כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ אחי יוסף חוששים מנקמה/ ציירה: אהובה קליין (c)

    24 תגובות   יום חמישי, 9/1/20, 22:14

    Biblical paintings by Ahuva Klein-  Joseph' brothers fear revenge

     

    "וַיִּרְאוּ אֲחֵי-יוֹסֵף, כִּי-מֵת אֲבִיהֶם, וַיֹּאמְרוּ, לוּ יִשְׂטְמֵנוּ יוֹסֵף; וְהָשֵׁב יָשִׁיב, לָנוּ, אֵת כָּל-הָרָעָה, אֲשֶׁר גָּמַלְנוּ אֹתוֹ".

    [בראשית נ, ט"ו] 

     

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ אחי יוסף חוששים מנקמת יוסף לאחר  מות אביהם- יעקב/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    אחי יוסף ובקשתם.
     שיר מאת: אהובה קליין ©

     עת שבו אחי יוסף למצרים

     מלוויית אביהם בעצלתיים

     חשש התגנב בליבם

     יוסף ישיב נקמתם!

     

    נעמדים בפתח הארמון

    חפצים לחיות בשלום

    חלומותיו מחוללים במוחם

    מרעננים נשכחות קנאתם.

     

    עתה מטקסים עצה

    כיצד יפייסהו  בחכמה

    יסירו מעליו משטמה

    דרך שליחות נבונה:

     

    אביך טרם מותו

    העלה מבאר נשמתו

    ציווי  מחילה לאחיך

    בחטאנו  לעבד מכרנוך!

     

    יוסף מזיל דמעות כמים

    מתמלא רחמים שבעתיים

    פוסק: מה' היה הדבר

    אכלכל אתכם עד בלי די!

     הערה: השיר בהשראת פרשת ויחי [חומש בראשית]

     

     הרעיון מאחורי השיר והיצירה.

    פרשת ויחי - מה האחים ביקשו מיוסף ומה קיבלו?

    מאת: אהובה קליין.

     

    עוד מיצירותיי  לפרשה זו:

    ''

    יעקב מברך את בניו  טרם מותו/ ציירה: אהובה קליין(c)  

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ שבט יהודה- בפי יעקב: "גור אריה יהודה"/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ''    


    ציורי תנ"ך/ שבט זבולון/ ציירה: אהובה קליין (c)[שמן על בד]

    ''    

    ציורי תנ"ך/ יעקב  משתחווה לשכינה,לאחר שיוסף נשבע לו כי  יקברהו בארץ ישראל.
    ציירה: אהובה קליין (c)    

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ יעקב מברך את אפרים ומנשה/ ציירה:  אהובה קליין(c) [שמן על בד]

    '' 

    ציורי  תנ"ך/ "בֵּן פֹּרָת יוֹסֵף בֵּן פֹּרָת עֲלֵי עָיִן בָּנוֹת צָעֲדָה עֲלֵי שׁוּר"/ ציירה: אהובה

    קליין (c)

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ יוסף ואחיו שבים למצרים מהלוויית אביהם/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ יוסף אומר לאחיו: כי הכל מאת אלוקים/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''

    ציורי תנ"ך/ [טריפטיכון] הצלחתו של יוסף במצרים/ ציירה: אהובה קליין (c)


    "פרשת ויחי- היא הפרשה החותמת את חומש בראשית, ומתארת את הכבוד הרב שהעניקו  בני יעקב ובראשם יוסף - לאביהם  בדרכו האחרונה וקיימו את בקשתו:  להיקבר במערת המכפלה אשר רכש אברהם מעפרון החיתי.

    ואקווה

    עתה מששבו אל מצריים מהלוויית אביהם החלו לחשוש מנקמת יוסף כלפיהם עקב מה שעוללו לו בצעירותו ועקב כך ירד למצרים.

    כך דיברו ביניהם:

    "וַיִּרְאוּ אֲחֵי-יוֹסֵף, כִּי-מֵת אֲבִיהֶם, וַיֹּאמְרוּ, לוּ יִשְׂטְמֵנוּ יוֹסֵף; וְהָשֵׁב יָשִׁיב, לָנוּ, אֵת כָּל-הָרָעָה, אֲשֶׁר גָּמַלְנוּ אֹתוֹ.  וַיְצַוּוּ, אֶל-יוֹסֵף לֵאמֹר:  אָבִיךָ צִוָּה, לִפְנֵי מוֹתוֹ לֵאמֹר.  כֹּה-תֹאמְרוּ לְיוֹסֵף, אָנָּא שָׂא נָא פֶּשַׁע אַחֶיךָ וְחַטָּאתָם כִּי-רָעָה גְמָלוּךָ, וְעַתָּה שָׂא נָא, לְפֶשַׁע עַבְדֵי אֱלֹהֵי אָבִיךָ; וַיֵּבְךְּ יוֹסֵף, בְּדַבְּרָם אֵלָיו.  וַיֵּלְכוּ, גַּם-אֶחָיו, וַיִּפְּלוּ, לְפָנָיו; וַיֹּאמְרוּ, הִנֶּנּוּ לְךָ לַעֲבָדִים.  וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם יוֹסֵף, אַל-תִּירָאוּ:  כִּי הֲתַחַת אֱלֹהִים, אָנִי.  וְאַתֶּם, חֲשַׁבְתֶּם עָלַי רָעָה; אֱלֹהִים, חֲשָׁבָהּ לְטֹבָה, לְמַעַן עֲשֹׂה כַּיּוֹם הַזֶּה, לְהַחֲיֹת עַם-רָב.  וְעַתָּה, אַל-תִּירָאוּ--אָנֹכִי אֲכַלְכֵּל אֶתְכֶם, וְאֶת-טַפְּכֶם; וַיְנַחֵם אוֹתָם, וַיְדַבֵּר עַל-לִבָּם". [בראשית נ, ט"ו- כ"ב]

    השאלות הן:

    א]  מדוע אחי יוסף חששו אחרי מות אביהם?

    ב]  מה בקשו מיוסף ומה הבטיח להם?

    ג]  מדוע יוסף הציע לכלכל את אחיו?

    תשובות.

    אחי יוסף חוששים אחרי מות  יעקב אביהם.

    האחים חששו לאחר מות אביהם יעקב: כי כעת יוסף  ישיב להם מידה כנגד מידה, רעה תחת רעה - על כל מה שעוללו לו בעבר.

    האגדה מספרת:

    ויהי כאשר שבו יוסף  ואחיו למצרים מלוויית יעקב אביהם, יוסף חדל לקרוא לאחיו להצטרף אליו לאכול לחם, מפני שחשב: בעוד אבינו, יעקב היה חי ביקש ממני תמיד לשבת בראש אחיי ואני לא סירבתי לצווי זה. כי דבריו היו מקודשים לי ואם עכשיו אמשיך בדרך זו, יווצר מצב שאחיי יפצירו בי לאמור: שב נא בראש השולחן כפי שהיית נוהג  בעוד אבינו היה חי, אך אני אינני מסוגל לשבת בראש השולחן ,הרי ראובן אחי הוא הבכור וגם יהודה חשוב- שהתברך על ידי אבי  במילים: "מלכים ממך יצאו".

    כאשר הבחינו האחים כי יוסף אינו קורא להם לבוא לאכול לחם עמו, אמרו איש לרעהו: כעת יוסף ירצה להשיב לנו רעה על כל מה שעוללנו לו בעודו נער, מיד פנו אל בלהה ובקשו ממנה: לכי נא אל יוסף ודברי אליו בשם יעקב אבינו לאמור:

    "שָׂא נָא פֶּשַׁע אַחֶיךָ וְחַטָּאתָם כִּי-רָעָה גְמָלוּךָ.." והרי הבטחת, בקחתך את  אחד מאחינו  לעבד, אמרת: עלו לשלום אל אביכם ועתה  נאמר: " וַיֵּלְכוּ, גַּם-אֶחָיו, וַיִּפְּלוּ, לְפָנָיו; וַיֹּאמְרוּ, הִנֶּנּוּ לְךָ לַעֲבָדִים".

    אכן ,בלהה  נגשה אל יוסף ואמרה לו את דברי האחים, ברגע שיוסף שמע כי אחיו חושדים בו חשד זה, החל לבכות בכי רב ואז ניגש אליהם וניחם אותם בדברים, אל תחשבו שישולם תחת טובה רעה ? הרי אתם עשיתם לי טובה שגרמתם לי לרדת מצריימה, הרי כאן במצרים הייתי עבד ,בן בלי שם, בבית האסורים   ומשם יצאתי  לדרגה של מלוכה[משנה למלך] והנה אחיי הטובים הגעתם והנה נודע לכל תושבי הארץ במצרים - כי בן יעקב העברי הצדיק והחסיד אני!

    לכן, אחיי, אני מבקש מכם לחדול ממחשבות אלה ,הרי כולכם ראיתם - כי לא יכלו עשרה כוכבים להרע לכוכב אחד-איך יוכל כוכב אחד להרע לעשרה? שובו נא לגושן ותשבו במקום בשלום וזכרו את דברי אבינו האחרונים לעשותם ולשומרם ואלוקים יהיה אתכם, לא תיראו - כי מה יעשה לכם אדם? דברי יוסף הרגיעו את האחים וישבו מעתה לבטח בארצם.

    רש"י מסביר: כעת האחים הרגישו בחסרונו של אביהם, לפי שבזמן שאביהם עדיין היה חי , יוסף היה מזמין אותם אל שולחנו לסעוד יחד עם אביהם ,הוא היה מקרב אותם ומכבד אותם למען כבוד אביו, אבל משנפטר האב  לא היה יוסף מרבה להזמין את אחיו לסעוד על שולחנו. מטעם זה עלה חשש בליבם של האחים כי יוסף שונאם.

    רש"י מדייק , בלשון התורה, כתוב: "ויצוו אל יוסף" ולא נאמר: "ויצוו את יוסף" מכאן לומד רש"י כי: בדומה שציווה ה' למשה ואהרון להיות שלוחים אל בני – ישראל- כך האחים שלחו אל יוסף  שליח לומר את דבריהם: בקשה- שימחל להם על מכירתו,  ואת מי מינו  כשליחים לבצע את השליחות? את בני בלהה- שפחת רחל, מפני שהייתה  קירבה ביניהם ליוסף, כפי שהכתוב מתאר: "והוא נער את בני בלהה"-  ולכן יש להם את הכוח לפייסו.

    בקשת האחים מיוסף

    ה"כלי יקר" מתייחס למילותיהם של האחים:

    "אָנָּא שָׂא נָא פֶּשַׁע אַחֶיךָ וְחַטָּאתָם כִּי-רָעָה גְמָלוּךָ" ושואל: הרי היה  לומר שא נא פשע וחטאת אחיך, ולמה הפרידו בין ה"פשע" ל"חטאת" והכניסו את  המילה "אחיך בין שני סוגי החטאים שלהם?

    ומה הטעם באמירת: "כִּי-רָעָה גְמָלוּךָ" ?

    התשובה לכך: נראה שהיה כאן פשע וחטאת:

    הפשע- שרצו האחים להרוג את יוסף בידיים כשסיפר ,בעודו נער, את חלומותיו והרי הוא לא היה חייב מיתה בידי אדם ואפילו לפי דבריהם שהחשיבו אותו למוציא דיבה עליהם.

    החטאת: שמכרוהו לעבד ועל זה יש להם עוד קצת התנצלות- היות שיוסף באותה  תקופה  הביא את דיבתם רעה-לאביהם ואמר לו  שהם קוראים לבני השפחות בשם: "עבדים" ,לכן גמלו לו מידה כנגד מידה ומכרוהו לעבד, על כן נאמר: "שא נא לפשע אחיך" היות ועל הפשע אין הם מתנצלים. לכן הם מבקשים מחילה ורחמים, אבל על  וחטאתם- דין הוא  שיוסף ימחל להם ועל כך מבקשים מחילה- כי גמלו לו רעה.

    בכך רצו לומר שיש להם קצת  התנצלות שגמלו לו רעה על הדיבה הרעה.

    בכך מיושב למה הקדימו הפשע לחטאת, כי   אין נהוג לבקש מחילה תחילה על הדבר הגדול ואחר כך על החטא הקטן, אלא בדיוק הפוך!

    המלבי"ם מביא פירוש מעניין למילה: "אָנָּא....."

    מאת הצדיק הגאון: שמשון מאסטרופלי:   " אָנָּא " -    ראשי תיבות= אריה, נשר, אדם , נחסר- שור, לפי שאם יוסף –שהוא בבחינת שור – יהרגם, לא יזכה להיות במרכבה, על כן עוד אמרו האחים: "ש"א  נ"א"- ראשי תיבות-  שור, אריה, נשר, אדם, זו המרכבה [של השכינה ] בשלמותה.

     בכך רמזו ליוסף: אביך ציווה לפני מותו:

    ".....אֵל שַדַּי נִרְאָה אֵלַי בְּלוּז" [בראשית מ"ח, ג] גם כאן ראשי תיבות: אריה, שור, נשר, אדם.

    יש כאן אזהרה ליוסף שלא יפגע- חלילה ,באחיו מפני שהוא עלול להיות  נחסר ממרכבת השכינה.

    החת"ם סופר מסביר:

    ", וְעַתָּה שָׂא נָא, לְפֶשַׁע עַבְדֵי אֱלֹהֵי אָבִיךָ" -אם אביך מת, אלוקיך קיים –דברי רש"י.

    אמרו חז"ל [מסכת סנהדרין]"אמר  רבי מאיר, בזמן שאדם מצטער[שפורענות באה עליו בעוונו [רש"]- מה אומרת השכינה באותו זמן? כמו שאדם שיגע ועייף אומר: ראשי כבד עלי וזרועי גם כבד עלי [רש"י] האחים היו סבורים שיוסף לא העניש אותם בזמן  חיי אביו – מהסיבה: שלא רצה לגרום צער לאביו, לכן אמרו לו: אם אביך מת - אלוקיו קיים! אם לא רצית לגרום צער לאביך הרי כל שכן אין לך אפשרות לגרום צער  לריבונו של עולם - המשתתף בצערו של כל אדם  מישראל.

    יוסף מציע לכלכל את אחיו.

    "וְעַתָּה, אַל-תִּירָאוּ--אָנֹכִי אֲכַלְכֵּל אֶתְכֶם, וְאֶת- טַפְּכֶם";

    על כך ראיתי הסבר יפה בספר: "ללמדך" /הרב מרדכי פרוינדליך זצ"ל. הוא שואל בספרו:
    הלא האחים כלל לא ביקשו מיוסף כי יכלכל אותם ואת טפם, אלא רק שיסלח על הרע שגמלוהו, אם כן ,מדוע הציע יוסף שיכלכל אותם?

    על כך מביא הרב מקרה אמיתי שהתרחש לפני כמה שנים בעיר אחת בה שימש הרב ברוך בער כראש  ישיבה באחת הישיבות,  הייתה לו בעיה שהעיקה עליו מאד, בתו בוגרת והוא התקשה למצוא לה שידוך, השנים חלפו, והנה באחת הימים, לאחר תפילות מרובות נמצא שידוך טוב, בחור ירא שמים הלומד בישיבה -בה הרב עצמו שימש כראש ישיבה,  והתקיימו האירוסין, אלא שבאותה תקופה, נהוג היה שאין החתן והכלה מתראים   בתקופה בין האירוסין לחתונה, לכן הוצע לבחור לעבור לישיבה מרוחקת ולהמשיך ללמוד שם תורה, הם העניקו לו מתנה: מגבעת מהודרת, חליפה  ושעון, והנה אחרי זמן לא רב, הבחור שלח חזרה את המתנה שקיבל וביטל את האירוסין עם הכלה! כמובן שהכאב היה עצום במשפחה והם קיבלו את הגזרה בעצב רב.

    כעבור זמן מה, הוצע לאותו חתן להתמנות לרב בקהילה מסוימת, אלא שהוא נדרש למכתב המלצה וכך פנה אל רבי יעקב בער בבקשה: להמציא לו אישור בו ימליץ עליו לתפקיד מכובד זה, הרב התקשה לעשות כן, אך הוא גמר בליבו לכתוב את ההמלצה  ולכך הזמין שלושה בחורים תלמידי חכמים שיעברו על המכתב- כדי לבדוק, אם לא כתב שם איזו מילה שעשויה לגלות את הכאב האישי שהרב בעצמו נפגע מאותו חתן,  תלמידי החכמים עברו על המסמך ולא מצאו בו כל פגם!

    שאלו הבחורים לפשר העניין? והרב  הסביר להם, כי אומנם הוא מחל לאותו בחור על מעשהו, אך הכאב שנגרם לו היה מאד עמוק והוא הרגיש שהוא מקפיד עליו וקשה לו להשתחרר מזה. אבל כעת שנזדמן לו  לעשות חסד עם אותו בחור, הוא חש כי הצליח לעקור את  שרידי  הקפידא שבליבו ומכאן אנו לומדים: שאדם שנפגע ממשהו, יכול למחול לו מחילה גמורה, רק עם יעשה עבורו חסד. והנמשל: האחים לא בקשו מיוסף שיכלכל אותם, אלא רק שיסלח להם על מעשיהם.

    אולם יוסף החליט להוציא מהם כל ספק על כך שהוא מחל להם באופן מושלם וזאת על ידי שיגמול להם טובה תחת הרעה שעוללו לו והבטיח לכלכל אותם ואת  משפחתם במצרים.

    לסיכום , לאור האמור לעיל:  יוסף מתגלה כצדיק, אשר אינו  נוקם באחיו ,הם מבקשים מחילה  והוא מבטיח להם לגמול עמם חסדים וכי  כל  אשר התרחש מאת האלוקים הוא.

     

    ההפטרה:

     

    מלכים א פרק ב

    קטע מתוך ההפטרה.

    " וַיִּקְרְבוּ יְמֵי-דָוִד, לָמוּת; וַיְצַו אֶת-שְׁלֹמֹה בְנוֹ, לֵאמֹר.   אָנֹכִי הֹלֵךְ, בְּדֶרֶךְ כָּל-הָאָרֶץ; וְחָזַקְתָּ, וְהָיִיתָ לְאִישׁ.   וְשָׁמַרְתָּ אֶת-מִשְׁמֶרֶת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לָלֶכֶת בִּדְרָכָיו לִשְׁמֹר חֻקֹּתָיו מִצְוֺתָיו וּמִשְׁפָּטָיו וְעֵדְוֺתָיו, כַּכָּתוּב, בְּתוֹרַת מֹשֶׁה--לְמַעַן תַּשְׂכִּיל, אֵת כָּל-אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה, וְאֵת כָּל-אֲשֶׁר תִּפְנֶה, שָׁם.   לְמַעַן יָקִים יְהוָה אֶת-דְּבָרוֹ, אֲשֶׁר דִּבֶּר עָלַי לֵאמֹר, אִם-יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ אֶת-דַּרְכָּם לָלֶכֶת לְפָנַי בֶּאֱמֶת, בְּכָל-לְבָבָם וּבְכָל-נַפְשָׁם:  לֵאמֹר--לֹא-יִכָּרֵת לְךָ אִישׁ, מֵעַל כִּסֵּא יִשְׂרָאֵל"

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר (c)

     

     עם ישראל היקר, יהי רצון שנלמד מיוסף הצדיק- לעשות חסדים לזולת

    ולהתרחק משנאת אחים- כי צו השעה: אחדות עם ישראל.

     שבת שלום ובשורות טובות.

    דרג את התוכן:

      תגובות (24)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        16/1/20 07:54:

       תודה רבה גם לכל החברים היקרים שהעניקו לפוסט זה כוכבים.

       תבורכו בכל הברכות והישועות.


       בברכה

       אהובה.

        16/1/20 00:06:

      צטט: עט סופר 2020-01-13 14:25:32

      מרשים ונפלא המדרשים האגדות והציורים ...נהניתי לקרוא ...
      יש שאלה  מאוד חשובה בכל הסיפור המופלא הזה...שאין עליה תשובה בפרשה...אבל יש התייחסות של הפרשנים...לשאלה זו... והיא... האם יעקב ידע בכלל את הסיפור האמיתי על יוסף ועל מכירתו ע"י האחים ...עד יום מותו? או שמה לא ידע? קראתי מאמר יפהפה בעניין זה ...ואני משתף בשמחה...http://www.yesmalot.co.il/shiurhtml/malotsh1768.asp

       

       עט סופר היקר.

       תודה, מקרב לב- למילותיך הטובות-

       ותודה מיוחדת עבור הקישור  העוסק בשאלה המעניינת על יעקב.

       יישר כוח!

       המשך שבוע טוב ויצירתי

       ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        16/1/20 00:03:

      צטט: א ח א ב 2020-01-12 14:28:37

      ציורים מקסימים. ויוסף - בן פורת אמיתי!!
       אחאב היקר.

       תודה לדבריך הנהדרים.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.
       בברכה
       אהובה.
        16/1/20 00:01:

      צטט: בדולח. 2020-01-12 09:11:50

      עם ישראל היקר, יהי רצון שנלמד מיוסף הצדיק - לעשות חסדים לזולת ולהתרחק משנאת אחים- כי צו השעה: אחדות עם ישראל.

       

      ציטטתי את סיומת דבריך במילים מרגשות, לי רק נותר להצטרף למילותיך המרגשות.

       

       בדולח היקר.


       תודה לתגובתך הנפלאה, אכן כן,

       האחדות היא צו  השעה.

        בשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        15/1/20 23:59:

      צטט: בדולח. 2020-01-12 09:11:50

      עם ישראל היקר, יהי רצון שנלמד מיוסף הצדיק - לעשות חסדים לזולת ולהתרחק משנאת אחים- כי צו השעה: אחדות עם ישראל.

       

      ציטטתי את סיומת דבריך במילים מרגשות, לי רק נותר להצטרף למילותיך המרגשות.


        15/1/20 23:58:

      צטט: תנועת כמוך 2020-01-11 19:09:13

      שולח כוכב תודה והערכה לפוסט המלמד

      שבוע טוב

       

       

       דוד היקר.


       תודה לתגובתך היפה.


       בברכה

       וכל טוב.

       אהובה.

        13/1/20 14:25:

      מרשים ונפלא המדרשים האגדות והציורים ...נהניתי לקרוא ...
      יש שאלה  מאוד חשובה בכל הסיפור המופלא הזה...שאין עליה תשובה בפרשה...אבל יש התייחסות של הפרשנים...לשאלה זו... והיא... האם יעקב ידע בכלל את הסיפור האמיתי על יוסף ועל מכירתו ע"י האחים ...עד יום מותו? או שמה לא ידע? קראתי מאמר יפהפה בעניין זה ...ואני משתף בשמחה...http://www.yesmalot.co.il/shiurhtml/malotsh1768.asp

        13/1/20 09:10:

      צטט: תכשיט 2020-01-11 17:57:40

      שבוע מבורך יקירה...

       

       תכשיט היקרה.

      נשיקה

       תודה לברכתך היפה

      המשך שבוע נפלא!

       

       בברכה

       אהובה.

        12/1/20 14:28:
      ציורים מקסימים. ויוסף - בן פורת אמיתי!!
        12/1/20 09:11:

      עם ישראל היקר, יהי רצון שנלמד מיוסף הצדיק - לעשות חסדים לזולת ולהתרחק משנאת אחים- כי צו השעה: אחדות עם ישראל.

       

      ציטטתי את סיומת דבריך במילים מרגשות, לי רק נותר להצטרף למילותיך המרגשות.


        12/1/20 08:43:

      צטט: ~ ~ 2020-01-11 11:17:48

      ציורים נפלאים

      הסברים מעניינים

      שבת שלום אהובה

       

      יקירה.

      נשיקה

       תודה מעומק הלב- על תגובתך היפה והברכה.

       ברוכה תהיי תמיד.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בהערכה רבה.

       אהובה.

        12/1/20 08:39:

      צטט: חכמה 2020-01-11 10:40:19

      מענין מאד הסיפור על יוסף. תודה על ההסברים ושבוע נפלא.
       יקירתי.
      נשיקה
       תודה לדברייך הנהדרים.
       שבוע טוב ויצירתי
       ובשורות טובות.
       בברכה
       אהובה
        11/1/20 21:43:

      צטט: barir 2020-01-11 10:22:23

      תודה על יצירותייך המרגשות, אהובה היקרה! שבוע טוב ומיטיב♥

       מרסייה היקרה.
      נשיקה
       תודה על מילותייך הטובות והברכות.
       תבורכי בשבוע טוב ויצירתי,
       בברכה
       אהובה.
        11/1/20 21:41:

      צטט: דו-קוטבי 2020-01-10 15:44:37

      " עם ישראל היקר, יהי רצון שנלמד מיוסף הצדיק- לעשות חסדים לזולת ולהתרחק משנאת אחים- כי צו השעה: אחדות עם ישראל." תודה ,אהובה יקרה, על פוסט מקסים ועשיר ביצירותייך המקסימות. שבת שלום ומבורך!
       דו קוטבי היקר.

       תודה, מקרב לב למילים הטובות והברכות.
       המברך: מתברך כפל כפליים בברכות כטל השמים.
       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        11/1/20 21:28:

      צטט: sari10 2020-01-10 09:50:31

      אהובה נשיקה
      איזה סיפור מעניין עם הפרושים וההסברים.
      והציורים שלך... כל כך הרבה השקעה בפרטים,
      המון סבלנות וכישרון.

      שבת טובה וברוכה לך

      http://cafe.themarker.com/image/3466184/

       

       שרי היקרה.

      נשיקה

        אני מודה לך מאד על מילותייך  הטובות והשבחים,

       הכל בסיוע אלוקים.

       ניכר שאת כאומנית  מכירה היטב את שפת האומנות.

       תודה על ההפתעה היפה:

       היצירה שלך המהממת, היא ממש מיוחדת בעיניי.

       יישר כוח!

       את חייבת להמשיך ליצור ..

      שבוע טוב ויצירתי.

       ובשורות טובות

       בברכה

       אהובה.

        11/1/20 21:23:

      צטט: * חיוש * 2020-01-10 09:30:24

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לבוא אלייך לביקור להחכים ולהתרגש מצפייה בציורייך הנפלאים

      לקרוא את שירך ואת ההסברים והאגדה ברוח הפרשה

      הרבה אפשר ללמוד מפרשה זו על סליחה ומחילה.

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שתהייה לכולנו שבת נעימה ושהגשמים המרובים לא יגבו עוד פגעי נפש, ורכוש

       

       

      *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה, מעומק הלב ,על דברייך המשמחים והמרגשים כאחד.

      לקרוא את מילותייך וברכותייך -

      זה פשוט עושה טוב לנשמה.

      ברוכה  תהיי   תמיד יחד עם כל יקירייך-

       בברכות וישועות כמרחבי הים.

      שבוע טוב ובשורות טובות!

       באהבה רבה וחיבוקים.

       אהובה.

        11/1/20 19:09:

      שולח כוכב תודה והערכה לפוסט המלמד

      שבוע טוב

        11/1/20 17:57:
      שבוע מבורך יקירה...
        11/1/20 11:17:

      ציורים נפלאים

      הסברים מעניינים

      שבת שלום אהובה

        11/1/20 10:40:
      מענין מאד הסיפור על יוסף. תודה על ההסברים ושבוע נפלא.
        11/1/20 10:22:
      תודה על יצירותייך המרגשות, אהובה היקרה! שבוע טוב ומיטיב♥
        10/1/20 15:44:
      " עם ישראל היקר, יהי רצון שנלמד מיוסף הצדיק- לעשות חסדים לזולת ולהתרחק משנאת אחים- כי צו השעה: אחדות עם ישראל." תודה ,אהובה יקרה, על פוסט מקסים ועשיר ביצירותייך המקסימות. שבת שלום ומבורך!
        10/1/20 09:50:

      אהובה נשיקה
      איזה סיפור מעניין עם הפרושים וההסברים.
      והציורים שלך... כל כך הרבה השקעה בפרטים,
      המון סבלנות וכישרון.

      שבת טובה וברוכה לך

      http://cafe.themarker.com/image/3466184/

        10/1/20 09:30:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לבוא אלייך לביקור להחכים ולהתרגש מצפייה בציורייך הנפלאים

      לקרוא את שירך ואת ההסברים והאגדה ברוח הפרשה

      הרבה אפשר ללמוד מפרשה זו על סליחה ומחילה.

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שתהייה לכולנו שבת נעימה ושהגשמים המרובים לא יגבו עוד פגעי נפש, ורכוש

       

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין