אשה חכמה

הבלוג יעסוק בעניני דיומה, דברים שמרגיזים אותי או משמחים אותי. פמיניזם, נסיעות לחו"ל במסגרת תיירות ושאר נושאים ברומו של עולם.

2/3/20 19:57:

צטט: שיר_שטוטית 2020-03-02 16:34:07

כייף שאת נוסעת מפעם לפעם לתייר ולטייל

וכייף הפעם שצירפת בנות משפחה אהובות לטיול תיור

בלונדון כן מחכה לך !

אחלה אשמח לראות עוד הרבה פוסטים טיולים שלך

בתקווה כשיתחמם קצת הקורונה תשבוק חיים .

YUP

אמן אמן כן יהי רצון, כח ובריאות. תודה רבה שיר-שטוטקס.

נקווה לטוב.

XXX

2/3/20 16:34:

כייף שאת נוסעת מפעם לפעם לתייר ולטייל

וכייף הפעם שצירפת בנות משפחה אהובות לטיול תיור

בלונדון כן מחכה לך !

אחלה אשמח לראות עוד הרבה פוסטים טיולים שלך

בתקווה כשיתחמם קצת הקורונה תשבוק חיים .

YUP

2/3/20 15:13:

צטט: תכשיט 2020-03-01 19:31:26

נהניתי לטייל איתך...לונדון מחכה לי..:)))

לונדון בטח מחכה לך אבל לא עם אל על שביטלה מהיום את הטיסות ללונדון ולפרנקפורט מזעיף את הפה

1/3/20 19:31:
      1/3/20 18:04:

צטט: barir 2020-03-01 11:09:02

כיף לכן. המשיכו להנות!

תודה רבה, נשתדל, אחרי גמר הקורונה מגניב
      1/3/20 11:09:
      29/2/20 16:53:

היי שטוטקס, העלתי אותם למחשב מהמצלמה, עוד לפני שהצעת, זה היה הדבר הראשון שעשיתי ולמרות זאת רק שני צילומים ישרים וכל השאר הפוכים. אם אפשר לראות על ידי קליק, דיינו. תודה על חמשת הכוכבים צוחק

29/2/20 16:00:

לא הצלחתי אבל מצאתי פטנט לראות את הצילומים ישר:

להקליק על הצילומים והם נפתחים ישר

אין אפשרות להעתיקם ישר

ניסיתי, כמה שניסיתי

תודה

29/2/20 15:52:

אחלה ליבלינג

הייתן רק בנות? ומה עם בן הזוג השארת אותו בבית?

אהפוך לך את התמונות, יש לשער שהעלית אותן ישירות מהמצלמה

לדעתי היית צריכה להעלות אותך לקובץ במחשב ואז להעלות לפוסט.

הנה הופכת לך כמה:

לונדון, קורונה, ומזג האוויר

9 תגובות   יום שבת, 29/2/20, 13:16

עם חששות כבדים, שתי חבילות של מסכות פנים (זולות), מזוודה עם מקום ריק לקניות ובתוספת 3 בנות משפחה מצחקקות יצאנו לדרך עם מטוס 787 החדש של אל על, לפני כעשרה ימים לקוויקי. המושבים היו יחסית די נוחים (נשים קטנות), ובעיקר היו מסכים אישיים דבר שלא היה קיים באל על עד לא מזמן ונמנעתי מלטוס אתם (לא רק בגלל זה אבל גם). האוכל היה על הפנים כרגיל, המטוס לא היה מלא והטיסה היתה נעימה. בחדשים אין מסכים על החלונות אז לא רבים. ניגבתי עם מטלית ספוגה באלכוהול את מסך הטלויזיה (היה מבחר סרטים לא רע), ידיות המושבים וכד' נגד עין רע.

עכשיו, לאחר מעשה, כשאני ישובה בביתי בבטחה, ולאחר שעדיין לא החכמתי איך בדיוק נדבקים אספר לכם שהיו אלפי תיירים בלונדון אולי מאות אלפים, גם ישראלים כמובן. לא ראיתי ולו מסכה אחת מהלכת ברחוב, יום לפני החזרה ראיתי שני סינים (בלי כינור) אבל עם מסכות וזהו. המסכות שלי הוחזרו אחר כבוד לארץ ומחכות בארון לסבב הבא.

המלון שלנו היה באמצע של הפיילה, בסוהו. מאד נוח לקפיצה קטנה לאוקספורד סטריט לקניות, לשאפטסבורי לתאטראות, ומסעדות ובתי קפה היו עשרות בסביבה. היה גשום (drizzle) וקר בחלק מהימים או סתם מעונן וקר בשאריתם. נכנסנו למסעדות מומלצות ולא רעות או לפרט-א-מנז'ה כשמתנו מרעב ולא התחשק לנו לנבור באתרי רוויו עולמיים. הלכנו  לבורו מרקט ופשוט טעמנו כמעט מהכל כולל הטופי שממש ממכר אבל בסוף גורם לצרבות.

יש ללחוץ על כל תמונה הפוכה והלחיצה גורמת לתמונה "להתיישר" - מקווה שעזרתי קריצה

פאייה מעוררת תאבון. קערה ענקית שמתרוקנת ללא הרף וחוזרים וממלאים. כל טרי חם ומריח נפלא

אין לי מושג מדוע הדגים הפוכים, אל המבחר יפה גם הפוך ואיזה מבחר! אז שתי תמונות במחיר אחד

ואחרי שקונים טעימות מחפשים מקום לשבת ודאגו לנו התיירים והקימו רחבה מקורה עם שולחנות וספסלים

עשינו סיור אוכל חינמי עם חברת תות שדה (Strawberry) בשוק של שורדיץ'. היו זרזיפי גשם ורוח קרה. המקומות שנבחרו לטעימות לא היו ממש מוצלחים לדעתי, אבל המדריכה היתה נמרצת וחביבה וראינו שכונה שהיתה פעם יהודית לגמרי וכיום נשארה בה למזכרת רק חנות של יהודים שמוכרים בייגל ובשר מלוח.

זה הרחוב הראשי בצ'כונה היהודית לשעבר. עדיין קיימים בוטיקים קטנים והכל משתנה בימי ראשון כשכל הרחוב הופך לרחוב הליכה מלא בדוכנים, אבל זה לא היה כתוב במזל שלנו, הרחוב היה ריק.

חנות שמייצרים ומוכרים שם שוקולד. לא משהו הטעם אבל יפה במראה.

גיליתי לפני זמן לא רב בן משפחה מדרגה שניה שחי באנגליה ומעולם לא פגשתיו (מי שלא מכיר סכסוכים משפחתיים שיקום) והחלטנו להיפגש במסעדה של אוטולנגי (בעצם deli) כדי לתת לו לטעום מאכלים ישראלים שהתאנגלזו במידת מה. הצענו שיקח שקשוקה וכל השאר הזמנו ממה שראינו בתפריט והיה ממש טעים וגם די יקר. היה נעים לשבת והשרות היה אדיב מאד.

החלטנו להיות גם תרבותיות וללכת להצגה אחת ולמוזאון אחד. אז הלכנו לויקטוריה ואלברט ששם היתה אמורה להיות תערוכה של Tim Walker, כשבאנו בשלוש אחה"צ אזלו כל הכרטיסים. אז היינו במוזאון אבל לא ממש השכלנו. לגבי ההצגה היתה פרובלמה אני ממש לא אוהבת מחזות זמר וחלק מהקבוצה לא אוהב תאטרון "כבד". נאלצתי לוותר וראינו את and juliet  לדעתי זה רק לחובבי מחזות זמר. המחזמר מבוסס על שירים ידועים של קטי פרי, בריטני ספירס ואחרים. מעין התבדחות בריטית קלילה על רומאיו וג'וליה השייקספירים, כלומר מה היה קורה לו ג'וליה לא היתה מתה.

היה כיף בלונדון, עדיף לבוא אולי בתקופה קצת יותר חמימה אבל זה עדיף על פני חום יולי-אוגוסט עם מיליוני תיירים. אני מכירה את לונדון מאז היותי בת 19 ומאז עברו המון המון שנים, אני משתדלת לבקר בה כל כמה שנים והעיר משתנה מפעם לפעם (גם אני כנראה) אבל עדיין אהובה עלי מאד. הנה עוד כמה צילומים מלונדון

הסקוטי המנגן על גשר לונדון

ככה מרגישים בלונדון, בדיוק ככה.