כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא: לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / וישלח 8

    0 תגובות   יום חמישי, 12/12/19, 21:03

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים)

    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם ואתם מוזמנות ומוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

     

    ''

     

    וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב לְבַדּוֹ וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר.
    וַיַּרְא כִּי לֹא יָכוֹל לוֹ וַיִּגַּע בְּכַף יְרֵכוֹ,
    וַתֵּקַע כַּף יֶרֶךְ יַעֲקֹב בְּהֵאָבְקוֹ עִמּוֹ.
    וַיֹּאמֶר: לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ, כִּי אִם יִשְׂרָאֵל,
    כִּי שָׂרִיתָ עִם אֱלוֹהִים וְעִם אֲנָשִׁים - וַתּוּכָל. (לב, כה-כט)

     

    "איש" בהיפוך - "שיא".
    אדם נמצא בשיאו בעת שעליו להיאבק עם מי שקם עליו כשהוא לבדו ואין מי שיתמוך בו.
    יעקב אבינו עמד במאבק זה:
    הוא לא שיחרר את המלאך עד שבירך אותו כדרישתו של יעקב:
    "לא יעקב יאמר עוד שמך כי אם ישראל,
    כי שָׂרית עם אלוהים ועם אנשים - ותוכל" (לב, כט).
    (הרשב"ד)

     

    ''

    יעקב נאבק במלאך. רמברנדט, המאה ה-15

    ***
    כִּי הָיָה רְכוּשָׁם רָב מִשֶּׁבֶת יַחְדָּיו
    וְלא יָכְלָה אֶרֶץ מְגוּרֵיהֶם לָשֵׂאת אוֹתָם מִפְּנֵי מִקְנֵיהֶם. (לו, ז)
    כך מספר הפסוק על התאומים יעקב ועשו.
    שני האחים לא הסתדרו ביניהם משום שרכושם היה ר ב:
    כל אחד מהם רצה להיות הרב, המוביל והמחליט -
    ועל משרה זו הם רבו...
    (הרהמצ"ז)
    ''
    יעקב והמלאך. גוסטב דורה, המאה ה-19

    ***
    וַיְצַו אוֹתָם לֵאמוֹר:
    כֹּה תֹאמְרוּן לַאדוֹנִי, לְעֵשָׂו:
    כֹּה אָמַר עַבְדְּךָ יַעֲקֹב, עִם לָבָן גַּרְתִּי וָאֵחַר עַד עָתָּה.
    וַיְהִי לִי שׁוֹר וַחֲמוֹר, צֹאן וְעֶבֶד וְשִׁפְחָה.
    וָאֶשְׁלְחָה לְהַגִּיד לַאדוֹנִי, לִמְצוֹא חֵן בְּעֵינֶיך. (לב,ד-ה)
    "למצוא חן בעיניך" - ראשי תיבות ח ל ב.
    יעקב ידע לקיים את האמור בשיר השירים: "דבש וחלב תחת לשונך" (ד, יא),
    אך בחוכמתו הבין כי לאמירה רכה יש לצרף גם מנחה.
    (הרשי"ל)
    ''
    פגישת שני האחים, יעקב ועשו. ציורו של ווטס, המאה ה-19
    ***
    וַיֹּאמֶר: אִם יָבוֹא עֵשָׂו אֶל הַמַּחֲנֶה הָאַחַת וְהִכָּהוּ -
    וְהָיָה הַמַּחֲנֶה הַנִּשְׁאָר לִפְלֵיטָה. (לב, ט)
    כך אמר יעקב שחשש כי עשו יפגע בו ובמשפחתו ובאנשיו
    ולכן חילק את משפחתו ואת שאר האנשים שבאו איתו לשני מחנות.
    המילה וְהִכָּהוּ נקראת אותו דבר משמאל לימין.
    רמז לכך, שכאשר מכים ופוגעים ביהודים -
    יהיה מי שיכה בחזרה את הפוגעים והם יקבלו את עונשם.
    ''
    יעקב ועשו. יוליוס שנור פון קרסלספלד, המאה ה-18

    ***
    וַיָּרָץ עֵשָׂו לִקְרָאתוֹ וַיְחַבְּקֵהוּ
    וַיִּפוֹל עַל צַוָּארָיו וַיִּשָּׁקֵהוּ וַיִּבְכּוּ. (לג, ד)
    שני האחים בכו.
    הבכי של יעקב מובן: הוא הצטער על המנחה הגדולה שנתן לעשו
    כדי לפייס אותו על שגנב ממנו את הבכורה.
    אבל למה עשו בכה?
    משום שאת המנחה שלח יעקב בידי שליחים,
    ועשו ידע כי כששולח אדם מתנות על ידי אחרים -
    חלקן בוודאי נשאר בידיהם ולא מגיע ליעד...

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין