כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';
    0

    אומנות בסין בימי קורונה

    11 תגובות   יום רביעי, 11/3/20, 23:09

     

     מ-ג-פ-ה: התחלה מאגית של שנת העכבר 2020

    רוח רעה של נגע ומגפה-ימי-ביניימית פשתה באוויר של ימי ראש השנה בסין. דרקון רע ומפחיד איים על הדרקון הסיני הטוב והמגן. חופשת "פסטיבל האביב" – ראש השנה הסיני, שהייתה אמורה להימשך שבוע נמשכה למעלה מחודש. מיד לאחר ערב ראש השנה ב-24 בינואר קפא הכול במקומו. כמו במשחק "עמודו!". אומנים נשארו במקום שאליו נסעו כדי לחגוג עם הורים או עם קרובי משפחה, תערוכות שנפתחו נשארו פרושות בחללים של מוזיאונים ושל גלריות שנסגרו למבקרים, וירידים ופסטיבלים של אומנות בוטלו. סגר וסוג של עוצר הוטל על כל היישובים והערים. אנשים מצאו עצמם כלואים, לכודים בבתיהם, סגורים במתחמי המגורים, חסומים במרחבי השכונות שלהם, אסורים ליציאה מגבולות היישוב העירוני או הכפרי, וכמובן מנועים ממעבר בין-מדינתי. מחסום בתוך מחסום בתוך מחסום... עוד נראה עבודות שיתייחסו לזה.

    ציור ראשון המציב עיר מוקפת חומה ומבודדת בשמי עננים כבר צויר בימים אלו על ידי בכיר הציירים בסין - ג'אנג ש'יאוגאנג.

     

    ''

    Zhang Xiaogang / Wuhan’s ‘Isolation’ Art Project

    זאת אולי תהיה תמונת אייקון לציון המחירים, גילויי הרוע, הבדידות והעמידות ההרואית של העיר ווחאן במגפת קורונה. WUHAN, העיר שבה החלה המגפה, לא מוקצה בעיני האומן אלא ניצבת-נישאת במוקד ההכלה והאמפתיה. המסכה מתעקשת לכסות את העיניים דווקא, כי צייר טוב רואה רחוק ופנימה. לדבריו: "אכזריות ורוע אנושי הם הווירוס המאיים שמשאיר חותמת גם על ציור של כיסא, חדר או נורה."  https://mp.weixin.qq.com/s/HboRDz_L9d19Ssn39uuIPA

     

    ביטוי אומנותי, שפוקד את קרקע המציאות, מצאתי ברשומה הסוערת של האומן וואנג צ'ינגסונג מבייג'ינג שניסה לצאת ממתחם האומנים בצאוצ'אנגדי, שבו הוא גר, כדי לבקר במתחמי אומנים סמוכים, בסונג ויליג' - SONG ZHUAN, ב- QIAOZI ART DISTRICT ובמתחם האומנות 798. המפגש המתנגח שלו עם מחסומים הרמטיים בדמות קירות של קונטיינרים צבעוניים כבדים הניב תסכול רגשי של כלוא בצילומים יפים של רב-אומן בצילום.

     

    ''

    בפאתי בייג'ינג. "והעיר נאטמת, אין יוצא ואין בא." [קאמי*]

    Wang Qingsong / Are You Okay with the Beijing Art District Under the Epidemic? February 2020

     

    ''

    גם מתחם האומנות 798 נחסם. סמוך למחסום בצילום התחתון מרחפים השמים הכחולים,  עבודתו של האומן Li Qiwei.

     

    הולך ולא בא. קירות חוסמים. הממשי בהתגלמותו. לא כאילו ולא דְמוי. כך נראית רצינות. האם במונחים של סלבוי ז'ז'יק, בספרו ברוכים הבאים למדבר של הממשי [2002], ניתן לראות את האירוע הגלובלי הזה כהתנגשות תוך-תרבותית בנבכי המרחב הגלובלי החדש? כמאבק בין המציאות, הדמיון והפנטזיה הסיניים והעולמיים לבין הכוח ועודפות הכוח [הסיני] ו/או שברירות הכוח בשנת 2020?

     

    "כשאני מתחזה אני נעשית עצמי" – התערוכה שלנו בעמדת המתנה

    גם התערוכה הקבוצתית והנודדת שאצרתי בסין יחד עם ZHANG FANG הנושאת את השם Impersonating Myself / Becoming Myself קפאה בהכנות. עשרים אומניות צילום ועבודות וידיאו משתתפות בתערוכה, עשר סיניות ועשר ישראליות. התערוכה אמורה הייתה להיפתח במוזיאון GUANGZHOU MOCA בשבעה במרס, ערב יום האישה הבין-לאומי. עיתוי הולם לתכולתה. נכון להיום [10.3] לא נקבע תאריך חלופי, כי המוזיאון עדיין סגור. התערוכה הקודמת עדיין תלויה על הקירות ומחכה למבקריה. הינה רשימת האומניות המשתתפות בתערוכה. אומניות ישראליות: ראידה אדון, שרון גלזברג, קרן גלר, מיכל היימן, נועה יפה, נועה יקותיאלי, ורד ניסים, הדס סט, אלכס קורבטוב, טל שוחט. אומניות סיניות: CUI Xiuwen, FANG Lu, HU Haibo, HU Jiayi, LIU Silin, LIU Qinmin, WU Dandan, WEN Hui, XING Danwen, XU Jingyu.

     

    קול שבר מהשטח

    מנהלי מוזיאונים ובעלי גלריות מספרים על נזקים גדולים וקריטיים לגלריות, במיוחד למוסדות הפרטיים שאינם נתמכים על ידי הממשל. כך כתב לי בוויצ'ט מת'יו, בעל גלריה BANK בשאנגחאי: "באופן בסיסי אנחנו במצב של אי וודאות ולימבו. כל האירועים שתכננו לחודשים פברואר ומרס בוטלו [...] לא הייתה לנו הכנסה אלא רק הוצאות והוצאות. הקמנו תערוכה מקוונת כדרך להישאר נוכחים... אבל יהיה קשה למכור אומנות כעת." [תרגום מילולי שלי מאנגלית לעברית].

    הקול הנואש של מת'יו הוא קולו של העבר שהינה-הינה אולי חולף זמנו. מה שהיה אולי לא ישוב להיות.  

    כי החיים התרבותיים והאומנותיים הוסטו מהיכלים ומבניינים. הם מתקיימים באופן מאוד פעיל ואנרגטי ברשת האינטרנט, באתרים וברשתות חברתיות, וכמובן גם בחדרים הפנימיים של האומנים שמשוחחים יותר עם עצמם ועם יוצרים אחרים ומתמודדים בדרכם האחרת עם המציאות.

     

    אומנות בערוצים אינטרנטיים

    שישה מופעים אומנותיים מעניינים מציפים ועולים על גדותיהם:

    האחד, הקמה של עשרות גלריות ומרכזי אומנות דיגיטליים מקוונים על גבי פלטפורמה חינמית [עד סוף שנת 2020] שמספקת חברת   Beijing Zaiyiyun Technology Services Co., Ltd. הפלטפורמה מאפשרת להציג תערוכות מקוונות וגם מכירות מקוונות. בראש הרשימה ניצבת האקדמיה הסינית לאומנות CAFA – CHINA ACADEMY OF FINE ART – שמסמנת את ההכשר הפוליטי של המהלך. כאמור, הפלטפורמה מקדמת גם מכירות של יצירות אומנות בעמלה נמוכה מאוד בתקופה הנוכחית: 0.2% במקום 0.6%.*

     

    המופע האומנותי השני ניכר בסדרת עבודות ותערוכות של אומנים המפרסמים ברשתות חברתיות מרכזיות כמו  וויצ'ט או ווייבו [WEIBO]. וויצ'ט מתפקדת כמו פייסבוק וכבלוג אישי. מדובר במפל של עבודות אומנות ברשת החברתית. לדוגמה: "יומני רישום נגד המגפה" על בסיס של צילום תיעודי בטלוויזיה. ציורים שמבטאים מצב דינמי של מאבק ושל חבירה של אנשים בדמות חיילים בלבן בשדות הקרב של חוביי ובקווי החזית בווחאן.

     

    ''

    Xu Huiquan מתוך יומני רישום כנגד המגפה. האומן מכנה את עבודותיו "רישומי מסך".

    ש'י, אומן ומנהל מוזיאון ג'יאנגסו, העלה בסוף ינואר סדרה של תערוכות בוויצ'ט.

     

    ''

    רדי-מייד לוהט. עבודה שהוצעה למכירה פומבית, שנשאה את השם "ווחאן". 167 עבודות נוספות שגויסו מאומנים שונים נמכרו גם הן עד 3 במרס. המכירות הסתכמו בחמישה עשר מיליון יואן שנתרמו לסיוע במאבק. ציור קטן מאוד של הצייר ג'אנג ש'יאוגאנג נמכר במיליון שמונה מאות אלף יואן. בית המכירות: CHINA GUARDIAN AUCTIONS - www.cguardian.com

     

    ''

     

    Weng Fen / Tomorrow Will Be Better, 2020

    צילום מתוך עבודת וידיאו.

    ''

    Weng Fen / My Object of the Year, 2020

    בחודש שבו היה סגור בביתו באי חאינאן יצר האומן וואנג פאן, בסיוע בתו, את העבודה "האובייקט שלי השנה". הוא עיצב למעלה מחמישים כדורי גולף מנייר לבן, כתב מילה על כל אחד מהם וחבט בהם במוט הגולף על גג הבית [ראו בצילום מתוך סרטון הווידיאו שלו]. זאת, לדבריו: "כדי להישאר בכושר ולהמשיך לחשוב ולהיות ביקורתי ביחס למציאות". המילים שכתב על כדורי הגולף מנייר הן: הלם, שימו לב, המונים, מחאות, דמוקרטיה, ללא מסכות, ווחאן, דרכים חדשות, שטויות, משבר כלכלי עולמי, רשימות שחורות, מניעה ושליטה, טבע, שכתוב, יותר טוב, משא ומתן, פתוח ללא הפסקה, שבוע הזהב ועוד. אמן אמיץ, לא מוותר. כתבתי לו שאני מניחה שבשלב הבא הוא יְיצר כדורי גולף מפורצלן והוא השיב: "גולף קרמי הוא רעיון גדול! הא-הא".

     

    את המופע האמנותי השלישי אני מכנה: מֶם ועוד מֶם ברבבות. 

    "מֶם (מלועזית: Meme - נהגה באנגלית: מִימ) הוא כל מאפיין תרבותי שאינו חומרי שמשתכפל ומתפשט ממוח למוח. לדוגמה אופנה היא אינה חומרית, אך היא מועברת ממוח למוח בדרך של אימוץ וחיקוי ועל ידי כך מתפשטת בקרב האוכלוסייה. באופן דומה, דת משתכפלת מההוגה (לדוגמה מוחמד וישו) אל מאמיניו הראשונים ומהם הלאה" [https://www.morfix.co.il/en/meme].

    מֶמים כעת חיה הם דימויים חזותיים שאנשים הוגים ויוצרים ומועברים ברשתות החברתיות, בעיקר בוויצ'ט - WEIXING בסינית – כאש בשדה קוצים. קבלו דוגמאות:

    ''

    המנהיג מאו מתגלה שנית. לא מעזים לנכס ולעשות שימוש בצילום של מנהיג-על זה [כן, עדיין!], לכן מנכסים ציור ידוע הנקרא "היושב ראש מאו בדרך לאניואן" של הצייר LIU CHUNHUA משנת 1967 [שמן על קנבס], עידן התקופה האדומה. את הציור המקורי ניתן לראות במוזיאון הלאומי של סין, המוזיאון הגדול ביותר בעולם, המשתרע לאורך הפאה המזרחית של כיכר טיאנאנמן בבייג'ינג. כניסה ללא תשלום.

     

    ''

    צילום של פסל ברונזה מוצק ומוּכר במתחם האומנות 798 בבייג'ינג, שהוספה לו מסכה. הפַסל: האומן WANG GUANGYI

    הייחוד של הפסל: ביטוי של אוונגרד בסין החדשה שהחל בשנות התשעים במאה העשרים. הפועל השרירי הוחלף באומן רב-עוצמה שאוחז במברשת ציירים וקליגרפים במקום במקבת. האומן וואנג גואנג-ייא מיזג בפסל מסורת עתיקת ימים של ציור סיני [המברשת] באומנות של תעמולה קומוניסטית-מאואיסטית. המסכה הנוכחית שהוספה לו מצביעה על קושי אבל היא לא מפחיתה את כוחו.  ”JIAYOU WUHAN!" – יישר כוח ווחאן!

     

    ''

    לא יורדת מבמת האומנות. ברכת "שנה טובה" - guònián hǎo - בסינית ממונה ליזה עטויה במסכה.

     

    ''

    חושבים על דארת' ויידר: גיבור וגם נבל-על מ"מלחמת הכוכבים". בהתחלה טוב, אחר כך רע ולבסוף טוב. רמז לבאות?

     

    דימויים אחרים מנכסים עבודות אומנות ידועות שיש בהן ביטוי של סבל ורוע אנושי, כמו למשל "רפסודת המדוזה" [ציור שמן של הצייר הצרפתי תיאודור ג'ריקו משנת 1818, על ניצולים מופקרים לגורלם], וביטוי של עמידות בתנאי מצוקה בדמות צוק בים צבעוני סוער או גיבורי קומיקס עם מסכות. עבודות רבות רומזות לתקווה, למשל, צילום של פיסות שמים כחולים בים של עננים קודרים. https://www.chinadaily.com.cn/a/202003/04/WS5e5f7b10a31012821727c528_4.html

     

    מופע רביעי: עבודות עיצוב שימושיות.

    מאיירים שלטים והנחיות של כללי התנהגות: איך לטפל במסכות, לשמור על היגיינה אישית; וכן כרזות שמביעות אמפתיה והכלה של העיר ווחאן – פרקטיקה סינית קומוניסטית מוכרת.

    ''

     

    למופע זה חוברת אומנות אותנטית ומידית באיורים ובסרטי אנימציה של תמונות מהחיים במשפחה: כלואים בדירות, "נופשים" ליד חלונות, בודדים בחדרים. האיורים מבטאים תחושות חרדה, שעמום, כאב, כעס, צער, חוסר אונים, בדידות, דיכאון וכיוצא באלו. אתר מוביל בתחום זה הוא האתר של אגודת הסטודנטים של CAFA. הסטודנטים המוכשרים, שהתקבלו ללימודים באקדמיה לאומנות הנחשבת ביותר בסין, מעניקים נופך דידקטי ומְרצה לעבודות. הם מאיירים עובדי רפואה כגיבורים הרואיים, מכַוונים לכיבוד מבוגרים במשפחה, ומציגים את החיים בהווה כלילה ארוך עם ציפייה לשחר ולאביב החמים, כולל געגועים לראות הרבה-הרבה-הרבה אנשים! זו  אומנות מגויסת – "בואו נפעל ונשתתף בפעולות של לחימה במגפה" – אבל היא זהירה. כמו שהם כותבים באתר של הסטודנטים לאומנות: "ציירו טוב, פשוט ציירו. כשיגיע הקיץ נציג את התערוכה הטובה ביותר!". 

     

    ''

    "מגפות [...] כשהן ניחתות על ראשך אתה מתקשה להאמין בהן". [קאמי**]

     

    ''

     

    ''

     

    מופע חמישי: אמנות צילום בעידן השעתוק הטכני בחברת ההמונים.

    באין תרופה וחיסון בשלב זה, נראה שהאמצעי התרפויטי בימים אלו תועל לצילום במצלמה בטלפונים חכמים ולמעגלים של שיתוף-הפצה-אישור חיובי ותהילה [במקום "הילה"] ברשתות החברתיות. המונים משקיעים בצילום, מצלמים מראות שלא נראו עד כה, מחפשים זוויות צילום מעניינות, עֵרים לתאורה ייחודית ולקומפוזיציות אֶפקטיביות.

    בסוף עוד יהיו מי שיאמרו בציניות שזאת ה-מכה של המגפה.

    הינה כמה דוגמאות:

    ''

    בית חולים מאולתר בווחאן. המסרים החזותיים מספרים על כך שמצפים לכמות גדולה של חולים; שמקדישים חללים מכובדים לטיפול בחולים; ושלמרות האסון הסדר והשליטה בידינו. רק לא לאבד פנים!

     

    ''

    הרבה תמונות התפשטו באופן ויראלי ברשתות. זאת אחת הבולטות. עובדות בבית חולים בווחאן ישנות בעמדתן, לא משות מכיסאן. עד כלות הכוחות ולמעלה מכך. אור וצל, לבן שחור ואפור, כיסוי וגילוי. בשליטה ובחולשה. מכמיר לב.

     

    ''

    הסֶגֶר בעיצומו. מתחם מגורים חסום ונעול. יש מי שמטפל בציוד הנחוץ לדיירים והוא מגיע לפתחו. יוצר בעצמו עוד קו בלימה ומחסום. השוויון והסדר נשמרים.

     

    ''

    דואגים לאנשים, אבל משקיעים גם בחיות המחמד. נותרנו שניים...

    הניילון, אויב כדור הארץ, בקאמבק היסטרי כשהציוויליזציה סבורה שהיא בסכנת היכחדות כעת חיה. והירוק? ירוק מאוד. הדשא מרגיע אבל שומם, והסבך ברקע מסתיר הוויה עלומה. מה יודע.ת בעל.ת הכלב.ה: האם נידָבק? האם כבר נדבקנו? מתי זה ייגמר? מתי ימצאו חיסון ותרופה? מה לי ולמגפה?!

     

    ''

    אלפי צילומים וסרטי וידיאו מציגים ערי רפאים, כבישים ריקים, מתחמי מגורים, פארקים ומתחמים מסחריים שוממים, רכבות חלולות... בבחינת יום הדין > אחרית הימים > נפילה, קץ וסוף. בסין ההומה וסואנת יש לצילומים אלו אפקט אימתני. מי היה מאמין?! אין סרטים שיתחרו בדרמה המאסיבית הזאת.

     

    מופע שישי: אמנות ומדע – תרשימים וגרפים של מדענים.

    בצד צילומים, ציורים, איורים, סרטי וידיאו ועבודות פלסטיות של אמנים, צדים את עיני בכל הפלטפורמות מופעים חזותיים יפים וחכמים של גרפים ותרשימים מדעיים. שיווק גרפי מושלם של המגפה. בן זוגי פרופ' מייקל לויט, לדוגמה, עורך מעקב אחרי נתוני 19-COVID ומנתח אותם בכלים מתמטיים מאז סוף ינואר. גם העולם המדעי מתגלם בקווים, צבעים, תנועה, סדר ואסוציאציות כדי ליצור משמעות.

    ''

    Michael Levitt, Figure 1, 5 March 2020

    Michael Levitt, Structural Biology, Stanford University School of Medicine

    מייקל איננו סיני אבל זו אומנות גרפית משוקעת במחשבה על האנשים בסין.

     

    ***

    וכאן בישראל? התערוכה "ערך מוחלט" של ג'ף קונס נפתחה במוזיאון תל-אביב עם מוזמנים שהתעלמו מההנחיות להימנע מהתקהלות. למי הוא רלוונטי כרגע?  איזה קשקוש על ערך מוחלט בימים אלו?

     

    _________________

    * הינה מספר קטן של קישורים לאתרים מקוונים של תערוכות במוזיאונים ובגלריות. מוזמנים לבקר בתערוכות.

    המוזיאון הלאומי של סין - http://en.chnmuseum.cn/exhibition/#rep_exhibitions  [כעת מוצגות באתר שתי תערוכות וירטואליות. לא ידידותיות למשתמשים ולמשתמשים שאינם דוברים סינית].

    מוזיאון האקדמיה לאומנות של סין – CAFAM - https://www.cafamuseum.org/en/exhibit/digitalmuseum

    הו, כמה יפה התערוכה של אניש קאפור במציאות וגם באופן וירטואלי!

    Shanghai Duolun Museum of Modern Art - https://mp.weixin.qq.com/s/Xep5sD8Wub9l5vW8zMxN_Q

    Online Museum Exhibition Summary First batch - https://mp.weixin.qq.com/s/uvP9LMv7LbxX1bxy21p0jw

    Golden Harvest Auction | Collect + Art Week-Ten Years of Manyi Online Exhibition -

    https://mp.weixin.qq.com/s/OPnj_efVfKUHP3w6Gg4-4Q

    Online Exhibition | World Propositions - https://mp.weixin.qq.com/s/iBuD3z0HXCpFXv8QEO0RYg

    מוזיאון הימליה בשאנגחאי - http://www.himalayasart.cn/en/zljhlist.aspx?dl=16&xl=96

    גלריה באנק בשאנגחאי - http://www.bankmabsociety.com/Portal/en-US/Exhibition

     

    חיפוש בוויצ'ט ב- 线上展览 מאפשר נגישות לתערוכות מקוונות. נסו באמצעים זמינים לכם יותר בכתובת:  

    https://mp.weixin.qq.com/s/Ne1fiuNjoLy__RlDjqkeDg . מאות סרטונים זמינים לצפייה. תהליך הטעינה ממושך והאיכות של הצילומים והעבודות מאכזבת במקרים רבים.

     

    ** אלבר קאמי, הדבר. תרגום מצרפתית: אילנה המרמן. תל אביב: ספריה לעם, עם עובד, 2001.

     

    תודה לחברותיי וחבריי בסין, אומניות ואומנים, אוצרים ומנהלי גלריות ומוזיאונים, ששיתפו אותי בחוויות, במחשבות ובעבודות שלהם. תודה מיוחדת ל- MEG MAGGIO - אוצרת, אספנית והבעלים של PEKIN FINE ART GALLERY וכן למומחה לאמנות ד"ר ZHENG TAO בבייג'ינג.


    ניתן לשמוע על חלק מהדברים שכתבתי בפוסט זה בריאיון רדיו שערך איתי עומר רובי ברשת ב' [מדקה 36 ואילך]:

    עומר בן רובי - תרבות יום ו - 28.02.20 - https://www.kan.org.il/radio/item.aspx?pid=123167

     

    © כל הזכויות על הטקסט ועל פרסום התמונות שייכות למחברת ד"ר שושן ברוש-לויט - Shoshan Brosh-Levitt.

     

      

    דרג את התוכן:

      תגובות (11)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        22/5/20 17:34:
      מעניין ומקסים. אני זוכרת שכאשר נסעתי לסין לעבודת יעוץ ראיתי את המנהג של העבודים הסיניים אחרי ארוחת הצהריים לישון בכסא בו הם עובדים. צילמתי אותם כי היה זה פלא בעיני. יש פה תמונות והסברים מרתקים.
        24/4/20 15:28:
      התמונה קשה לפיענוח כי היא צומצמה מאוד כדי להעלות אותה לבלוג. זו נראית לי כעת האמנות העכשווית ביותר. המדענים שחוקרים את קוביד-19 עוקבים ומנתחים את הנתונים. מה שנראה בעיניי כ"טאפט" הוא אוסף של גרפים המציגים מספרי נדבקים ותמותה בארצות שונות בעולם. לקוח מתוך האתר של מייקל לויט בסטנפורד: http://med.stanford.edu/levitt.html
        24/4/20 15:21:

       

       

       

      ''
      הוספת תגובה

        24/4/20 15:10:

      צטט: באבא יאגה 2020-04-18 21:10:41

      נהניתי לקרוא ולצפות. כחודש וחצי עבר ואנחנו שם, במקום דומה ,במימדים הקטנים שלנו כמובן, למשל, התערוכה של ג'ף קונס במוזיאון תל אביב, שלא נפתחה. בזכות הפוסט שלך, עלה על דעתי, שקולם של האמנים לא נשמע בארץ בימי קורונה אלו. על כך פנים לאוזני ולעיני לא הגיע.

       

      תודה, אליאונורה. אני בטוחה שגם האמנים בישראל ובעולם מגיבים ויוצרים. ראיתי כבר דוגמאות ראשונות מעניינות שפורסמו בפייס-בוק. אני מניחה שבקרוב יתפרסמו פוסטים ומאמרים שיציגו את הנושא. זה לוקח זמן... עבדתי ימים על ליקוט המידע בפוסט.

        24/4/20 15:05:

      צטט: יורם.אל-קמינו 2020-04-18 18:25:34

      הסתכלות מעניינת לאמנות במדינה שאינה מוכרת לי, לבד מהמגיע מהתקשורת. הרשימו אותי העבודות של הסטודנטים באקדמיה לאמנות. אם הבנתי נכון, יש שם אמירה שמנסה בזהירות לצאת מההגבלות ומהמסורת. (את הכוכבים נתתי בפוסט באנגלית..)

       

       

      היי יורם, האומנים מותחים כל הזמן את החיווט שמחבר בין מסורת לחידוש וכך גם בין מקובל/אפשרי לבין מותר-עד-הקצה. גם בסין, כמובן. אישית לא מצאתי מתחים משמעותיים בקרב הסטודנטים. הם מוכשרים, זה בטוח. מאודדדד קשה להתקבל ללימודים ב-CAFA. האמנים המבוססים והידועים שהוצגו בפוסט חושפים יותר את המתח ואת החיים במישורים אמנותיים-רוחניים. אתה מוזמן להסתכל בפוסטים קודמים בבלוג על דוגמאות של אמנות סינית עכשווית מרשימה.

        18/4/20 21:10:
      נהניתי לקרוא ולצפות. כחודש וחצי עבר ואנחנו שם, במקום דומה ,במימדים הקטנים שלנו כמובן, למשל, התערוכה של ג'ף קונס במוזיאון תל אביב, שלא נפתחה. בזכות הפוסט שלך, עלה על דעתי, שקולם של האמנים לא נשמע בארץ בימי קורונה אלו. על כך פנים לאוזני ולעיני לא הגיע.
        18/4/20 18:25:
      הסתכלות מעניינת לאמנות במדינה שאינה מוכרת לי, לבד מהמגיע מהתקשורת. הרשימו אותי העבודות של הסטודנטים באקדמיה לאמנות. אם הבנתי נכון, יש שם אמירה שמנסה בזהירות לצאת מההגבלות ומהמסורת. (את הכוכבים נתתי בפוסט באנגלית..)
        27/3/20 14:40:

      מדוע ההתמדה לא לבקר בבלוג שלי ?

       


        26/3/20 17:12:
      תודה על הכוכב ועל המשוב :-)) בינתיים אני מקבלת הודעות על גלריות שנפתחות לאיטן. לגבי התערוכה שלנו - עוד אין תאריך פתיחה. יהיה...
        22/3/20 18:25:
      וואו איזה פוסט מושקע... אמנות בצל קורונה... שמחה שאפשר להגיב...:))
        20/3/20 20:54:

      שולח כוכב הערכה

      ארכיון

      פרופיל