כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ עם ישראל מרוחקים מהר סיני/ ציירה: אהובה קליין (c)

    26 תגובות   יום חמישי, 13/2/20, 22:42

    Biblical paintings by Ahuva Klein- The people of Israel far from Sinai

     

     

    " וְהִגְבַּלְתָּ אֶת-הָעָם סָבִיב לֵאמֹר, הִשָּׁמְרוּ לָכֶם עֲלוֹת בָּהָר וּנְגֹעַ בְּקָצֵהוּ....":  [שמות י"ט, י"ב]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ עם ישראל  מרוחק מהר סיני בשלושת ימי ההגבלה/ ציירה: אהובה קליין (c)

    [שמן  על בד]


    הגבלת העם סביב הר סיני

     שיר מאת: אהובה קליין ©

      ישראל נודדים במדבר

      מרחוק מבחינים בהר

      ענוותן נשגב בהרים

      נחבא, ראשו בעננים.

     

       הר סיני כמגדלור

       זכור מדור לדור

       בו רזים ואור

       עטור סלעים וחול.

     

      ברמ"ח אבריהם חשים

      ליבם צלצולי ענבלים

      מה   רבה   הפְּלִיאָה

      שלושה ימי הגבלה.

     

      בפניהם   ההר מגודר

      הצפוי מהם נסתר

      למעמד  מרומם מייחלים

     עליהם צופים מלאכים.

     הערה: השיר בהשראת פרשת יתרו [חומש  שמות]

     

    הרעיון מאחורי היצירה והשיר.

     

        

    פרשת יתרו - מדוע הוגבל העם – לא להתקרב להר סיני?

    מאת: אהובה קליין .

    יצירותיי הנוספות לפרשה:

     

     

    תוצאת תמונה עבור ציורי תנ    

    ציורי תנ"ך/ משה מצווה על שבעים זקני ישראל- לשבת לרגלי הר סיני עד שובו/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    תוצאת תמונה עבור משה ואזהרותיו לעם    

     

    ציורי תנ"ך/ משה   מתרה בעם ישראל - לא להתקרב להר סיני/ ציירה: אהובה קליין (c)

        

     

     

    " וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, רֵד הָעֵד בָּעָם:  פֶּן-יֶהֶרְסוּ אֶל-יְהוָה לִרְאוֹת, וְנָפַל מִמֶּנּוּ רָב.   וְגַם הַכֹּהֲנִים הַנִּגָּשִׁים אֶל-יְהוָה, יִתְקַדָּשׁוּ:  פֶּן-יִפְרֹץ בָּהֶם, יְהוָה.  וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֶל-יְהוָה, לֹא-יוּכַל הָעָם, לַעֲלֹת אֶל-הַר סִינָי:  כִּי-אַתָּה הַעֵדֹתָה בָּנוּ, לֵאמֹר, הַגְבֵּל אֶת-הָהָר, וְקִדַּשְׁתּוֹ.  וַיֹּאמֶר אֵלָיו יְהוָה לֶךְ-רֵד, וְעָלִיתָ אַתָּה וְאַהֲרֹן עִמָּךְ; וְהַכֹּהֲנִים וְהָעָם, אַל-יֶהֶרְסוּ לַעֲלֹת אֶל-יְהוָה--פֶּן-יִפְרָץ-בָּם.  וַיֵּרֶד מֹשֶׁה, אֶל-הָעָם; וַיֹּאמֶר, אֲלֵהֶם....."

    [שמות י"ט, כ"א-כ"ה]

        

     

     

     

     


    ''    


        

    ציורי  תנ"ך/ ההכנות למתן תורה/ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ עם ישראל חונים כאיש אחד בלב אחד-מול הר סיני/ ציירה: אהובה קליין(c)

    ''    

    ציורי תנ"ך/ מעמד הר סיני/ ציירה: אהובה קליין(c)[שמן על בד]

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ משה יורד עם הלוחות מהר סיני/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]

     

    ''    


    ציורי תנ"ך/ אחד מעשרת הדברות- שמירת שבת/ ציירה: אהובה קליין (c)

    הנושא המרכזי בפרשה זו הוא : מעמד הר סיני, אך למעמד חשוב היסטורי זה- קדמו הכנות כפי שהכתוב מתאר:

    "וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, הִנֵּה אָנֹכִי בָּא אֵלֶיךָ בְּעַב הֶעָנָן, בַּעֲבוּר יִשְׁמַע הָעָם בְּדַבְּרִי עִמָּךְ, וְגַם-בְּךָ יַאֲמִינוּ לְעוֹלָם; וַיַּגֵּד מֹשֶׁה אֶת-דִּבְרֵי הָעָם, אֶל-יְהוָה.  וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה לֵךְ אֶל-הָעָם, וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר; וְכִבְּסוּ, שִׂמְלֹתָם.  וְהָיוּ נְכֹנִים, לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי:  כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי, יֵרֵד יְהוָה לְעֵינֵי כָל-הָעָם--עַל-הַר סִינָי. וְהִגְבַּלְתָּ אֶת-הָעָם סָבִיב לֵאמֹר, הִשָּׁמְרוּ לָכֶם עֲלוֹת בָּהָר וּנְגֹעַ בְּקָצֵהוּ:  כָּל-הַנֹּגֵעַ בָּהָר, מוֹת יוּמָת.  לֹא-תִגַּע בּוֹ יָד, כִּי-סָקוֹל יִסָּקֵל אוֹ-יָרֹה יִיָּרֶה--אִם-בְּהֵמָה אִם-אִישׁ, לֹא יִחְיֶה; בִּמְשֹׁךְ, הַיֹּבֵל, הֵמָּה, יַעֲלוּ בָהָר". [שמות י"ט, ט-י"ד]

    השאלות הן:

    א] מה היה התנאי לקבלת התורה?

    ב] כיצד נדרשו עם ישראל להתכונן למעמד נשגב זה?

    תשובות.

    התנאי לקבלת התורה. 

    ההגדה מספרת: על הערבות הטובה  שה' דרש מעם ישראל, לשם כך משה הצטווה לאסוף את כל העם.

    בראשונה ,לדבר אל הנשים ולצוות אותן לגדל ולחנך את ילדיהן- לתורה ולמעשים טובים - כדי שלא תתנהגנה כחוה אשר עברה על פי ה' והייתה מצטדקת באומרה לה':  לא לי, כי אם לאישי ציווה ה' לבלתי לאכול מעץ הדעת טוב ורע.

    אחר כך, משה הצטווה לפנות אל הגברים -בדבר מעמד הר סיני והעם כולו עונה פה אחד: כל אשר דיבר ה' נעשה!

    ויאמר ה' אל בני ישראל: בזאת אתן לכם את תורתי, אם תביאו לי עָרֵבים  אשר  יגישו ערבות לאמור: מידינו יבקש ה', אם  לא יעשו בני ישראל את התורה ולא ישמרוה!

    ענו כל בני ישראל: אבותינו הקדושים: אברהם, יצחק, ויעקב יערבו בעדנו לפניך, ה'.

    ענה ה': ומי יערוב את אבותיכם לפני, הן שאל אברהם - אביכם ממני  אות ומופת ויאמר  לי: במה אדע  אם ארש את ארץ כנען? ויצחק אביכם אהב את עשיו אשר שנאתי, וגם יעקב אביכם אמר בצר לו: נסתרה דרכי מה',

    לכן לא אקח את הערובה הזאת ,אלא שאלתי מכם ערובה  טובה ממנה! ויהי כשמוע העם את דברי ה' ויאמרו לו:

    הילדים שלנו  יהיו ערבים לתורה הקדושה. כאשר ה' שמע  תשובה זו אמר: הערובה הזאת טובה ונאמנה לי מאד, מאד! לכן מיד ילדכם אבקש אם תשכח תורתי, העם ענה: אנחנו נלמד את ילדנו ואת נכדנו את התורה ונשנן אותה להם והם יתעסקו בה בלכתם בדרך – בשכבם ובקומם - מפיהם עד עולם התורה כלומר: לא תסור מהם לעד!

    ההכנות לקראת מעמד הר סיני. 

    נאמר: "כָּל-הַנֹּגֵעַ בָּהָר, מוֹת יוּמָת". 

    המשמעות על פי מדרשי חז"ל: כל זמן ששרתה השכינה על ההר, כל מי שהיה מתקרב ונוגע בהר - היה מת, אך משנסתלקה השכינה כולם היו רשאים לגשת אל ההר, מכאן הסיק רב יוסי: לא המקום של האדם מכבדו, אלא האדם עצמו גורם לקדושת המקום.

    ה"חפץ חיים" מסביר: לקראת מתן  תורה, ה' הגביל את ישראל - לבל יעלו אל הר סיני ואף לא לגעת  בקצהו, עתה  כדאי לשים לב: הר זה שאין בו דעת ואין בו תחושה - בכל זאת נתקדש מכוח המעשה של מתן תורה, עד שהוזהרו בני ישראל מנגיעה כלשהי בקצה ההר, מכאן המסקנה: תלמיד חכם שהוא בבחינת ספר תורה מהלך- חי- שיש בו דעת ורגשות פועלים - על אחת כמה וכמה, שכל הנוגע בקצה כבודו כאילו נגע בבת עינו!

    חכם אחד מן הגליל דרש לפני רב חיסדא את המילים:

    "וְהָיוּ נְכֹנִים, לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי:  כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי, יֵרֵד יְהוָה לְעֵינֵי כָל-הָעָם--עַל-הַר סִינָי"

    מכאן הרמז – כי ה' נתן לעם ישראל תורה משולשת- תורה, נביאים וכתובים. לעם משולש:- שכולל- כוהנים, לוויים, וישראלים, על ידי שלישי—על ידי משה שהיה שלישי להוריו ביום השלישי- לשלושה ימי הגבלה, בחודש השלישי- סיון שהוא שלישי לניסן [שהרי לפי התורה: החודש הראשון הוא: ניסן]

    מוסיף ואומר: שלא כמידת הקב"ה מידת- אדם בשר  ודם, אדם המוכר חפץ לחברו- המוכר עצוב והלוקח [הקונה] שמח. אבל אלוקים אינו כן, נתן לבני ישראל תורה ושמח, שנאמר: "כי לקח טוב נתתי לכם, תורתי אל תעזובו"

    [משלי ד, ב]

    ספורנו מסביר: כי האזהרה אל העם לא להתקרב להר סיני, נובעת מהחשש- פן יפלו חללים בתוך העם  ויערבבו שמחת ה' בטומאת המתים וכך יטילו אבל על קרוביהם ולא תשרה  השכינה עליהם.

    לדעת  המלבים : מהציווי: "וְהִגְבַּלְתָּ אֶת-הָעָם סָבִיב"- ניתן להסיק: כי יהודי חייב להגביל את עצמו בענייני אלוקות ולא לחקור יתר על המידה את הנושא- כי הוא למעלה מתפיסתו, אלא עליו להסתפק באמונה פשוטה.

    לדעת הרב שמשון רפאל הירש: היו צריכים את עם ישראל להזהיר לא להתקרב להר- כדי להפריד בין העם הפרדה פיסית - לבין ההר שהוא מקור אלוקי. המקום מורם אל תחום שמעבר הארצי - לכן כל יצור חי שיגע בהר – צפוי למיתה ורק אחרי מתן תורה יושב ההר אל התחום הארצי- כל ההגבלה הזאת - מטרתה להוכיח: באופן מוחשי שמקור התורה הוא על אנושי ועל ארצי!

    רש"י מתייחס לפסוק: "וְהִגְבַּלְתָּ אֶת-הָעָם סָבִיב לֵאמֹר, הִשָּׁמְרוּ לָכֶם עֲלוֹת בָּהָר וּנְגֹעַ בְּקָצֵהוּ:  כָּל-הַנֹּגֵעַ בָּהָר, מוֹת יוּמָת".

    משה קבע גבול לעם ישראל כדי שלא יתקרבו יתר על המידה להר.- הכוונה שהתחום של הגבול מגלה לנו,  שיש איסור לחצות את הגבול ולעלות אל ההר. ואפילו בקצה של ההר היה צריך להיזהר – כדי לא לגעת גם שם.

    ראיתי בספר: "פירושי הרב דוד צבי הופמן":

    אפשר  שלא גידרו את ההר בגדר ממשית ,אלא מנעו מן העם לעלות להר באזהרה מילולית בלבד.

    המלבים אומר: יש ללמוד מעניין ההגבלה להר סיני מסר חשוב: אדם מישראל חייב להגביל את עצמו ולא להרבות בחקירה ובהתפלספות בענייני אלוקות שהם למעלה מתפיסתו, אלא עליו  ללכת בדרך אמונה פשוטה בתכלית- זו מובנה של מצוות ההגבלה בעת שאלוקים מתגלה  על הר סיני.

    לסיכום, לאור האמור לעיל, ניתן להסיק: כי האיסור להתקרב להר נבעה מכמה סיבות, כגון לא להתקרב להר שבאותו זמן שרתה עליו השכינה- היה צורך להפריד בין ההפרדה הפיזית של בני ישראל לבין ההר שהיה באותו זמן עם עוצמה אלוקית.

    ויפה המסר – הרמוז בהגבלה להר בזמן - ההכנות למעמד הר סיני: לא לחקור יתר על המידה את דרכי ה' אלא:

    "תָּמִים תִּהְיֶה עִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ" [דברים  י"ח].כי אדם בשר ודם אינו יכול להבין תמיד את מהלכי הקב"ה.

    עוד מיצירותיי לפרשה:

    ''    

    ציורי תנ"ך יתרו, ציפוריה ובניה בדרך למשה רבינו/ ציירה: אהובה קליין (c)

        

     

    ''

    ציורי תנ"ך/ יתרו משיב את ציפורה ובניה למשה/ציירה: אהובה קליין (c)[שמן על בד]    

    תוצאת תמונה עבור יתרו משיב את ציפורה ובניה

    ציורי  תנ"ך/ יתרו נזכר , בפני משה -על נס יציאת מצרים/ ציירה: אהובה קליין(c)

    ''    

    ציורי תנ"ך/ משה שופט את העם במדבר/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]    

     

     

    ההפטרה:

    ישעיהו, פרק ו'.

     

    קטע מתוך ההפטרה:

     

    " בִּשְׁנַת-מוֹת הַמֶּלֶךְ עֻזִּיָּהוּ, וָאֶרְאֶה אֶת-אֲדֹנָי יֹשֵׁב עַל-כִּסֵּא רָם וְנִשָּׂא; וְשׁוּלָיו, מְלֵאִים אֶת-הַהֵיכָל.   שְׂרָפִים עֹמְדִים מִמַּעַל לוֹ, שֵׁשׁ כְּנָפַיִם שֵׁשׁ כְּנָפַיִם לְאֶחָד:  בִּשְׁתַּיִם יְכַסֶּה פָנָיו, וּבִשְׁתַּיִם יְכַסֶּה רַגְלָיו--וּבִשְׁתַּיִם יְעוֹפֵף.   וְקָרָא זֶה אֶל-זֶה וְאָמַר, קָדוֹשׁ קָדוֹשׁ קָדוֹשׁ יְהוָה צְבָאוֹת; מְלֹא כָל-הָאָרֶץ, כְּבוֹדוֹ.   וַיָּנֻעוּ אַמּוֹת הַסִּפִּים, מִקּוֹל הַקּוֹרֵא; וְהַבַּיִת, יִמָּלֵא עָשָׁן.  ה וָאֹמַר אוֹי-לִי כִי-נִדְמֵיתִי, כִּי אִישׁ טְמֵא-שְׂפָתַיִם אָנֹכִי, וּבְתוֹךְ עַם-טְמֵא שְׂפָתַיִם, אָנֹכִי יוֹשֵׁב:  כִּי, אֶת-הַמֶּלֶךְ יְהוָה צְבָאוֹת--רָאוּ עֵינָי...." 

    עם ישראל היקר.

     

     בפרשה זו ,המתארת את  אחד הרגעים -הנשגבים והחשובים בהיסטוריה היהודית.

    מעמד הר סיני.

    עם ישראל מתאחד לרגלי  ההר- כאיש אחד בלב אחד.

     יהי רצון  שנזכה לימים טובים של אחדות בעם ונרבה אהבת חינם  -בין איש לרעהו.

    ובא  לציון גואל.

     שבת שלום ומבורך.חיוך

     בברכה

     אהובה.

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר (c)


     


         

    דרג את התוכן:

      תגובות (26)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        אתמול 0:24:

      צטט: עט סופר 2020-02-20 12:42:28

      ציורים מדהימים עשויין ברוב דעת וטעם ... . אשרי עין ראתה כל אלה...

      והמדרשים קולעים ואקטואליים גם לימינו אנו.!!

       

      צא ולמד... (כפי שציינת יפה במאמרך)..לא המקום מקדש אלא האדם מקדש את המקום ....!!! . "מכאן למדו חז"ל: "שמן מהכתוב  בתורה, שבסיום מעמד הר סיני, כולם יכולים לעלות להר ואין בו עוד קדושה" . .. !!

       

       וכן הוא אומר על  הפסוק המתייחס למשכן : "ונקדש בכבודי":-  "נקדש המשכן בכבודי - שתשרה שכינתי בו" . ומדרשו באגדה (זבחים קטו , ב): אל תקרי בכבודִי אלא 'בכבודַיי' - במכובדים שלי; 

       

       ללמדך שאין כל קדושה במקום שבו ניתנה התורה.  הקדושה נמצאת במקום שבו לומדים תורה ועוסקים במצוות התורה.

       רעיון זה ומתחזק גם במאמר הכתוב : וְלֹ֤א תְחַלְּלוּ֙ אֶת־שֵׁ֣ם קׇדְשִׁ֔י וְנִ֨קְדַּשְׁתִּ֔י בְּת֖וֹךְ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל אֲנִ֥י יְהֹוָ֖ה מְקַדִּשְׁכֶֽם׃  ללמדך שחילול ה' פוגע בקדושת האדם והמקום.(תרתי משמע).

      וכפי שגם הוזכר בדברי הנביאים:  "אַל־תִּבְטְח֣וּ לָכֶ֔ם אֶל־דִּבְרֵ֥י הַשֶּׁ֖קֶר לֵאמֹ֑ר הֵיכַ֤ל יְהוָה֙ הֵיכַ֣ל יְהוָ֔ה הֵיכַ֥ל יְהוָ֖ה הֵֽמָּה": (ירמיהו פרק ז פסוק ד)... "הֵיטִיבוּ דַרְכֵיכֶם, וּמַעַלְלֵיכֶם; וַאֲשַׁכְּנָה אֶתְכֶם, בַּמָּקוֹם הַזֶּה".!!  ללמדך שהא בהא תלייא.!!

       

      ישר כח ...יגדיל תורה וחאדיר...!!

       עט סופר היקר.


       תודה לדבריך הנהדרים ולשבחים.

       הכל בסיוע אלוקים.

      יישר כוח על ההסברים היפים -

      והמתוקים - כדבש ונופת  צופים.

      תבורך משמים- בשפע ברכות כמים.

        שבת שלום ומבורך- ובשורות טובות.

      חודש טוב ושמח.


       בברכה

       אהובה.

       


        אתמול 0:15:

      צטט: בדולח. 2020-02-17 14:47:20

      הערבות ההדדית אבן יסוד לחיבורו של עם.

       

       בדולח היקר.

       תודה לדבריך המחכימים. יישר כוח!

       

      בשורות טובות.

       בברכה

       אהובה

        אתמול 0:14:

      צטט: תכשיט 2020-02-15 19:50:14

      שאפו לך על פוסט מושקע ומאיר עיניים... שבוע טוב...

       

       

      תכשיט היקרה.

      נשיקה

       תודה עבור מילותייך הטובות.

       בשורות טובות.

       בברכה 

       

      אהובה.

        20/2/20 12:42:

      ציורים מדהימים עשויין ברוב דעת וטעם ... . אשרי עין ראתה כל אלה...

      והמדרשים קולעים ואקטואליים גם לימינו אנו.!!

       

      צא ולמד... (כפי שציינת יפה במאמרך)..לא המקום מקדש אלא האדם מקדש את המקום ....!!! . "מכאן למדו חז"ל: "שמן מהכתוב  בתורה, שבסיום מעמד הר סיני, כולם יכולים לעלות להר ואין בו עוד קדושה" . .. !!

       

       וכן הוא אומר על  הפסוק המתייחס למשכן : "ונקדש בכבודי":-  "נקדש המשכן בכבודי - שתשרה שכינתי בו" . ומדרשו באגדה (זבחים קטו , ב): אל תקרי בכבודִי אלא 'בכבודַיי' - במכובדים שלי; 

       

       ללמדך שאין כל קדושה במקום שבו ניתנה התורה.  הקדושה נמצאת במקום שבו לומדים תורה ועוסקים במצוות התורה.

       רעיון זה ומתחזק גם במאמר הכתוב : וְלֹ֤א תְחַלְּלוּ֙ אֶת־שֵׁ֣ם קׇדְשִׁ֔י וְנִ֨קְדַּשְׁתִּ֔י בְּת֖וֹךְ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל אֲנִ֥י יְהֹוָ֖ה מְקַדִּשְׁכֶֽם׃  ללמדך שחילול ה' פוגע בקדושת האדם והמקום.(תרתי משמע).

      וכפי שגם הוזכר בדברי הנביאים:  "אַל־תִּבְטְח֣וּ לָכֶ֔ם אֶל־דִּבְרֵ֥י הַשֶּׁ֖קֶר לֵאמֹ֑ר הֵיכַ֤ל יְהוָה֙ הֵיכַ֣ל יְהוָ֔ה הֵיכַ֥ל יְהוָ֖ה הֵֽמָּה": (ירמיהו פרק ז פסוק ד)... "הֵיטִיבוּ דַרְכֵיכֶם, וּמַעַלְלֵיכֶם; וַאֲשַׁכְּנָה אֶתְכֶם, בַּמָּקוֹם הַזֶּה".!!  ללמדך שהא בהא תלייא.!!

       

      ישר כח ...יגדיל תורה וחאדיר...!!

       


        18/2/20 23:40:

      צטט: דו-קוטבי 2020-02-15 15:57:36

      כתוב ומצויר נפלא אהובה יקרה!
       דו קוטבי היקר.

       תודה לתגובתך הנפלאה והמשמחת.
       ברוך  תהיה.

       בברכה
       אהובה

       

        18/2/20 09:13:

      צטט: א ח א ב 2020-02-15 15:09:19

      שבת שלום ומבורך. ובא לציון גואל ורצון (לא גואל רצון)
       אחאב  היקר.
       תודה לתגובתך המשעשעתצוחק

       

       המשך  שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        18/2/20 09:09:

      צטט: תנועת כמוך 2020-02-15 14:02:05

      שולח כוכב תודה והערכה לפוסט המלמד

      כהרגלך תמיד הפוסטים שלך גורמים לי לאהוב את כתיבתך

       דוד היקר.


       תודה לתגובתך היפה והנעימה.

       ברוך תהיה!

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה


       אהובה

        18/2/20 09:07:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2020-02-15 10:36:37

      כתוב ומצוייר יפה מאוד

       

       אסנת היקרה.

      נשיקה

       תודה לשבחים, הכל בסיוע אלוקים.

       המשך שבוע טוב , שמח ויצירתי.

       בברכה

       אהובה.

        18/2/20 08:42:

      צטט: עמנב 2020-02-14 20:02:19

      תודה על השיתוף, אהובה. כרגיל נהניתי מן הציורים ומן הדברים שהבאת. את הר סיני, כמדמני את מציירת כשהר סנטה קתרינה משמש לך כהשראה. למעשה יש חילוקי דעות באשר למיקומו הגיאוגרפי של ההר. מרבית הפרשנים מסכימים שזהו הר סנטה קתרינה. אחד החולקים הוא הארכיאולוג עמנואל ענתי, המזהה את הר סיני הרחק צפונה משם, בהר כרכום בנגב. רוב החוקרים, כאמור, אינם מסכימים אתו. שבוע טוב, עמוס.
       עמוס היקר.

       תודה רבה לתגובתך היפה והמעניינת, האמת שאת הר סיני ציירתי מתוך דמיוני ללא התבוננות בתצלום,
       את מרבית ציוריי אני מבססת על הכתובים ופרשני התנ"ך והדמיון שלי, אני מאמינה שאת  ההשראה  והסיוע לכך אני מקבלת מאלוקים שאין עוד מלבדו! והוא הכל יכול.
       דרך אגב, יש לי אבן קטנה בבית מתוך הר סיני שמישהו הביא לי, ועל זה מצויר הסנה באצבע אלוקים, ואם אשבור את האבן ,ציור זה של הסנה יתגלה לי גם בשברים של האבן, אני מבינה שהר סיני כיום לא בידנו, אלא בשטח מצרים, אותו השבנו להם במסגרת: הסכם השלום.
       המשך שבוע טוב ושמח.

       בברכה
       אהובה.
        17/2/20 14:47:

      הערבות ההדדית אבן יסוד לחיבורו של עם.

        17/2/20 08:04:

      צטט: kimchid 2020-02-14 16:56:12

      שבת טובה.

      דניאל היקר.

       תודה לברכה הנפלאה.
       ברוך תהיה.

       בברכה
       אהובה.
        17/2/20 08:03:

      צטט: ~ ~ 2020-02-14 06:20:59

      ציורים נפלאים
      שבת שלום אהובה

       

       יקירה,

      נשיקה

      תודה רבה לדברייך המשמחים.

       המשך שבוע טוב ונעים.

       בברכה

       אהובה.

        17/2/20 08:02:

      צטט: שטוטית 2020-02-14 00:38:55

      טוב שהינך כאן אהובה יקרה :-)

       

      בזכותך אנחנו קוראים שוב

      את פרשות השבוע.

       

      גם ציורייך נפלאים.

       

      שבת שלום

      נשיקה

       

       שטוטית היקרה,

      נשיקה

      תודה  עבור מילותייך הטובות.

      ברוכה תהיי תמיד.

      בשורות טובות.

      והמשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה

       אהובה.

        15/2/20 19:50:
      שאפו לך על פוסט מושקע ומאיר עיניים... שבוע טוב...
        15/2/20 15:57:
      כתוב ומצויר נפלא אהובה יקרה!
        15/2/20 15:09:
      שבת שלום ומבורך. ובא לציון גואל ורצון (לא גואל רצון)
        15/2/20 14:02:

      שולח כוכב תודה והערכה לפוסט המלמד

      כהרגלך תמיד הפוסטים שלך גורמים לי לאהוב את כתיבתך

      כתוב ומצוייר יפה מאוד
        14/2/20 20:02:
      תודה על השיתוף, אהובה. כרגיל נהניתי מן הציורים ומן הדברים שהבאת. את הר סיני, כמדמני את מציירת כשהר סנטה קתרינה משמש לך כהשראה. למעשה יש חילוקי דעות באשר למיקומו הגיאוגרפי של ההר. מרבית הפרשנים מסכימים שזהו הר סנטה קתרינה. אחד החולקים הוא הארכיאולוג עמנואל ענתי, המזהה את הר סיני הרחק צפונה משם, בהר כרכום בנגב. רוב החוקרים, כאמור, אינם מסכימים אתו. שבוע טוב, עמוס.
        14/2/20 16:56:
      שבת טובה.
        14/2/20 16:56:
      שבת טובה.
        14/2/20 16:56:
      שבת טובה.
        14/2/20 16:56:
      שבת טובה.
        14/2/20 16:56:
      שבת טובה.
        14/2/20 06:20:

      ציורים נפלאים
      שבת שלום אהובה

        14/2/20 00:38:

      טוב שהינך כאן אהובה יקרה :-)

       

      בזכותך אנחנו קוראים שוב

      את פרשות השבוע.

       

      גם ציורייך נפלאים.

       

      שבת שלום

      נשיקה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין