כותרות TheMarker >
    ';

    אריק גינזבורג מוזיקה, אומנות, ארכיטקטורה הגות ספרות ובכלל

    כותב על ומשמיע מוזיקה בעיקר קלאסית,, ג'אז אבל לא רק . הגיגים על אומנות , ארכיטקטורה אבל לא רק.

    0

    מבואת המוות

    0 תגובות   יום חמישי, 16/1/20, 13:24

    ''אבל למעשה העמודים השקועים היו כורח המציאות. הם אכן תומכים את הגג. מכאלאנג'לו קיבל מצב נתון. החצר היתה קיימת .אבל בעצם הוא בנה קירות כפולים כך שנוצר רושם שהוא דחף את העמודים פנימה ושהם באוויר . הוא משתמש בזה כדי לערער ולהטריד : העמודים נתמכים באוויר. הם ממש לא . את הקירות הוא הפך לעור מתוח.
    רק מי שהכיר והבין את הרנסנס כמוהו : את הסטטיות משוללת המתחים של חלל.... יכול ליצור חלל אדריכלי שרעיון הקונפליקט זורם בעורקיו, בהסתכלות חדשה ואינדיבידואלית, עקבית ללא רחם, שאינה מרפה לרגע באף פרט כמו בחלל המבואה. כל כך לא דומה לרנסנס שקדם לו ולא לבארוק שבא אחריו.

    אין לדעתי חלל יפה ונורא יותר בדברי ימי הארכיטקטורה : מבואת המוות.

    לכל אלו כפרטים וכמכלול מטרה ; מי שיצר אחדות מהיצירות היפות בתבל . למכאלאנג'לו כבר אין יותר שום עניין ביצירת ארכיטקטורה יפה. הוא כבר יצר אחדים מהחללים היפים בהיסטוריה. לאלו תרם את כשרונו מעל ומעבר. ברור שאין זה חלל שנוצר למטרה פונקציונאלית , או לחלופין יופי נהדר ......הוא יצר חלל שהוא חלום בלהות הוא ישב לשולחן השרטוט עם מחשבה של יצירת תחושה של אדם בהיותו בחלל. איך להעיף לך את הרצפה מתחת הרגליים . הוא החל בתכנון הריצטו לכשסיים את הקאפלה הסיסטינית –פסגת היצירה האנושית ----נפלאות התבונה לא מפסיק להמציא את עצמו מחדש

    כמה עלובה ניראית עכשיו מסעדת ארבע העונות

    ''

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אריק גינזבורג
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין