כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא: לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / משפטים 18

    0 תגובות   יום חמישי, 20/2/20, 20:23

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע"(הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם ואתם מוזמנות ומוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

     

    ''

     

    אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטּוֹת. (כג, ב)

     

    יש לנקוט משנה זהירות ביישום צו זה, שכן האמת אינה מצויה דווקא בידי הרוב.
    לא פעם נוהים אנשים אחרי הרוב בלא לבדוק את הדברים לגופם, ואז מתקיים בהם:
    אחרי רבים ל ה ט ע ו ת.
    (הרשב"ד)

     

    וחרז הרהמצ"ז:
    לעתים - האמת מצויה דווקא בידי המעטים.

     

    ***

    וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר תָּשִׂים לִפְנֵיהֶם. (כא, א)

     

    "המשפטים" - ראשי תיבות:
    הדיין מצווה שיעשה פשרה טרם יעשה משפט.
    (רבנו יעקב בן אשר, "בעל הטורים")

     

    ***

    וְאִם אָמוֹר יֹאמַר הָעֶבֶד:
    אָהַבְתִּי אֶת אֲדוֹנִי, אֶת אִשְׁתִּי וְאֶת בָּנָי לא אֵצֵא חוֹפְשִׁי -
    וְהִגִּישׁוֹ אֲדוֹנָיו אֶל הָאֱלוֹהֶים,
    וְהִגִּישׁוֹ אֶל הַדֶּלֶת אוֹ אֶל הַמְּזוּזָה,
    וְרָצַע אֲדוֹנָיו אֶת אוֹזְנוֹ בַּמַּרְצֵעַ וַעֲבָדוֹ לְעוֹלָם. (כא, ה)

     

    למה נענש העבד העברי בשל רצונו להישאר עבד?
    משום שהקדים להצהיר על אהבת אדונו לפני אהבתו לאשתו ולילדיו.

     

    ''

    "עבדים היינו לפרעה במצרים"

     

    ***

    וְכִי יִנָּצוּ אֲנָשִׁים וְנָגְפוּ אִשָּׁה הָרָה וְיָצְאוּ יְלָדֶיהָ
    וְלא יִהְיֶה אָסוֹן - עָנוֹשׁ יֵעָנֵשׁ...
    וְאִם אָסוֹן יִהְיֶה - וְנָתַתָּה נֶפֶשׁ תַּחַת נָפֶשׁ,
    עַיִן תַּחַת עַיִן, שֵׁן תַּחַת שֵׁן. (כא, כב)

     

    בגמרא מפרשים כי במילים "עין תחת עין"
    הכוונה לפיצוי של ממון תמורת האיבר שנפגע, ולא פגיעה בגופו של המזיק.
    הגאון מווילנה מצא רמז לדבר בכך שלא נאמר "עין בעד עין" או לשון דומה.
    ועל המילים "תחת עין" הוא אמר שיש לראות מהי האות שבאה אחרי המילה עין:
    אחרי ע' - פ'. אחרי י' - כ'. אחרי נ' - ס'.
    ראשי תיבות כ ס ף.

     

    ''

    משה רבנו ולוחות הברית

     

    ***

    מִדְּבַר שֶׁקֶר תִּרְחָק. (כג, ז)

     

    בגמרא נאמר: "אין אליהו הנביא בא
    אלא לרחק המקורבין בזרוע ולקרב המרוחקין בזרוע".
    על משפט זה פורשו המילים אמת ושקר כך:
    אותיות אמת רחוקות זו מזו לחלוטין -
    א' - האות הראשונה באלף בית.
    ת' - אות האחרונה.
    מ' - האות האמצעית.
    אותיות המילה שקר, לעומת זאת, סמוכות אחת לשניה.

     

    השקר מצוי בעולמנו, כי אנשים מתפתים ללכת בדרך הקלה והקרובה,
    כמו שאותיות המילה "שקר" צמודות זו לזו.
    האמת לעומת זאת דרכה ארוכה וקשה יותר.

     

    באמרה הנ"ל מבשרים חז"ל כי בעתיד, כשאליהו הנביא יופיע,
    יתקרבו המרוחקים - אותיות אמת - זו לזו והעולם יהיה עולם של אמת.
    ומנגד, יתרחקו המקורבים - אותיות שקר - והכזב ייעלם מן העולם.

     

    ''

    עבדים משרתים את אדוניהם. פסיפס מהמאה ה-15

    ***
    רבי אלימלך מליז'נסק אמר:
    בשעה שאבוא לעולם הבא וישאלוני: למדת תורה?
    אומר: לא.
    ישאלו אותי: נזהרת בתפילה?
    אענה: לא.
    עסקת במצוות ובמעשים טובים?
    לא!
    אם כך, יאמרו לי, הרי אתה מקיים את הציווי
    "מדבר שקר תרחק", אתה דובר אמת -
    וטעם זה בלבד אתה ראוי לעולם הבא.

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין