כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ אומני המשכן עוסקיים בהקמתו/ציירה: אהובה קליין(c)

    21 תגובות   יום חמישי, 27/2/20, 23:19

    Biblical paintings by Ahuva Klein-

    The artists Ahliab and Bezalel are busy building the Mishkan

     

     "וְעָשׂוּ לִי, מִקְדָּשׁ; וְשָׁכַנְתִּי, בְּתוֹכָם.  כְּכֹל, אֲשֶׁר אֲנִי מַרְאֶה אוֹתְךָ, אֵת תַּבְנִית הַמִּשְׁכָּן, וְאֵת תַּבְנִית כָּל-כֵּלָיו; וְכֵן, תַּעֲשׂוּ". [שמות כ"א, ח-ט]

     

    ''

    ציורי תנ"ך: אומני המשכן- עסוקים במלאכתם/  ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    הקמת המשכן.

     שיר מאת: אהובה קליין ©

    עם ישראל נדבן

    תרומה מרימים למשכן

    למען קדושת השכינה

    נושאים ליבם אמונה.

     

    אומנים עתירי כישרונות

    בצלאל ואהליאב כאריות

    בחכמתם יתרגמו מחשבות

    הלכה למעשה מלאכות.

     

    נחפזים לעבודתם כאיילים   

    בידם עצים אוחזים  

    קלים  ברוחם   כנשרים

    בסייעתא דשמיא נעזרים.

     הערה: השיר בהשראת פרשת תרומה [חומש שמות]

     

    הרעיון מאחורי היצירה והשיר:

      

    פרשת תרומה - תכלית המשכן והעוסקים בהקמתו.

     מאת: אהובה קליין.

    יצירות נוספות לפרשה:

     

     

    ''    

     

     

    "דבר אל בני ישראל ויקחו לי תרומה מאת כל--איש אשר ידבנו ליבו תקחו את תרומתי:"
    [שמות  כ"ה, ב]


    ''

    ציורי תנ"ך/ "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם"/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ "ועשו לי משכן ושכנתי בתוכם"/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]    

     

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ בני ישראל מביאים תרומה  אל משה/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ בני ישראל מביאים שמן כתרומה למשכן/ ציירה: אהובה קליין(c) 
    [שמן על בד]

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ תרומת האבנים למשכן/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    ''    

    ציורי תנ"ך/ הכרובים מעל  הארון במשכן/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]

     

    ''    

     ציורי תנ"ך/ שולחן לחם הפנים במשכן/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ מנורת הזהב במשכן/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]    


    נאמר בפרשה זו: "וְעָשׂוּ לִי, מִקְדָּשׁ; וְשָׁכַנְתִּי, בְּתוֹכָם.  כְּכֹל, אֲשֶׁר אֲנִי מַרְאֶה אוֹתְךָ, אֵת תַּבְנִית הַמִּשְׁכָּן, וְאֵת תַּבְנִית כָּל-כֵּלָיו; וְכֵן, תַּעֲשׂוּ". [שמות כ"א, ח-ט]

     השאלות הן:

    א] לשם מה נועד המשכן?

    ב] במה ייחודם של אומני המשכן?

    תשובות.

    תפקיד המשכן.

    האגדה מספרת: משה רבינו הלך אל בצלאל בן אורי בן חור ואמר לו: ה' ציווני לעשות משכן, שאל בצלאל את משה: מה  חפץ לה' במשכן?

    ענה לו משה: אלוקים מתכנן לשכן את קדושתו בו וילמד שם את בני ישראל – את התורה הקדושה. שאל בצלאל את משה: היכן נניח את התורה?

    ענה לו משה: כאשר  נסיים לבנות את המשכן  נעשה ארון המיועד לתורה. ענה בצלאל: אל נא תקל התורה הקדושה בעיננו! קודם נבנה את הארון ואחר כך  נעשה את המשכן.

    בהמשך מסופר: בצלאל בנה את המזבח, את השולחן ואת הארון ועשה לכולם זרי זהב. אחר כך אמר: את זר הזהב לא ייקחו בלתי אם כוהנים - והיה להם כתר כהונה: וזר השולחן ייקחו המלכים אשר ימלכו בישראל והוא ישמש להם כתר מלכות: אולם לזר הארון אשר תהיה בו התורה-אין אדונים. מי האיש החפץ בכתר תורה יבוא נא הלום וייקחהו!

    כל מלאכת המשכן נעשתה  בדרך ישרה, ללא ניצול לרעה של התרומות שהביאו בני ישראל למשה ועל כך האגדה מספרת:

    "ויהי כאשר כלו לעשות המשכן, ויאמר משה אל בני ישראל: הנה נתתם למלאכת המשכן כסף וזהב ותכלת וארגמן.. על כן אמרתי: האספו נא כולכם וחישבתי [אעשה עמכם חשבון],ויבואו בני ישראל וישבו לפניו ויחשבו אתו [עשו חישובים] ויראו בני ישראל והנה חסר ממשקל הכסף :אלף ושבע מאות וחמישה ושבעים שקל, ויאמרו אל משה: ואיה השקלים הרבים האלה? ויצר למשה מאד [התעצב משה] ויאמר אל לבו: אויה לי, עתה יוסיף העם לדבר בי לאמור: לקחתי את כסף התרומה ואשים אותו בכליי, ויאר ה' את עיני משה ויתבונן היטב אל כל מלאכת המשכן, וירא את הווים העשויים לעמודים [עמודי המשכן] ויאמר: הן לקחו השקלים הרבים האלה למעשה הווים: ועתה מנו [ספרו] את העמודים ווויהם וראיתם כי לא החסרתי מהשקלים גם אחד. וישקלו בני ישראל את הווים ויספרום, ויראו כי נעשה הכול באמונה"

    כתוצאה ממסקנה הזו - בני ישראל כיבדו את משה על יושרו.

    על פי המדרש:

    "אמר הקב"ה לישראל, נתתי לכם את התורה, לפרוש  הימנה איני יכול, לומר לכם אל תטלוה, איני יכול, אלא בכל מקום שאתם הולכים - בית אחד עשו לי שאדור בתוכו שנאמר:

    "וְעָשׂוּ לִי, מִקְדָּשׁ; וְשָׁכַנְתִּי, בְּתוֹכָם.." [מ"ר]

    על פי מדרש זה: אם הקב"ה  מעיד על עצמו - שאינו יכול לפרוש ממנה, מן הראוי שאנחנו  נתייחס באופן דומה לתורה - דוגמת אדם חכם שיושב ולומד את התורה הקדושה - הוא עושה זאת מתוך דחף ידיעת האמת - שהיא תורת ה', אך זה לא יכול להיות ללא הפסק - אלא רק אצל יחידי סגולה - שיראתם קודמת לחכמתם - יהיו מתמידים בכל רגע בתורה. למרות זאת, מן הראוי שגם אנחנו נשאף להגיע לדרגה נעלה זו ולא נפריד בין הנותן - לתורתו. וכל הזמן נתרכז בדבקות  התורה – שהיא  רצון ה' כפי שהיה נוהג הרמב"ם להגיד: בחיבורו –        " היד החזקה " [ספר שכתב] בתחילת דבריו: "ציוונו ה' יתברך..." כלומר הדבר מחייב אותנו לא להפריד בין הקב"ה- לתורה : עלינו לראות נגד עינינו את התורה כרצון ה'. [דברי  רבי אברהם יצחק בלוך מטלז]

    [ע"פ ספר  "משולחן גבוה" - על פרשיות התורה]

    על פי הגאון  מוילנא: כל האותיות היו כלולות במשכן ממש כמו בתורה הקדושה    שהיא  מתחילה באות : ב'- היינו – בראשית וכלולים בה כל כ"ב האותיות העבריות כך גם   בית המקדש  פותח באות ב' וכלולים בו כל כ"ב האותיות:

    בבית המקדש היו ג' טורי גזית  וטור כרותות ארזים ומהם נעשה הבית הרי לנו- א,ב,ג, שהם: ארזים, בית גזית. דביר, היכל,ו' צורת הוו המפרידה בין היכל לדביר, זהב- מצופה זהב, חלונות, ט'- האולם כמו האות ט', יציע, כבש למזבח השיפוע המוביל למזבח, כרובים, כפורת, כיור, כותרות לעמודים, לולים. מזוזות, מזבחות, מנורה, נרות, סיפים, עורות, עליות, עמודים, פתחים, צלעות, קורות,  רהיטים, שולחן, תאים- הוא קרקע הבית – התחתית הוא נווה הקודש – שהוא הדירה בתוכה- והוא חלל הבית - נווה לשכינה.

    לפי הרמב"ם: [יד החזקה הלכות בית הבחירה ה"א] המצווה הזו:  "וְעָשׂוּ לִי, מִקְדָּשׁ" –צו לדורות: לבנות את בית הבחירה.

    ייחודם של אומני המשכן.

    לגבי אומני המשכן הכתוב מציין: וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, רְאוּ קָרָא יְהוָה בְּשֵׁם, בְּצַלְאֵל בֶּן-אוּרִי בֶן-חוּר, לְמַטֵּה יְהוּדָה.  וַיְמַלֵּא אֹתוֹ, רוּחַ אֱלֹהִים, בְּחָכְמָה בִּתְבוּנָה וּבְדַעַת, וּבְכָל-מְלָאכָה.  וְלַחְשֹׁב, מַחֲשָׁבֹת--לַעֲשֹׂת בַּזָּהָב וּבַכֶּסֶף, וּבַנְּחֹשֶׁת.  וּבַחֲרֹשֶׁת אֶבֶן לְמַלֹּאת, וּבַחֲרֹשֶׁת עֵץ; לַעֲשׂוֹת, בְּכָל-מְלֶאכֶת מַחֲשָׁבֶת.  וּלְהוֹרֹת, נָתַן בְּלִבּוֹ:  הוּא, וְאָהֳלִיאָב בֶּן-אֲחִיסָמָךְ לְמַטֵּה-דָן.  מִלֵּא אֹתָם חָכְמַת-לֵב, לַעֲשׂוֹת כָּל-מְלֶאכֶת חָרָשׁ וְחֹשֵׁב, וְרֹקֵם בַּתְּכֵלֶת וּבָאַרְגָּמָן בְּתוֹלַעַת הַשָּׁנִי וּבַשֵּׁשׁ, וְאֹרֵג; עֹשֵׂי, כָּל-מְלָאכָה, וְחֹשְׁבֵי, מַחֲשָׁבֹת".[שמות ל"ה, ל- ל"ה]

    רבי חיים מוולוזי'ן מסביר:

    בשלושה דברים נבראו כל העולמות: חכמה, תבונה, דעת.

     כפי שכתוב: "יְהוָה--בְּחָכְמָה יָסַד-אָרֶץ;    כּוֹנֵן שָׁמַיִם, בִּתְבוּנָה.

      בְּדַעְתּוֹ, תְּהוֹמוֹת נִבְקָעוּ"; [משלי  ג, י"ט]

    מאחר שהמשכן וכליו וגם המקדש –נעשו גם הם בתבנית ובצלם כל העולמות העליונים לכן גם את בצלאל מילא ה' – ברוח אלוקים, חכמה ,תבונה ודעת.

    לכן אומרים חז"ל [מסכת  ברכות, נ"ה, א]:"יודע היה בצלאל לצרף אותיות שנבראו בהם שמים וארץ"- היות ובניית המשכן היא מעין בריאת העולם.

    הרידב"ז  סובר: אומני המשכן וכליו - בצלאל בן אורי  ואהליאב בן אחיסמך לא היו רק בעלי דעת, חכמה ותבונה,- היו יכולים להשתמש בכישרונותיהם לא רק  בסוג אחד של מלאכה- אלא בכולם- הייתה להם הבנה במחשבה- כיצד להוציא את האומנות  מהכוח אל הפועל. לכן הם נקראו גם חכמי לב.

    החת"ם סופר מסביר : כי הייתה  לבצלאל גם את הסגולה להורות את אומנותו לאחרים.  אין הדבר מובן מאליו שהרי ישנם אנשים מוכשרים בעלי ידע רב בחכמה ובינה ,אך אין להם את הכישרון ללמד אחרים.

    אור החיים טוען רעיון דומה:  הייתה לו ברכה מיוחדת להוציא את החכמה מהלב לפועל, מלבד הכישרון  יש צורך גם בנדיבות.

    ישנם חכמים שיש להם ידע רב ,אך אין הם מסוגלים לרדת אל העם ולהסביר את הרעיונות בשפתם. נאמר על קהלת: "יותר שהיה קהלת חכם עוד  לימד דעת את העם"  יש כאן דברי שבח על   כישרונו של קהלת - ללמד ולהעביר הלאה את מה שהוא  למד בעצמו - לעם.

    הרמב"ן התפעל מאד מאישיותו של בצלאל שנחשב לכליל השלמות ואמר עליו : "פלא זאת שראוי להתפעל עליו"

     ה"חפץ חיים" סובר:  כי מכוחם של אומני המשכן ניתן להבין: יסוד גדול בעבודת ה'- שאם אדם נושא ליבו למשימה קדושה בתחום התורני  ומנסה להגיע למטרה נעלה רבה יותר מכפי כוחו, הוא  זוכה לסיוע אלוקי –היינו את הכוח החסר לו להשלמת מעשיו ועליו להכיר בזאת- שהוא זוכה לחכמה בליבו מאת בורא עולם והיא  אך רק ממנו.

    רבי אברהם מנחם רפא בפירושו: "מנחה בלולה" מסביר: יש אדם שיודע לחשוב  מחשבות, הכוונה היא - שמתכנן שרטוטים ומגיש אותם לאנשי  מעשה שיודעים להוציאם  לפועל , אולם אינם יודעים לתכנן ולשרטט.

    מנגד- בצלאל היה מסוגל לחשוב  מחשבות ולתרגם זאת  למלאכה  בפועל  כמו שנאמר: "לעשות  בזהב ובכסף ובנחושת".

    על פי ספרי החסידות: "ולחשוב  מחשבות"- הכוונה  שבצלאל  היה יודע את מחשבתו של כל אחד מהתורמים והיה  מתאים את התרומות לפי  הכוונות שלהם ומחשבותיהם, מי שהיה חושב  בעת מסירת התרומה- מחשבה טהורה- בצלאל הקדיש זאת לארון, ותרומה במחשבה צדדית - הקדיש לאדנים וכך הלאה.

     לסיכום, לאור הנאמר לעיל:

     צו הקמת המשכן הוא לדורות - למען הקמת בית הבחירה בעתיד והעוסקים במלאכת המשכן- היו: בצלאל בן אורי ואהליאב בן אחסימך- שהצטיינו בדעת, חכמה, תבונה וחכמת הלב ותרגום כישרונותיהם בפועל- הלכה  למעשה.

     יהי רצון שנזכה במהרה לגאולה שלמה והקמת  בית המקדש השלישי.

    ודברי הנביא ישעיהו  ירקמו עור  וגידים בימנו:

    "וַהֲבִיאוֹתִים אֶל הַר קָדְשִׁי וְשִׂמַּחְתִּים בְּבֵית תְּפִלָּתִי עוֹלֹתֵיהֶם וְזִבְחֵיהֶם לְרָצוֹן עַל מִזְבְּחִי כִּי בֵיתִי בֵּית תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל הָעַמִּים". [ישעיהו נ"ו, ז]

      ההפטרה:

     

    מלכים- א, פרק ה.

    קטע מההפטרה:

    "וַיהוָה, נָתַן חָכְמָה לִשְׁלֹמֹה, כַּאֲשֶׁר, דִּבֶּר-לוֹ; וַיְהִי שָׁלֹם, בֵּין חִירָם וּבֵין שְׁלֹמֹה, וַיִּכְרְתוּ בְרִית, שְׁנֵיהֶם.   וַיַּעַל הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה מַס, מִכָּל-יִשְׂרָאֵל; וַיְהִי הַמַּס, שְׁלֹשִׁים אֶלֶף אִישׁ.   וַיִּשְׁלָחֵם לְבָנוֹנָה, עֲשֶׂרֶת אֲלָפִים בַּחֹדֶשׁ חֲלִיפוֹת--חֹדֶשׁ יִהְיוּ בַלְּבָנוֹן, שְׁנַיִם חֳדָשִׁים בְּבֵיתוֹ; וַאֲדֹנִירָם, עַל-הַמַּס.  {ס}  וַיְהִי לִשְׁלֹמֹה שִׁבְעִים אֶלֶף, נֹשֵׂא סַבָּל; וּשְׁמֹנִים אֶלֶף, חֹצֵב בָּהָר.  ל לְבַד מִשָּׂרֵי הַנִּצָּבִים לִשְׁלֹמֹה, אֲשֶׁר עַל-הַמְּלָאכָה, שְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים, וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת--הָרֹדִים בָּעָם, הָעֹשִׂים בַּמְּלָאכָה.  {ס}  וַיְצַו הַמֶּלֶךְ וַיַּסִּעוּ אֲבָנִים גְּדֹלוֹת אֲבָנִים יְקָרוֹת, לְיַסֵּד הַבָּיִת--אַבְנֵי גָזִית.  לב וַיִּפְסְלוּ בֹּנֵי שְׁלֹמֹה, וּבֹנֵי חִירוֹם--וְהַגִּבְלִים; וַיָּכִינוּ הָעֵצִים וְהָאֲבָנִים, לִבְנוֹת הַבָּיִת...."  


    ''    

    ציור מתוך ההפטרה לפרשת תרומה/שלמה המלך בונה מקדש/ ציירה: אהובה קליין (c)

        


    ''    

    ציורי  תנ"ך/ שלמה המלך כורת ברית עם חירם מלך צור/ ציירה: אהובה קליין (c)

    [מתוך ההפטרה]
    עם ישראל היקר:
    אנחנו בפתח חודש אדר- על חודש זה נאמר:
    "משנכנס אדר מרבין בשמחה"
     (תענית, פ"ד, משנה ו),
    יהי  רצון שעם ישראל יזכה שהשכינה  תשרה עליו ומתוך כך  השמחה תתעצם.
     שבת שלום ובשורות טובות.

    בברכה
     אהובה.

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר.(c)
     

       


    דרג את התוכן:

      תגובות (21)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        9/3/20 22:47:

      צטט: kimchid 2020-03-09 22:21:17

      תודה
        דניאל היקר.

       תודה  גם לך.
       חג פורים שמח!
       בברכה
       אהובה
        9/3/20 22:21:
      תודה
        5/3/20 23:57:

       תודה רבה גם לכל החברים היקרים על הענקת כוכבים לפוסט זה.

       ברוכים תהיו תמיד- בכול, מכול, כול.

       

      בשורות טובות.

       

       בברכה

       אהובה

        2/3/20 11:34:

      צטט: תכשיט 2020-03-01 19:43:34

      שבוע טוב יקירה...

       

       תכשיט היקרה.

      נשיקה

       

      תודה לברכתך הנפלאה.

       המברכת היקרה: תתברך:

       כפל כפליים- כמטר השמים.

       בברכה

       ובשורות טובות.

       אהובה

        2/3/20 11:33:

      צטט: א ח א ב 2020-02-29 21:38:28

      כסף וזהב ותכלת וארגמן.. ...!! השקל שעליו דיבר משה איננו מטבע כי אם גוש מתכת -במשקל אחיד "שקל".
       אחאב היקר.
       תודה לתגובתך הנפלאה.
       בשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        1/3/20 22:34:

      צטט: דו-קוטבי 2020-02-29 19:22:40

      טקסט נפלא וציורים נהדרים אהובה יקרה, כתמיד אהבתי מאד. חודש טוב ושבוע מבורך!
       דו קוטבי היקר.

       תודה למילותיך הטובות והמשמחות.
       ברוך תהיה, המשך שבוע טוב וחודש נהדר ושמח.
       חודש של נסים  ונפלאות.
       
       בברכה
       אהובה
        1/3/20 22:28:

      צטט: * חיוש * 2020-02-29 12:10:37

      אהובה האהובהנשיקה

      עונג היה לקרוא את שירך, את ההסברים והאגדה ברוח הפרשה

      התמוגגתי להתבונן בציורייך הנפלאים

      חודש טוב ושמח  ובשורות טובות 

      * כוכב אהבה והערצה והמון חיבוקים אוהבים

      שבת טובה לך יקירה ולכל אהובייך

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       את תמיד משמחת ומרגשת אותי מחדש בדברייך הנהדרים והמאירים.

      ניכר שאת אכן קוראת את הטקסט  וגם מתבוננת היטב ביצירות.

       יישר כוח! תודה רבה.

       ברוכה תהיי תמיד - יחד עם כל יקירייך.

       והמשך שבוע טוב ובשורות טובות.

       באהבה רבה וחיבוקים.


       אהובה

        1/3/20 22:24:

      צטט: תנועת כמוך 2020-02-28 17:53:13

      שולח כוכב הערכה עם ברכת ואהבת לרעך כמוך

      עם נתינה ללא תנאי

      עם מעשר של תרומה

      שבת שלום ובשורות טובות

       דוד היקר.


       תודה רבה לתגובתך היפה.

       ברוך  תהיה.

       אכן, צו השעה בעם ישראל: אהבת חינם והתרחקות  משנאת חינם.

       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        1/3/20 19:43:
      שבוע טוב יקירה...
        29/2/20 21:38:
      כסף וזהב ותכלת וארגמן.. ...!! השקל שעליו דיבר משה איננו מטבע כי אם גוש מתכת -במשקל אחיד "שקל".
        29/2/20 20:39:

      צטט: sari10 2020-02-28 11:40:18

      תרומה זה דבר חשוב ונדיב.
      כשתורמים למטרות ראויות גם התורם מרגיש סיפוק.
      יופי של ציורים אהובה.
      שבת ברוכה לך.''

       

      שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה למילותייך הטובות והמחכימות.

       ותודה מיוחדת על ברכתך והתמונה המרהיבה.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        29/2/20 20:28:

      צטט: ~ ~ 2020-02-28 11:16:13

      שבת שלום אהובה
       יקירתי.
      נשיקה
       תודה רבה לברכתך הנפלאה.
       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        29/2/20 20:26:

      צטט: בדולח. 2020-02-28 11:03:12

      זה מאוד מעניין שבצלאל הביע דעה ומשה קיבל אותה, זה כוחו של מנהיג לקבל דעה נכונה.

      בדולח היקר.

       תודה לתגובתך היפה והמחכימה.
       שבוע טוב
       ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה
        29/2/20 19:22:
      טקסט נפלא וציורים נהדרים אהובה יקרה, כתמיד אהבתי מאד. חודש טוב ושבוע מבורך!
        29/2/20 12:10:

      אהובה האהובהנשיקה

      עונג היה לקרוא את שירך, את ההסברים והאגדה ברוח הפרשה

      התמוגגתי להתבונן בציורייך הנפלאים

      חודש טוב ושמח  ובשורות טובות 

      * כוכב אהבה והערצה והמון חיבוקים אוהבים

      שבת טובה לך יקירה ולכל אהובייך

        28/2/20 17:53:

      שולח כוכב הערכה עם ברכת ואהבת לרעך כמוך

      עם נתינה ללא תנאי

      עם מעשר של תרומה

      שבת שלום ובשורות טובות

        28/2/20 11:40:

      תרומה זה דבר חשוב ונדיב.
      כשתורמים למטרות ראויות גם התורם מרגיש סיפוק.
      יופי של ציורים אהובה.
      שבת ברוכה לך.''

        28/2/20 11:16:
      שבת שלום אהובה
        28/2/20 11:03:
      זה מאוד מעניין שבצלאל הביע דעה ומשה קיבל אותה, זה כוחו של מנהיג לקבל דעה נכונה.
        28/2/20 10:55:

       שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה רבה לתגובתך הנהדרת-

       ברוכה תהיי תמיד.

       שבת שלום ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה

        28/2/20 01:30:

      יופי של פרשה 'פרשת תרוּמה'

      על הקמת המשכן כמו ציורייך הנפלאים

      אהובה יקרה והשיר

       

      שבת שלום

      נשיקה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין