כותרות TheMarker >
    ';

    תגובות (2)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      22/2/20 11:45:
    גב' שנה טובה: בשל עודף הדבש והחמאה, כדבריך, הידיעות שלך מוגבלות לאריתמטיקה ציונית. ליהודים יש הרבה יותר מ-26 מדינות לחיות בהן. תספרי.
      22/2/20 11:33:
    לאיימן עודה (ערבים) יש 26 מדינות ערביות . ליהודים יש רק מדינה אחת ויחידה ולכן הלאום בה יהודי . לאיימן עודה כייף לחיות בארץ ישראל . גם תושביי המשולש כייף להם לחיות בארץ ישראל עם הלאום היהודי . הם לא רוצים לחיות במדינת פלסטין אם וכאשר תהיה כזו אם בכלל . רק ארץ ישראל עם הלאום היהודי טוב לערבים . באף מקום בעולם לא טוב לערבים כמו שטוב להם בארץ ישראל עם הלאום היהודי . הרבה ערבים גם מתחילים להבין ולהרגיש איפה הדבש והחמאה ומתגייסים לצה"ל .
    0

    חמש הארות

    2 תגובות   יום שבת, 22/2/20, 11:19

    להלן חמש הארות של פינות חשוכות, מעט אור יכול לסלק הרבה חושך.

     

    1. קרנף אקדמי
    יש דבר כזה, והוא אפילו אינו בסכנת הכחדה, להפך, הוא משגשג במדינת הכלום הזו.
    האוניברסיטה העברית הכשירה את תנועת השרצים הפשיסטית אם תרצו ומעניקה נקודות זכות אקדמיות לסטודנטים המתנדבים לפעילות בה. הייה שרץ וקבל נקודות זכות. זו אינה הפעם הראשונה שהאוניברסיטה הזו נכשלת בהבנת תפקידה. השנה היא פתחה קסרקטין שבו ילמדו אנשי צבא במנותק משאר פעילויות הלימודים בה. הקסרקטין בשטח האוניברסיטה, ינוהל כבסיס צבאי שמור וחמוש בו יתגוררו החיילים ומפקדיהם, ואשר תנאי השמירה והפיקוח עליו יהיו כאלה המקובלים בצבא. נובע לכן שחלק מהמרחב האקדמי הופקע לטובת הצבא והפך להיות שטח צבאי סגור, דבר המטיל צל כבד על יכולתה של האוניברסיטה לקיים מרחב אקדמי חופשי. אני מניח שהחלטה זו, כמו גם זו העוסקת באם תרצו, היא פיגוע נוסף מבית מדרשו של הרקטור.

     

    2. איימן עודה לשלטון!

    המאמר של ב. מיכאל בעיתון הארץ השבוע, הוא מבחינתי שיכנועו של המשוכנע. אני לא זקוק למאמר על מנת להבין שהמפלגות הציוניות נבדלות זו מזו רק במידת הנחמדות שלהן כלפי פתרון הבעיה האקוטית של יחסי המדינה הזו עם הישות הפלסטינית, ובמילים אחרות, כלפי הכיבוש - הכי נחמדים מר"צ, הכי מתועבים עוצמה יהודית. הצבעה למשותפת היא הצבעה לדרך אזרחית חדשה המיוסדת על עקרונות שונים לחלוטין מאלה עליהם התכוננה החברה הישראלית: הכרה ביהדות כדת ולא כלאום, ויצירת לאום אזרחי חדש המיוסד על מבחנים שאינם מבוססים על שבטיות, קשרי קהילה ודת. זו חברה במדינת כל אזרחיה שבספר החוקים שלה אין מקום לחוקי לאום אתניים ולחוקי שבות משום סוג. למרות זאת יהיה עליה לפתור את בעיית הפליטים הפלסטינים שגורשו משטחי המדינה ועומדת להם זכות קניינית על רכושם שנחמס מהם. אכן, איימן עודה בשלטון מהווה תפנית מהלאומנות האימפריאליסטית התוקפנית והחמושה שבה אנו מנהלים את ענינינו בעולם.

     

    3. 

    עובדה
    מכון אבשלום הכריז על יום המכון (31.3.20) אשר במהלכו הוצעה למשתתפים תוכנית של 9 סיורים בגליל התחתון, והיא, באם לנקוט לשון המעטה, מבישה למדי ("למדי" הינו שריד לנימוס בורגני הקיים בי).
    סיורים בגליל תחתון, ואף ישוב ערבי, אולי חלילה נצרת (או שהיא בגליל העליון)?? 9 סיורים גליליים תחתונים ואף יישוב ערבי אינו ראוי לביקור של אדוני הארץ. אף אינטלקטואל ערבי מהגליל התחתון לא הוזמן על מנת שידבר על הוויית החיים במדינה שבספר חוקיה מתנוססים חוק הלאום, חוק השבות וחוק קק"ל, אף מילה?? אהה, כן. מופיע בתוכנית סיור ביישוב בדואי, סיור שהוא בבחינת חול בעיניים ולעג לרש מפני שהבדואים בהם מדובר השתלבו "השתלבות כמעט מוחלטת בחברה הישראלית," כנאמר ברציונאל למסלול 9. וכן, הבדואים משרתים בצה"ל, ולכן נכבד אותם בנוכחות האדונים שלנו, נטייל בכפרם, נגב חומוס ונוכל אפילו לחלוק עמם עלילות מור"ק (מורשת קרב) מהימים בהם אכלנו לוף מהמסטינג המשותף.
    טוב, מה ניתן כבר לדרוש ממוסד המתהדר במסלולי טיול בגליל התחתון, הפונה אל הוולגרי המובן מאליו, ומציע סיורי מלכודות מטיילים כמו סיור בעקבות ספרי מאיר שלו, או סיור בעקבות משוררים בחצר המשק, שלא לדבר על אבן הראשה של תרבותנו בדמות הסנהדרין (גלתה סנהדרין, ובשביל הסנהדרין), ואלכסנדר זייד ובית הקברות של אגודת השומרים, אגב, לא צויין באם ייערך שם יורצייט? ושקט ושלווה ואיש אינו מרים גבה, שומט לסת, שואל שאלה, כלום. נרשמים באלפיהם למכון ההסתדרותי הזה וליום המכון וממלאים את התפקיד המצופה מהם, גם לשלשל מעות לקופתו, גם להנות (כי כל החיים מיוסדים על עקרון ההנאה), ולהמתין לשנה הבאה עת ישוב הכל בריטואל מעגלי אינסופי. ציבור כזה של נהנתנים-שתקנים-משלמים הוא משאת הנפש של אוליגרכיות שילטוניות, זה החומר אותו ניתן לעצב לפי צרכיהן והאינטרסים שלהן, כשהן בטוחות מפני התנגדות וביקורת. ואם כבר יש התנגדות וביקורת, מכילים אותם באמצעות הגדלת מינון ההנאה. זה עובד יפה. עובדה. זה נכון לא רק ל"סטודנטים" של מכון אבשלום, זה נכון לכלל הציבור השבע והמטומטם שחי פה. עובדה. כבר לימדנו חכם גרמני אחד שהחירות טמונה בזהות שבין האינטרסים של המשפחה והחברה האזרחית לאינטרסים של המדינה (או של הארגון, או של המוסד, או של הקהילה). אף על פי ש-98% לא שמעו אודותיו ואינם יודעים עליו דבר, הנה יש לו במדינת העם היהודי תלמידים למופת. וחבל שכך.
    4. התנקשות בהיפוקרטס
    שוטר מפגע פוצץ את ראשו של מאלכ עיסא, הילד הפלסטיני בן ה-9. פרופ׳ שלמה מור יוסף המנכ"ל המפגע מרשות האוכלוסין וההגירה, ביצע פיגוע ביורוקרטי ממושבו ליד מכתבתו, בילד יואל טגן בן ה-12, אזרח ישראלי מלידה, שהועמד בפני הבחירה המזעזעת: לחיות כיתום במולדתו או להיות מגורש עם משפחתו לאתיופיה. שני מפגעים שאינם מאותו הכפר אך ינקו ויונקים מאותו חלב ציוני-יהודי שחור המרעיל ומטמא את כל סביבותיו. אה, כן. הפרופסור הזה הוא רופא במקצועו, המוכיח שאפשר לרמוס את שבועת היפוקרטס בהינף קולמוס. ההיסטוריה כזכור, מלאה ברופאים כאלה.
    5. הציל את כבודנו
    יונתן פולק נתון במעצר כיוון שכתב במאמר בעיתון הארץ: "עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה," ובכך החזיר מעט את כבודו של הציבור הישראלי שחתם על חברות במנזר השתקנים.
    עיתון הארץ, אגב, יצא נקי.

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      plus ultra
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין