כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    0

    מאין הגיעו זקנה ומחלות לעולם?

    0 תגובות   יום שני, 27/4/20, 06:17

    זיקנה ובריאות - מה קורה בגוף שלנו עם השנים? ואיך לשמר את הבריאות?

     

     

    נחשפת לפנינו תובנה רחבה של אברהם  ביחס לזקנהזקנים ראויים למעמד ולכבוד:

     

    זִקנה מופיעה בתנ”ך בפעם הראשונה בהקשר של אברהם ושרה:

     

    וְאַבְרָהָ֣ם זָקֵ֔ן בָּ֖א בַּיָּמִ֑ים” (בראשית, כ”ד, א).


    המדרש המופיע בבא מציעא (דף פ”ז עמוד א) מודע לכך, ומצהיר מתוך כך כי: “עד אברהם לא הייתה זִקנה”.

     

    המדרש ממשיך ומספר שאברהם ביקש את הזקנה.


    מה מספר לנו תיאור הבקשה אודות מאפייניה של הזקנה?

    כיצד מתוארת הזקנה, ואיזה יחס כלפיה ?

     

    מוצע לנו בבראשית רבה ,שם נכתב:

     

    אמר רבי יודה בי רבי סימון:

    אברהם תבע זקנה, אמר לפניו :"רבון העולמים: אב ובנו נכנסים למקום ואין אדם יודע למי יכבד, ומתוך שאת מעטרו לאב בזקנה אדם יודע למי יכבד".

     

    אמר לו הקב”ה: חייך, דבר טוב תבעת וממך אני מתחיל, מתחילת הספר ועד כאן אין כתיב זקנה, וכיון שעמד אבינו אברהם ניתן לו זקנה: ‘ואברהם זקן בא בימים’ (בראשית כ”ד, א).


     

    השלכה מרתקת אחת של העולם שלפני הזדקנות מובנת ממקור זה:

     

     אבות ובנים שדמו זה לזה, כולל אברהם ויצחק, למעשה היו זהים זה לזה, ולא ניתן היה להבדיל ביניהם. כלומר, ההתפתחות הפיזית של בני האדם עצרה בנקודה כלשהי. בלי הזדקנות, לא הייתה עדות חיצונית למעבר הזמן, לחוויות החיים ולפערים בין דוריים. לפי גרסה זו, אברהם ביקש את בקשתו באופן ישיר, והמניע שלו היה רצונו לקבל את הכבוד הבא עם בגרות הגיל. הסברו של אברהם חושף את רצונות לכבוד, מעמד והיררכיה.

      

    מלה זו מה היא מלמדת אותנו?


    חז"ל במדרש מספרים לנו שיעקב אבינו הוא שביקש מבקב"ה את המחלות.


    הראשון בתנ"ך שמסופר עליו שהיה חולה, זה יעקב. עד אליו, אדם היה בריא עד יום מותו, וכך לא היה מה שיעיר אותו לשוב בתשובה לפני מותו.


    מהי משמעות הסיפור? מה רצו חז"ל ללמדנו?

     
    כוונת הסיפור היא, שהמחלות הן בשבילנו.זה עוקר אותנו מהשיגרה.


    איננו יודעים למה ה' עושה לנו כך או אחרת. אבל אנו יודעים מה עלינו לעשות. ואכן, כשאדם יוצא מהשיגרה, כשהוא נזרק ממצבו הנוח למצב קשה- מחלה, בעיה כלכלית וכד', הוא בד"כ מתחיל לשאול למה זה קורה לי. וזה הזמן שלו לחשבון נפש, לעצור ולחשוב מי ומה אני, היכן אני נמצא והיכן הייתי צריך להיות, ובעיקר מה עלי לתקן.


    כמובן שמחשבות אלה, צריכות להיות תמיד. אבל כשאנו מקבלים סטירה, קטנה או גדולה, זה מעורר גם את מי מאיתנו שישן.
    איךכמה ולמה, מה גודל ההארה, והאם היא נעימה או לא, זה כבר ממש חשבונות אלוקיים. אבלהעיקרון הוא שאנו צריכים לנצל כל דבר כזה ולהתעורר לחשבון נפש.

     

    מתוך:מאמר של מכון הדר ואתר שאל את הרב

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אסתר רבקה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      רשימה

      רשימה