כותרות TheMarker >
    ';

    מעמד האישה

    ארכיון

    תגובות (3)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      18/1/20 13:33:

    אם אני לא טועה

    משה היה כבד פה והרגיש בשל  כך לא ראוי לעמוד מול פרעה

      18/1/20 13:26:

    ציונה יקירתי נשיקה

    תודה שהבאת לנו מפרשת השבוע

    ענווה וצניעות הן תכונות טובות גם בימינו

    * כוכב אהבה וחיבוקים אוהבים

    שבת טובה ומבורכת לך יקירה ולכל אהובייך

      16/1/20 20:53:
    פרשת השבוע המובאת כאן נשענת על שני ערכים: ענווה של מי שנבחר על ידי האל. קבלת האל את הענו ועמידה לצדו , על ידי בחירה באלמנטים הולמים. כל מה שבחר האל נועד לתכונותיו של הנבחר.

    פרשת השבוע שמות

    3 תגובות   יום חמישי, 16/1/20, 15:51

    כאשר מתגלה הקב''ה אל משה רבנו ע''ה בסנה ומבקש ממנו לחזור למצרים בשליחותו כדי לגאול את בני ישראל מהשעבוד, עונה משה רבנו: ''מִי אָנֹכִי, כִּי אֵלֵךְ אֶל פַּרְעֹה וְכִי אוֹצִיא אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מִמִּצְרָיִם'' (שמות ג - יא) משה רבנו לא רואה עצמו ראוי לעמוד לפני פרעה, להיות מנהיגם של בני ישראל ובטח שלא מושיעם... לכן הוא משיב - ''מִי אָנֹכִי...''

    אם כך תמוהה תשובתו של ה' יתברך: ''וַיֹּאמֶר, כִּי אֶהְיֶה עִמָּךְ, וְזֶה לְּךָ הָאוֹת, כִּי אָנֹכִי שְׁלַחְתִּיךָ, בְּהוֹצִיאֲךָ אֶת הָעָם מִמִּצְרַיִם, תַּעַבְדוּן אֶת הָאֱלֹהִים עַל הָהָר הַזֶּה''(שמות ג - יב).


    ''כִּי אֶהְיֶה עִמָּךְ'' נסוב על ''מִי אָנֹכִי, כִּי אֵלֵךְ אֶל פַּרְעֹה'' כפשוטו, זה מובן, אתה טוען מי אתה שתעמוד לפני פרעה? אני אהיה עמך, אתה לא לבד!


    אבל מה קשור ''וְזֶה לְּךָ הָאוֹת, כִּי אָנֹכִי שְׁלַחְתִּיךָ, בְּהוֹצִיאֲךָ אֶת הָעָם מִמִּצְרַיִם, תַּעַבְדוּן אֶת הָאֱלֹהִים עַל הָהָר הַזֶּה'' ?

    איך תשובתו של הקב''ה, ש'בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את ה-אלו... על ההר הזה' עונה לטענת משה רבנו 'וְכִי אוֹצִיא אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מִמִּצְרָיִם?' שזה בעצם 'מי אני שאוציא את בני ישראל ממצרים' ?

     

    אלא, ידע הקב''ה שמשה עונה מתוך ענווה גדולה, כמו שהעידה עליו התורה, ''וְהָאִישׁ מֹשֶׁה, עָנָו מְאֹד מִכֹּל הָאָדָם אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה''(במדבר יב - ג), ומכיוון שהוא רואה עצמו הכי קטן והכי נמוך בעם ישראל, על כן הוא אינו ראוי לעמוד לפני פרעה ולא להוציא את בני ישראל ממצרים.

     

    על כך ענה לו הקב''ה, ''בְּהוֹצִיאֲךָ אֶת הָעָם מִמִּצְרַיִם, תַּעַבְדוּן אֶת הָאֱלֹהִים עַל הָהָר הַזֶּה'' - ''וְזֶה לְּךָ הָאוֹת, כִּי אָנֹכִי שְׁלַחְתִּיךָ'', סימן מסור בידך ש'אהיה עמך' מחמת שאני משרה שכינתי על המתנהגים בענווה ושפלות רוח, תלמד זאת, מנתינת התורה דווקא על 'ההר הזה' - הר סיני הנמוך מכל ההרים, מזה אתה למד שהקב''ה משרה שכינתו על העניו ושפל ברך ועל כן, דווקא בשל ענוותנוך תזכה להשראת שכינתי עליך 'ואהיה עמך' לעמוד מול פרעה ולהוציא את בני ישראל ממצרים.

     

    וכמו שנאמר בישעיהו (נז - טו): ''כִּי כֹה אָמַר רָם וְנִשָּׂא שֹׁכֵן עַד וְקָדוֹשׁ שְׁמוֹ מָרוֹם וְקָדוֹשׁ אֶשְׁכּוֹן וְאֶת דַּכָּא וּשְׁפַל רוּחַ לְהַחֲיוֹת רוּחַ שְׁפָלִים וּלְהַחֲיוֹת לֵב נִדְכָּאִים''.


    ודורשת הגמרא (סוטה ה.) ''אני את דכא'' ופירש רש''י: ''אני מרכין שכינתי אצלו'' - שהקב''ה משרה שכינתו על אדם המתנהג בענווה ושפלות ברך.

     

    וממשיכה הגמרא ומוכיחה שהקב''ה משרה שכינתו על העניו, ''שהרי הקב''ה הניח כל הרים וגבעות והשרה שכינתו על הר סיני'' - מהעובדה שהר סיני הנמוך נבחר מכל ההרים ודווקא עליו ירד הקב''ה ונתן תורה לעם ישראל, אנו למדים שהקב''ה משרה שכינתו על העניו.

     

    שבת ברוכה לכולם

     

    דרג את התוכן:

      פרופיל

      cleopatra9
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין