כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    0

    משמעות הנר בסדר הדלקתו בחנוכה

    3 תגובות   יום חמישי, 26/12/19, 11:06

     

    ''

     

    משמעות הנר בסדר הדלקתו בחנוכה

    הדלקת הנרות בחג החנוכה ,תפקידה להזכיר לנו- שאנו צריכים להדליק את נר החנוכה -גם בלבנו. "נר החנוכה" מסמל את הרצון שקיים בנו לגלות את העולם הרוחני, את האור. כותב על כך הרב קוק "והנר הזה סמל... להאיר על ידו את אורח חייו והארת נשמתו".

    המושג "אור" בחכמת הקבלה מסמל את תכונת הנתינה, תכונתו של הכוח העליון. כדי להיכנס במגע עמו, מספיק שנרצה להידמות לו, להיות כמוהו - לתת. אם רק נרצה בכך, האור ישפיע עלינו, ידליק את נר החנוכה בלבנו ואז "חשכה כאורה יאיר".

    חכמת הקבלה מסבירה ,שבנשמת האדם עשרה חלקים שנקראים עשר ספירות: כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד ומלכות. חג החנוכה מסמל את מחצית הדרך של תיקון הנשמה בחזרה לשורשה באין סוף.

    רצונו הקטן של האדם להגיע לרוחניות נקרא "מלכות", ותכונת הנתינה נקראת "בינה". כאשר אנו מעלים את רצוננו, את ה"מלכות", לתכונת הנתינה, ל"בינה", מתבצע תיקון והאור מאיר בכל שמונה הספירות, מבינה עד מלכות. השורה "בני בינה ימי שמונה" בשיר "מעוז צור ישועתי" מרמזת על שמונה ספירות אלה.

    מקור השם חנוכה הוא בצירוף המילים חנו-כה. האותיות "חנו" מסמלות את החניה שאנו מבצעים בתהליך התיקון הרוחני, כאשר אנו מגיעים לספירת בינה. האותיות "כה", מציינות את התאריך שבו חל חג החנוכה - כ"ה בכסלו.

    אנו מציינים את תיקון שמונה הספירות הראשונות בנשמת האדם על ידי הדלקת שמונת נרות החנוכה. כסימן להתקדמות בתהליך התיקון אנו נוהגים להדליק בכל יום נר נוסף.

    היכולת לבקש את הבקשות הנכונות וגם לראות בהתגשמותן נמצאת בידיהם של אותם אשר זכו להגיע לרמת "ניקיון אבסולוטית" ועתה הם מסוגלים להעביר דרכם אור, שמחה, נתינה וקבלה.

    כל נר מהווה תדר אנרגטי שונה אשר משפיע על תחום אחר אצלנו.

    הנר הראשון הוא התדר של הראיה הפנימית, העין השלישית.
    איזור זה גם נחשב רגיש לאור, ועל פי הגישה המיסטית, כאשר הוא מתפתח אזי הוא מסוגל להבחין באור הבא מממד הרוח או הנשמה.

    הנר השני הוא השמיעה הפנימית, הקול הפנימי שלנו.
    הקול הפנימי הוא בעל תפקיד מרכזי על מנת לחיות את החיים הנכונים עבורנו. 
    באמצעותו, אנו שואלים את השאלות הפנימיות ומקבלים את התשובות המספקות הבנה על מקומנו האמיתי בחיים, ביחס לשיעורים השונים עמם אנו מתמודדים. 

    הנר השלישי הוא המחשבות.
    חשיבה חיובית אמיתית כוללת חשיבה המבינה, כי יש רע בעולם ויש טוב -וכי חלק מן הטוב הינו גם הרע ,שאנו מרגישים עכשיו. חשיבה חיובית אמיתית כולת גם מבט בפרופורציה וראיית עצמך כנתון כרגע במצב של רע אולם יחד עם זאת אתה מרגיש שהרע יחלוף. חשיבה חיובית אמיתית , אינה כוללת הסטת המבט באופן מלאכותי מן הרע. ישנה הבנה עמוקה למשל, שלעומת הרע הזה אחר כך יגיע הטוב ויתרה מזאת, שההרגשה הטובה שתבוא אחר כך,שתחליף את הרע העכשווי תהיה כל כך טובה שהיא תפצה על הרע העכשווי. חשיבה חיובית רואה את הרע ואת הטוב כמדגישים ומשלימים זה את זה והיא כורכת אותם יחדיו במעגלי החיים. שני אלו אינם קיימים זה ללא זה. 


    הנר הרביעי הוא הדיבור, המילים היוצאות מפינו.
    לדיבור כוח גדול. ולכן חשוב מאוד לדעת איך לדבר בצורה נכונה. הדיבור מפעיל את המחשבה שלך וגם את המחשבה של זה ששומע אותך. צורת הדיבור שלך משפיעה על עצמך ועל זה ששומע אותך. צורת הדיבור שלך / בחירת המילים / קצב הדיבור / האינטונציה של הדיבור שלך, משפיעה עליך, על מצב רוחך, על זה ששומע אותך, על הנכונות שלו להקשיב לך, על האפקטיביות של הדברים שלך וכולי. כשם שחשוב מה שאתה אומר חשובה גם הצורה שבה אתה אומר.


    הנר החמישי הוא הרגשות.
    רגשות הם הגשר (רגש=גשר) בין הגוף לנשמה. רגש הוא ביטוי גופני לאנרגיה טהורה. לפעמים האנרגיה יוצאת כלפי חוץ ברגשות מרחיבים. ולפעמים היא נכנסת פנימה ברגשות מכווצים.אין דבר כזה רגש חיובי ורגש שלילי. יש רגשות מכווצים, מרחיבים וחוסר רגש. "רגש שלילי" הוא רגש שלא בא לידי ביטוי. אדישות למשל היא חוסר רגש. ודעו- אין לנו אפשרות לבטל רגשות, אנחנו רק יכולים להדחיק אותם. כאשר אנחנו לא מבטאים רגשות אנחנו בעצם עוצרים את האנרגיה שלנו בפנים וזה גורם לחיים שלנו להיות תקועים כי האנרגיה לא זורמת. מעבר לזה, אנרגיה שמאוכסנת בגוף היא שומן. ובדרך כלל הסיבה המרכזית להשמנה היא אי הבעת רגשות מלאה.

    הנר השישי הוא הלב.
    כלומר - כל מה שעליו לעשות זה לבקש מהיקום - אהבה רוחנית בשבילו.ופעולה שניה לדמיין את עצמו מוקף באור.ככל שיבקש אהבה רוחנית ואור, ירגיש כיצד "הבקבוק",בהשאלה- הגוף, המציאות, שלו מתחיל להתמלא שוב, והוא מתחיל לעלות מהשלב הנמוך בסולם לשלב גבוה יותר.אהבה רוחנית ואור הן אנרגיות גבוהות שיוצרות שינוי 

    הנר השביעי הוא גחלת החיים.
    היום נר שביעי זו אנרגיה של זיק החיים.משמעותו להיפתח לקבלה של אנרגיית החיים. זה בא לאחר חשבון הנפש ואנרגיית הלב כי לצורך השמחה הפנימית ובכדי לעורר את "זיק" החיים עליכם להיות נקיים, ופתוחים לקלוט את השמחה האינסופית של "הזיק" האמיתי הנמצא בבסיס של כל אחד ואחד.כאשר נפעל מהמקום הזה ההשתקפות תהיה מושלמת, גם הדברים שיקרו לנו מסביב יהיו השלמה של אותה אנרגיית חיים של אושר ושמחה ובמהותם יהיו אלה דברים שמחים מלאי אהבה ותמורה אשר לא ציפינו לקבל.


    הנר השמיני הוא האלוהות. 
    ההתפתחות של האדם, השלמות שלו לאחר שעבר את שמונת השלבים. שמונת השלבים בחנוכייה הנם גם שמונה שלבים של התפתחות באדם עצמו ומה שעליו לעבור עד שיגיע לאותה שלמות.

    כל אחד מהנרות ביומו הוא, מהווה התחלה חדשה והתעוררות של אותו מימד בו הוא נוגע, התדר של הראייה, שמיעה, מחשבה, דיבור, רגשות, אהבה, זיק החיים והשלמות האלוהית.

    בכל יום אנו מדליקים את הנרות ומתכוונים לתדר אנרגטי אחר בתוכנו וביום השמיני אנו יוצרים את השלם האנרגטי אשר מהווה את האלוהות עצמה.

    כאשר השלמנו את התדר האנרגטי יצרנו מגן דוד מושלם אשר מקבל ומאציל מלמעלה למטה, מקבל ומאציל מלמטה למעלה, כי כמו העליונים גם התחתונים על מנת ליצור את ההשתקפות המושלמת ואת "ההיזון" המושלם בין הרוח לחומר והחומר לרוח.

    כאשר הנר האחרון מודלק האדם מושלם, הוא נברא בחומר וקיבל ברוח. כל אחת מהצ'קרות שלו טופלה, קבלה חיות נוספת. הוא נפתח ברמה האנרגטית ונתן מעוצמתו הפיזית ליקומים הרוחניים אשר ניזונים ממנו כפי שהוא ניזון מהם.

    אנו נושאים לפידים/מלים: אהרון זאב

    הפך לאחד מסמלי החנוכה המודרניים (ומושר גם בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות). שיר זה מעלה על נס את האקטיביות של המורדים היהודים, ומדגיש כי "נס לא קרה לנו", באופן מנוגד לרעיון נס פך השמן:

    אנו נושאים לפידים בלילות אפלים: 
    זורחים השבילים מתחת רגלינו: 
    - ומי אשר לב לו הצמא לאור 
    ישא את עיניו ויבוא אלינו לאור 
    ויבוא! 
    נס לא קרה לנו פך שמן לא מצאנו 
    לעמק הלכנו ההרה עלינו 
    מעינות האורות הגנוזים גילינו 
    נס לא קרה לנו פך שמן לא מצאנו 
    בסלע חצבנו עד דם, ויהי אור. 


    כוחו של האדם לשנות ולהאיר את גורלו ...

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        7/1/20 20:38:
      מסכימה ממש מאיר תודה
        27/12/19 18:15:
      תודה על פוסט מאיר עיניים.

      ארכיון

      פרופיל

      אסתר רבקה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      רשימה

      רשימה