמָר.   וּבְנָבִיא, הֶעֱלָה יְהוָה אֶת-יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם; וּבְנָבִיא, נִשְׁמָר.  הִכְעִיס אֶפְרַיִם, תַּמְרוּרִים; וְדָמָיו, עָלָיו יִטּוֹשׁ, וְחֶרְפָּתוֹ, יָשִׁיב לוֹ אֲדֹנָיו.
     כְּדַבֵּר אֶפְרַיִם רְתֵת, נָשָׂא הוּא בְּיִשְׂרָאֵל; וַיֶּאְשַׁם בַּבַּעַל, וַיָּמֹת.  וְעַתָּה יוֹסִפוּ לַחֲטֹא, וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם מַסֵּכָה מִכַּסְפָּם כִּתְבוּנָם עֲצַבִּים, מַעֲשֵׂה חָרָשִׁים, כֻּלֹּה; לָהֶם, הֵם אֹמְרִים, זֹבְחֵי אָדָם, עֲגָלִים יִשָּׁקוּן.   לָכֵן, יִהְיוּ כַּעֲנַן-בֹּקֶר, וְכַטַּל, מַשְׁכִּים הֹלֵךְ; כְּמֹץ יְסֹעֵר מִגֹּרֶן, וּכְעָשָׁן מֵאֲרֻבָּה.   וְאָנֹכִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם; וֵאלֹהִים זוּלָתִי לֹא תֵדָע, וּמוֹשִׁיעַ אַיִן בִּלְתִּי.   אֲנִי יְדַעְתִּיךָ, בַּמִּדְבָּר--בְּאֶרֶץ, תַּלְאֻבוֹת.  כְּמַרְעִיתָם, וַיִּשְׂבָּעוּ--שָׂבְעוּ, וַיָּרָם לִבָּם; עַל-כֵּן, שְׁכֵחוּנִי.   וָאֱהִי לָהֶם, כְּמוֹ-שָׁחַל--כְּנָמֵר, עַל-דֶּרֶךְ אָשׁוּר..... "

     

    לכל עם ישראל היקר,

     יהי רצון  שנזכה להתאחד כאיש אחד בלב אחד ונרבה אהבת חינם בינינו- כי כולנו אחים!

    ובא לציון גואל. אמן ואמן.

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר (c)


    דרג את התוכן:

      תגובות (26)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        12/12/19 21:35:

      צטט: עט סופר 2019-12-11 14:34:51

      כדרכך בקודש...המדרשים נאים והציורים מרהיבים....
      ועל שניים אלה אמר המשורר בשיר השירים: "שנייך כעדר הרחלים שעלו מן הרחצה שכלם מתאימות ושכלה אין בהם"צוחק

       

      ולעניין ההפטרה .... יש המפטירין בהושע :"עמי תלואים למשובתי ואל על יקראהו יחד לא ירומם...." (בפרק יא')

       

      ומפרש המלבי"ם:

      שכל ישראל יחד יקראוהו ויבקשוהו שלא ירומם את שכינתו אל-על , דהיינו למעלה למרומי שחקים להסתלק מהם לגמרי".

      ועל זנ משיב "ההוא" ...מלמעלה..."נהפך עלי לבי, יחד נכמרו נחומי"...

      צא ולמד: כמה חשובה האחדות לעם ישראל,  עד כדי כך שהנביא מוסיף ואומר: (בפרק ד')  "חבור עצבים אפרים-הנח לו"... וברור הוא למבינים...!!

       
      וכל מילה מיותרת.צוחק

       

      עט סופר היקר.

       תודה, מקרב לב, לדבריך הנהדרים,

       על הציטוט הנאה משיר השירים

       ההסברים היפים ודברי הפרשן.

      יישר כוח!

       תבורך משמים בשפע  ברכות כמים.

       בברכה

       אהובה.

       

       

        12/12/19 21:18:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2019-12-09 17:31:37

      תודה

      מכבית היקרה.
      נשיקה
       תודה לתגובתך הנפלאה.
       ברוכה תהיי תמיד
       ויהי רצון שכולנו נזכה  לבשורות טובות.
       בברכה
       אהובה.

       

        12/12/19 21:15:

      צטט: רונית אברהם 2019-12-08 21:23:44

      אהובה יקרה, קראתי בעניין את התלאות שעבר יעקב במסע אל משפחת אמו רבקה עד ששב לביתו עם משפחה משלו - עמנו. כמו תמיד ציורייך מבארים ומאירים את הכתוב, ואני מצטרפת בכל לב לתפילתך - שתהא אחדות בעמנו ונרבה באהבה ובכבוד זה לזה. אמן כן יהי רצון.

      רונית היקרה.
      נשיקה
        תודה לדברייך הנהדרים והמרגשים.
      יהי רצון שנזכה כולנו לבשורות טובות- כאיש אחד בלב אחד.
       בברכה
       אהובה.

       

        12/12/19 21:13:

      צטט: א ח א ב 2019-12-08 13:52:07

      לכל עם ישראל היקר, יהי רצון שנזכה להתאחד כאיש אחד בלב אחד ונרבה אהבת חינם בינינו- כי כולנו אחים! ובא לציון גואל. אמן ואמן.
       אחאב היקר.

       תודה לדבריך הנפלאים.
       בברכה
       וכל טוב.

       אהובה.

       

        12/12/19 21:12:

      צטט: עמנב 2019-12-08 00:40:51

      שלום אהובה, אהבתי את הפרשנויות שהבאת, ואת ציורייך היפים והצבעוניים. התרשמתי במיוחד מ"סולם יעקב". שבוע טוב, עמוס.
      עמוס היקר.

       תודה לתגובתך היפה.
        בברכה
       ובשורות טובות.

       אהובה.

       

        11/12/19 14:34:

      כדרכך בקודש...המדרשים נאים והציורים מרהיבים....
      ועל שניים אלה אמר המשורר בשיר השירים: "שנייך כעדר הרחלים שעלו מן הרחצה שכלם מתאימות ושכלה אין בהם"צוחק

       

      ולעניין ההפטרה .... יש המפטירין בהושע :"עמי תלואים למשובתי ואל על יקראהו יחד לא ירומם...." (בפרק יא')

       

      ומפרש המלבי"ם:

      שכל ישראל יחד יקראוהו ויבקשוהו שלא ירומם את שכינתו אל-על , דהיינו למעלה למרומי שחקים להסתלק מהם לגמרי".

      ועל זנ משיב "ההוא" ...מלמעלה..."נהפך עלי לבי, יחד נכמרו נחומי"...

      צא ולמד: כמה חשובה האחדות לעם ישראל,  עד כדי כך שהנביא מוסיף ואומר: (בפרק ד')  "חבור עצבים אפרים-הנח לו"... וברור הוא למבינים...!!

       
      וכל מילה מיותרת.צוחק

        10/12/19 09:41:

      צטט: תכשיט 2019-12-07 17:40:42

      אהובה יקרה שבוע טוב ומבורך...

       

       תכשיט היקרה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך היפה.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

        10/12/19 09:39:

      צטט: * חיוש * 2019-12-07 09:55:23

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג כמו תמיד לקרוא את שירך, את ההסברים והאגדה

      ובזכותך למדתי עוד על אותה פרשה.

      עונג להתבונן בציורייך המרשימים ביופיים

      נפלא ציירת את המלאכים העולים ויורדים בחלום יעקב

      אמן ואמן לברכתך -" שנזכה להתאחד כאיש אחד ונרבה אהבת חינם"

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת גם לך יקירה ולכל אהובייך

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

      תודה, מקרב לב, לדברייך המרגשים והמשמחים כאחד.

       יישר כוח לך- על קריאתך את כל הטקסט בדבקות כה רבה ועל התבוננותך העמוקה ביצירות.

       תבורכי יחד עם יקירייך- בהמשך שבוע טוב ומבורך: בכול, מכול, כול.

       באהבה רבה וחיבוקים

       אהובה.

        9/12/19 23:19:

      צטט: חכמה 2019-12-06 21:41:07

      אהובה יקרה, השקעת כל כך הרבה עבודה וכתוצאה למדתי דברים חדשים, תודה על מאמציך.

       

       יקירה.

      נשיקה

       תודה על הערכתך הרבה ומילותייך הטובות.

       ברוכה תהיי תמיד.

        בברכה ובשורות טובות.

       אהובה

        9/12/19 23:18:

      צטט: תנועת כמוך 2019-12-06 15:44:43

      שולח כוכב תודה לפוסט המושקע והמלמד

      שבת שלום

      בשורות טובות

       

       דוד היקר.

       תודה לתגובתך היפה.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה

        9/12/19 23:16:

      צטט: ~ ~ 2019-12-06 12:25:18

      ציורים מקסימים

      שבת שלום אהובה

       יקירה.

      נשיקה

       תודה למילותייך הטובות והברכה.

      תבורכי - בהמשך שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        9/12/19 23:14:

      צטט: sari10 2019-12-06 10:31:32

      סיפור אהבה פתלתל, יופי של ציורים והסברים.
      שבת טובה וברוכה לך אהובה!

       שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך היפה.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

        בשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

      תודה
        8/12/19 21:23:
      אהובה יקרה, קראתי בעניין את התלאות שעבר יעקב במסע אל משפחת אמו רבקה עד ששב לביתו עם משפחה משלו - עמנו. כמו תמיד ציורייך מבארים ומאירים את הכתוב, ואני מצטרפת בכל לב לתפילתך - שתהא אחדות בעמנו ונרבה באהבה ובכבוד זה לזה. אמן כן יהי רצון.
        8/12/19 13:52:
      לכל עם ישראל היקר, יהי רצון שנזכה להתאחד כאיש אחד בלב אחד ונרבה אהבת חינם בינינו- כי כולנו אחים! ובא לציון גואל. אמן ואמן.
        8/12/19 00:40:
      שלום אהובה, אהבתי את הפרשנויות שהבאת, ואת ציורייך היפים והצבעוניים. התרשמתי במיוחד מ"סולם יעקב". שבוע טוב, עמוס.
        7/12/19 19:56:

      צטט: בדולח. 2019-12-06 09:13:27

      פרשה המספרת על נטיעת האומה היהודית, שמאז ומעולם ניטעת בקשיים רבים.

      כמה קשיים חווה יעקב כפי אומרו בקיץ סבל מהחום ובחורף מהקור, ולמרות זאת כשהמטרה האומה היהודית לםניו אין הקשיים מרפים ידיו. ותכונה זו אנו רואים בכל דור טדור שהקשיים לא מרפים את העם היהודי.

      בדולח היקר.

       

       תודה, מעומק הלב, על דבריך  החשובים והמחכימים. כמה אתה  צודק בדבריך!

       עם ישראל ממשיך  תוך כדי קשיים בדרך סלולה עד בוא גואל, כפי שנאמר:

      "וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל וּבָאוּ הָאֹבְדִים בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר וְהַנִּדָּחִים בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם וְהִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַר הַקֹּדֶשׁ בִּירוּשָׁלָ‍ִם". 

      [ישעיהו כ"ז,י"ג]

       

      שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה

        7/12/19 19:49:

      צטט: שטוטית 2019-12-06 01:48:10

      יופי של פרשה אהובה יקרה :)

      הציורים הטקסטים

      כל כך מעניין.

      אוהבת, כמו מחכה לפרשת השבוע שלך

      וכשאת מעלה אני יודעת אנחנו לקראת שבת המלכה.

       

      שבת שלום אהובה יקרה :)

       

      נשיקה

       

      שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה רבה, מקרב לב-

        למילותייך הנפלאות שכל כך ריגשו ושמחו אותי.

       ברוכה תהיי תמיד .

       מאחלת לך:

       שבוע טוב ושמח ותלכי מחיל אל חיל....

       בברכה

       אהובה

        7/12/19 17:40:
      אהובה יקרה שבוע טוב ומבורך...
        7/12/19 09:55:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג כמו תמיד לקרוא את שירך, את ההסברים והאגדה

      ובזכותך למדתי עוד על אותה פרשה.

      עונג להתבונן בציורייך המרשימים ביופיים

      נפלא ציירת את המלאכים העולים ויורדים בחלום יעקב

      אמן ואמן לברכתך -" שנזכה להתאחד כאיש אחד ונרבה אהבת חינם"

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת גם לך יקירה ולכל אהובייך

        6/12/19 21:41:
      אהובה יקרה, השקעת כל כך הרבה עבודה וכתוצאה למדתי דברים חדשים, תודה על מאמציך.
        6/12/19 15:44:

      שולח כוכב תודה לפוסט המושקע והמלמד

      שבת שלום

      בשורות טובות

        6/12/19 12:25:

      ציורים מקסימים

      שבת שלום אהובה

        6/12/19 10:31:

      סיפור אהבה פתלתל, יופי של ציורים והסברים.
      שבת טובה וברוכה לך אהובה!

        6/12/19 09:13:

      פרשה המספרת על נטיעת האומה היהודית, שמאז ומעולם ניטעת בקשיים רבים.

      כמה קשיים חווה יעקב כפי אומרו בקיץ סבל מהחום ובחורף מהקור, ולמרות זאת כשהמטרה האומה היהודית לםניו אין הקשיים מרפים ידיו. ותכונה זו אנו רואים בכל דור טדור שהקשיים לא מרפים את העם היהודי.

        6/12/19 01:48:

      יופי של פרשה אהובה יקרה :)

      הציורים הטקסטים

      כל כך מעניין.

      אוהבת, כמו מחכה לפרשת השבוע שלך

      וכשאת מעלה אני יודעת אנחנו לקראת שבת המלכה.

       

      שבת שלום אהובה יקרה :)

       

      נשיקה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין