כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ הקרבת קורבן ציבור לפני פתח אוהל מועד/ ציירה: אהובה קליין (c)

    20 תגובות   יום חמישי, 26/3/20, 23:17

    Biblical paintings by Ahuva Klein- The people of Israel bring sacrifice- bull to the door of theTabernacle

     

     "וְאִם כָּל-עֲדַת יִשְׂרָאֵל, יִשְׁגּוּ, וְנֶעְלַם דָּבָר, מֵעֵינֵי הַקָּהָל; וְעָשׂוּ אַחַת מִכָּל-מִצְוֺת יְהוָה, אֲשֶׁר לֹא-תֵעָשֶׂינָה--וְאָשֵׁמוּ.  יד וְנוֹדְעָה, הַחַטָּאת, אֲשֶׁר חָטְאוּ, עָלֶיהָ--וְהִקְרִיבוּ הַקָּהָל פַּר בֶּן-בָּקָר, לְחַטָּאת, וְהֵבִיאוּ אֹתוֹ, לִפְנֵי אֹהֶל מוֹעֵד"

     [ויקרא ד, י"ג- י"ד]

    ''

     

     ציורי תנ"ך/ הקרבת קורבן ציבור לפני פתח אוהל מועד/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    קרבן ציבור

    מאת: אהובה קליין. ©

    עם קדוש נבחר

    נכנע ליבו נשבר

    חש  כאב בנשמתו

    עבירה  נפלה בחלקו.

     

     בהוראה מוטעית כשל

     לא באשמתו פעל

     נפל ברשת שגגה

     בעקבות הוראה שגויה.

     

    שואף ליישר הדורים

     מואס בפירות באושים

    מבקש מחילה וכפרה

     מהמלך הגדול והנורא.

     

     פר בן בקר מוביל                    

     צועד יחד בשביל                  

     לפתח אוהל מועד קרב             

     חפץ מצוקתו  ליישב.

     

    הפר  מעיט צעדים

    נבוך  חסר אונים

    ה' לבניו מוחל

    ונסלח לבני ישראל.

     הערה: השיר בהשראת פרשת ויקרא [חומש ויקרא]

     

    הרעיון מאחורי היצירה והשיר:

     

    פרשת ויקרא - מהו פר העלם דבר של ציבור?

    מאת: אהובה קליין.

    מיצירותיי לפרשה:

     

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ ה' קורא למשה מבין הכרובים/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

     

    ''    

     ציורי תנ"ך/ קורבן "עולה ויורד"/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ קורבן עולה/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    אבי הראל: הפולמוס בטעמם של הקרבנות - בין פילוסופיה לקבלה - ייצור ידע    


        ציורי תנ"ך/ הכוהנים עורכים את העצים על המזבח/ ציירה: אהובה קליין (c)

    [שמן  על בד]

        

    ''

    ציורי  תנ"ך/ סעודת מחלקי קורבן השלמים המותרים למקריב[לבעלים] ציירה: אהובה קליין (c)

    "ונאכל בכל עיר [ירושלים] לכל אדם טהור"

     

    תוצאת תמונה עבור מנחת מאפה קורבן מנחה    

    ציורי תנ"ך/  מנחת מאפה תנור ויציקת השמן עליה/ ציירה: אהובה קליין (c)    

        

    תוצאת תמונה עבור ציורי תנ    

    ציורי תנ"ך/ העני מגיש קורבן מנחה לכהן/ ציירה: אהובה קליין (c)


    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ המקריב קורבן עולה של יונים - מגיש לכוהן/ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]    

     

    ''    

     

     

    ציורי תנ"ך/  הבאת קורבנות לבית המקדש  / ציירה: אהובה קליין (c)

    חומש ויקרא - הוא הספר השלישי מתוך חמשת חומשי התורה ומכיל עשר פרשיות, רוב הפרשיות עוסקות בנושא: הקורבנות והכוהנים - המשרתים בקודש, לכן הספר נקרא גם בשם נוסף: "תורת כוהנים" , מעניין שבמשך  דורות רבים,  נהגו  מלמדי  התינוקות בישראל ללמד תחילה את חומש ויקרא ועל כך יש הסבר:

    לפי מדרש רבה: היה נהוג בדורות רבים- שמלמדי תינוקות פותחים בלימוד  תורה דווקא בחומש ויקרא ולא בחומש  בראשית - כדברי האמוראי  ר' אשי:   "מפני מה מתחילין לתינוקות בתורת כוהנים[ויקרא] ואין מתחילין  בבראשית"? אמר הקב"ה: הואיל והתינוקות טהורים [שלא חטאו עדיין] והקורבנות טהורים יבואו טהורים ויתעסקו בטהורים"

     ישנם 2 סוגי קורבנות:

     על קורבן יחיד נאמר:

    "דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם, אָדָם כִּי-יַקְרִיב מִכֶּם קָרְבָּן, לַיהוָה--מִן-הַבְּהֵמָה, מִן-הַבָּקָר וּמִן-הַצֹּאן, תַּקְרִיבוּ, אֶת-קָרְבַּנְכֶם. אִם-עֹלָה קָרְבָּנוֹ מִן-הַבָּקָר, זָכָר תָּמִים יַקְרִיבֶנּוּ; אֶל-פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד, יַקְרִיב אֹתוֹ, לִרְצֹנוֹ, לִפְנֵי יְהוָה". [ויקרא א, ב'-ד']

    על קורבן ציבור נאמר:

    "וְאִם כָּל-עֲדַת יִשְׂרָאֵל, יִשְׁגּוּ, וְנֶעְלַם דָּבָר, מֵעֵינֵי הַקָּהָל; וְעָשׂוּ אַחַת מִכָּל-מִצְוֺת יְהוָה, אֲשֶׁר לֹא-תֵעָשֶׂינָה--וְאָשֵׁמוּ.  וְנוֹדְעָה, הַחַטָּאת, אֲשֶׁר חָטְאוּ, עָלֶיהָ--וְהִקְרִיבוּ הַקָּהָל פַּר בֶּן-בָּקָר, לְחַטָּאת, וְהֵבִיאוּ אֹתוֹ, לִפְנֵי אֹהֶל מוֹעֵד.  וְסָמְכוּ זִקְנֵי הָעֵדָה אֶת-יְדֵיהֶם, עַל-רֹאשׁ הַפָּר--לִפְנֵי יְהוָה; וְשָׁחַט אֶת-הַפָּר, לִפְנֵי יְהוָה.  וְהֵבִיא הַכֹּהֵן הַמָּשִׁיחַ, מִדַּם הַפָּר, אֶל-אֹהֶל, מוֹעֵד" [ויקרא ד, י"ג- י"ז]

    השאלות הן:

    א] מה הטעם בהקרבת קורבנות?

    ב] מהו קורבן אשם של ציבור?

    תשובות.

    הציווי להביא  קורבנות:

    רש"י שואל : מדוע נאמר: "אָדָם כִּי-יַקְרִיב" ? התשובה: מה האדם הראשון לא הקריב מן הגזל ,גם  אתם אל תקריבו מן הגזל.

    לפי "אבני אזל": הכתוב מרמז כאן על האדם הראשון - כדי ללמדנו שאם הוא מעוניין שקורבנו יהיה מן השלימות והאמת, עליו להשריש בקרבו הכרה ברורה, שאין בכל העולם מי שיוכל להטיב לו, או להרע לו- פרט לאלוקים. בדומה לאדם הראשון שלא היה  אדם נוסף בעולם שהוא יכול היה לתת בו אמון. אלא בטח רק בה' ,כאשר האדם מגיע להכרה: "מי לי בשמים ועמך לא חפצתי בארץ" [תהלים ע"ג-כ"ה] אז הוא יכול להתמלא בביטחון שקורבנו יירצה לפני ה'.

     לפי  דברי רבי אברהם יהושע [בעל "אוהב ישראל"]

    כאשר האדם מוכן להקריב למען ה' קורבן מעצמו ובשרו בנאמנות רבה-הדבר נחשב ל"קורבן לה' " ומחשיבים כאילו הקריב את חלבו ודמו לכבוד אלוקים., אך אדם המקריב מהבהמה ,הבקר והצאן-הוא מסתפק רק לתת תרומת ממון ואינו מוכן למסור את נפשו למען ה'-עליו אומר הכתוב: "תקריבו קורבנכם"-זה קורבן המשתייך למקריב עצמו וערכו נמוך ואין הוא נחשב: "קורבן לה' "

    יש דעה האומרת: כי קורבן הוא מלשון קירבה והתקרבות לה'.

    לפי דברי ספורנו: כאשר אדם מקריב מתוך הכנעה ולב  נשבר- זה  נחשב לקורבן אמתי, אך אם הקרבן לא מתוך כוונה עמוקה-אין הדבר רצוי אצל ה'.

    לפי הרמב"ן: כאשר אדם מקריב קורבן והוא מתבונן בכל התהליך של ההקרבה-כיצד נזרק הדם של הקורבן וכיצד נשרפים האיברים, יחשוב כי בשל חטאיו היה ראוי הוא, בכבודו ובעצמו ,שיעבור תהליך זה, אך למעשה הקב"ה נוהג עם החוטא בחסד בכך שנותן לו אפשרות להקריב בהמה – והיא מכפרת על חטאיו.

    הרמב"ם מסתמך על דברי חז"ל ואומר: כי כל העולם עומד בזכות הקורבנות.

    בספר מורה נבוכים  פרק ג': הרמב"ם אומר: כי מטרת הקורבנות-לנתק את עם ישראל  מעבודה זרה, לפי שהיו רגילים לראות אצל אומות העולם כיצד עובדים לבעלי חיים: הצאן היה אלילם של המצרים והבקר-אלילם של אנשי הודו, לכן ה' ציווה לשחוט את תועבת הגויים - כדי לעקור את עניין עבודת האלילות מישראל ולקרבם לאבינו שבשמים.

    קורבן ציבור:

    יתכן מצב שעֲדַת יִשְׂרָאֵל חטאו- והכוונה לראשי העם ולפי חז"ל-  מדובר בבית הדין הגדול - הם טעו באחת מהוראותיהם  ואילו העם לא ידעו שהם טעו ופעלו לפי ההוראה המוטעית - אי לכך עברו על אחת המצוות וחטאו בה. כשייוודע החטא לעדה ,כלומר-  לבית דין הגדול ,הם צריכים לכפר על הדבר ולהביא קורבן הנקרא: פר העלם דבר של ציבור- פר הבא על כל המצוות.

    רבינו בחיי מבהיר: חטאו של האדם הראשון וחטאם של עם ישראל- דומים זה לזה, לכן אמרו חכמי האמת כי האדם הראשון הקריב שור,  ומפני זה  שאלו במדרשם: מדוע היו צריכים להביא את קורבן – הפר אל פתח אהל מועד?, דבר שלא נאמר על הקורבנות? ועל כך הם מביאים משל: אחד שאהב את המלך הביא לו דורון נאה ,אמר המלך: תלו את הדורון בפתח הארמון כדי שכולם ידעו איזה שי נאה הביא אוהבי. וממשיך ואומר רבינו בחיי: הדורון הזה הוא התשובה שהרי -מי שהלך אחר ליבו וחטא אין דבר נאה יותר מאשר  שובו בתשובה עם אותו דבר שנטה אחריו, כי בכך שמביא את הדורון הוא מוכיח לכול , על כך שהוא מודה על חטאו ועוזב וחוזר בתשובה מלאה ולכן מביא את הפר לפתח אוהל מועד.

    רש"ר מסביר: שגגת ההוראה של בית דין גדול טעונה כפרה בתנאי שגרמה לשגגת מעשה מצד הקהל: "מעשה תלוי  בקהל והוראה תלויה בבית דין" ולא משנה אם חברי בית הדין עצמם עשו כהוראתם אם לא. אך חטא העם תלוי בצוואר בית הדין - רק אם בית הדין הורו על מנת שיעשו מעשה לפי הוראתם.

    אין זה מספק שיאמרו: "מותרים אתם לעשות"

    לדעת ר' שמעון בן אלעזר שנתקבלה להלכה על ידי הרמב"ם [הלכות שגגות  י"ב, א,] "קהל" הכוונה:  לרוב האומה , או רוב היהודים בארץ ישראל.

    המילה: "וְאָשֵׁמוּ"- פירושו- חטא האומה שנגרם כתוצאה מטעות חכמי האומה - מטיל אשמה על האומה כולה. חטאת קהל זו, כשאר כל החטאות באה רק על דבר שחייבים על  זדונו - כרת.

    במצב זה, לדעת ר' יהודה אשר התקבלה להלכה- מוטל על הציבור הלאומי- ולא על בית הדין הגדול- להביא את הקורבן המכפר על שגגת בית הדין,  האומה פועלת כגוף אחד מאוחד, ובית הדין הגדול - הוא הנפש המשכלת של הקהל, לכן האומה מביאה את הפר משלה לצורך בית הדין ובאה בתוכחה אל עצמה ואל בית הדין שעליהם לעבוד את ה'  כ "פר"

    האומה מופיעה כחטיבה אחת הכוללת את שנים עשר השבטים לכן אין מביאים פר אחד, אלא - כל שבט ושבט- גם אם קיים מיעוט שלא חטא- מביא פר אחד לצורך בית דין הגדול, אפרים ומנשה - מהווים שבט אחד- כלומר- שבט יוסף כפי שהופיעו על אבני חושן המשפט של הכהן הגדול.

    הסמיכה על קורבן זה נעשית על ידי שלושה, ולדעת ר' יהודה: גדולי החכמים אשר תפקידם לייצג את כל בית הדין.

    לסיכום, לאור האמור לעיל, בזמן  שהמשכן היה קיים, ומאוחר יותר המקדש- הייתה יכולת לכפר על חטאים, בין אם מדובר ביחיד, או ציבור שלם, וזאת על ידי הבאת קורבן מתוך קירבה והכנעה אל בורא עולם על מנת  שיסלח על החטא ברחמיו הרבים.

    אך בימינו באין משכן  או  מקדש - מוטל על עם ישראל לקיים את מצוות התורה כדת וכדין, ואם חטאו ,חלילה, עליהם להרבות בשלושה דברים:

    "תשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזרה"

     ובמיוחד בימים קשים אלה- כאשר מתרחשת מגפה עולמית בכל תבל, עלינו להתעורר ולעשות תשובה- למען ירחם עלינו בורא עולם ויגאלנו במהרה בימינו אמן ואמן.

     


     

    ההפטרה:
     מתוך ישעיהו מ"ג- מ"ד]

    הנה כמה קטעים מתוך ההפטרה:

    עַם-זוּ יָצַרְתִּי לִי, תְּהִלָּתִי יְסַפֵּרוּ.  וְלֹא-אֹתִי קָרָאתָ, יַעֲקֹב:  כִּי-יָגַעְתָּ בִּי, יִשְׂרָאֵל.   לֹא-הֵבֵיאתָ לִּי שֵׂה עֹלֹתֶיךָ, וּזְבָחֶיךָ לֹא כִבַּדְתָּנִי; לֹא הֶעֱבַדְתִּיךָ בְּמִנְחָה, וְלֹא הוֹגַעְתִּיךָ בִּלְבוֹנָה.   לֹא-קָנִיתָ לִּי בַכֶּסֶף קָנֶה, וְחֵלֶב זְבָחֶיךָ לֹא הִרְוִיתָנִי; אַךְ, הֶעֱבַדְתַּנִי בְּחַטֹּאותֶיךָ, הוֹגַעְתַּנִי, בַּעֲוֺנֹתֶיךָ.   אָנֹכִי אָנֹכִי הוּא מֹחֶה פְשָׁעֶיךָ, לְמַעֲנִי:  וְחַטֹּאתֶיךָ, לֹא אֶזְכֹּר.   הַזְכִּירֵנִי, נִשָּׁפְטָה יָחַד; סַפֵּר אַתָּה, לְמַעַן תִּצְדָּק.  אָבִיךָ הָרִאשׁוֹן, חָטָא; וּמְלִיצֶיךָ, פָּשְׁעוּ בִי.  וַאֲחַלֵּל, שָׂרֵי קֹדֶשׁ; וְאֶתְּנָה לַחֵרֶם יַעֲקֹב, וְיִשְׂרָאֵל לְגִדּוּפִים.,,,,


    וְעַתָּה שְׁמַע, יַעֲקֹב עַבְדִּי; וְיִשְׂרָאֵל, בָּחַרְתִּי בוֹ.   כֹּה-אָמַר יְהוָה עֹשֶׂךָ וְיֹצֶרְךָ מִבֶּטֶן, יַעְזְרֶךָּ:  אַל-תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב, וִישֻׁרוּן בָּחַרְתִּי בוֹ.  כִּי אֶצָּק-מַיִם עַל-צָמֵא, וְנֹזְלִים עַל-יַבָּשָׁה; אֶצֹּק רוּחִי עַל-זַרְעֶךָ, וּבִרְכָתִי עַל-צֶאֱצָאֶיךָ.   וְצָמְחוּ, בְּבֵין חָצִיר, כַּעֲרָבִים, עַל-יִבְלֵי-מָיִם.   זֶה יֹאמַר לַיהוָה אָנִי, וְזֶה יִקְרָא בְשֵׁם-יַעֲקֹב; וְזֶה, יִכְתֹּב יָדוֹ לַיהוָה, וּבְשֵׁם יִשְׂרָאֵל, יְכַנֶּה.  
     כֹּה-אָמַר יְהוָה מֶלֶךְ-יִשְׂרָאֵל וְגֹאֲלוֹ, יְהוָה צְבָאוֹת:  אֲנִי רִאשׁוֹן וַאֲנִי אַחֲרוֹן, וּמִבַּלְעָדַי אֵין אֱלֹהִים.   וּמִי-כָמוֹנִי יִקְרָא, וְיַגִּידֶהָ וְיַעְרְכֶהָ לִי, מִשּׂוּמִי, עַם-עוֹלָם; וְאֹתִיּוֹת וַאֲשֶׁר תָּבֹאנָה, יַגִּידוּ לָמוֹ.   אַל-תִּפְחֲדוּ, וְאַל-תִּרְהוּ--הֲלֹא מֵאָז הִשְׁמַעְתִּיךָ וְהִגַּדְתִּי, וְאַתֶּם עֵדָי; הֲיֵשׁ אֱלוֹהַּ מִבַּלְעָדַי, וְאֵין צוּר בַּל-יָדָעְתִּי. יֹצְרֵי-פֶסֶל כֻּלָּם תֹּהוּ, וַחֲמוּדֵיהֶם בַּל-יוֹעִילוּ; וְעֵדֵיהֶם הֵמָּה, בַּל-יִרְאוּ וּבַל-יֵדְעוּ--לְמַעַן יֵבֹשׁוּ.  ....."

    *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין - על היצירות באתר(c)

     

    עם ישראל היקר, היום ר"ח ניסן- חודש ניסן מסוגל  להרבה נסים לעם ישראל.

     והיום התרחש אחד הנסים:

     קמה  ממשלת אחדות!

     והכל גם בזכות - התפילות  ההמוניות והעולמיות  שנערכו במשך היום.

     

    יהי רצון ,שמעתה נזכה שנהיה כולנו מאוחדים באהבת חינם- ובע"ה בקרוב אלוקים  ישלח  מתוך הקורונה- קרן ישועה לכולנו.

     וכך נזכה- לצאת מאפלה לאורה והמגפה תעלם- על ידי בורא עולם. אמן ואמן.

    שבת שלום ובשורות טובות.


    דרג את התוכן:

      תגובות (20)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        31/3/20 11:29:

      צטט: alxm 2020-03-29 00:06:53

      יום יבוא ובחומשים יהיה פירוש אהובה מלווה באיורים

       

      alxm היקר.

      מגניב

       תודה רבה לדבריך הנפלאים.  ולשיר היפה והמרגש.

       מאחלת לך וליקירך:

       

       ברכות וישועות ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

       

      ''

        31/3/20 11:26:

      צטט: תכשיט 2020-03-28 17:56:56

      בריאות טובה ושבוע מבורך...

       

       

       תכשיט היקרה.

      נשיקה

       תודה לברכות הנהדרות.

       כל הברכות יחולו גם עלייך.

       בשורות טובות.


       בברכה

       אהובה

        31/3/20 11:25:

      צטט: barir 2020-03-28 11:23:32

      אהובה היקרה, שבוע מיטיב ובריאות..

       מרסיה היקרה.
      נשיקה
       תודה לברכות הנפלאות.
       המברכת היקרה:
       תתברך כפל כפליים בברכת שמים.

       בברכה
       אהובה
        31/3/20 11:21:

      צטט: תנועת כמוך 2020-03-27 14:28:18

      שולח כוכב הערכה

      שבת שלום

      בשורות טובות

       

       

      דוד היקר.


       תודה לתגובתך היפה.

       בשורות טובות ,ישועות והצלחות.

       בברכה

       אהובה

        31/3/20 10:03:

      צטט: עמנב 2020-03-27 14:23:33

      תודה על השיתוף בציורייך ודברי הפרשנות, אהובה. בהינדואיזם הקדום היו מקריבים קורבנות, אך בהתפתחות הדת ההינדואית, נזנחו הקורבנות מן החי, וכיום מביאים מנחות של אורז, קוקוס, פרחים, וכד' (ורצוי גם כסף), לכוהני המקדש. מן המנחה מחזירים חלק למאמין וזה נחשב לברכה. שבת שלום וכל טוב, עמוס.

      עמוס היקר.
       תודה לתגובתך היפה והמעניינת.
       מאחלת לך וליקיריך: בריאות טובה ושמחה.
       בברכה
       ובשורות טובות.

       אהובה
        30/3/20 09:17:

      צטט: א ח א ב 2020-03-27 12:23:13

      שבת שלום ובשורות טובות.

      אחאב היקר.
       תודה לברכה הנפלאה. המברך יתברך בכל הברכות והישועות.

       בברכה
       אהובה.
        29/3/20 00:06:

      יום יבוא ובחומשים יהיה פירוש אהובה מלווה באיורים

       

      ''

        28/3/20 23:11:

      צטט: sari10 2020-03-27 12:22:06

      אהובה,

      תודה לציורים המקסימים ולאיחולים הטובים.

      ממשלת אחדות שקמה?
      לדעתי מה שקרה לא מהווה בכלל בשורות טובות.
      אבל לא ניכנס עכשיו לזה...

       


      שבת טובה לך!


       שרי היקרה.

      נשיקה

      ראשית , תודה   לשבחים.

      בנוגע  לאחדות שהתרחשה, כמובן שאת רשאית לחשוב אחרת- כל אדם ודעתו שלו ואני מכבדת את דעתך.

       אך התורה הקדושה שלנו  מעבירה לנו מסר: אלוקים  אוהב אחדות ואינו סובל  מחלוקת  את ההוכחה לכך:

      אסביר על ידי שתי דוגמאות:

       

       בפרשת נח [חומש בראשית] מסופר על דור הפלגה:

       הם  מאסו באלוקים והחליטו  לבנות מגדל שראשו בשמים, במה נענשו אנשים אלה?

       א] אלוקים בילבל את שפתם וכך נוצרו כל השפות בעולם.

       ב] אלוקים פיזר אותם בכל ארצות תבל.

       שואלים המפרשים: מדוע אלוקים לא השמיד אנשים אלה שנלחמו נגדו?

       התשובה: אלוקים אוהב אחדות-  למרות  שהמטרה כאן הייתה שלילית  לא פגע בהם פיזית.

      דוגמא נוספת:

       קורח ואנשיו החליטו שהם  מתאימים להיות מנהיגים ובאו בטענות  אל משה ואהרון ופסלו את מנהיגותם.

      ומה הייתה תוצאה של מחלוקת זו?

      "וַתִּפְתַּח הָאָרֶץ אֶת פִּיהָ וַתִּבְלַע אֹתָם וְאֶת בָּתֵּיהֶם וְאֵת כָּל הָאָדָם אֲשֶׁר לְקֹרַח וְאֵת כָּל הָרֲכוּשׁ"

      [ במדבר ט"ז]

       לכן אני רואה באחדות שנוצרה דבר חיובי.  והאמת שאלוקים מנהיג את העולם והוא מחליט מי ישלוט על עם ישראל-

       גם אם ישנם אנשים שחושבים אחרת, על כך אמר שלמה המלך:

      "רַבּוֹת מַחֲשָׁבוֹת בְּלֶב אִישׁ וַעֲצַת יְהוָה הִיא תָקוּם".   

      [משלי י"ט]

       שבוע טוב ובריאות טובה, תשמרי על עצמך.

       בברכה

       ובשורות טובות.

       אהובה

       


        28/3/20 22:43:

      צטט: ~ ~ 2020-03-27 09:47:07

      מנהג פרימיטיבי

      אולי במקום להקריב קורבנות חיים - אפשר להקריב קורבנות חומריים/אישיים

      יותר הומני ויכאב לחוטא במקום הכי יקר לו.

      אולי המגפה הגיעה בגלל שהאנושות חטאה ליצורים חיים על לא עוול בכפם.
      נקווה שהמגפה תחלוף במהרה - ושנתחיל להתייחס לבעלי חיים בצורה הומנית ולא להזיק לסביבה באופן כללי.

      שבת שלום אהובה.

       יקירה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך המעניינת.

       אשר לסיבה של המגפה - יש על כך תשובה אלוקית בתורתנו הקדושה:

       אלוקים מבטיח  לפני דורות כה רבים כיצד ינהג  עם עמו, קיימת מידה כנגד מידה וכך נאמר:

       

       "אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ; וְאֶת-מִצְוֺתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם.   וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם, בְּעִתָּם; וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ, וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ.   וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת-בָּצִיר, וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת-זָרַע; וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע, וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם. וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ, וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד; ...... וּפָנִיתִי אֲלֵיכֶם--וְהִפְרֵיתִי אֶתְכֶם, וְהִרְבֵּיתִי אֶתְכֶם; וַהֲקִימֹתִי אֶת-בְּרִיתִי, אִתְּכֶם.  וַאֲכַלְתֶּם יָשָׁן, נוֹשָׁן; וְיָשָׁן, מִפְּנֵי חָדָשׁ תּוֹצִיאוּ.   וְנָתַתִּי מִשְׁכָּנִי, בְּתוֹכְכֶם; וְלֹא-תִגְעַל נַפְשִׁי, אֶתְכֶם.   וְהִתְהַלַּכְתִּי, בְּתוֹכְכֶם, וְהָיִיתִי לָכֶם, לֵאלֹהִים; וְאַתֶּם, תִּהְיוּ-לִי לְעָם.  אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, מִהְיֹת לָהֶם, עֲבָדִים; וָאֶשְׁבֹּר מֹטֹת עֻלְּכֶם, וָאוֹלֵךְ אֶתְכֶם קוֹמְמִיּוּת.

       
       וְאִם-לֹא תִשְׁמְעוּ, לִי; וְלֹא תַעֲשׂוּ, אֵת כָּל- הַמִּצְוֺת הָאֵלֶּה.  וְאִם-בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ, וְאִם אֶת-מִשְׁפָּטַי תִּגְעַל נַפְשְׁכֶם, לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת אֶת-כָּל-מִצְוֺתַי, לְהַפְרְכֶם אֶת-בְּרִיתִי.   אַף-אֲנִי אֶעֱשֶׂה-זֹּאת לָכֶם, וְהִפְקַדְתִּי עֲלֵיכֶם בֶּהָלָה... " [ויקרא  כ"ו]

       אשר לנושא הקורבנות, זה נושא מאד עמוק ודרוש לימוד מעמיק, בלי שום קשר, אני אישית מאד אוהבת את עולם החי.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה

          

        28/3/20 22:21:

      צטט: * חיוש * 2020-03-27 09:15:33

      אהובה האהובה נשיקה

      תודה מעומק הלב על הרשומה הזו בייחוד בימים טרופים אלו

      כשכולנו צמאים לאיזה נס ורפואה טובה ושלמה לכל העולם.

      עונג גדול היה לי לצפות בציורייך הנפלאים לקרוא את שירך

      ואת ההסברים ברוח הפרשה.

      כמו שכתבת סוף סוף יש איזו התקדמות ובדרך ממשלת אחדות

      חודש טוב ובשורות טובות

      * כוכב אהבה והערצה בריאות טובה לך יקירה ולכל אהובייך ומכרייך

      חיבוקים אוהבים ושמרי על עצמך אהובה יקירתי ♥

       *חיוש היקרה*

      נשיקה

      תודה, מקרב לב, לתגובתך היפה- כדרכך בקודש.

       חכמים סבורים: חודש  ניסן- מלשון נס- והוא מסוגל לנסים בכלל ובפרט.

       בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל.

       וכמה נעים להביט בפריחה  האביבית כעת- המשכיחה  מעט את המגפה.

       אנחנו יהודים, מאמינים בני מאמינים ויודעים שהקב"ה מגן על בניו, אנחנו עם קטן

      וארץ ישראל כל כך קטנה ,במפה מציינים את שמה בים התיכון.

      בכל דור ודור האויבים מסביב רוצים להשמידנו, אך לא יצליחו לעולם:

      "כִּי לֹא יִטֹּשׁ יְהוָה עַמּוֹ וְנַחֲלָתוֹ לֹא יַעֲזֹב". [תהלים]

       שמרי גם את על עצמך . מאחלת לך וליקירייך:

       הרבה בריאות ושמחה.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       באהבה וחיבוקים.

       אהובה

        28/3/20 22:09:

      צטט: בדולח. 2020-03-27 07:27:39

      ולוואי ונגיע ליום בו נקריב קורבנות לשלום העולם ולרפואתו.

      בדולח היקר.

       תודה לתגובתך היפה.
       לא נותר, אלא להגיד: אמן ואמן!
       שבוע טוב ובשורות טובות.
       בברכה
       אהובה.
        28/3/20 17:56:
      בריאות טובה ושבוע מבורך...
        28/3/20 11:23:
      אהובה היקרה, שבוע מיטיב ובריאות..
        27/3/20 14:28:

      שולח כוכב הערכה

      שבת שלום

      בשורות טובות

        27/3/20 14:23:
      תודה על השיתוף בציורייך ודברי הפרשנות, אהובה. בהינדואיזם הקדום היו מקריבים קורבנות, אך בהתפתחות הדת ההינדואית, נזנחו הקורבנות מן החי, וכיום מביאים מנחות של אורז, קוקוס, פרחים, וכד' (ורצוי גם כסף), לכוהני המקדש. מן המנחה מחזירים חלק למאמין וזה נחשב לברכה. שבת שלום וכל טוב, עמוס.
        27/3/20 12:23:
      שבת שלום ובשורות טובות.
        27/3/20 12:22:

      אהובה,

      תודה לציורים המקסימים ולאיחולים הטובים.

      ממשלת אחדות שקמה?
      לדעתי מה שקרה לא מהווה בכלל בשורות טובות.
      אבל לא ניכנס עכשיו לזה...

      שבת טובה לך!

        27/3/20 09:47:

      מנהג פרימיטיבי

      אולי במקום להקריב קורבנות חיים - אפשר להקריב קורבנות חומריים/אישיים

      יותר הומני ויכאב לחוטא במקום הכי יקר לו.

      אולי המגפה הגיעה בגלל שהאנושות חטאה ליצורים חיים על לא עוול בכפם.
      נקווה שהמגפה תחלוף במהרה - ושנתחיל להתייחס לבעלי חיים בצורה הומנית ולא להזיק לסביבה באופן כללי.

      שבת שלום אהובה.

         

        27/3/20 09:15:

      אהובה האהובה נשיקה

      תודה מעומק הלב על הרשומה הזו בייחוד בימים טרופים אלו

      כשכולנו צמאים לאיזה נס ורפואה טובה ושלמה לכל העולם.

      עונג גדול היה לי לצפות בציורייך הנפלאים לקרוא את שירך

      ואת ההסברים ברוח הפרשה.

      כמו שכתבת סוף סוף יש איזו התקדמות ובדרך ממשלת אחדות

      חודש טוב ובשורות טובות

      * כוכב אהבה והערצה בריאות טובה לך יקירה ולכל אהובייך ומכרייך

      חיבוקים אוהבים ושמרי על עצמך אהובה יקירתי ♥

        27/3/20 07:27:
      ולוואי ונגיע ליום בו נקריב קורבנות לשלום העולם ולרפואתו.

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין