כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    הגירוש מגן-עדן

    ידוע שעיקר האמונה היהודית נעוץ בקיום עולם הבא על כל הנגזר ממנו: גן-עדן, גהינום... מי שעושה מצוות, קונה לו לאחר 120 מקום טוב בגן-עדן, ואבוי למי שעושה רע ומה שמצפה לו בעולם הבא... מאידך, רואה האמונה היהודית בעולם הזה כפרוזדור, היינו כמעבר זמני שמשמש את האדם לתקן בו את מידותיו ולקנות בהם את חייו האמיתיים והנצחיים בעולם הבא.

    אם כן, "עולם הזה" הוא מרחב "החיים הזמניים" של האדם, "עולם הבא" הוא מרחב "החיים הנצחיים", כאשר "המוות" (הסתלקות האדם מהעולם הזה) מפריד בין שני העולמות. זו כאמור עיקר האמונה של הדת היהודית ושל עוד דתות; ומי שכופר בעיקרים האלה - כופר בעיקר.

    נכנסנו כבר למאה ה-21, ימי הביניים מאחורינו. הדמוקרטיה היא בשורת העידן המודרני והביאה עימה את חופש הדעה והאמונה: כל אדם באמונתו יחיה... כלומר זה לא ביג דיל לכפור היום בקיום אלוהים או בקיום עולם הבא; אף אחד לא יעלה את הכופר על מוקד, ואפילו קיימת האפשרות להיות נאור וכופר וכשר ויהודי למהדרין; בחר באחת הקומבינציות, כולן תקניות.

    דווקא בגין הפתיחות הזאת, עלה קרנו של מוטיב ההגיון ומילא את מקומה של "האמונה העיוורת": אני מאמין כי אמונותי נגזרת מההגיון. גם הכופר לא נותר חייב והטעים את דבריו בהגיון ובשכל הישר.

    פירצה נפרצה בדת היהודית - קוננו חכמינו את העת החדשה והתקוממו על פיתחון הפה שניתן לכופרים בשם ההגיון וגרורותיו... אולם גם עליהם לא פסחה הפתיחות, ומוטיב ההגיון חדר גם לחדרי חדריהם. הם נזכרו לפתע שעיקרי הדת היהודית מבוססים גם הם על ההגיון ועל השכל הישר, ואם כן מדוע להשאירם חבויים בתוך ארבע אמות האמונה העיוורת! הבה נוציא את מוטיב ההגיון אל אוויר העולם ונראה אותו לכול! שכל העולם יידע על מה מבוססת האמונה היהודית, וכל יהודי יידע מהי דתו ועל איזה בסיס היא עומדת. מהפירצה המבורכת הזו יצאו ביאורים ודרשות עם ניחוח שונה המסבירים איך למה ועל מה... מהפירצה הזאת יצאו הרבה רבנים והצליחו בעזרת הקוד החדש של ההגיון לחדור אל מודעות האנשים ולדבר אליהם בגובה העיניים... זהו מקור המספר העצום של החוזרים בתשובה דווקא בעידן הפתיחות זה.

    מהפירצה הזאת יצא גדול המחזירים בתשובה הרב אמנון יצחק, נפתחו תחנות רדיו דתיות, ועידן האינטרנט נפל בזמן... ההגיון והשכל הישר יצאו לאוויר העולם לאחר שנים של מסתור. האור הצפון בדת היהודית יצא לדרך.

    מהפירצה הזאת ביקשתי גם אני להשקיף על דתי היהודית, על דת אימי ואבי ודת ילדי. פתחתי את תורתי, את תורת אימי ואבי ורבותי, ועמדתי על ההגיון והשכל הישר פנים אל פנים; שם ראיתי עד כמה מאסה התורה במושג האמונה העיוורת, ועד כמה ביקשה להרחיקנו מנגררותיו.

    אבל ראיתי שם דבר אחר הרחוק שנות אור מהאמונה היהודית המקובלת שגדלתי עליה אני ואבי ומורי ורבותי. ראיתי בפרוש שגן-העדן הוא היקום שאנו חיים בתוכו, ולא צריך למות בשביל להכנס אליו; נהפוך, מי שנשאר מחוץ לשערי הגן קורס ומת. כלומר, גם בתעודת הפטירה של משה רבינו נכתב- "הנ"ל נפטר כי יצא משערי גן-עדן בכוחות עצמו ולא הצליח להחזיק מעמד מעל ל-120 שנה בחוץ". גם אבותינו אברהם יצחק ויעקב נפטרו מהעולם מאותה הסיבה, ואת תעודת הפטירה הציגה התורה לעיני כל באופן המפורט והברור ביותר, למען נראה ונלמד ונפנים...

    פתחתי את התורה וראיתי עד כמה התרחקה היהדות מעיקרי הדת היהודית, דורות על דורות... כה התרחקנו מתורת משה בן עמרם. כה כפרנו בעיקרי הדת הזאת, לאורך דורות ודורות... במאמר להלן אני עתיד להביא את נוסח העיקרים כפי שהופיעו בתורת משה, שהוחלפו בטיפשות ובמצח נחושה על ידינו.

    תגובות (0)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    אין רשומות לתצוגה

    הפרדת הרשויות: צו השעה

    0 תגובות   יום רביעי, 6/5/20, 00:03

    לשנות את שיטת הבחירות ולהפריד בין הבחירות לרשות המחוקקת (הכנסת) למבצעת (הממשלה), דהיינו לבחור בשני פתקים, אחד לסיעות הכנסת ושני לראש הממשלה שיכונן ממשלה טכנוקרטית מקצועית 

                                      יחידת הוראה: הגבלת השלטון - פיזור העצמה והסמכות (הפרדת רשויות)

                                                               שלושת הרשויות

                                                                                     -       -       -

     

     

    פעם חוקקו את חוק הבחירה הישירה והתכוונו לבחירת ראש ממשלה בנפרד ממשלתו. הבחירה בו תבטיח כי יעמוד בראש ממשלה שעדיין תצטרך את אישור הקואליציה, ותורכב בסופו של מסע ניצול ציני הנקרא משא ומתן ומנוהל על-ידי ח"כים הרעבים לכל פיסת כוח שימשיכו להתמקח על כל תיק בכיר וזוטר.

    גם לשיטת הבחירה הישירה שתי הרשויות לא יפרדו לעולם. הזיקה ביניהם בעינה תעמוד וניגוד העניינים בין שתי הרשויות ימשיך לזעוק לשמים. מדוע חוקקו את חוק הבחירה הישירה ומה ביקשו לשנות – להם פתרונים. אבל כך חשבו בתחילת שנות התשעים ושלושה ראשי ממשלה נבחרו בבחירות ישירות על-פי חוק הבחירה הישירה, בטרם בוטל.

     

    אני חושב כי ישראל זקוקה היום, יותר מאי פעם, לשנות את שיטת הבחירות ולהפריד בין הבחירות לרשות המחוקקת (הכנסת) למבצעת (הממשלה), דהיינו לבחור בשני פתקים, אחד לסיעות הכנסת ושני לראש הממשלה שיכונן ממשלה טכנוקרטית מקצועית בלתי תלויה שלא תצטרך את אישור הכנסת כי העם יעניק לה את המנדט; הפרדה מוחלטת ללא שום זיקה לכנסת.

     

    המתנה כפולה: פחות ניצול. ישראל די תשושה מלשלם פרוטקשן לאופורטוניסטים מזדמנים צמאי כוח וכסף. ישראל צריכה לסלק באחת את מטרד האנשים הקטנים שנושאים ונותנים במשאבי המדינה, באמתלה של הרכבת קואליציה ובשם הדמוקרטיה.

     

    יעילות מקסימלית: סוף סוף ינתנו הכלים האופטימלים בידי המנהיג שייבחר על ידי הרוב המוחלט להתוות את מדיניותו ולדבר בשמו, הן בארץ הן בעולם, באופן יעיל כאשר ידיו אינם קשורות לאחור.

     

    שמא תהליך הפרדת הרשויות יביא גם את הרשות השופטת להיפרד מאחותיה וזה הבקשיש.

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      אלברט שבות
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין