כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ הכהן הגדול מביא מנחה ביום המשחו/ ציירה: אהובה קליין (c)

    35 תגובות   יום חמישי, 2/4/20, 21:39

    Biblical  paintings by Ahuva Klein-

    The Choen brings a moderator on the day of the

    anointing

     

    "זֶה קָרְבַּן אַהֲרֹן וּבָנָיו אֲשֶׁר-יַקְרִיבוּ לַיהוָה, בְּיוֹם הִמָּשַׁח אֹתוֹ--עֲשִׂירִת הָאֵפָה סֹלֶת מִנְחָה, תָּמִיד".

     

    [ויקרא  ו, י"ג]

     

    ''

     

     ציורי  תנ"ך/ הכהן מביא מנחה ביום המשחו/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    אהרון הכהן ומנחתו.

     שיר מאת: אהובה קליין.(c)

     

    עת יום גדול

    בו נמשח אהרון

    לכתר כהונה זכה

    עליו שורה שכינה.

     

    עתה אוחז בידיו

    מנחה צנועה במחבת

    בצעדים מדודים פוסע

    נפשו ונשמתו מכניע.

     

    למלך מלכי המלכים

    ממלא באהבה ציוויים

    נזכר במן המדבר

    לחם אבירים מהודר.

     הערה: השיר בהשראת פרשת: צו  [חומש ויקרא]

     

    הרעיון מאחורי השיר והיצירה.

     

    פרשת צו : הבאת מנחה של הכהן הגדול - מהי מסמלת?

    מאת: אהובה קליין .

    יצירותיי  לפרשה זו:

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ הכהן הגדול וחושן המשפט/ ציירה: אהובה  קליין (c)

     

    ''    


    ציורי תנ"ך/ אהרון ובניו סועדים בפתח  אוהל מועד/ ציירה: אהובה קליין (c)

    [שמן על בד]

     

    ''

    ציורי תנ"ך/ "אש תוקד על המזבח"/ ציירה:  אהובה קליין 

     (c)

     

     

    ציורי תנ    


    ציורי תנ"ך/ משה מביא את שמן המשחה למשכן/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    

    ציורי תנ"ך/ ויסמכו אהרון ובניו את ידיהם על ראש האיל/ ציירה: אהובה קליין(c)

    [שמן על בד]

     

    ''    

     ציורי תנ"ך/ קורבן עולה/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ משה חוגר את האבנט לכוהנים/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/הכוהן והוצאת הדשן מחוץ למחנה/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ''    

    ציורי  תנ"ך/ ברכת הכוהנים את העם/ ציירה: אהובה קליין (c)

     


    הכהן הגדול נחשב כמנהיג רוחני, הוא שואב את כוחו מקדושתו של אהרון הכהן והראיה לכך שכאשר הוא מברך את עם ישראל הוא אומר:

    "אשר קדשנו בקדושתו של אהרון"

    לכהן הגדול יש את העוצמה  הרוחנית לדעת מהו החזון של העם ומהי המטרה שאליו העם צריך לשאוף להגיע.

    הוא כעין מגדלור לעם ישראל, כמו שאהרון היה אוהב שלום ורודף שלום, כך גם הוא, מצד אחד גדול בתורה, אך  מנגד - יש לו את האהבה אל כל העם ותפקידו להעלות את כולם לדרגה קדושה ושלמות:

    "ממלכת כוהנים וגוי קדוש" זוהי דרגה שהקב"ה דורש אותה מעם ישראל-כעם נבחר ומרומם וקדוש מכל העמים.

    בפרשתנו נאמר: "וְזֹאת תּוֹרַת, הַמִּנְחָה:  הַקְרֵב אֹתָהּ בְּנֵי-אַהֲרֹן לִפְנֵי יְהוָה, אֶל- פְּנֵי הַמִּזְבֵּחַ.  וְהֵרִים מִמֶּנּוּ בְּקֻמְצוֹ, מִסֹּלֶת הַמִּנְחָה וּמִשַּׁמְנָהּ, וְאֵת כָּל-הַלְּבֹנָה, אֲשֶׁר עַל-הַמִּנְחָה; וְהִקְטִיר הַמִּזְבֵּחַ, רֵיחַ נִיחֹחַ אַזְכָּרָתָהּ--לַיהוָה.  וְהַנּוֹתֶרֶת מִמֶּנָּה, יֹאכְלוּ אַהֲרֹן וּבָנָיו; מַצּוֹת תֵּאָכֵל בְּמָקוֹם קָדֹשׁ, בַּחֲצַר אֹהֶל-מוֹעֵד יֹאכְלוּהָ. לֹא תֵאָפֶה חָמֵץ, חֶלְקָם נָתַתִּי אֹתָהּ מֵאִשָּׁי; קֹדֶשׁ קָדָשִׁים הִוא, כַּחַטָּאת וְכָאָשָׁם.  כָּל-זָכָר בִּבְנֵי אַהֲרֹן, יֹאכְלֶנָּה--חָק- עוֹלָם לְדֹרֹתֵיכֶם, מֵאִשֵּׁי יְהוָה; כֹּל אֲשֶׁר-יִגַּע בָּהֶם, יִקְדָּשׁ" [פרק ו, ז- י"ז]

    בהמשך נאמר:

    "וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר.  זֶה קָרְבַּן אַהֲרֹן וּבָנָיו אֲשֶׁר-יַקְרִיבוּ לַיהוָה, בְּיוֹם הִמָּשַׁח אֹתוֹ--עֲשִׂירִת הָאֵפָה סֹלֶת מִנְחָה, תָּמִיד:  מַחֲצִיתָהּ בַּבֹּקֶר, וּמַחֲצִיתָהּ בָּעָרֶב.  עַל-מַחֲבַת, בַּשֶּׁמֶן תֵּעָשֶׂה--מֻרְבֶּכֶת  תְּבִיאֶנָּה; תֻּפִינֵי מִנְחַת פִּתִּים, תַּקְרִיב רֵיחַ- נִיחֹחַ לַיהוָה.  וְהַכֹּהֵן הַמָּשִׁיחַ תַּחְתָּיו מִבָּנָיו, יַעֲשֶׂה אֹתָהּ; חָק- עוֹלָם, לַיהוָה כָּלִיל תָּקְטָר.  וְכָל-מִנְחַת כֹּהֵן כָּלִיל תִּהְיֶה, לֹא תֵאָכֵל"  [ויקרא ו,  י"ב- י"ז]

    אך קודם לכן נאמרו דברים בפרשת ויקרא:  [פרק ב', א,]  "וֶנפשׁ, כִּי-תַקְרִיב קָרְבַּן מִנְחָה לַיהוָה--סֹלֶת, יִהְיֶה קָרְבָּנוֹ; וְיָצַק עָלֶיהָ שֶׁמֶן, וְנָתַן עָלֶיהָ לְבֹנָה.  וֶהֱבִיאָהּ, אֶל-בְּנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֲנִים, וְקָמַץ מִשָּׁם מְלֹא קֻמְצוֹ מִסָּלְתָּהּ וּמִשַּׁמְנָהּ, עַל כָּל-לְבֹנָתָהּ; וְהִקְטִיר הַכֹּהֵן אֶת-אַזְכָּרָתָהּ, הַמִּזְבֵּחָה- אִשֵּׁה רֵיחַ נִיחֹחַ, לַיהוָה.  וְהַנּוֹתֶרֶת, מִן-הַמִּנְחָה— לְאַהֲרֹן, וּלְבָנָיו:  קֹדֶשׁ קָדָשִׁים, מֵאִשֵּׁי יְהוָה". וְכִי תַקְרִב קָרְבַּן מִנְחָה, מַאֲפֵה תַנּוּר--סֹלֶת חַלּוֹת מַצֹּת בְּלוּלֹת בַּשֶּׁמֶן, וּרְקִיקֵי מַצּוֹת מְשֻׁחִים בַּשָּׁמֶן..." [שם, ב, א -ה]

    השאלות הן: 

    א] מהו קורבן מנחה?

    ב] מה ההבדל בין קורבן מנחה לשאר הקורבנות?

    תשובות. 

    קורבן מנחה

    בספר המצוות לרמב"ם נאמר: "שנצטווינו שיקריב הכהן הגדול מנחה בכל יום פעמים, בבקר ובין הערבים, שנאמר (ויקרא ו יג) זה קרבן אהרן ובניו אשר יקריבו לה' וגו', והיא הנקראת חבתי כהן גדול, ונקראת גם כן מנחת כהן משיח. ‏

    משרשי המצוה. לפי שהכהן הגדול הוא שליח בין ישראל לאביהם שבשמים. כלומר, הוא הנושא תפלה אליו בעדם, ועל ידי תפילותיו ומעשה קרבנותיו הם מתכפרין, ולכן ראוי לאיש כזה להיות לו קרבן מיוחד תמידי כמו תמידי הצבור, וכמו שהתמידין שנים ליום, נתחייב גם הוא להקריב מנחתו פעמים ביום. וכל זה נסמך אל הטעם שאמרנו בקרבן - כדי שיתעוררו כל מחשבותיו וישים דעתו וכוונתו אצל השם ברוך הוא, ולמען זאת יועיל לו ולהם",

    ביום בו נמשח אהרון הכהן- הביא קורבן מנחה.

    רבינו בחיי מסביר: הרי  הכתוב מתאר את  תורת המנחה  בפרשת ויקרא, אך הדבר נשנה  בפרשתנו  מהסיבה שהתווספו לה- ארבעה מצוות ,

    א] שתהא נאכלת מצות - לפי שנאמר: "מצות  תאכל"

    ב] שתהא נאכלת בחצר אוהל מועד, לפי שנאמר: בחצר אוהל מועד יאכלוה.

    ג]  שיאכלו אותה הכוהנים הזכרים בלבד .

    ד] שיקדש כל אשר יגע בה אם יגעו בה  קודשים קלים, או חולין יהיו קדושים כמוה ואם היא פסולה יפסלו ואם כשרה יאכל כחומר מנחה.

    "זֶה קָרְבַּן אַהֲרֹן" דרשו רז"ל: בארבעה דברים התקשה  משה: וזה אחד מהם,  זה קורבן אהרון ובניו שיקריבו לה' כי המידה של הקורבן: עשירית האיפה . הנביא יחזקאל  חזה שבעתיד ביום תחילת כוהנתו יביא הכהן הגדול את המנחה-כמו שכתוב: "וּבְיוֹם בֹּאוֹ אֶל-הַקֹּדֶשׁ אֶל-הֶחָצֵר הַפְּנִימִית, לְשָׁרֵת בַּקֹּדֶשׁ, יַקְרִיב, חַטָּאתוֹ--נְאֻם, אֲדֹנָי יְהוִה". [יחזקאל מ"ד, כ"ז] ועל כך אמרו מגלחים חטאתו זו- והמידה היא: עשירית האיפה. שהוא מלשון חיטוי וטהרה.

    ההבדל  בין קורבנות  לבין המנחה 

    רש"ר [הרב שמשון רפאל הירש] סבור: הקורבנות- הבאים מן החי - מסמלים את האדם שיש לו תפקיד, הקורבן מייצג את הנפש והגוף ,זהו תפקיד משותף לכולם, כל אדם ואדם משלים את השגי חברו, כמו שנאמר: "כל ישראל ערבים זה לזה" [שבועות ל"ט]

    מכאן המסקנה: שבאומה חייבת לפעום רוח אחת, ממש כגוף אחד ונפש אחת, לכן ניתן להבין שמספר בלתי מוגבל -  של אנשים יכולים למצוא ביטוי משותף בקורבן אחד.

    לעומת זאת: המנחה יכולה  לבוא רק על ידי אדם אחד כפי שכתוב בלשון יחיד:

    "ונפשׁ, כִּי-תַקְרִיב קָרְבַּן מִנְחָה לַיהוָה—"

    המנחה, אין תפקידה לסמל את האדם, אלא את אמצעי מחייתו ולשביעות  רצונו,  ה' דואג לכל אחד ואחד לתנאים הנצרכים לקיומו, באופן שישנה השגחה אלוקית על כל אחד ואחד וזה הרעיון של ההשגחה הפרטית- אותה  אנו  לומדים  מתוך הפרשה.

    נאמר במסכת  מנחות ק"ד :"אין שניים מתנדבים עישרון אחד" כי כל  אחד ואחד מקבל את ה"עשירון"  המיוחד לו מאת: אלוקים, רעיון זה מתבטא בהלכה הנוהגת בכל המנחות: יש להיזהר שלא להמעיט משיעור המנחה- כי אם חסרה אפילו כמות זעירה, מנחה זו פסולה.

    רש"ר מוצא דמיון מפליא בין המנחה למן - שירד  לבני ישראל במדבר- בעוד שהמנחה היא בשיעור של: עשירית האיפה , הרי לגבי המן נאמר: "עומר לגולגולת" [שמות ט"ז, ט"ז] והתורה  אומרת:

    "וְהָעֹמֶר עֲשִׂרִית הָאֵיפָה הוּא". [ שם  ט"ז, ל"ו] בירידת המן לכל אחד ואחד מבני ישראל במדבר- מתגלה ההשגחה הפרטית המתייחסת לכל נפש ונפש בפני עצמה. וניתן גם לראות את הקרבה בן המן למנחה - לפי שהשם: "מנחה"- הוא הרחבה של המילה: "מן", היות והשורש של "מן"  הוא "מנה" קרוב מאד למילה: "מנח" נראה ש"מנחה" פירושה- המנה שהוקצתה על ידי בורא עולם לכל אדם , על ידי הקרבת סולת בתורת מנחה- מבטא האדם את הרעיון שגם בימינו הלחם שאנו אוכלים הוא :"מן "

    חמישה מיני מנחות מוזכרים בפרשה זו:

    מנחת סולת, שני מיני מאפה תנור [חלות ורקיקין] מחבת ומרחשת. כל מנחות אלו - עשויות סולת, שמן ולבונה אך העיקר במנחה- היא  הסולת ואילו השמן והלבונה, הן נחשבות  לתוספות.

    קמח סולת- מסמל את המחייה ומייצג את כל הנכסים החומריים שאדם וחייו  תלויים  בהם. משמעות  הסולת הקרבה- היא כאות הכנעה שתנאי החיים שלנו תלויים בידי  זה שהמנחה הוגשה אליו. וברגע שמוסיפים את השמן לסולת התוצאה:

    ש"שְׁמֵנָה לַחְמוֹ" [בראשית מ"ט, כ"]  או," שָׁמֵן חֶלְקוֹ"  [חבקוק א, ט"ז] הכוונה שעשירות ו"לחם שמן" הם תוספת למחיה רגילה. והלבונה היא אחת מסממני הקטורת והיא בעלת ריח ניחוח והיא מסמלת: את שביעות הרצון אשר היא נובעת מתוקף ברכה בזכות עצמה, שהרי יתכן ואדם נהנה ממה שיש לו - אך לא די לו בכך ואינו מרוצה.

    לסיכום, לאור  האמור לעיל: יש למנחת הכהן המקטיר ביום המשחו - דמיון רב  לירידת המן  במדבר, ובכך  הדבר מוכיח את תלות האדם בבורא עולם אשר דואג לו למחייתו, בימינו – אך  כל עוד -אין המקדש קיים, הכוהנים נוהגים לברך את העם בבתי הכנסת והדבר מהווה השראת שכינה –על הכוהנים ועת רצון לעם ישראל לבקש בקשות  באותם רגעים ממש מהקב"ה.

    יהי רצון שנזכה במהרה לגאולה שלמה ולבניין הבית השלישי. אמן ואמן. 

    השבת הקרובה: בע"ה: השבת הגדול:

     

    שבת הגדול/ שיר מאת: אהובה קליין(c)

     

     

    שאל הבן את אביו:
    מדוע טרם חג האביב
    השבת בפי כל
    השבת הגדול?

    פתח האב ואמר:
    בל  נשכח  העבר
    נס אדיר התרחש במצרים
    רחמים משמים זרמו כמים.

    קורבן פסח מאלוהי המצרים
    נלקח בגלוי ללא  פחדים
    בכך דורש רב הקהילה

    מזכיר בדבריו יום הגאולה.
     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ קורבן הפסח במצרים/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ אכילת קורבן הפסח טרם היציאה ממצרים/ ציירה: אהובה קליין (c)

    [שמן על בד]

     ההפטרה:

      

    הפטרת שבת הגדול, בספר מלאכי, מפרק ג פסוק ד, עד פרק ג פסוק כד.
     

      
     "וְעָרְבָה, לַיהוָה, מִנְחַת יְהוּדָה, וִירוּשָׁלִָם--כִּימֵי עוֹלָם, וּכְשָׁנִים קַדְמֹנִיֹּת.  וְקָרַבְתִּי אֲלֵיכֶם, לַמִּשְׁפָּט, וְהָיִיתִי עֵד מְמַהֵר בַּמְכַשְּׁפִים וּבַמְנָאֲפִים, וּבַנִּשְׁבָּעִים לַשָּׁקֶר; וּבְעֹשְׁקֵי שְׂכַר-שָׂכִיר אַלְמָנָה וְיָתוֹם וּמַטֵּי-גֵר, וְלֹא יְרֵאוּנִי--אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת.   כִּי אֲנִי יְהוָה, לֹא שָׁנִיתִי; וְאַתֶּם בְּנֵי-יַעֲקֹב, לֹא כְלִיתֶם.   לְמִימֵי אֲבֹתֵיכֶם סַרְתֶּם מֵחֻקַּי, וְלֹא שְׁמַרְתֶּם--שׁוּבוּ אֵלַי וְאָשׁוּבָה אֲלֵיכֶם, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת; וַאֲמַרְתֶּם, בַּמֶּה נָשׁוּב.   הֲיִקְבַּע אָדָם אֱלֹהִים, כִּי אַתֶּם קֹבְעִים אֹתִי, וַאֲמַרְתֶּם, בַּמֶּה קְבַעֲנוּךָ:  הַמַּעֲשֵׂר, וְהַתְּרוּמָה.  בַּמְּאֵרָה אַתֶּם נֵאָרִים, וְאֹתִי אַתֶּם קֹבְעִים--הַגּוֹי, כֻּלּוֹ.   הָבִיאוּ אֶת-כָּל-הַמַּעֲשֵׂר אֶל-בֵּית הָאוֹצָר, וִיהִי טֶרֶף בְּבֵיתִי, וּבְחָנוּנִי נָא בָּזֹאת, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת:  אִם-לֹא אֶפְתַּח לָכֶם, אֵת אֲרֻבּוֹת הַשָּׁמַיִם, וַהֲרִיקֹתִי לָכֶם בְּרָכָה, עַד-בְּלִי-דָי.   וְגָעַרְתִּי לָכֶם בָּאֹכֵל, וְלֹא-יַשְׁחִת לָכֶם אֶת-פְּרִי הָאֲדָמָה; וְלֹא-תְשַׁכֵּל לָכֶם הַגֶּפֶן בַּשָּׂדֶה, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת.  וְאִשְּׁרוּ אֶתְכֶם, כָּל-הַגּוֹיִם:  כִּי-תִהְיוּ אַתֶּם אֶרֶץ חֵפֶץ, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת......  "
    "וְהָיוּ לִי, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, לַיּוֹם, אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה סְגֻלָּה; וְחָמַלְתִּי עֲלֵיהֶם--כַּאֲשֶׁר יַחְמֹל אִישׁ, עַל-בְּנוֹ הָעֹבֵד אֹתוֹ.   וְשַׁבְתֶּם, וּרְאִיתֶם, בֵּין צַדִּיק, לְרָשָׁע--בֵּין עֹבֵד אֱלֹהִים, לַאֲשֶׁר לֹא עֲבָדוֹ.  
    כִּי-הִנֵּה הַיּוֹם בָּא, בֹּעֵר כַּתַּנּוּר; וְהָיוּ כָל-זֵדִים וְכָל-עֹשֵׂה רִשְׁעָה, קַשׁ, וְלִהַט אֹתָם הַיּוֹם הַבָּא אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, אֲשֶׁר לֹא-יַעֲזֹב לָהֶם שֹׁרֶשׁ וְעָנָף. וְזָרְחָה לָכֶם יִרְאֵי שְׁמִי, שֶׁמֶשׁ צְדָקָה, וּמַרְפֵּא, בִּכְנָפֶיהָ; וִיצָאתֶם וּפִשְׁתֶּם, כְּעֶגְלֵי מַרְבֵּק.   וְעַסּוֹתֶם רְשָׁעִים--כִּי-יִהְיוּ אֵפֶר, תַּחַת כַּפּוֹת רַגְלֵיכֶם:  בַּיּוֹם אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת.  
    זִכְרוּ, תּוֹרַת מֹשֶׁה עַבְדִּי, אֲשֶׁר צִוִּיתִי אוֹתוֹ בְחֹרֵב עַל-כָּל-יִשְׂרָאֵל, חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים.   הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם, אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא--לִפְנֵי, בּוֹא יוֹם יְהוָה, הַגָּדוֹל, וְהַנּוֹרָא.   וְהֵשִׁיב לֵב-אָבוֹת עַל-בָּנִים, וְלֵב בָּנִים עַל-אֲבוֹתָם--פֶּן-אָבוֹא, וְהִכֵּיתִי אֶת-הָאָרֶץ חֵרֶם"


    ציורי תנ    

        

    ציורי תנ"ך/ הברכה על פי  הנביא מלאכי/ ציירה) אהובה קליין (c)

     

    ''    


        

    ציורי  תנ"ך/

    " הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם, אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא--לִפְנֵי, בּוֹא יוֹם יְהוָה, הַגָּדוֹל, וְהַנּוֹרָא"/ ציירה: אהובה קליין (c)


    ''    

    ציורי תנ"ך/ ארבע לשונות הגאולה/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    

    ציורי תנ"ך/ יציאת מצרים/ ציירה: אהובה קליין(c)[שמן על בד]

    העלאת תמונות    


    ציור להגדת פסח- כנגד ארבעה בנים דיברה  תורה/ ציירה: אהובה קליין(c)    

    העלאת תמונות    

     

    ציורי תנ"ך/ קערת פסח  מוכספת/ ציירה: אהובה קליין  (c)


    עם ישראל היקר.

     

    בימים קשים אלה -כאשר מגפה נוראה פוקדת אותנו ואת העולם כולו , אל לנו לטעות ולהגיד- כי זה מקרה!

    [ מקרה- קרה- מה']

    אין זה אויב בשר ודם, אלא  יד אלוקים בדבר- אל לנו ליפול לידי ייאוש אלא לנקוט  בשני דברים עיקריים:

     א] לשמור על ההוראות: ולקיים את המצווה של הצלת חיים:

      "ונשמרתם מאד אל  נפשותיכם".

     ב] לקיים את רצון ה' כדברי הנביא מלאכי  בהפטרה:

     

    "זִכְרוּ, תּוֹרַת מֹשֶׁה עַבְדִּי, אֲשֶׁר צִוִּיתִי אוֹתוֹ בְחֹרֵב עַל-כָּל-יִשְׂרָאֵל, חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים".

     ואם  נקיים את  שני היסודות האלה בנחרצות- אזי יתקיימו בנו דברי הנביא מיכה:

        "כִּימֵ֥י צֵאתְךָ֖ מֵאֶ֣רֶץ מִצְרָ֑יִם אַרְאֶ֖נּוּ נִפְלָאֽוֹת"׃

      [מיכה ז, ט"ו]


    אמן ואמן.

     בשורות טובות!

     

    חג פסח שמח !

     בברכה

     אהובה.

     

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר (c)


    דרג את התוכן:

      תגובות (35)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        17/4/20 09:43:

       תודה רבה גם לכל המככבים.מגניב

       תבורכו בכל הברכות והישועות.

       בברכה

       אהובה.

        15/4/20 20:20:

      צטט: רונית אברהם 2020-04-14 20:15:06

      אהובה יקרה, תודה על פוסט מאיר העיניים וציורים המרהיבים, עונג ללמוד אצלך, ותמיד יש מוסר השכל לימינו אנו, ועלינו להוקיר ולהודות על מה שיש. אני מצטרפת לברכותייך ולברכות של המגיבים - בשורות טובות לכולם, אמן.

      רונית היקרה.
      נשיקה

       תודה, מקרב לב, למילותייך  הנפלאות והמרגשות.
       ברוכה  תהיי תמיד יחד עם כל יקירייך-
       ובע"ה, נמשיך להתפלל לבורא עולם  לימים טובים ושמחים.
       בברכה
       וכל טוב.
       אהובה.
        15/4/20 20:16:

      צטט: עמנב 2020-04-12 10:54:18

      תודה רבה, אהובה. אמן, כן יהי רצון. שנראה כבר את המגפה מאחורינו ונשמע בשורות טובות. בריאות טובה ומועדים לשמחה, עמוס.

      עמוס היקר.

       תודה לדבריך הנפלאים.
       נייחל  ונתפלל   שבקרוב נצא כולנו, בע"ה, מאפלה  לאורה
       ובא לציון גואל.

       בברכה
       אהובה.
        14/4/20 20:15:
      אהובה יקרה, תודה על פוסט מאיר העיניים וציורים המרהיבים, עונג ללמוד אצלך, ותמיד יש מוסר השכל לימינו אנו, ועלינו להוקיר ולהודות על מה שיש. אני מצטרפת לברכותייך ולברכות של המגיבים - בשורות טובות לכולם, אמן.
        12/4/20 10:54:
      תודה רבה, אהובה. אמן, כן יהי רצון. שנראה כבר את המגפה מאחורינו ונשמע בשורות טובות. בריאות טובה ומועדים לשמחה, עמוס.
        11/4/20 23:10:

      צטט: kimchid 2020-04-11 09:00:32

      חג שמח

       

       דניאל היקר.


       תודה לברכתך היפה.

       חג שמח ובשורות טובות.

       


       בברכה

       אהובה

        11/4/20 09:00:
      חג שמח
        7/4/20 22:21:

      צטט: עט סופר 2020-04-07 13:07:02

      כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות


      בפיוט המיוסד על שלושה עשר עקרי האמונה שקבע הרמב"ם

      יגדל אלוהים חי...הוא אומר בעיקרים האחרונים:


      צוֹפֶה וְיוֹדֵעַ סְתָרֵינוּ מַבִּיט לְסוֹף דָּבָר בְּקַדְמָתוֹ
      גּוֹמֵל לְאִישׁ חָסִיד כְּמִפְעָלוֹ נוֹתֵן לְרָשָׁע רָע כְּרִשְׁעָתוֹ
      יִשְׁלַח לְקֵץ יָמִים מְשִׁיחֵנוּ לִפְדּוֹת מְחַכֵּי קֵץ יְשׁוּעָתוֹ
      מֵתִים יְחַיֶּה אֵל בְּרֹב חַסְדּוֹ בָּרוּךְ עֲדֵי עַד שֵׁם תְּהִלָּתו

       

      והמקביל להם במילות ההפטרה בשבת הגדול

      המתקשרות גם לקרבן המנחה בפרשת צו

       

      |וערבה לה' מנחת יהודה וירושליים...

      וקרבתי אליכם למשפט והייתי עד ממהר...

      כי הנה היום בא בוער כתנור ....וגו'

      וזרחה לכם יראי שמי שמש צדקה ומרפא בכנפיה

      הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם יְהוָה הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא.

       

      שנזכה לבשורות טובות אמן 

      חג פסח כשר ושמח...לכל עם ישראל

      לך ולבני משפחתך....

       

       עט סופר היקר.


       תודה, מקרב לב- להסברים  -

       היפים  על בוא הגאולה

       אכן דברי  חכמים בנחת נשמעים.

      יהי רצון-

      שמתוך מגפת הקורונה- תצמח בקרוב לכל עם ישראל- קרן ישועה.

        מאחלת לך ולכל יקירך.

       חג פסח כשר ושמח

       ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

       


        7/4/20 22:07:

      צטט: שטוטית 2020-04-05 00:09:27

      כמה מפוארים ועשירים ציורייך אהובה יקרה

      והטקסטים הנלווים/מלווים לא פחות מהם.

       

      מאחלת לך ולמשפחתך חג פסח כשר ושמח

      ושנדע רק טוב בימי-מבחן אלה

       

      נשיקהממני נשיקה

       שטוטית היקרה.

       

      נשיקהנשיקה

       תודה למילים הטובות.

       ברוכה  תהיי תמיד ותלכי  מחיל  אל חיל.

       ויהי רצון שנצא כולנו מאפלה לאורה במהרה.

       ובא  לציון גואל.

      אמן ואמן.

        בברכה

       

      אהובה.

        7/4/20 22:02:

      צטט: תנועת כמוך 2020-04-04 21:52:37

      שולח כוכב הערכה

      שבוע טוב

       דוד היקר.


       תודה לכוכב הנהדר

       ברוך  תהיה.

       חג פסח  כשר ושמח.


       בברכה

       אהובה

       

        7/4/20 21:59:

      צטט: תכשיט 2020-04-04 18:37:44

      את מדהימה... חג פסח שמח וכשר והמון בריאות...

       תכשיט היקרה.
      נשיקה
       תודה למילותייך הטובות.
       ברוכה תהיי תמיד.
       חג פסח כשר  ושמח.
       בברכה

       אהובה.

        7/4/20 13:07:

      כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות


      בפיוט המיוסד על שלושה עשר עקרי האמונה שקבע הרמב"ם

      יגדל אלוהים חי...הוא אומר בעיקרים האחרונים:


      צוֹפֶה וְיוֹדֵעַ סְתָרֵינוּ מַבִּיט לְסוֹף דָּבָר בְּקַדְמָתוֹ
      גּוֹמֵל לְאִישׁ חָסִיד כְּמִפְעָלוֹ נוֹתֵן לְרָשָׁע רָע כְּרִשְׁעָתוֹ
      יִשְׁלַח לְקֵץ יָמִים מְשִׁיחֵנוּ לִפְדּוֹת מְחַכֵּי קֵץ יְשׁוּעָתוֹ
      מֵתִים יְחַיֶּה אֵל בְּרֹב חַסְדּוֹ בָּרוּךְ עֲדֵי עַד שֵׁם תְּהִלָּתו

       

      והמקביל להם במילות ההפטרה בשבת הגדול

      המתקשרות גם לקרבן המנחה בפרשת צו

       

      |וערבה לה' מנחת יהודה וירושליים...

      וקרבתי אליכם למשפט והייתי עד ממהר...

      כי הנה היום בא בוער כתנור ....וגו'

      וזרחה לכם יראי שמי שמש צדקה ומרפא בכנפיה

      הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם יְהוָה הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא.

       

      שנזכה לבשורות טובות אמן 

      חג פסח כשר ושמח...לכל עם ישראל

      לך ולבני משפחתך....

       


        6/4/20 19:44:

      צטט: א ח א ב 2020-04-04 16:52:29

      חג פסח שמח !

      אחאב  היקר.
       תודה.
       חג פסח שמח .

       בברכה
       אהובה.
        6/4/20 19:43:

      צטט: לואיס קרול 2020-04-04 16:08:59

      איזו התמדה

      מרשים מאד

       

      ''

      שמעון היקר.


       תודה לתגובה כה יפה ומיוחדת.

       מאד אהבתי את הכרזה - הציור  והמילים.

      חג פסח שמח וישועות גדולות.

       

       בברכה

       אהובה

        6/4/20 19:39:

      צטט: barir 2020-04-04 09:19:30

      אהובה היקרה, תודה ובשורות טובות. שבוע מיטיב ובריאות!

       מרסיה היקרה.
      נשיקה
       תודה לתגובתך הנפלאה.
       חג פסח- שמח והרבה בריאות.
       בברכה
       אהובה
        6/4/20 19:36:

      צטט: שולה63 2020-04-04 07:09:52

      חג שמח ובריאות כל הכבוד על יצירתך
       שולה היקרה

      נשיקה

       תודה רבה למילותייך  הטובות והברכות.

       חג שמח  והרבה  בריאות.


       בברכה

       אהובה

        6/4/20 09:49:

      צטט: sari10 2020-04-03 15:43:59

      אהובה,
      אמן לבשורות טובות...
      תודה לציורים היפים ולהשקעה הרבה בפוסט.

      מאחלת לך חג שמח ובריאות.
      האמונה מחזקת אותך 

       נשיקה

      שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך היפה והמשמחת.

      ברוכה תהיי-  והשמחה תהיה תמיד מנת חלקך.

       חג פסח שמח ובשורות טובות

       

      בברכה

       אהובה

        6/4/20 09:43:

      צטט: * חיוש * 2020-04-03 15:03:52

      ושנזכה לצאת לחירות מהתקופה הזו

      שבת טובה וחג שמח לך יקירה ולכולנו


       

      *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה לברכתך היפה והמיוחדת- תבורכי גם את יחד עם יקירייך- בברכות וישועות גדולות.

      ''


      ציורי תנ"ך/ שלמה המלך מתבונן ביופי- בפריחה האביבית/ ציירה: אהובה קליין (c)ציורי תנ"ך/ טריפטיכון-"הניצנים נראו.."/ציירה: אהובה קליין (c ...   

        6/4/20 09:36:

      צטט: * חיוש * 2020-04-03 14:59:03

      אהובה האהובה

      עונג לבקר אצלך, ולזכות בדקות מרוממות את הרוח ומעודדות

      בימים טרופים אלו

      נפלא כמו תמיד להתבונן בציורייך המרהיבים ביופיים, ולקרוא את שני שירייך

      ואת ההסברים ברוח הפרשה

      אמן ואמן לברכתך שכולה אמונה ואהבה

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      בריאות טובה ויחד באמונה גדולה נעבור את זה 

       

      *חיוש* היקרה

      נשיקה

      תודה למילותייך הנהדרות, יישר כוח על קריאתך את הטקסט  בעיון רב ועל התבוננותך  המעמיקה ביצירות ותורה מיוחדת לברכה הנפלאה והצבעונית.

       את תמיד משמחת ומרגשת אותי מאד.

       אשת חיל יקרה.

       אלוקים יברכך יחד עם כל יקירייך ובע"ה

       נזכה כולנו לצאת במהרה- מאפלה לאורה-

       כפי שהייתה בגאולת  מצרים, עם ישראל  הגיע  לאמונה רק בקב"ה - זו הייתה אמונה שלמה:

       "וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת-הַיָּד הַגְּדֹלָה, אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה בְּמִצְרַיִם, וַיִּירְאוּ הָעָם, אֶת-יְהוָה; וַיַּאֲמִינוּ, בַּיהוָה, וּבְמֹשֶׁה, עַבְדּוֹ".


       [שמות י"ד,ל"א]

       בשורות טובות

       באהבה וחיבוקים.

       

       אהובה.

        5/4/20 00:09:

      כמה מפוארים ועשירים ציורייך אהובה יקרה

      והטקסטים הנלווים/מלווים לא פחות מהם.

       

      מאחלת לך ולמשפחתך חג פסח כשר ושמח

      ושנדע רק טוב בימי-מבחן אלה

       

      נשיקהממני נשיקה

        4/4/20 21:52:

      שולח כוכב הערכה

      שבוע טוב

       

        4/4/20 21:33:

      צטט: בדולח. 2020-04-03 07:16:27

      ולו נזכה לרגע שנעלה ירושלימה, להקריב את הקןרבנות.

       

       בדולח היקר.

       

       תודה לדבריך הנפלאים.

       אמן ואמן.

       בברכה

       וכל טוב.

       אהובה.

        4/4/20 21:30:

      צטט: ~ ~ 2020-04-03 06:08:32

      חג פסח שמח
       יקירה.
      נשיקה
       תודה רבה לברכה הנפלאה.
       חג פסח שמח גם לך

       ובשורות טובות.
       בברכה

       אהובה
        4/4/20 21:26:

      צטט: מיכאל 1 2020-04-03 04:53:23

      פוסט מיוחד נפלא ומחכים !! תודה גדולה, אהובה יקרה !!
       מיכאל היקר.

       תודה, מקרב לב ,לתגובתך היפה והמשמחת.
       שבוע טוב ובשורות טובות.

        ברכה
       אהובה
        4/4/20 18:37:
      את מדהימה... חג פסח שמח וכשר והמון בריאות...
        4/4/20 16:52:
      חג פסח שמח !
        4/4/20 16:08:

      איזו התמדה

      מרשים מאד

       

      ''

        4/4/20 09:19:
      אהובה היקרה, תודה ובשורות טובות. שבוע מיטיב ובריאות!
        4/4/20 07:09:
      חג שמח ובריאות כל הכבוד על יצירתך
        3/4/20 15:43:

      אהובה,
      אמן לבשורות טובות...
      תודה לציורים היפים ולהשקעה הרבה בפוסט.

      מאחלת לך חג שמח ובריאות.
      האמונה מחזקת אותך נשיקה

        3/4/20 15:03:

      ושנזכה לצאת לחירות מהתקופה הזו

      שבת טובה וחג שמח לך יקירה ולכולנו

      ''


        3/4/20 14:59:

      אהובה האהובה

      עונג לבקר אצלך, ולזכות בדקות מרוממות את הרוח ומעודדות

      בימים טרופים אלו

      נפלא כמו תמיד להתבונן בציורייך המרהיבים ביופיים, ולקרוא את שני שירייך

      ואת ההסברים ברוח הפרשה

      אמן ואמן לברכתך שכולה אמונה ואהבה

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      בריאות טובה ויחד באמונה גדולה נעבור את זה 

        3/4/20 07:16:

      ולו נזכה לרגע שנעלה ירושלימה, להקריב את הקןרבנות.

        3/4/20 06:08:
      חג פסח שמח
        3/4/20 04:53:
      פוסט מיוחד נפלא ומחכים !! תודה גדולה, אהובה יקרה !!

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין